عواقب از دست دادن دندان و انجام ندادن ایمپلنت


ایمپلنت دندان یک راه جایگزینی دندان می باشد که شما میتوانید با استفاده از آن ضمن پر کردن جای دندانتان از تحليل استخوان فک و عوارض آن نیز جلوگیری کنید ولی اگر بخواهیم درباره‌ی عواقب انجام ندادن ایمپلنت دندان شما را آگاه کنیم در همان مقدمه باید بگوییم که انجام ندادن این عمل به طور عمده به دو دلیل انجام نخواهد گرفت: ۱.ترس از جراحی ایمپلنت ۲. مشكلات مربوط به قیمت انجام این جراحی

به طور کلی سعی کردیم در وبسایت دکتر میلاد عشقی با مقاله قیمت ایمپلنت دندان راجع به بحث دقيق نحوه قیمت گذاری ایمپلنت دندان صحبت کنیم و شما رو سوق بدهیم که به این مورد به عنوان یک سرمايه گذاری نگاه کنید. اما راجع به ترس از این جراحی هم باید گفت که با پیشرفت علم و روی کار اومدن دندانپزشکی دیجیتال که یکی از خدمات ما هم محسوب می شود این مورد به شدت کاهش می‌یابد زیرا باعث دقیقتر شدن کار ما و کاهش درد و خونریزی به شکل قابل توجه‌ای می‌شود.

ولی درنهایت امروز بيشتر سعی می‌کنیم از عواقب انجام ندادن ایمپلنت بنویسیم تا شاید بتوانیم شما رو متقاعد کنیم که ترس خودتان رو کنار بگذارید.

وقتی دندان از دست رفته جایگزین نشود چه اتفاقی می افتد؟

از دست دادن دندان اغلب باعث مشکلات متعدد سلامت دهان مانند عفونت، پوسیدگی و حتی از دست دادن بیشتر دندان ها می شود.

دندان‌های باقی‌مانده می‌توانند به دلیل آسیب احتمالی به ساختار حیاتی استخوان فک، جابجا شده و دچار لق شدن شوند که در این حالت استخوان دوباره رشد نمی کند

اگر دندان در جلوی دهان از بین رفته باشد، عواقب آن بیشتر بر اعتماد به نفس، جویدن و گفتار تأثیر می گذارد که این موارد در از دست دادن دندان های پشت دهان تاثیر کمتری دارد.

با این حال، در جایی که دندانی از دست می‌رود، دندان کناری آن نیز جدا می‌شود چون دندانی در کنار آن وجود ندارد. از دست رفتن دندان می تواند دیگر دندان ها را ضعیف کند و به مرور زمان دیگر دندان ها نیز تکان می خورند و باید برداشته شوند

ما می دانیم که ایمپلنت پرهزینه است و شما باید گزینه های خود را بسنجید اما برخی از مشکلاتی که از دست دادن دندان بدون جایگزینی را میتوان اینگونه عنوان کرد:

عملکرد ضعیف فک

دندان های دیگر به سمت فضاهای خالی حرکت می کنند

مشکلات سایش دندان ها

از دست دادن استخوان فک (تا ۲۵ درصد کاهش در سال اول)

ظاهر پیر و کاهش توانایی جویدن

توصیه ما چیست؟ همیشه به حرف های یک دندانپزشک متخصص گوش دهید. وظیفه آنها مراقبت از وضعیت دهان شما است

دندانپزشکان ایمپلنت دندان می توانند در مورد سالم ترین گزینه برای استحکام سلامت دهان و دندان شما در آینده راهنمایی کنند که بسیار دقیق و متناسب با نیاز شما خواهد بود

گزینه هایی برای جایگزینی دندان چیست؟

اگر یک دندان از دست داده اید، می توان آن را به راحتی با استفاده از ایمپلنت های دندانی (ایمپلنت های تکی)، که ارزان تر هستند و یا با استفاده از بریج دندان برای پر کردن جای خالی دندان جایگزین کرد.

گزینه های جایگزینی دندان های از دست رفته:

پروتزهای متصل شده بر روی ایمپلنت

بریج برای دندان های از دست رفته

دندان مصنوعی (متحرک)

اما بهترین گزینه جایگزین دندان چیست؟

بیماران ممکن است فکر کنند که پروتز ممکن است ارزان‌ترین گزینه جایگزینی دندان آنها باشد، اما زمانی که به تعداد دفعات نیاز به تعویض آن‌ها و ناراحتی‌ای که برای بیماران ایجاد می‌کند، توجه ‌کنیم، برخی استدلال ها می‌گویند که ایمپلنت‌ها ارزش بهتری دارند.

اگر یک دندان عقبی (آسیاب) را از دست داده اید، ممکن است خوشحال باشید که جای آن را خالی بگذارید زیرا به سختی در معرض دید قرار می گیرد.

با این حال، همانطور که در ادامه صفحه خواهید خواند، این جایگزین نکردن دندان می تواند در آینده مشکلاتی ایجاد کند و منجر به روش های گران تر از کاشت مانند لیفت سینوس یا تقویت استخوان شود.

متأسفانه از دست دادن دندان هرگز باعث سلامت دهان نمی شود

بنابراین، در حالی که شاید برای شما امکان زندگی با یک دندان از دست رفته وجود داشته باشد، اما در دراز مدت صادق نخواهد بود.

از دست دادن دندان اغلب باعث بیماری لثه می شود.

هنگامی که دندانی می افتد، زخمی در بافت لثه شما باقی می ماند. از آنجایی که دهان شما یک نقطه گرم و مرطوب است، مکان مناسبی برای رشد انواع باکتری ها است و احتمال ابتلا به برخی بیماری های لثه بسیار زیاد است.

بیماری لثه، لثه های شما را از بین می برد و باید دقت داشت که ما می توانیم از دست دادن استخوان در فک را جایگزین کنیم ولی نمی توانیم باعث رشد دوباره لثه های شما شویم.

هنگامی که لثه‌های شما شروع به تحلیل رفتن می‌کنند و استخوان فک ضعیف می‌شود، دندان‌های ثابت بیشتری لق می‌شوند.در موارد شدیدتر، که می‌توانند به سرعت اتفاق بی‌افتد، اغلب دچار از دست دادن دندان‌های بیشتری میشوید که احتمالا این اتفاق در هنگام سیگار کشیدن بیشتر هم خواهد شد..

جایگزین نکردن دندن اغلب باعث جا به جایی و لق شدن دندن می شود

باید بدانید جای خالی دندان در دهان، زمانی که جایگزین نشود باعث تمایل دیگر دندان ها به حرکت و جابجایی می‌شود و این به این دلیل است که دیگر دندانی وجود ندارد که همه چیز را در یک راستا نگه دارد. بنابراین، بیماران اغلب مشکلات دندان‌های کج، ایجاد مشکلات درمورد لکه های تیره و ایجاد فاصله جدید و غیرقابل توضیح بین دندان‌ها را تجربه می‌کنند.

مشکل تحليل استخوان

تحلیل استخوان دندان یا زوال استخوان فک زمانی اتفاق می‌افتد که دندان طبیعی از دست رفته باشد و استخوان فک به مرور شروع به تحلیل رفتن میکند. اگر از دست رفتن دندان زمان زیادی بگذرد این تحلیل میتواند منجر به مشکلاتی از جمله ایجاد تغییر در شکل صورت شما شود. به همين دلیل است که میگویند نباید زمان زیادی از کشیدن دندان بگذرد.

عواقب از دست دادن دندان

عواقب از دست دادن دندان

مشکل سينوس لیفت

بسیاری از افرادی که دندان های عقبی فک بالایی خود را از دست داده اند، استخوان کافی برای کاشت ایمپلنت ندارند. با توجه به رشد سینوس بالای استحوان فک، قبل از کاشت ما نیاز به جراحی سینوس لیفت داریم. ما توسط جراحی لیفت سینوس امکان ایجاد استخوان کافی در زیر سینوس برای قرار دادن ایمپلنت های دندانی در پشت فک بالا را فراهم می کنیم. استخوان بین فک و سینوس ها اضافه می شود.

سینوس لیفت یک روش جراحی رایج برای ایجاد استخوان کافی در زیر سینوس فک بالا برای کاشت ایمپلنت دندان است.

سینوس‌های فک بالا فضاهای پر از هوا هستند که در کنار بینی، بالای دندان‌های بالایی و زیر چشم قرار دارند.

استخوان داخل سینوس ها توسط یک غشای نازک پوشیده شده است. این پوشش در روش‌های لیفت سینوس برای ایجاد فضایی برای استخوان و ایمپلنت‌های دندانی بلند می‌شود و استخوان در زیر این غشا قرار می گیرد.

لیفت سینوس قبل یا همزمان با کاشت ایمپلنت انجام می شود.

امیدواریم توانسته باشیم تا شما را برای یک تصمیم بهتر درباره‌ی دندان از دست رفته خود راهنمایی کنیم اما اگر هنوز نتوانسته اید تصمیم درستی برای جایگزینی دندانتان بگیرید به شما پیشنهاد میدهیم حتما یک مشاوره به صورت رایگان با متخصصین ما داشته باشید تا بتوانید تصمیم بهتری راجع به دندانتان بگیرید.

مشاوره دندانپزشکی دکتر ميلاد عشقی

 



Source link