برنامه رژیم کتوژنیک نکات و راهنما

تخم مرغ خود یک صبحانه کتوژنیک خوب محسوب میشود، اما وقتی آن را بیکن و برخی از مخلفات بپزید خیلی 6 راه برای رسیدن به با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم شما 1402 عالی میشود. آنهایی که پس از این مدت همچنان رژیم را ادامه دادند، بیمارانی بودند که تشنجهایشان بکلی قطع نشد، اما کاهش عالی در تعداد آنها داشتند. برای بسیاری از افراد، قطع کربوهیدراتها به طور ناگهانی و شدید میتواند منجر به چیزی شود که بسیاری از مردم آن را «آنفولانزای کتو» مینامند. علاوه بر سردرد، سطوح پایین سدیم در بدن می تواند منجر به حالت تهوع، استفراغ، خستگی و اختلالات شناختی شود. اگر تصمیم گرفتید که رژیم لاغری سریع و رژیم کتوژنیک (چربی بالا، کربوهیدرات پایین) رو امتحان کنید، میتونید با یک نمونه برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری حساب شده، گام های موثر و مفیدی رو بردارید. رژیم کتوژنیک شامل چربی بالا، پروتئین متوسط و کربوهیدرات بسیار کم است. چراکه قانون این رژیم مصرف روزانه کربوهیدرات بسیار کم در مقابل مصرف چربی و پروتیین زیاد است.

دانلود برنامه رژیم کتوژنیک

فروش محصولات رژیم کتوژنیک جالب تر اینجاست در این رژیم بدون محدود کردن چربی یا کالری کلی روزانه کاهش وزن سریع اولیه را تجربه می کنند. مورد علاقه دیگر، همبرگرهای بدون نان است. کتوز تغذیه ای کاملاً بی خطر در نظر گرفته می شود، زیرا اجسام کتونی در غلظت های کم بدون هیچ تغییری در pH خون تولید می شوند. در ادامه مقاله به ذکر اینکه چرا رژیم کتوژنیک از همه این رژیم ها هم از نظر سرعت کاهش وزن و بی خطر بودن است خواهیم پرداخت. این کار ممکن است به بدن شما یاد بدهد که چربی بیشتری بسوزاند قبل از اینکه کربوهیدرات را کاملاً از بین ببرید. پیش از اینکه به اصل مطلب بپردازیم در جریان باشید که در این سایت مقالات زیادی در خصوص رژیم کتوژنیک توسط بنده (دکتر فرزاد روشن ضمیر، متخصص تغذیه و رژیم درمانی) نوشته شده است و این مجموعه در حال تکمیل نیز میباشد. رژیم کتوژنیک توسط متخصص تغذیه، برای هر کودک بهطور اختصاصی برآورد و طراحی میشود.

به همین دلیل زمانیکه در رژیم کتو گلیکوژن مصرف می شود این آب از طریق ادرار یا تعریق بدن دفع میشود. مولکولهایی که کتون نامیده میشوند، به عنوان مواد زائد، از طریق کلیهها و کبد دفع میشوند، بنابراین مجبور به انجام کار دفع سنگینی میشوند. جالب است بدانید در این حالت، بدن برای فراهم نمودن انرژی مورد نیاز مغز، چربی را به کتون (ketone) در کبد تبدیل میکند. هنگامی که بدن به دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات به کمتر از ۵۰ گرم در روز از آن محروم میشود، ترشح انسولین به میزان قابل توجهی کاهش مییابد و بدن وارد حالت کاتابولیک میشود. در این روش با مصرف چربی و پروتئین زیاد و از آن طرف قند و کربوهیدرات کمتر به چربی سوزی میرسیم به طوری که با پایین آمدن میزان کربوهیدرات در بدن از چربیها به عنوان سوخت اصلی استفاده میشود. این روش برای افرادی که تحرک زیادی دارند مناسب است و میزان استفاده از چربی، پروتئین و کربوهیدرات به این صورت است که از ۶۰% چربی، ۳۰% پروتئین و در نهایت ۱۰% کربوهیدرات استفاده میشود تا به فعالیت بدنی زیاد نیز کمک کند.

برنامه غذای کتوژنیک

به نوعی میتوان گفت این رژیم روش آسانتری برای کم کردن وزن به حساب میآید. این کم کردن میزان کربوهیدرات باعث تغییر متابولیسم بدن به وضعیتی به نام کتوسیس می شود. این به بدن اجازه می دهد تا تولید سوخت کارآمد را حتی در زمان کمبود کالری حفظ کند و به کاهش وزن کمک کند. این دستورهای غذایی بهت کمک میکنه که همیشه به لیست غذایی دسترسی داشته باشی. رژیم کتو چیه و چطوری لاغر میکنه؟ چه هدفتون کاهش وزن باشه، و چه بخواهید انرژی بیشتری بسوزونید و یا حتی برای ورزش حرفه ای وزن کم کنید، یک نمونه رژیم کتوژنیک خوب به شما کمک میکنه تا به هدفتون برسید و البته پویا تر از همیشه به سلامت جسم و روحتون کمک کنید. با توجه به فواید ویژه این رژیم غذایی، همواره تلاش کنید که از بهترین منابع غذایی که فاقد موارد نگهدارنده و افزودنیهای خوراکی هستند برای تغذیه هر چه بهتر خود کمک بگیرید.

قبلاً در مطلبی به طور مفصل برای شما توضیح دادیم که رژیم کتوژنیک چیست و به چه دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات میتواند باعث لاغری سریع شما شود. در واقع این رژیم اثر مدر دارد و مقداری کاهش وزن به دلیل کاهش وزن آب و به دنبال آن کاهش چربی است. در طول کتوژنز به دلیل پایین بودن گلوکز خون، ترشح انسولین نیز کم است، لذا بشدت ذخیره چربی و گلوکز کاهش می یابد. رژیم کتوژنیک در سال 1920 توسط پزشکی به نام هنری گلین ابداع شد.در این نوع رژیم لازم است مصرف کربوهیدرات به پایین ترین حد خود برسد.کربوهیدرات اندکی که در طول دوره ی رژیم استفاده می شود از سبزیجات تامین می شود.بر اساس رژیم کتوژنیک حداکثر میزان مصرف کربوهیدرات 50 گرم در طول روز است.مطالعات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک نسبت به سایر رژیم های غذایی مبتنی برlمصرف کم کربوهیدرات بسیار موثرتر است. کتاب معجزه ای برای لاغری که بر اساس موفق ترین رژیم دو سال اخیر در کلینیک خوبشو نوشته و تالیف شده است به شما خواهد گفت که چطور بیش از ۱۰۰ هزار نفر با این رژیم به لاغری رسیده اند. صد گرم استواستات ۹۴۰۰ گرم ATP تولید می کند و ۱۰۰ گرم بتا هیدروکسی بوتیرات ۱۰۵۰۰ گرم ATP تولید می کند.

در حالی که ۱۰۰ گرم گلوکز تنها ۸۷۰۰ گرم ATP تولید می کند. این حالت با کتواسیدوز بسیار متفاوت است، کتواسیدوز یک وضعیت تهدید کننده زندگی است که در آن اجسام کتون در غلظت های بسیار بزرگتر تولید می شوند و pH خون را به حالت اسیدی تغییر می دهند. تولید کتون به عوامل متعددی مانند میزان متابولیسم پایه در حالت استراحت (BMR)، شاخص توده بدنی (BMI) و درصد چربی بدن بستگی دارد. زمانیکه بدن در شرایطِ ویژه قرار میگیرد، به تخریبِ پروتئینها و چربیهای خودِ بدنِ فرد پرداخته، قند تولید کرده و از آنها استفاده میکند، از جمله در مواردی که قند یا کالری به بدن نرسد، چربیها را میشکند و این کمبود را از این طریق جبران میکند. بجز رژیمهای کاهش وزن سریع، روشهای دیگری از جمله مصرف داروهای لاغری غیرمجاز یا جراحی نیز ممکن است باعث کاهش وزن سریع شوند اما بدلیل عوارض، هزینه و دوران نقاهت طولانی، توصیه نمیشود. حتما شما هم اسم رژیم کتوژنیک (Ketogenic diet) یا کتو به گوشتان خورده است؛ اگرچه این رژیم غذایی عمدتا برای کاهش وزن و لاغری سریع استفاده میشود اما برای درمان بعضی از بیماریها مانند دیابت در کنار درمانهای پزشکی و دارو میتواند کمک کننده باشد.

شیرخواران و بیمارانی که تغذیهشان از طریق لوله معده انجام میشود نیز، میتوانند رژیم کتوژنیک داشته باشند. در رژیم های لاغری و غذایی کلاسیک تمام تمرکز بر کاهش کالری های ورودی به بدن است که از این طریق متابولیسم یا سوخت و ساز پایه بدن ما بطور موقتی به گرفتن کالری کم عادت کند، درست مثل فشردن یک فنر. حالا دیگر به جای کربوهیدرات، شروع به چربی سوزی میکنید و از چربی های انباشته شده بدن به عنوان منبع سوخت استفاده میشود. روزه در رژیم کتوژنیک از جایگاه خوبی برخوردار است و سبب تسریع در سوخت و ساز بدن و در نتیجه لاغری میشود. کاهش کربوهیدرات بدن شما را به سوی حالت متابولیکی با نام کتوزیس (ketosis) سوق میدهد. این کاهش در مصرف کربوهیدرات بدن شما را در نوعی شرایط متابولیکی به نام کتوزیس قرار میدهد. اینها اجسام کتونی اهستند که با حفظ رژیم کتوژنیک در بدن تجمع می یابند.

فروشگاه کتوژنیک در تهران

زمانی که رابطه بین وزن و دیابت نوع 2 را در نظر بگیرید این رژیم یک مزیت بسیار مهم است.علاوه بر اینها ، این افراد برای مدیریت قند خون نیز بهبود را تجربه کردند. در اولین نوع این رژیم که استاندارد است، ما با مصرف ۷۵% چربی، ۲۰% پروتئین و در نهایت ۵% کربوهیدرات در طول دوره مشخص به وزن ایده آل خود میرسیم. از اونجاییکه توی این رژیم غذایی خوردن بیشتر چربی و پروتئین در دستور کار شما قرار داره، به احتمال زیاد توی تمام طول روز احساس رضایت و انرژی رو خواهید داشت. در مطالعهی دیگری که بر روی مبتلایان به دیابت صورت گرفت، مشاهده شد ۷ نفر از ۲۱ نفری که رژیم کتوژنیک را دنبال میکنند، میتوانند مصرف تمام داروهایشان را متوقف کنند. «البته، این موضوع به این معنا نیست که به پیگیری و دنبال کردن مواد غذایی توی یک نمونه رژیم کتوژنیک توجه نمیشه! در این رژیم همهچیز گوشت و چربی نیست بلکه سبزیها قسمت مهمی از رژیم غذایی هستند.

رژیم کتوژنیک از نظر دکتر کرمانی این عوارض، عموماً کمتر و خفیفتر از عوارض داروهای ضد صرع یا جراحی است. مرکز تخصصی جراحی فک و صورت دکتر فرزین سرکارات در سال ۱۳۹۰ بازگشایی شد. این مرکز با ارائه خدمات جراحی زیبایی و درمان های ناحیه فک صورت سعی در بهبود سطح کیفی خدمات خود داشته است.. رژیم لاغری سریع بدلایل زیادی طرفدار دارد از فردی که بعلت رژیمهای زیاد گذشته دچار ناامیدی شده و نیاز به انگیزه دارد تا فردی که عمل جراحی در پیش رو دارد، شاید هم فردی فقط بدلیل شرکت در یک مهمانی. هزینه عمل جراحی بینی توسط دکتر فرزین سرکارات وب سایت رسمی دکتر فرزین سرکارات – وب سایت رسمی دکتر فرزین . البته نمونه رژیم های کتوژنیک در سایت های مختلف کم نیستند. رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان را از این سایت دریافت کنید. این شامل کلم هایی مانند کلم بروکسل، کلم بروکلی، کلم پیچ و سبزی کولارد می شود. دکتر اکس در این مورد بیشتر توضیح میده و میگه: «ممکنه بعضی افراد کالری رو به عنوان یک ابزار مفید قلمداد کنن تا بیشتر از روی خوراکی هایی که میخورن کنترل داشته باشن.  Th is a rtic᠎le w as cre ated by G SA C on᠎te nt Gen er​at or ​DEMO.