سریع و ساده اصلاح در رژیم های کتوژنیک

کتوژنیک ورزش رژیم غذایی کتوژنیک که از آن به نام رژیم کتو نیز نامبرده می شود، برنامه غذایی است که در آن کربوهیدرات کم و چربی زیاد 6 راه برای رسیدن به با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم شما 1402 است. از روشهای سنتی و پیشنهادات دوستان و آشنایان گرفته تا رژیمهای غذایی خاص و سنگین ارائه شده توسط متخصصان تغذیه. در گذشته به افرادی که به بیماری سنگ صفرا مبتلا بودند توصیه میشد که از رژیمهای حاوی چربی پرهیز کنند و NHS اعلام کرد که رژیمهای غذایی حاوی چربی بسیار کم ممکن است رشد سنگ کیسه صفرا را تقویت کنند. افرادی که دچار اختلال در اکسیداسیون اسید چرب هستند، قادر به سوختوساز اسیدهای چرب موجود در این رژیم (که جایگزین کربوهیدرات برای تأمین انرژی شده) نیستند. پس در حال حاضر نمیتوان این رژیم را برای کنترل قند یا کلسترول خون توصیه کرد. بله، اگر می خواهید در یک یا دو ماه وزن کم کنید، بی خطر است. رژیم کتوژنیک گردشی (CKD) : این نوع رژیم شامل دوره های بالاتر کربوهیدارت ، مانند ۵ روز در وضعیت کتو و دو روز با کربوهیدارت بالا است. در رژیم کتوژنیک اصل رفتن فرد به فاز کتوز است و این امر تنها در زمانی رخ می دهد که دریافت کربوهیدرات به حدود 20 تا 30 گرم در روز برسد اما همانطور که میبینید در رژیم کتوفیت 20 درصد کالری از کربوهیدارت است این ۲۰ درصد مثلا برای رژیم 2000 کالری می شود 100 گرم و هر کسی میداند که با اینقدر کربوهیدرات فرد به فاز کتوز نمی رود.

آموزش غذای کتوژنیک

خرید کتاب رژیم کتوژنیک برای هر پنکیک، 3 تا 4 قاشق غذاخوری خمیر را در ماهیتابه بریزید. طبق تحقیقات در هر ۱۰۰ گرم بادمجان تنها ۵ الی ۶ گرم کربوهیدرات وجود دارد. این اتفاق یک مکانیزم ساده دارد. رژیم کتو یا کتوژنیک یک رژیم غذایی است که در سال های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. برای مثال، چنین رژیمی میتواند ترکیب میکروبی روده (میکروبیوم) را برهم زده و منجر به مشکلات گوارشی یا فراتر از آن شود. عجیب به نظر می رسد که رژیمی که نیاز به چربی بیشتری دارد، می تواند کلسترول «خوب» را افزایش دهد و کلسترول «بد» را کاهش دهد، اما رژیم های کتوژنیک دقیقاً با این موضوع مرتبط هستند. از دست دادن عضله در هر رژیمی یک ریسک به حساب میآید اما میتوانید با مصرف پروتئین و کتون کافی، از دست دادن عضلههایتان را به حداقل برساند. بدن انسان نسبت به مصرف مواد غذایی متفاوت پاسخ های هورمونی متفاوتی می دهد. بهعنوان مثال، یک اگناگ با نسبت ۴:۱ حاوی ۶۰ گرم از خامهٔ غلیظ ۳۶٪، ۲۵ گرم تخممرغ خام پاستوریزه، ساخارین و طعمدهندهٔ وانیل است. یک پیادهروی آرام به مدت 20 دقیقه در روز میتواند کافی باشد. یکی از انتقادات اصلی به این رژیم ایجاد تمایل در افراد برای مصرف میزان زیادی پروتئین و چربیهای بیکیفیت حاصل از غذاهای فرآوریشده و مصرف بسیار اندک میوهها و سبزیجات است.

اگر دچار خستگی، ضعف و کاهش عملکرد ورزشی شدید، از غذاهای الکترولیتی، لیموناد کتویی و منیزیم بیشتری استفاده کنید. این رژیم نسبت به رژیم استاندارد مقدار پروتئین بیشتری را شامل میشود؛ یعنی 35% پروتئین، 60% چربی و 5% کربوهیدرات. و شامل تغییر در میزان کالری، تغییر نسبت کتوژنیک یا افزودن مقداری تریگلیسرید با زنجیره متوسط یا روغن نارگیل به رژیم کلاسیک است. البته برای این اتفاق باید بدن ما در وضعیت کتوسیس یا چربی سوزی قرار گرفته باشد که در رژیم کتوژنیک این امر اتفاق خواهد افتاد. آیا خواندن این مطلب برای شما مفید بود؟ مصرف کربوهیدرات شما در این رژیم به روزانه کمتر از ۵۰ گرم میرسد. این رژیم مشابه رژیم کتوژنیک استاندارد است؛ با این تفاوت که در مصرف کالری محدودیت وجود دارد. این رژیم کمک می کند تا نشانه های بیماری آلزایمر در افراد کاهش پیدا کند و روند بیماری کندتر از آن چیزی که فکر می کنید پیش برود. خامه تارتار و نمک رو به سفیده های هم زده اضافه کنید. باترمیلک، زرده تخم مرغ، سفیده های تخم مرغ اضافی و عصاره وانیل رو تو یک کاسه خوب مخلوط کنید. تخم مرغ، خامه، خردل خشک و فلفل را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. شما باید اکثر وعده های غذایی کتوژنیک و محصولات کتویی خود را بر اساس مواد غذایی زیر تنظیم کنید: گوشت، ماهی های چرب، تخم مرغ، کره و خامه، پنیر، آجیل و دانه ها، روغن های سالم، آووکادو، سبزیجات کم کربوهیدرات و چاشنی ها. This c᠎onte​nt was cre᠎ated ᠎by GSA C​ontent᠎ Generator  DEMO.

مقدار بیشتری آووکادو، پنیر، گوشت و تخممرغ مصرف کنید. اگرچه پنیر، کره و خامه مواد اصلی روزمره هستند، اما به طرز شگفت انگیزی می توان بدون لبنیات کتو کرد. خب بریم سراغ طرز تهیش. اغلب کسانی که به سراغ برنامه رژیم کتوژنیک می روند در گذشته از پیروان رژیم اکتینز بوده اند . مردم اغلب کتوز را با کتواسیدوز اشتباه میگیرند. به این فرآیند کتوز میگویند. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این رژیم محتوی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات، مقدار متوسطی پروتئین و مقدار زیادی چربی است. این نوع رژیم کتوژنیک مشابه مرحله القایی رژیم اتکینز است که این نیاز به 20 تا 50 گرم کربوهیدرات خالص در روز دارد در حالی که القای اتکینز به کمتر از 20 گرم کربوهیدرات خالص در روز محدود می شود. این نوع چربی بیشتر در روغن نارگیل یافت میشود. مصرف برخی از چربیهای غیراشباع سالم مانند آجیل (بادام، گردو)، دانهها، آووکادو و روغن زیتون در رژیم کتو مجاز است. گل کلم یک محصول خوب جایگزین سیب زمینی های شیرین است زیرا اغلب به عنوان جایگزینی برای سایر غذاهای نشاسته ای نیز استفاده می شود (می توانید آن ها را با روغن زیتون و سیر پوره کنید). پروتئین بخشی دیگر از رژیم کتو است، اما معمولاً در این رژیم بین غذاهای کمپروتئین و منابع پروتئینی سرشار از چربی اشباعشده مانند گوشت گاو تفاوتی وجود ندارد.

مانند آنچه در مورد مصرف چربیهای اشباع گفته شد، خطرات و مضرات عدم مصرف میوه و سبزی نیز بر کسی پوشیده نیست. در این خوراکی همانطور که گفته شد، نشاسته تقریبا وجود ندارد. تغییر به یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات یک تغییر اساسی است و بدن شما ممکن است به زمان نیاز داشته باشد تا با این شیوه جدید غذا خوردن سازگار شود. پروتئین وی: استفاده از یک اسکوپ پودر پروتئین وی در شیک پروتئینی باعث افزایش مقدار پروتئین دریافتی در روز میشود. احساس خستگی با استفاده از ویتامین B ، پنتونیک اسید( B5) برطرف می شود. فیبر و ویتامین ها جزو مهمترین مواردی هستن که یک صبحانه خوب باید در اختیار شما بزاره. به علاوه مشکلاتی که رژیم کتو میتواند برای سلامتی افراد ایجاد کند، یک هشدار قابل توجه برای علاقهمندان این رژیم است. رژیم کتوژنیک یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب است که علاوه بر کاهش وزن، فواید زیادی برای سلامتی نیز دارد. میگو و خرچنگ نیز برای کتو مفید هستند. تحقیقات نشان دادهاند که رژیم غذایی کتو به اندازه رژیم غذایی کم چرب با میزان کربوهیدرات متوسط برای کاهش وزن موثر است. چه کسانی باید برای شروع رژیم کتوژنیک محتاطتر رفتار کنند؟

انواع رژیم های کتوژنیک

منتها برای کسانی بیشتر توصیه میشه که اضافه وزن بیشتر 15 کیلو دارند و چون سیستم بدن توش تغییر میکنه بهتره یه مدتی ادامه داشته باشه و یا لایف استایل طولانی مدتی باشه. با این حال، زمانی که سطح گلوکز و انسولین توی رژیم غذایی کتوژینک پایین میاد، کبد تولید کتون ها توی بدن بیشتر میشه تا انرژی برای کارکردن بیشتر و بهتر مغز فراهم بشه. چربی های مضر و مواد قندی، دشمن اصلی بدن ما هستن که توی رژیم کتوژنیک عملاً به مرور زمان اونها رو حذف و یا خیلی کم میکنیم. راه های مختلفی وجود دارد که می توانید بفهمید که آیا در کتوز هستید یا خیر. کلیه های ضعیف قادر به از بین بردن اسید خون نیستند. در حالی که برخی دیگر می توانند به راحتی و بدون علائم کتو آنفولانزا، منابع سوخت را تغییر دهند. تنها چاره آن نوشیدن آب زیاد و جویدن آدامس بدون شکر است.

اکثر این رژیم ها بی پایه و اساس هستند و صرفا بدون پایه علمی و بر اساس برداشتهای شخصی، نوشته و تنظیم شده اند.

مصرف این روغنها علاوه بر این که انرژیزا است، باعث بالا رفتن سطح کتون(سوخت مورد نیاز بدن در رژیم کتوژنیک) میشود. معمولاً برای روزهداری متناوب ۲ روز در هفته که پشت سر هم نباشد انتخاب میشود و در این روزها هیچ غذایی مصرف نمیشود. رژیم لاغری کتوژنیک یا به طور خلاصه کتو یک روش و سبک برای غذا خوردن است که در آن مصرف کربوهیدرات کاهش یافته و مصرف چربی افزایش می یابد. خلاصه: وقتی قصد دارید تا غذای خود را بیرون و در رستوران میل میکنید، میتوانید بشقاب گوشت، ماهی یا تخم مرغ با سبزیجات اضافه به جای کربوهیدرات یا نشاسته اضافه سفارش دهید. این رژیم به شما امکان می دهد تا در طول تمرینات ورزشی خاص مقداری کربوهیدرات به رژیم اضافه کنید. مثلا بعد از مصرف مقداری پروتئین، ترشح هورمون گلوکاگون در بدن ما افزایش پیدا میکند. سؤالی که ممکن است پیش بیاید این است که آیا در این رژیم مجاز به مصرف میوه و سبزیجات هستید؟

در صورتی که کودک نخورد، پس از این مدت نباید مصرف شود. کمبود مواد مغذی: اگر طیف گستردهای از سبزیجات، میوهها و غلات را مصرف نکنید، ممکن است در معرض کمبود ریزمغذیها، از جمله سلنیوم، منیزیم، فسفر و ویتامین C قرار بگیرید. از طرفی در بادمجان، پروتئین ها و ویتامین های ضروری بدن به اندازه کافی وجود دارد. رژیم کتو در ابتدا ممکن است محدودیت هایی را در فعالیت های شما به وجود آورد زیرا بدن برای عادت کردن به این رژیم به مدت زمانی هر چند کوتاه نیاز دارد. برای این منظور 3 الی 5 روز زمان لازم است تا علائم ناشی از تاثیرات آن بروز داده شوند. این ممکن است به این دلیل باشد که تولید انسولین کمتر (که نتیجه این رژیم است) می تواند از تولید بیشتر کلسترول توسط بدن جلوگیری کند، بدین معنا که شانس شما برای داشتن فشار خون بالا، شریانهای سخت شده، نارسایی قلبی و دیگر شرایط قلبی کاهش مییابد. با وجود خطرات احتمالی ذکر شده، پیشنهاد میکنیم قبل از آغاز رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن، علاوه بر مشورت با یک پزشک و یک متخصص تغذیه، کمی بیشتر تفکر کنید.

فروشگاه کتو-استور یک فروشگاه اینترنتی محصولات کتوژنیک است با شروع فروش اینترنتی مجموعه کالای سوپرمارکتی متعهد شده است تا نیازهای مشتریان را در سراسر کشور برآورده کند. در صورت عدم بهبودی، فرد باید به پزشک مراجعه کند. از چربی ها و کتون ها به طور موثر استفاده کنید. چون همانطور که گفتیم ممکن است این رژیم برایتان موثر نباشد. پیش بینی میشود نکات مثبت بیشتری نیز از این رژیم مشاهده شود. ولی ما با خوردن سالاد و غذاهای کم کالری تا ابد زنده نخواهیم ماند و تا قدری از رژیم لاغری سختگیرانه مان دست میکشیم فنر فشرده متابولیسم بدن مان رها خواهد شد و بدن ما در وضعیت نرمال هم کالری های بیشتری از ما مطالبه خواهد کرد. اگر دچار گرفتگی عضلات شدید، از آب، منیزیم، پتاسیم و غذاهای الکترولیتی بیشتری استفاده نمایید. حذف گلوکز از غذاهای کربوهیدراتی باعث می شود که بدن برای تامین انرژی، چربی بسوزاند. حتما برای شما هم سوال به وجود آمده که در رژیم کتوژنیک چی بخوریم. کاهش انسولین (که یک رژیم کتوژنیک باعث میشود) ممکن است به توقف بروز آکنه نیز کمک کند. در بعضی افراد بین رژیم غذایی و میزان قند خون با بروز آکنه ارتباط وجود دارد.