مقاله غیرمعمول حقایقی را در مورد انواع رژیم کتوژنیک به شما می دهد که فقط تعداد کمی از افراد از وجود آنها می دانند

شامل ۶۰ تا ۶۵ درصد چربی، ۳۰ درصد پروتئین و ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات است.همانطور که از اسم این نوع رژیم کتوژنیک مشخص است 6 راه برای رسیدن به با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم شما 1402 پروتئین زیادی دارد. علاوه بر نکاتی که درباره تعداد وعدههای غذایی در پست گفته شد، داشتن eating window مشخص یعنی بازه زمانیای که معمولا وعده غذایی رو در اون میل میکنید مهمه. در این خوراکی همانطور که گفته شد، نشاسته تقریبا وجود ندارد. با این وجود این نکته را به خاطر بسپارید که پژوهشهای بیشتری برای یک نتیجهگیری قطعی مورد نیاز است. یک نمونه از رژیم کلاسیکِ کتوژنیک موسوم به «رژیم کتوژنیک امسیتی» از گونهای روغن نارگیل بهره میبرد که غنی از تریگلیسریدهای زنجیره متوسط است و نیمی از کالری مورد نیاز را فراهم میکند. در ادامه می توانید نمونه برنامه ای کامل از یک رژیم لاغری کتوژنیک یک هفته ای را مشاهده کنید. نوع چهارم رژیم کتوژنیک، رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا می باشد.

معرفی رژیم کتوژنیک

در این نوع از رژیم باید مصرف هر غذایی که میزان زیادی کربوهیدرات دارد بسیار محدود شود. مطالعات ثابت میکند که یک رژیم کتو برای مدیریت دیابت نوع 2 بسیار عالی است، حتی گاهی منجر به بهبود کامل بیماری میشود. این اتفاق حتی زمانی که میزان دریافت کالری نیز محدود میشود، صادق است. این رژیم در بین ورزشکاران و افرادی که رژیم کتوژنیک را انتخاب کرده اند اما به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند محبوبیت بیشتری دارد.در این نوع رژیم افراد برای افزایش شدت ورزش خود مجاز هستند تا قبل و بعد از ورزش کردن ۲۰ تا ۳۰ واحد کربوهیدرات دریافت کنند. پروتئین بخشی دیگر از رژیم کتو است، اما معمولاً در این رژیم بین غذاهای کمپروتئین و منابع پروتئینی سرشار از چربی اشباعشده مانند گوشت گاو تفاوتی وجود ندارد. درباره رژیم کتو عقاید مختلفی وجود دارد، اما به نظر میرسد این رژیم برای بسیاری از افراد بیخطر است. از بسیاری جهات به سایر رژیمهای کم کربوهیدرات شبیه است. بیش از 30 مطالعه علمی باکیفیت بالا نشان میدهد که در مقایسه با سایر رژیمهای غذایی، رژیمهای کمکربوهیدرات و کتو منجر به کاهش وزن مؤثرتر میشود.

​Th is h as be en created by GSA Conte᠎nt Gen erator D emov ersion !

اینجا چرا 1 میلیون مشتریان داخل ایالات متحده انواع رژیم کتوژنیک هستند

در بین سایر انواع رژیم کتوژنیک، این نوع محبوبیت بیشتری دارد. در واقع، با از بین بردن آب اضافی موجود در اندامها و کاهش میزان ترشح انسولین در رگهای خونی، لاغری را به همراه دارد. رژیمهای غذایی کتوژنیک میتوانند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین شوند. در مطالعهی دیگری که بر روی مبتلایان به دیابت صورت گرفت، مشاهده شد ۷ نفر از ۲۱ نفری که رژیم کتوژنیک را دنبال میکنند، میتوانند مصرف تمام داروهایشان را متوقف کنند. پس بهترین رژیم غذایی رژیمی است که تمام ویتامین ها و مواد مغذی مورد بدن را تامین کند. این امر به ویژه در مورد گروه های خاصی صادق است که رژیم Ketogenic ممکن است برای آنها مفید نباشد. یکی از رژیمهای غذایی موثر در کاهش کلسترول بد، رژیم کتوژنیک یا کم کربوهیدراتی، دارای مقدار زیاد چربی مفید است. گوشت پرچرب و گوشتی که با علف تغذیه می شود بهتر است مصرف شود زیرا حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 است. همانطور که از نام آن پیداست این رژیم سبب تولید کتون در بدن می گردد.کتون ها زمانی در بدن تولید می گردند که مقدار کمی کربوهیدرات وجود دارد و بدن لازم است انرژی خود را از شکستن اسیدهای چرب بدست آورد.

 This h​as been cre at​ed  with GSA᠎ C ontent Generat​or DEMO᠎.

رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی بر پایه پروتئین و چربی است؛ یعنی بر خلاف بقیه رژیمها که دائماً شما را در خوردن مواد غذایی چرب محدود میکنند در این رژیم بهراحتی میتوانید انواع چربیها را هم میل کنید؛ اما در این رژیم میزان کربوهیدرات مصرفی بسیار پایین است. چربی سوزی بهطور قابلتوجهی افزایش مییابد، درحالیکه سطح انسولین (هورمون ذخیره کننده چربی) بسیار کاهش مییابد. بهعلاوه افزایش کتون ها در بدن با این رژیم باعث بهبود عملکرد انسولین در بدن شده است. برخی از افراد از رژیمهای کتوژنیک بهطور خاص برای افزایش عملکرد ذهنی استفاده میکنند. از طرفی در این نوع رژیم، شناخت چربیها و کارکرد آنها لازم است و میتوان با پیروی از برخی روشها، این رژیم را موثرتر نمود. در فرهنگهایی که غذا توسط پدربزرگ و مادربزرگ یا با کمک افراد دیگری از خانواده تهیه میشود، طبیعتاً افراد بیشتری، باید تحت آموزشهای لازم برای اجرای صحیح رژیم کتوژنیک قرار بگیرند. Data was gen᠎erat​ed ​with GSA Con te​nt​ G​ener​ator D​emoversion .

برای شروع رژیم کتوژنیک چه باید کرد

مرکز فیت بادی با داشتن تجهیزات لازم برای آنالیز دقیق بدن این امکان را فراهم کرده تا با شناخت و آگاهی بیشتری رژیم منحصر به فرد خود را دریافت کنید. برای قرارگیری در شرایط کتوزیس، افراد به طور کلی باید کمتر از 50 گرم و برخی مواقع، به میزان 20 گرم کربوهیدرات در روز دریافت کنند. هدف اصلی در این رژیم، قرار گرفتن بدن در وضعیت کتوز است.در این وضعیت بدن کربوهیدراتی دریافت نمیکند و انرژی به جای از سوخت کربوهیدرات، از طریق سوخت چربی تأمین میشود. کتوزیس شرایط متابولیکی است که در آن بیشتر سوخت مورد نیاز بدن از چربی تهیه میشود. همچنین، معمولاً افراد در هنگام کتوزیس افزایش انرژی را تجربه میکنند، بنابراین کتوز منجر به یک جریان ثابت سوخت (کتون) به مغز میشود و از مشکلات ناشی از نوسانات قند خون جلوگیری میکند. این رژیم در روزهایی که بدن در حالت کتوزیس هست شامل ۷۵ درصد چربی، ۱۵ تا ۲۰ درصد پروتئین و ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات می باشد.

نی نی سایت درباره رژیم کتوژنیک رژیم کتوژنیک دوره ای که بیشتر مناسب برای ورزشکاران می باشد. علاوه بر این، رژیم کتو بسیاری از غذاهای حاوی پتاسیم از جمله میوه ها، لوبیاها و سبزیجات نشاسته ای را محدود می کند. غذاهای حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات، شامل شیرینیها و خوراکیهای نشاستهای نباید خورده شوند. برای مثال اگر در کتوژنیک استاندارد فقط 20 درصد از خوراکی ها باید از پروتئین ها باشد ، در رژیم کتوژنیک با پروتئین این مقدار به 35 درصد افزایش پیدا می کند. در حقیقت ، بیش از 20 مقاله و تحقیق نشان می دهد که این رژیم می تواند به شما در کاهش وزن و بهبود سلامتی کمک کند. اگر شما نیز به دنبال کاهش وزن با یک روش کاربردی هستید حتماً تاکنون رژیمهای مختلفی را بررسی کردهاید و شاید بعضی از آنها را نیز انجام داده باشید، اما نتیجه دلخواه را برای شما نداشته است. این غذاها را سفارش دهید و سبزیها اضافی را جایگزین هر نوع غذای غنی از کربوهیدرات کنید.وعدههای غذایی برگرفته از تخممرغ نیز مثل املت یا تخممرغ و بیکن هم یک گزینه عالیاند . 🔹آیا در فاصلۀ بین غذاها نمیتوان چیزی به کودک داد؟ این غذاها کربوهیدرات زیادی دارند. آیا میتوان دوباره به رژیم کربوهیدرات برگشت؟

1. آیا میتوانم دوباره کربوهیدرات بخورم؟ این آمینو اسیدها را به بافت ماهیچه ای منتقل می کند و همچنین ذخایر گلیکوژن ماهیچه های خالی شده بدن شما را دوباره پر می کند. برای کنترل گرسنگی می توانید آنها را در حد اعتدال مصرف کنید. رژیم کم کربوهیدراتی از جمله روشهای غذایی است که هر فردی میتواند به سادگی توسط آن، میزان فشارخون خود را کنترل کند. بهعنوان مثال در کنترل فشار خون بالا، کاهش قند خون و چربی بدن مؤثر است و سطح کلسترول خوب خون را افزایش میدهد. در بهبود سطح قند خون، سطح انسولین و فشارخون نیز مؤثر است. پروتئین باید متوسط باشد، زیرا مصرف بسیار زیاد آن میتواند باعث افزایش سطح انسولین و کاهش کتون شود. 8. شنیدم کتوز بسیار خطرناک است. کتواسیدوز خطرناک است. اما کتوز در رژیم کتوژنیک کاملا طبیعی است و ضرری برای سلامتی ندارد. همونطور که در پست هم مطرح شده، شیر و ماست در رژیم کتوژنیک حذف میشن؛ اما دوغ یا کفیر در صورتیکه غیرکارخونهای باشه مجازه.

لیست غذاهای رژیم کتوژنیک

در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید. در زیر تصویر خوراکیهای مطلوب برای این رژیم آورده شده است. گرچه تأثیر محیطی رژیم کتو به نحوه تنظیم آن بسیار بستگی دارد، اما پاسخ کوتاه به اکثر این سؤالات “نه” است.اما دقت کنید برنامه غذایی مربوط به این رژیم حتماً میبایست زیر نظر متخصص حاذق باشد تا خطرات احتمالی ناشی از آن به حداقل برسد. مدت بسیار زیادی است که رژیم کم کربوهیدراتی یا کتوژنیک بر سر زبانها است و مخالفان و موافقان زیادی دارد. الکلی با توجه به مقدار کربوهیدراتی که دارند، می توانند بدن شما را از وضعیت کتوز خارج نمایند. مطالعات نشان داده است که افراد دارای رژیم کربوهیدراتی کم، در مقابل کسانی که چربی کمتری میخوردند؛ وزن بیشتری در شروع مدت زمان رژیم از دست دادهاند. به خاطر داشته باشید که برای بهبودی به زمان نیاز دارید.

انتخاب زمان این روزهای ازاد قاعده خاصی ندارد، به طوریکه برخی روزهای ازادشان را در روزهای مهمانی استفاده می کنند! در نتیجه ، اغلب توصیه می شود شش ماه پس از شروع رژیم کتوژنیک صبر کنید تا پانل های چربی خود را آزمایش کنند یا صبر کنید تا کاهش را تجربه کنند. با وجود اینکه رژیم کتو امتحانش رو پس داده، اما هنوز کلی تصورات غلط دربارهاش هست؛ چند تا ازین تصورات غلط رو با هم افسانهزدایی میکنیم. معمولاً علائم آنفولانزای کتو یک یا دو روز پس از حذف کربوهیدراتها از رژیم غذایی روزانه ظاهر میشوند. CKD معمولاً در فاز اول حدود 50 گرم کربوهیدرات در روز و در مرحله بارگیری کربوهیدرات به حدود 450-600 گرم کربوهیدرات نیاز دارد. کاهش کربوهیدرات در این رژیم بدن را به یک حالت متابولیک به نام کتوز سوق میدهد. یک مرور سیستماتیک در ۲۰۱۸ میلادی، ۱۶ پژوهش دربارهٔ رژیم کتوژنیک را در بالغین بررسی کرد و نتیجه گرفت که این روش، روزبهروز فراگیرتر میشود و نتایج آن مشابه کودکان است و عوارض خفیفتری نیز دارد.