معایب کتوژنیک نکات و راهنما

فروشگاه کتوژنیک در غرب تهران وزنتون رو بر اساس یک نمونه رژیم کتوژنیک منظم چک کنین و اگر متوجه شدین از اندازه ای که باید باشد تغییر کرده برای برگردوندن وزنتون به حالت قبل 6 راه برای رسیدن به با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم شما 1402 سریعا اقدام کنین. اگر واقعاً برای اسموتی به یک پایه مایع نیاز دارید یا دوست دارید چیزی بنوشید، به دنبال شیر بادام باشید. در کنار این بشقاب میتونه یه کف دست نون باشه یا حتی چند قاشق برنج و … در میان وعدههای غذایی میتوان از مواد غذایی مانند شکلات تلخ، میلک شیک با شیر بادام، پودر کاکائو و کرۀ بادامزمینی یا پنیر به همراه چند قاشق روغن زیتون استفاده کرد. ماست یونانی و پنیر کوتاژ هر دو می توانند به عنوان یک میان وعده ی ساده و خوشمزه مصرف شوند. غذاهای رژیم کتوژنیک اصولاً حاوی 20 تا 50 گرم کربوهیدارت در روز می باشند. رژیم کتوژنیک یا کتو حاوی غذاهای با کربوهیدارت کم و چربی بالا است. توصیه میکنیم از رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند (TKD) که تغییرات کمی به نسب رژیم کتوژنیک عادی دارد و در لینک بالا توضیح دادیم. سلام، اگر رژیم را درست رعایت کردید شرایط عادی است چون ورود به فاز کتوزیس ممکن است تا 2 هفته هم طول بکشید. اگر قرار است تا مصرف کربوهیدرات روزانه خود را کمتر از عددی خاص نگه دارید و یا مصرف سایر درشت مغذی ها را کنترل کنید، استفاده از اپلیکیشن های موبایل کمک فراوانی به شما خواهد کرد.

لیست غذایی رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک از نظر دکتر کرمانی در این رژيم میزان کربوهیدرات دریافتی کاهش یافته و چربی را جایگزین آن خواهید کرد. این رژیم محبوبیت روز افزون خود را مدیون تاثیر فوق العاده ای است که بر روی کاهش وزن و کنترل قند خون می گذارد. با داشتن 1 گرم کربوهیدرات خالص در هر فنجان، می توانید این ماده غیر لبنی را در رژیم کتو خود جایگزین کنید. برخی از مطالعات نشان داده اند که محصولات لبنی پرچرب ممکن است چندان با بیماری قلبی مرتبط نباشند. در عوض گوشتها (مخصوصا از انواع پرچرب آنها)، چربیها و روغنهای سالم مثل روغن زیتون، مغزها و دانهها، تخم مرغ، سبزیجات با کربوهیدرات پایین، کره، پنیر و ماهی مخصوصاً با چربی بالا، در برنامه غذایی این رژیم به وفور یافت میشود. چراکه سال ها به ما گفته شده است که رژیم کم چربی برای قلب مفید است و رژیم غذایی پرچرب چنین نیست. کاهش مصرف کربوهیدرات ها باعث می شود که بدن انسان در یک حالت متابولیک که به آن کتوز گفته می شود قرار گیرد.

با اینکه این محصولات مقداری کربوهیدرات در ترکیب خود دارند، می توانید با رعایت اعتدال آنها را به غذاهای رژیم کتو اضافه کنید. شما می توانید آجیل را در یک آسیاب خرد کنید و به آن سرکه و نمک اضافه کنید. شواهد نشان می دهد که افراد مبتلا به قند خون بالا و دیابت بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند . غذاهای مخصوص رژیم کتوژنیک حاوی میزان چربی بالا و کربوهیدارت کم است، این مقاله لیست غذاهای مجاز در رژیم کتو را ارائه داده است. توجه داشته باشید که به هیچ وجه شیر جو دوسر را در لیست غذاهای رژیم کتو قرار ندهید. زیرا شیر جو دوسر در هر حالت حتی بدون شکر هم دارای کربوهیدرات بسیار بالایی بوده و اصلاً مناسب رژیم کتوژنیک نیست. با وجود اینکه زرده تخم مرغ کلسترول بالایی (خوب) دارد، اما خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش نخواهت داد. نتایج یک تحقیق روی زنان مسن نشان داد که مصرف زیاد گوشت چرب در رژیم غذایی منجر به افزایش 8% کلسترول HDL (خوب) نسبت به رژیم های کم چربی و با کربوهیدرات بالا می شود. مطالعه دیگر نشان داد که برخی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 به کمک رژیم کتوژنیک می توانند مصرف داروهای دیابت را قطع کنند.

این ماد غذایی بواسطه ی دارا بودن CLA (اسید لینولئیک کونژوگه) به کاهش چربی و بهبود ترکیب بدن نیز کمک می کند. این خامه چربی بیشتری نسبت به شیر کامل دارد و آن را به یک ماده همه کاره آشپزخانه تبدیل می کند. بدن در صورت عدم دسترسی به کربوهیدرات ها به سمت چربی سوزی حرکت می کند. اما از ورود چربی ها و کربوهیدرات ها جلوگیری می کند تا عوامل التهاب به سرعت بسوزند و از بدن خارج شوند. روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده تک زنجیر بوده و باعث تسهیل در التهاب و تقویت جریان خون می شود. اسیدهای چرب امگا ۳ چربی های سالمی هستند و به صورت اسید آلفا لینولنیک، در غذاهایی مانند گردو، تخم چیا، روغن سویا و غیره یافت می شوند. رژیم کتوژنیک در دوره های کوتاه مدت تجویز و صرفا تحت نظر مستقیم متخصص تغذیه تجویز می گردد چرا که در طولانی مدت (بیش از یکسال) برای بدن مضر است. یک موز کوچک بیش از 20 گرم کربوهیدرات خالص دارد، این بدان معناست که شما ممکن است کل واحد کربوهیدرات تعیین شده یک روز خود را روی یک واحد موز از دست بدهید.

چه کسانی رژیم کتوژنیک گرفتن

در حالیکه برخی دیگر فقط فیبر موجود در غذاها را از کربوهیدرات کم کرده و بدین طریق کربوهیدرات خالص را محاسبه می کنند. در حین فرآوری شیر، قسمت چرب آن جدا شده و بدین ترتیب خامه تهیه می شود. جلوگیری از بیماری های قلبی: در رژیم کتو از چربی های مفید استفاده می کنند و این چربی ها توسط بدن مورد استفاده قرار می گیرند. رژیم های کتو شامل مواد غذایی هستند که شکم را پر می کنند و ممکن است هورمون های تحریک کننده گرسنگی را کاهش دهند. پنیر کوتاژ: یک پنیر سفید و نرم با طعم ترش که از شیر ترش تهیه می شود. پنیر Pepper jack: نوعی پنیر آمریکایی با طعم فلفل و گیاهان و سیر است که بافت خامه ای و رنگی کرمی دارد. پنیر فتا: از مشهورترین پنیرهای یونانی که بافت خامه ای تا ترد و طعمی نمکی و تند دارد. پنیر هاوارتی: نوعی پنیر نرم و خامه ای از دانمارک است. مشکلات استخوانی را کاهش می دهد: افرادی که مشکل تراکم استخوان دارند باید خامه را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

Post has be en g en erated  by GSA C on te​nt G en erat or Demoversion .

آجیل ها دارای کربوهیدرات هستند، اما همچنین منبع خوبی از فیبر نیز می باشند که همین باعث کاهش تعداد کربوهیدرات های خالص آن ها می شود. در این مطالعه، قطع رژیم کتوژنیک باعث رشد مجدد تومور شد. هر بدنساز می داند که هورمون رشد یک هورمون حیاتی در عضله سازی است. شایان ذکر است که گوشت حیواناتی که با علف تغذیه می شوند، چربی های امگا 3 و اسید لینولئیک کونژوگه (CLA) بیشتری نسبت به به گوشت حیوانات تغذیه شده با غلات دارند. با این وجود به جهت تعین ایمنی و اثربخشی دراز مدت این رژیم، به انجام مطالعات بیشتری نیاز است. در حالی که شما ممکن است چربی های تند تر (مانند کره بادام زمینی، کره معمولی، یا آووکادو) بخورید شما نیز بیشتر در آنچه در رژیم غذایی مجاز است محدود می شوید که می تواند شرایط روزمره را مانند خوردن شام با خانواده یا رفتن با دوستان ، بسیار دشوار کند از آنجایی که مردم اغلب آن را سخت می بینند آن به عنوان یک رژیم غذایی کوتاه مدت اسان است ولی برای یک سبک زندگی دراز مدت نیست. Th is artic le h᠎as be en c re​ated ​with the he᠎lp  of G​SA Con᠎te nt Ge ne​ra᠎to​r  DE​MO.

ماهی های چرب : مانند تن ، سالمون ، قزل آلا.

محتوای کم کربوهیدرات آن را به یک ماده عالی برای رژیم کتوژنیک تبدیل می کند. از این رو می توانید از این قبیل غذاهای دریایی را در رژیم کتوژنیک استفاده کنید. مخلوط را در تکه های جلبک دریایی( مانند یک سیگار) بپیچانید و 5 تا 10 دقیقه در فر بپزید تا ترد شود. ماهی های چرب : مانند تن ، سالمون ، قزل آلا. به علاوه مطالعات نشان داده اند که تخم مرغ موجب تحریک هورمون های افزایش دهنده ی حالت سیری نیز می شود. شکلات تلخ با محتوای کاکائو 70 درصد می تواند بخشی از رژیم کتوژنیک باشد. شیرهای گیاهی همچون شیر سویا، شیر بادام و شیر نارگیل از دیگر غذاهای مخصوص رژیم کتوژنیک هستند. تخم مرغ یکی از بهترین غذاهای سرشار از پروتئین و یک انتخاب ایده آل و مخصوص برای رژیم کتوژنیک نیز می باشد. در ادامه با بیان مواد غذایی و نوشیدنی های غیرمجاز رژیم کتوژنیک می پردازیم.برای آشنایی با دیگر رژیم ها ، پیشنهاد می شود مقالات ” رژیم شیر” را مطالعه نمایید. با این اطلاعات میتوانید برای خود برنامهی غذایی منظم و مناسبی طراحی کنید.

چربیها زمانی که وارد بدن میشوند برای تولیدِ موادِ مورد استفاده در بدن، به کتون تبدیل میشوند و این کتون اثرات مفیدی دارد، مثلاً وزن کم شده و اشتها کاهش مییابد. براساس تاعلام انجمن قلب آمریکا مصرف 1 تا 2 وعده غذای دریایی در هفته برای بدن لازم است. این غذاهای دریایی موجب افزایش حساسیت به انسولین و کاهش سطح آن در افراد چاق و دارای اضافه وزن می شود. سایر غذاهای دریایی نیز بعنوان غذاهای مجاز در رژیم کتو در دسترس هستند. این محصول لبنی ارزشمند میزان کربوهیدارت بسیار کم و چربی بالایی داشته و یکی از مهمترین غذاهای مجاز و مخصوص رژیم کتو محسوب می شود. نکته ی دیگه ای که باید بهش دقت کنید این هست که بعضی از مواد غذایی درسته که چربی یا پروتئین بالایی دارن، اما به همون اندازه هم کربوهیدرات دارن که این برای رژیم مناسب نیست. همچنین می توانید یک یا دو بار در روز، یک فنجان آب گوشت مصرف کنید. اگر می خواهید میوه بخورید انواع توت ها را انتخاب کنید زیرا دارای کربوهیدرات کمتری هستند، اما هنوز هم باید وعده هایتان را کم حجم نگه دارید زیرا میوه ها به طور طبیعی دارای مقادیر کربوهیدرات بیشتری هستند.

چرا با رژیم کتوژنیک لاغر نمی شوم

اگر میخواهید بدون افزودن به تعداد کربوهیدرات های روزانه تان طعم بیشتری به غذایتان بدهید، به سراغ سسهای دارای سرکه یا شیشه ادویه بروید. کتواسیدوز می تواند باعث کما یا مرگ می شود. پنیر پارمزان: یکی از پنیرهای ایتالیایی که خشک، ترد و سفت است و بیشتر به عنوان چاشنی استفاده می شود. پنیر مانچگو: یک پنیر گوسفندی نیمه نرم و با بافت کره است که برای ماه های مختلف نگهداری می شود. برخی از افراد میزان کربوهیدرات جذب شده از غذاهای رژیم کتو را می شمارند. اما با افزودن مقداری آجیل خرد شده، دارچین و ادویه های دیگر می توانید با آنها غذاهای مخصوص رژیم کتوژنیک درست کنید. غذاهای مخصوص رژیم کتوژنیک نیز عموما بر مبنای اینکه چربی زیاد و یا کربوهیدرات کمی داشته باشند انتخاب می شوند. زمانی که هیچ کربوهیدراتی مصرف نمی کنید به سرعت گلیکوژن شما ، حالت ذخیره شده کربوهیدرات ، کاهش می یابد. در خصوص افزایش کربوهیدرات دریافتی در این نوع رژیم کتوژنیک باید گفت خوشبختانه همه کربوهیدرات دریافتی طی فعالیت بدن سوزانده می شود و چیزی از آن به عنوان چربی در بدن ذخیره نمی شود.