لیفت چشم با نخ چه کاربردهایی دارد؟


لیفت چشم با نخ

لیفت چشم با نخ

افزایش سن و تخریب طبیعی حاصل از آن باعث می‌شود که عضلات و ماهیچه‌های پوست، رفته رفته ضعیف شوند و کلاژن و الاستین کمتری تولید کنند. از آنجایی که پوست دور چشم ظریف و نازک است این اتفاق باعث چین و چروک و افتادگی آن می‌شود.

در نتیجه بسیاری از افراد برای رفع این معضل تصمیم به جراحی می‌گیرند، اما با شنیدن عوارض نگران کننده‌ی جراحی بسیار سردرگم می‌شوند. اما نیازی به نگرانی نیست چون راه‌های کم‌خطرتری نیز برای رفع این مشکل وجود دارد، در این مقاله به بررسی لیفت چشم با نخ می‌پردازیم.

با ما همراه باشید.

لیفت چشم با نخ چگونه انجام می‌شود؟

لیفت نخ چشم در اصل همان لیفت چشم بدون عمل جراحی است که روشی کم تهاجم می‌باشد. به همین خاطر در مدت زمان کوتاه به جایگزینی فوق العاده برای جراحی لیفت چشم تبدیل شده‌است. پزشک، هنگام لیفت چشم با نخ بیمار را بیهوش نمی‌کند و فقط محل مورد نظر را بی حس می‌نماید تا درد بیمار کاهش یابد. مدت زمان انجام لیفت چشم با نخ حدود ۴۵ تا ۶۰ دقیقه است.

در این شیوه پزشک از نخ PDO که نوعی نخ قابل جذب است استفاده می‌کند. به علت حساس بودن چشم‌ها، این نخ بسیار ظریف و نازک است. پزشک این نخ را با دقت و سوزن مخصوص از زیر پوست رد می‌کند و می‌کشد. برای این کار از ۲ یا تعداد بیشتری نخ در هر طرف استفاده می‌شود و بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند که از ۵ نخ کوتاه قابل جذب دیگر به صورت عمود بر نخ‌های بلند استفاده شود تا استحکام نخ‌های لیفت‌کننده بالاتر رود.

انجام همین کار لیفت زیبا و بی‌نقصی به چشم های شما می‌دهد. خوب است بدانید که انجام لیفت چشم با نخ هیچ‌گونه زخمی روی پوست صورتتان به وجود نمی‌آورد، چون سوزن مورد استفاده در این روش متناسب با پوست چشم انتخاب می‌شود.

لیفت دور چشم برای افتادگی پلک‌ها

لیفت دور چشم برای افتادگی پلک‌ها

لیفت دور چشم برای افتادگی پلک‌ها

لیفت چشم با نخ روشی کم تهاجم است که به طور معمول به صورت سرپایی انجام می‌شود. نخ PDO به کمک دکتر، زیر پوست چشم و اطراف ابروی شما قرار می‌گیرد و با کشیدن و بلند کردن پوست، به چشم شما ظاهری زیبا، کشیده، محکم و صاف می‌دهد. نتیجه‌ی لیفت چشم با نخ بلافاصله پس از انجام آن قابل مشاهده‌است.

لیفت دور چشم با نخ چقدر ماندگاری دارد؟

لیفت چشم با نخ به طور معمول تا ۱۲ ماه ماندگاری دارد. اما باید بدانید از آنجایی که با ورود سوزن و نخ به پوست شما، روند بازسازی و رشد برای پوستتان آغاز می‌شود، پوست شما آغاز به تولید کلاژن می‌کند. به این ترتیب مدت زمان ماندگاری لیفت دور چشم به وسیله‌ی نخ افزایش پیدا می‌کند.

مزایای لیفت چشم با نخ را بدانید

همانطور که اشاره شد لیفت چشم با نخ به دلیل داشتن مزیت‌های فراوان و عوارض جانبی اندک طرافداران بسیار زیادی دارد.

برخی از مهم‌ترین مزایای لیفت چشم با نخ عبارتند از:

  • کم هزینه بودن: هزینه‌ی لیفت چشم با نخ نسبت به روش های دیگر لیفت، به خصوص جراحی بسیار کمتر و مقرون به صرفه‌تر است. البته هزینه‌ی کلی آن به عوامل متعددی مانند؛ نوع نخ استفاده‌شده، تعداد نخ استفاده شده، پزشک منتخب، اندازه ناحیه‌ی لیفت و هزینه‌ی دارو ها بستگی دارد.
  • داشتن دوران نقاهت بسیار آسان و کوتاه مدت: پس از انجام لیفت چشم با نخ شما فقط نیاز به سه روز استراحت دارید. پس از گذشت یک روز به راحتی می‌توانید به زندگی عادی خود بازگردید و به انجام کارهای روزمر‌ه‌تان بپردازید. تنها باید دقت کنید که از شرکت در فعالیت‌های سنگین بپرهیزید.
  • کم خطر بودن: لیفت چشم با نخ به دلیل کم تهاجم بودن آن، روشی بسیار کم‌خطر است. و از آنجایی که نیازی به بیهوشی ندارد، دیگر جایی برای نگرانی جهت عوارض حاصل از بیهوشی باقی نیست.
آیا لیفت چشم عوارض دارد؟

آیا لیفت چشم عوارض دارد؟

آیا لیفت چشم عوارض دارد؟

لیفت چشم با نخ با همه‌ی مزیت‌هایش، عوارض کمی هم دارد که اگر در انتخاب پزشک و کلینیک حساس باشید این عوارض به حداقل می‌رسند.

عوارض لیفت چشم با نخ عبارتند از:

  • ورم صورت: ورم ناحیه مورد نظر پس از لیفت یکی از شایع‌ترین عوارض مراجعان است. در اکثر موارد هیچ جایی برای نگرانی وجود ندارد زیرا علت این تورم واکنش بافت پوست به عضو جدید است. به طور معمول این تورم پس از گذشت سه یا چهار روز از بین می‌رود و بهبود می‌یابد.
  • ایجاد فرو رفتگی ناحیه لیفت: در هنگام لیفت چشم با نخ ممکن است به دلیل بی‌تجربگی پزشک در بخشی از صورت فرو‌رفتگی ایجاد شود. در آن صورت باید برای رفع آن جلسه‌ی ترمیمی برایتان انجام شود.
  • عفونت ناحیه مورد نظر: عفونت ناحیه لیفت شده یکی از عوارض محدود لیفت چشم با نخ است. این عارضه به طور معمول به دلیل عدم رعایت اصول مراقبتی توسط خود فرد اتفاق می‌افتد. برای مثال اگر بلافاصله بعد از انجام لیفت به استخر یا حمام بروید و یا از لوازم آرایش استفاده کنید ممکن است دچار عفونت‌شوید. دلیل دیگر ایجاد عفونت نیز عدم رعایت بهداشت و استریل نبودن لوازم پزشک و کلینیک مورد نظر است.
  • احتمال ایجاد حساسیت: ممکن است پزشک شما از نخ فیک استفاده کند و پوست شما نسبت به آن آلرژی نشان دهد‌. حتی در مواقعی امکان دارد که پوست شما به نخ اورجینال هم به دلیل سیستم ایمنی شما واکنش بیش از حد نشان دهد. در آن صورت باید با مراجعه به پزشک نخ‌ها را سریعا از پوست خارج کنید. اگر به طور کلی بدن آلرژیکی دارید قبل از انجام این روش حتما با پزشک خود مشورت کنید.
  • خون ریزی طولانی مدت: اگر برای انجام لیفت دور چشم با نخ سراغ پزشکی کم‌تجربه‌ای بروید احتمال اینکه به خون‌ریزی طولانی مدت دچار شوید وجود دارد چون عروق خونی و لنفاوی پوست کنار هم قرار دارند، اگر پزشک از تجربه‌ی کافی برخوردار نباشد ممکن است به عروق خونی اصلی آسیب برسد.
  • از علائم خون ریزی طولانی مدت می‌توان به درد بیش از حد و کبودی اشاره کرد که در صورت مشاهده‌ی آن باید سریعا به پزشک مراجعه کنید.
  • بی حسی پوست: آسیب به عروق خونی علاوه بر خون‌ریزی طولانی مدت می‌تواند باعث بی‌حسی پوست شما نیز بشود. البته در اثر انجام لیفت بی حسی پوست معمولا اتفاق می‌افتد و با گذشت یک هفته این بی حسی یه گز گز تبدیل می‌شود. اما اگر پس از گذشت یک هفته همچنان پوستتان بی حس بود، به پزشک مراجعه کنید.
  • عدم تقارن چشم ها: لیفت چشم با نخ یک روش زیبایی است و هدف آن رضایت و زیباتر شدن فرد است‌. اما در مواقعی اگر پزشک تسلط کافی نداشته باشد، ممکن است که نتواند چشم‌ها را به یک اندازه و مساوی لیفت کند در نتیجه چشمان فرد نامتقارن خواهد شد.

لیفت دور چشم با نخ یکی از بهترین و ایمن‌ترین روش هاست مزایای آن بر عوارض آن برتری دارد. شما با کمی تحقیق و مراجعه به بهترین کلینیک و انتخاب بهترین پزشک می‌توانید یک لیفت چشم با نخ موفق انجام دهید و از زیبایی چشمان خود لذت ببرید.

مرکز تخصصی پوست و مو دکتر مصطفی مهدوی نیا آماده ارائه خدمت به شما عزیزان در امور لیفتینگ با نخ های جذبی به صورت تخصصی می باشد. برای مشاوره رایگان رزرو نوبت می توانید با شماره تلفن ۰۲۱۲۲۶۵۴۵۸۰ تماس گرفته و یا به سایت drmostafamahdavinia.com مراجعه فرمایید.

 



Source link