پایین بودن در مورد رژیم کتوژنیک Exposur

رژیم کتوژنیک برای چاق شدن این متخصص تغذیه با بیان اینکه در رژیم کتوژنیک بسیاری از انواع مواد غذایی از برنامه غذایی حذف میشوند گفت: در این رژِیم مصرف انواع قندهای ساده، شکر، گروه نان و غلات، لبنیات به جز پنیر، انواع میوه ها، سبزیهای نشاسته ای مثل سیب زمینی و هویج و سسهای قرمز 6 راه برای رسیدن به با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم شما 1402 مجاز نیست. البته این رژیم به شرطی اثر گذار خواهد بود که همراه با تغییر سبک زندگی مثل ورزش کردن و کاهش وزن همراه باشد. این کم کردن میزان کربوهیدرات باعث تغییر متابولیسم بدن به وضعیتی به نام کتوسیس می شود. وی با اشاره به این که در این رژیم تولید کتون بادیها در بدن باعث سرکوب کردن و کنترل اشتها می شود گفت: این موضوع باعث می شود فرد کمتر احساس گرسنگی کند که یکی از دلایل مهم علاقه افراد به این رژیم است . این هم زدن تا یک دست شدن مواد ادامه داره. برای رژیم غذایی کتو شما نیازمند پرهیز از موارد زیر هستید: قندها – نوشیدنی های گازدار، کیک ها، بستنی ها، آبنبات ها و بسیاری مواد غذایی از این دست را باید کنار بگذارید. این یک مزیت مهم، در هنگام در نظر گرفتن ارتباط بین وزن و دیابت نوع 2 است.

رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن

فواید کتوژنیک تحمل تغییرات شدید هنگام شروع این رژیم یا اتمام آن ممکن است برای کلیه برخی افراد بهشدت سخت باشد. همچنین ممکن است مصرف غذاهای پروتئینی و چرب باعث احساس سیری سریعتر در فرد شده و کاهش دریافت کالری را به همراه داشته باشد، که البته این نظریه هنوز اثبات نشده است. همچنین میتواند خامه، کره و مقداری پنیر نیز در برنامه غذایی خود داشته باشد. رژیم کتوژنیک میتواند یک جایگزین جالب برای درمان شرایط خاص باشد و ممکن است باعث کاهش وزن شود. با این حال، مطالعات انسانی برای حمایت از توصیف کتوز برای درمان این شرایط وجود ندارد. این وضعیت مشخصاً بدن را به شرایط نیمه بحرانی فرو میبرد که در آن منبع اصلی تأمین انرژی که همان کربوهیدراتها هستند، در دسترس نیست. این در حالی است که تخمدانها در حالت معمولی کیسههایی کوچک، پر از مایع هستند. علاوه بر این، برخی از بیماران ممکن است در ابتدا احساس خستگی کنند، در حالی که برخی ممکن است تنفس بد، حالت تهوع، استفراغ، یبوست و مشکلات خواب داشته باشند.

دلیل اصلی بیماران در استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک کاهش وزن است. به نظر میرسد این رژیم توانایی کاهش بیشتر وزن نسبت به رژیمهای دیگر دارد. دکتر سهراب یکی از عللی که باعث اقبال عمومی بالا نسبت به این نوع رژیم شده است را عدم وجود کالری شماری برشمرد که در آن اجباری نیست کالری مورد مصرف فرد دایما شمارش شود. فواید رژیم کتو مانند سایر رژیمهای کم کربوهیدرات و چربی بالا است، اما قدرت آن از رژیمهای کم کربوهیدرات عمومی بسیار بیشتر است. این غذاها نیز بسیار فرآوری شده می باشند. این مسئله میتواند به دلیل کاهش سطح انسولین در بدن باشد که باعث پیش گیری از تولید کلسترول بیشتر در بدن میشود. این فعل و انفعالات باعث کاهش سطح انسولین شده و میتواند تا حدی بدن را در برابر برخی از انواع سرطانها و رشد سلولهای سرطانی ایمن کند. به غیر از صرع، این رژیم بر بیماری آلزایمر، پارکینسون و اختلالات خواب اثرگذار است.

بیماران مبتلا به بیماری کلیوی باید احتیاط کنند زیرا این رژیم غذایی می تواند وضعیت آنها را بدتر کند. با توجه به درصد ها می توان متوجه شد که میزان چربی این نوع رژیم کتوژنیک زیاد می باشد. رژیم کتوژنیک که در آن مصرف قند و کربوهیدرات به شدت کاهش پیدا کرده و بیشتر روی چربی ها و پروتئین های سالم تمرکز دارد، حتی در معالجه تهاجمی ترین سرطان ها نیز بسیار مفید است. در مورد رژیم کتوژنیک باید بسیار مراقب باشید. به علت این اثرات حفاظتی سیستم عصبی، سوالاتی در مورد مزایای احتمالی روی دیگر اختلالات مغزی مانند پارکینسون، آلزایمر، مولتیپل اسکلروز، اختلالات خواب، اوتیسم و حتی سرطان مغز مطرح شده است. همچنین در هفته های اول کاهش وزن بیشتری نسبت به رژیم های معمولی تجربه می کنند که این موضوع نیز برایشان خوشایند است. رژیم غذایی کتوژنیک همچنین میتواند سیستم عصبی که در تمام بدن ما گسترش پیدا کرده است را تحت تأثیر قرار دهد. کتوزیس حالت متابولیکی است که در آن بدن از چربی به جای کربوهیدرات برای سوختوساز خود استفاده میکند. خوردن روغن نارگیل به شما برای رسیدن به سطح مناسب از کتوز کمک میکند. اما دریافت چربی های اشباع شده از منابع روغنی (نخل ، نارگیل) ، گوشتهای چرب ، کره و کره کاکائو به مقدار زیاد تشویق می شوند.

این فرایند اگر به مقدار طبیعی انجام بگیرد هیچ مشکلی ندارد اما مشکل زمانی ایجاد میشود که کربوهیدرات بیش از حد به بدن وارد میشود. این رژیم معمولا شامل گوشت، تخم مرغ، گوشت فرآوری شده، سوسیس، پنیر، ماهی، آجیل، کره، روغن، بذر و سبزیجات فیبری است. به گفته وی فرد در این رژیم مجاز است از انواع روغنها ترجیحا روغنهای سالم تر، گوشتها و تخم مرغ، انواع مغزبه میزان محدود و سبزیهای برگ سبز به مقدار محدود استفاده کند. در ادامه اثرات مثبت و منفی این رژیم را بررسی خواهیم کرد. هر رژیم غذایی براساس مجموعهای از هفت عامل مختلف مورد بررسی قرار گرفت و رتبهبندی شد. در این مورد هم حتماً پیش از شروع رژیم با یک پزشک مشورت کنید. این فرآیند میتواند بهسرعت به کاهش وزن بیانجامد. از آن جا که در رژیم کتوژنیک بدن بهسرعت کربوهیدرات و چربیها را میسوزاند، نیاز کمتری به ذخیره آنها و در نتیجه ترشح انسولین پیدا میکند. پس از طی این زمان بدن استراتژی خود را تغییر داده و شکستن پروتئین و چربی برای تأمین انرژی را آغاز میکند. به گفته این متخصص تغذیه افرادی که چند ماه از رژیم کتوژنیک پیروی میکنند دچار یبوست شدید میشوند که نیاز به اقدامات درمانی برای بازگشت فلور طبیعی روده دارند.

رژیم کتوژنیک ۲۱ روزه

این مورد هم نیاز به تحقیقات بیشتر دارد تا مشخص گردد کاهش انسولین و دریافت کربوهیدرات تا چه حد میتواند بر کاهش آکنه مؤثر باشد . در این رژیم شما کالری و چربی زیاد جذب میکنید، اما جذب مواد قندی را به نزدیک صفر میرسانید. اگرچه کتو کربوهیدراتها را محدود میکند، اما با بسیاری از رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات که از 20 تا 30 درصد کربوهیدرات تشکیل شدهاند، متفاوت است. کربوهیدرات به طور معمول حداقل 50 درصد از رژیم غذایی معمول آمریکا را تشکیل می دهد. نسبت درشت مغذیها در رژیم هدفمند: 65 تا 70 درصد چربی، 20 درصد پروتئین ، 10 تا 15 درصد کربوهیدرات. رژیم کتوژنیک، رژیمی است که مصرف کربوهیدرات در آن کم است و گاهی به صفر می رسد و بیشتر چربی و پروتئین خورده می شود. از طرفی باید از مصرف محصولات رژیمی کمچرب خودداری کنید. نکته بسیار مهم در مورد رژیم کتوژنیک آن است که این رژیم فقط در بازههای زمانی کوتاه باید مورد استفاده قرار بگیرد. بدن برای اینکه این افت قند را تحمل کند، هورمونی به نام گلوکاگون در بدن ترشح می شود که قند خون را از کبد آزاد می کند. انسولین هورمونی است که به بدن اجازه مصرف یا ذخیره قند را بهعنوان مهمترین منبع سوختی میدهد.

در رژیم کتوژنیک چه بخوریم

اکثر سلول ها ترجیح می دهند از قند خون استفاده کنند که از کربوهیدرات ها به عنوان منبع اصلی انرژی بدن بدست می آید. تغییر، استفاده از گلوکز گردش خون تا تجزیه چربی ذخیره شده به عنوان منبع انرژی، معمولا طی دو تا چهار روز از خوردن کمتر از 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز اتفاق می افتد. فرد رژیم گیرنده تنها میتواند 50 گرم کربوهیدرات در روز مصرف کند. افزایش کتون در بدن کسانی که دیابت، بهخصوص دیابت نوع 1 دارند میتواند باعث بدتر شدن حال آنها شود. با این حال ، این هنوز قابل بحث است. تخم مرغ منبعی آسان و مقرون به صرفه از چربی و پروتئین است و در عین حال کربوهیدرات کمی دارد و برای افرادی که از رژیم کتو پیروی می کنند انتخاب خوبی است. تخم مرغ و نودل کدو سبز دقیقا همین کار رو برای شما انجام میده. سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کنید. سندرم تخم دان پلی کیستیک معمولاً همراه با اختلالات هورمونی در بدن و عوارض جانبی آن است. وی آنفلوانزا و راشهای پوستی خیلی شدید را از دیگر عوارض رژیم های کتوژنیک عنوان کرد. وی رژیم غذایی کتو را برای 12 ماه دیگر ادامه داد و بیماریاش تحت کنترل در آمد.

چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

Th is has be en g enerat ed  with t he ​help of GSA Content Gen erat or Dem ov᠎ersi on !

شروع سرخود رژیم کتو برای کسانی که داروهای خاصی مصرف میکنند. عملا با کاهش ورود عوامل التهاب به بدن حملات در این بیماران تا حدود زیادی کم می شود و همانطور که می دانید بهبود بیماران دیابت نوع 2 بستگی به عدم مصرف کربوهیدرات ها و قندهای اشباع دارد که با استفاده از رژیم کتوژنیک و سرطان عملا بدن این بیماران شروع به ساخت انسولین می کند در نتیجه برای بدن این افراد به عنوان یک محرک عمل می کند. در اصل، این یک رژیم غذایی است که سبب آزاد شدن کتونها در جریان خون میشود. به این ترتیب همیشه یک روش انعطاف پذیر برای سوخت و ساز سلولی دارید و پس از کاهش وزن همیشه تناسب اندام دارید و دوباره چاق نمی شوید. از آن جا که شکستن چربی باعث تولید کتون میشود، بدن در این فاز مملوء از کتون شده که اصطلاحاً به آن کتون زدگی گفته میشود. همچنین اینکه هدف از این گرفتن این رژیم عمدتاً کاهش وزن است و نه بهبود سلامت و وضعیت بدن! همچنین انرژی لازم برای ورزش را به این بیماران می دهد که در افزایش فعالیت سلول های ایمنی نقش موثری را ایفا می کند.

این متخصص ادامه داد: این مواد باعث رشد باکتریهای مفید دستگاه گوارش می شوند و عدم رشد باکتریهای مذکور باعث تغییر فلور طبیعی روده و در درازمدت یبوستهای شدید می شود. یک رژیم کتو همچنین میتواند تعادل آب و مواد معدنی در بدنتان را تغییر دهد. همچنین در بسیاری از مواقع این درمانها تاثیری نیز نداشتند. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که “رژیم های یو-یو” که منجر به نوسان سریع وزن می شوند با افزایش مرگ و میر همراه است. به یاد داشته باشید که باید همیشه مصرف غذاها و نوشیدنیهای شیرین را محدود کنید. از فهرست غذاها حذف میشوند. رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات باعث کاهش سطح قند خون و نوسانات آن میشوند. بدن 7 تا 10 روز با این قند زندگی می کند. این دو نوشیدنی پرطرفدار حاوی کافئین بوده و به افزایش متابولیسم بدن کمک می کنند. البته فعلاً مشخص نیست که این اثرات تا چه مدت در بدن باقی میمانند. محدودیت کالری هم در این رژیم وجود ندارد و نیازی به ورزش های سنگین نیست. در نظر داشته باشید که این یک فرایند بسیار فردی است و بعضی از مردم نیاز به یک رژیم غذایی با محدودیت بیشتری برای شروع تولید کتون های کافی دارند.