کشف سریع تکنیک برای رژیم های کتوژنیک

برنامه رژیم کتوژنیک در ماه رمضان به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان تغذیه نگران افرادی هستند که از رژیم کتوژنیک استفاده میکنند ، خصوصاً افرادی که بدون راهنمایی پزشک یا متخصص تغذیه آن را امتحان 6 راه برای رسیدن به با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم شما 1402 می کنند. شواهد نشان می دهد افرادی که قند خون بالا و دیابت دارند، احتمال بروز سرطان در آن ها بیشتر است. رژیم كتوز در واقع می تواند برای افرادی كه دچار هایپرگلیسمی هستند مفید باشد ، اما باید بسیار مراقب قند خون بیمار باشید و چندین بار در روز سطح گلوكز خود را كنترل كنید. پزشکان می گویند که رژیم های غذایی پرچرب مانند این رژیم، ممکن است سطح کلسترول را افزایش دهند و برخی مطالعات نشان می دهد که رژیم کتو خطر ابتلا به دیابت را نیز افزایش می دهند. ولی مشکل این جاست که باعث تولید رادیکال های آزاد یعنی منشا سرطان، التهاب و پیری زودرس هم می شود. این مشکل می تواند از زمان تغییر سبک زندگی با چربی بیشتر وکربوهیدرات کمتر اتفاق افتد.

انواع غذاهای کتوژنیکی

می توانید از آن برای ماندن در کتوز و حفظ چربی سوزی به عنوان منبع سوخت اولیه استفاده کنید. بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند به بهبود عوامل خطر مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL (خوب)، فشار خون و قند خون کمک کند. سطح هموگلوبین A1c ، سطح انسولین و توده بدن چربی کاهش یافته و سطح توده بدون چربی بدن افزایش یافته بود. که این یک تغییر مفید است و سبب افزایش چربی سوزی می شود.به همین دلیل است که از رژیم کتوژنیک برای افزایش چربی سوزی و لاغری استفاده می شود. طی این مطالعه محققان به بررسی افرادی که دورههای پرتودرمانی و شیمی درمانی را گذرانده بودند و از این رژیم غذایی پیروی کرده بودند، پرداختند. گرچه تغییرات بیوشیمیایی زیادی در مغزِ افرادی که رژیم کتوژنیک مصرف میکنند، روی میدهد، اما مشخص نیست که کدامیک از اینها، اثرات ضد تشنجی دارند. رژیم های کتوژنیک برای لاغری این رژیم ها بر پایه علم تغذیه و فیزیولوژی است و تقریبا 80 سال است که از این روش استفاده می شود. رژیم کتوژنیک که همچنین به عنوان “رژیم کتو” شناخته می شود اخیرا در برنامه های کاهش وزن توسط افراد مشهوری در جامعه مورد استفاد و تبلیغ قرار گرفته است .

رژیم کتوژنیک از نظر دکتر کرمانی

چرا با رژیم کتوژنیک بیشتر از رژیم کم چرب وزن کم می کنید؟ بدین ترتیب که زمانی که بدن شما به میزان کافی کربوهیدرات دریافت نمی کند ناچار است انرژی مورد نیاز خود را از شکستن چربی و پروتئین و تولید کتون تأمین کند. رژیم غذایی کتوژنیک برای کسانی که دارای اضافه وزن هستند، مبتلایان به دیابت یا کسانی که به دنبال بهبود سوخت و ساز بدن خود هستند،فوق العاده است. افرادی که در مورد این رژیم اطلاعات کافی دارن و قصد دارن تا با این رژیم کتو کاهش وزن داشته باشن. در مطالعه دیگری که در نشریه Lancet منتشر شد ، همچنین نشان داد که افرادی که از رژیم های غذایی کم کربوهیدرات و پروتئین حیوانی زیاد استفاده می کنند (مانند رژیم کتو) در مقایسه با افرادی که به طور متوسط کربوهیدرات مصرف می کنند ، خطر مرگ زودرس را دارند (البته عکس این مسئله برای رژیم های کم کربوهیدرات که پروتئین های گیاهی را نسبت به گوشت و لبنیات انتخاب می کردند ، صادق بود).

این خطا بزرگی بود کدام ممکن است همزمان باعث آغاز فاجعه رژیم کتوژنیک برای چه افرادی مناسب نیست مشکلات وزنی شد. علاوهبراین، تصور میشود که برخی عوامل خارجی نیز ممکن است راش کتو را تشدید کنند. سوال دوم: رژیم کتو چند نوع است؟ چند صبحانهی کتویی دیگر عبارتست از: پودینگ دانه چیا و انواع کیک کتویی. اگر از یک رژیم غذایی متعادل استفاده نکنید سبب گسترش انواع بیماری ها در بدن خود خواهید شد . بعد از چند روز، چربی، منبع اصلی انرژی در بدنتان خواهد شد. این اتفاق به دلیل کاهش قند بدن است تا اینکه بدن به سراغ استفاده از چربی ها برود .این انتقال از مصرف قند به مصرف چربی به تنهایی کافی است تا بدن فرد برای چند روز احساس خستگی کند. بنابراین به نظر می رسد رژیم کتوژنیک بتواند پیشرفت سلول های سرطانی را کاهش دهد زیرا میزان قند خون به سرعت کاهش می یابد. Th᠎is art ic le w as c​re᠎at ed with t᠎he help  of GSA Content Gen erator Demov ersion.

زمانی که غذاهایی با کربوهیدرات بالا وارد بدن میشه، بدن مجبور به تولید انسولین میشه تا قند خون رو بشکنه. به همین دلیل، با زیاد یا کم کردن و یا تغییر نوع سبزیجات میتونه این مشکل رو برطرف کنه. اگر رژیم غذایی کتو درست انجام شود ، معمولا شامل سبزیجات زیاد و منابع پروتئین حیوانی بدون چربی است. چیزی که باعث شده این روش پر طرفدار باشد این است که اولا نیاز به شمارش کالری ندارد،. کتوژنیکیها مدعیاند که این رژیمِ غذایی گرسنگی ندارد، باعث چربیسوزی است و عملکرد ورزشی شما را بهبود میدهد. این رژیم بدن افراد را در حالت کتوز قرار میدهد که بدن شما را مجبور به سوزاندن چربی میکند. علت آن نیز کاملا واضح است، زیرا در این رژیم با کم کردن کربوهیدرات، سوخت مورد نیاز بدن از چربیها تامین میشود که میتواند باعث لاغری و چربی سوزی شود. مکانیسم هایی وجود دارد که بیانگر این است که این رژیم می تواند در پیشگیری از سرطان موثر باشد، زیرا تعدادی از ریسک فاکتورهای سرطان را کاهش می دهد. استراتژی های تغذیه ای فراوانی آزمایش شده اند اما هیچکدام به طور خاص موثر نبوده اند. از آنجایی که بدن شما ترجیح می دهد گلوکز را به جای چربی بسوزاند، ممکن است در برابر تبدیل به کتوز مقاومت کند و این کار را انجام نمی دهد مگر اینکه به شدت به محدودیت های کربوهیدرات و پروتئین پایبند باشید.

نحوه انجام رژیم کتوژنیک نتایج مطالعه اخیر محققان نشان میدهد رژیم غذایی کتوژنیک اصلاح شده ممکن است برای افراد مبتلا به تومور مغزی مفید باشد چرا که این رژیم غذایی سرشار از چربی و دارای کربوهیدرات کم است. این داروها به طور خاص یک مجرای سیگنالدهی سلولی موسوم به PI3K را مورد هدف قرار میدهد که با انسولین فعال میشود. بسیاری از درمان های سرطانی، جوری برنامه ریزی شده اند که تفاوت های بیولوژیکی بین سلول های سرطانی و سلول های نرمال را هدف می گیرند. یافته ها همچنین نشان دادند که سرطان موجب آسیب اکسیداتیو به میتوکندری می شود، میتوکندری ها، تولیدکننده های انرژی سلول ها هستند. او در مصاحبه با روزنامهی تایمز ایرلند گفت: تجربهی شخصی او در مورد توموری که چشم او را تهدید میکرد، به او نشان داد که رژیم کتوژنیک در مبارزه با سرطان موثر است، همچنین این رژیم در کوچک کردن تومور ثانویهای که به پرتو درمانی پاسخ نمیداد، موثر بوده است.

دکتر برای رژیم کتوژنیک

سالها پس از آن، محققان به بررسی استفاده از رژیم کتوژنیک- که به شدت در آن مصرف قند محدود شده است- برای هدف قرار دادن سرطانهای تهاجمی که بطور موثر به درمانهای استاندارد جواب نمی دهند، پرداختند. چاقی هم یکی از عوامل موثر در ابتلا به سرطان است. یک سرآشپز معروف ایرلندی بنام Domini Kemp در حال مبارزه با ممنوعیت تبلیغات علیه شواهدی است که در حمایت از رژیمهای غذایی کتوژنیک برای سرطان بدست آمده است. رژیم کتو یا کتوژنیک یک رژیم غذایی است که در سال های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. این بدان معناست که احتمال ابتلا به فشار خون بالا، سخت شدن شریان ها، نارسایی قلبی و سایر بیماری های قلبی کمتر است. تقریباً تمام سلول های سرطانی در یک ویژگی مشترکند: آن ها از کربوهیدرات یا قند خون برای رشد و تکثیر تغذیه می کنند. این حالت موجب افزایش چشمگیر در میزان ترکیباتی به نام کتون ها در خون می شود. راحت شدن سبک زندگی، استفاده از وسایل نقلیه، تکنولوژی های پیشرفته امروزی از عواملی هستند که باعث ایجاد معضلی بزرگ به نام چاقی میشوند. در کل باید گفت رژیم های غذایی در کنار کاهش وزن باید روی سلامت کلی بدن تاثیر مثبت بگذارد، مانند رژیم دش که در رتبه 2 و یا رزیم مدیترانه ای که رتبه 1 است.

همونطور که گفته شد تا الان بیش 10000 مورد رژیم موفق در کنار پشتیبانی کامل در اختیار کاربران مجموعه قرار داده شده. بنابراین رشد تومور و پیشرفت سرطان کُند خواهد شد. نتیجه گیری عمده: رژیم کتوژنیک احتمالاً یک محیط متابولیکی نامطلوب برای سلولهای سرطانی ایجاد می کند و بنابراین می تواند به عنوان یک درمان چند عاملی ویژه بیمار به عنوان یک درمان کمکی امیدوار کننده در نظر گرفته شود. رسیدن به حالت کتوز یعنی جایگزین شدن سوخت کتونی به جای گلوکز معمولاً چند روز طول می کشد. سرطان دومین دلیل مرگ در دنیاست که معمولاً با ترکیبی از جراحی، شیمی درمانی و پرتودرمانی تحت درمان قرار می گیرد. برای دسر، ترکیبی از یک تکه پنیر یا انواع توت با خامه میتواند بسیار عالی و لذیذ باشد. دانشمندان بر این باروند که اگر دیابت نوع 1 یا 2 دارید ، نباید از رژیم کتو را استفاده نمایید ، مگر اینکه از پزشک متخصص اجازه قطعی داشته باشید. در صورت نیاز حتما باید تحت نظر متخصص تغذیه از آن پیروی نمایید. از آنجا که رژیم کتو بسیار محدودکننده است ، متخصصان تغذیه بر این باورند که این رژیم یک برنامه مناسب غذایی برای پیروی طولانی مدت نیست.

به همین دلیل در این مطلب میخواهیم رژیم کتوژنیک که یکی از پرطرفدارترین رژیمهاییست که احتمالا امروزه نام آن را بسیار شنیدهاید، به شما معرفی کنیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم. دلیل آن این است که ، برای افراد دیابتی ، کتوز می تواند یک مشکل خطرناک به نام کتواسیدوز ایجاد کند. یافتههای این مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی برای افرادی که تومورهای مغزی به نام “آستروسیتوما”(astrocytomas) دارند ایمن و مفید است. در یک مطالعه 25000 نفری که در کنگره انجمن قلب اروپا در مونیخ ارائه شد ، نشان داده شده است که افرادی که رژیم کم کربوهیدرات دارند ، بیشترین خطر مرگ ناشی از سرطان ، بیماری های قلبی عروقی و سایر علل را دارند. در سال 1931 دکتر اوتو واربورگ به دلیل این کشف که قند، سلولهای سرطانی را تغذیه کرده و موجب رشد آنها میشود، برندهی جایزهی نوبل شد. این موضوع به دلیل چربی سوزی رعایت میشه.