عوارض رژیم کتوژنیک نی نی سایت نکات و راهنما

تحقیقات جدیدی در حال انجام است که می گوید رژیم غذایی کتوژنیک بسیار کم کربوهیدرات می تواند موثر باشد.هشدار: هرگز نباید درمان های رایج سرطان را متوقف کرد و درمانی مثل رژیم کتوژنیک را جایگزین آن نمود.رژیم کتوژنیک، یک رژیم بسیار کم کربوهیدرات است که شباهت های زیادی با رژیم اتکینز و سایر رژیم های کم کربوهیدرات 6 راه برای رسیدن به با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم شما 1402 دارد. اگر کاهش وزن متوقف شد، سعی کنید غذای دریافتی را کمی کاهش دهید. تحقیق دیگری که در این زمینه منتشر شد نشان میدهد افرادی که رژیمهای غذایی کم کربوهیدراتی و پروتئین های حیوانی کم دارند (نمونه بارز رژیم غذایی کتو) در مقایسه با افرادی که کربوهیدرات را با اعتدال مصرف میکنند، خطر مرگ زودرس بیشتری دارند. ملیسا ماجومدار، متخصص در زمینه چاقی و مدیریت وزن و هماهنگ کننده چاقی در بیمارستان دانشگاه اموری میدتاون در آتلانتا، می گوید: «یکی از معایب رژیم کتو این است که قوانین بسیار سختی دارد. رژیم کتوژنیک معمولاً با نظارت یک متخصص مغز و اعصاب و یک متخصص تغذیه در بیمارستان آغاز میشود.  This con te᠎nt has be en c​reat​ed ᠎by GSA Con tent Gener᠎ator ​DE᠎MO.

اندازه ها در هر وعده ذکر شده است.

نان کتوژنیک چیست باید بدانیدکه برای انواع سرطان نمیشود نسخه تغذیه ای واحدی پیچید. البته لازم به ذکر است که نسخه استاندارد رژیم کتو، جنبه درمانی ندارد و تنها برای لاغری قابل استفاده است. اندازه ها در هر وعده ذکر شده است. اما به صورت کلی رژیم کتو بحث برانگیز است، برخی از کارشناسان بهداشتی با ذکر عوارض جانبی ناخوشایند و ماهیت ناپایدار این رژیم نسبت به آن هشدار میدهند. اگر چه رژیم کتوژنیک معمولا برای اکثر افراد سالم بی خطر است اما ممکن است برخی از عوارض جانبی اولیه در هنگام سازگاری بدن شما وجود داشته باشد. نتیجه اینکه: شما در یک رژیم کتوژنیک غذای بیشتری میخورید اما در عین حال وزن کم میکنید. در مقایسه، پروتئین و قند هریک، دارای ۴ کیلوکالری (۱۷ کیلوژول) انرژی به ازای هر گرم وزن هستند، در نتیجه وعدههای غذایی رژیم کتوژنیک معمولاً کمتر از وعدههای غذایی معمولی است. با 30 تا 35 درصد کل کالری، اغلب مقدار کمی پروتئین بیشتر از رژیم معمولی غربی دارد.

رژیم کتو سرشار از چربی (55 تا 60 درصد)، کربوهیدرات کم (5 تا 10 درصد) و پروتئین «خنثی» است. رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم غذایی شما را قادر می سازد که کربوهیدرات را در حین ورزش مصرف کنید. در این شرایط کتون ها در خون تجمع پیدا می کنند و خون اسیدی می شود. رژیم هایگیاهی غنی ازحبوبات ،سبزی ها ،غلات کامل و میوهها نیز احتمال بروز سرطانرا کاهش میدهند . کمبود مواد مغذی: اگر طیف گستردهای از سبزیجات، میوهها و غلات را مصرف نکنید، ممکن است در معرض کمبود ریزمغذیها، از جمله سلنیوم، منیزیم، فسفر و ویتامین C قرار بگیرید. برخی تصور میکنند منظوراز رژیم سرطان صرفا فقط داشتن تغذیهسالم و یا گیاهی است (درسته کهمصرف سبزیجات و میوهها دراین دوران توصیه میشود اما اطلاعاز موارد مصرف هر رژیم امر مهمی استکه باید راجب آن تحقیق کرد یا از دکتر تغذیه پرسید)درصورتی کهاین تصور کاملا اشتباه بوده و رژیم غذایی انواع سرطان ازدیگر نوع آن و نسبتبه توده بدنی هر شخص متفاوت است درست مانند یک برنامه تمرینهای ورزشی کهمتناسب با خصوصیات هر فرد نوشته میشود. دراین تحقیق مشخص شد زنانی کهاز رژیم مدیترانه ای استفاده کردند 68 درصد کمتر دچار سرطان پستان شدند ، التبه قابل توجه استکه اینآزمایش در سه گروه از زنان انجام شد و زنانی کهاز رژیم مدیترانه ای با روغن زیتون خالص استفاده کرده بودند کمترین احتمال ابتلا به سرطان را داشتند .

دراین سرطان بیمار باید حجم غذای مصرفی خودرا کم کند اما تعداد وعدههای غذاییرا بیشتر کرده و تمام مواد غذاییمغذی و ضروری رادر برنامه غذاییخود جای دهد . مطالعات حیوانی، همراه با سلولهای سرطانی انسانی که در آزمایشگاه رشد میکنند، مستقیماً نشان نمیدهند که چه

اتفاقی در انسان خواهد افتاد، اما نقش بالقوه کتو در سرطان را روشن میکند. مطالعات انسانی نسبتا کمی تا به امروز انجام شده است، اما مطالعات حیوانی و آزمایشگاهی وجود دارد که نشان میدهد چگونه کتوز ممکن است در سرطان نقش داشته باشد. باوجود اینکه مواد غذاییبه تنهایی باعث پیشگیریاز سرطان نمی شوند، اما داشتن رژیم غذاییمناسب، به محافظتاز بدن درمقابل اینبیماری بسیار کمک میکند. دانشمندان این احتمال را می دهند که کتون هایی که برای مصرف انرژی در بدن شما مصرف می شوند، به محافظت از سلول های مغز در برابر آسیب های احتمالی کمک زیادی می کنند. یکیاز رژیم هایی کهدر سالهای اخیر برای بیماران سرطانی مورد استفاده قرار میگیرد این رژیم است.باآزمایش این رژیم روی حیوانات مشخص شده است که یک رژیم ضد تومور می باشد، بدنه این رژیم با کربوهیدارت بسیار کم ، چربی زیاد ، پروتئین متوسط سازمان دهی میشود و کروهیدارت بایداز سبزیجات بی نشاسته ، مغزدانه ها و دانه ها تامین شود .

روش رژیم کتوژنیک

این نگرانی را ایجاد میکند که کتو ممکن است اثرات متفاوتی داشته باشد نه تنها بر انواع مختلف سرطان، بلکه تغییرات مولکولی خاصی که باعث رشد تومور میشود. هنگامی که رژیم کتوژنیک فرد به اتمام میرسد و وی درصد زیادی از وزن اولیه خود را مجدد کسب میکند، این افزایش وزن مجدد ناشی از عضله نیست، بلکه ناشی از جذب چربی است که تاثیرات ماندگاری بر میزان سوخت و ساز بدن دارد. اگر در گذشته رژیم کتو را با موفقیت دنبال کرده اید، اما متوجه کاهش عملکرد ورزشی شده اید، استفاده از CKD می تواند به طور چشمگیری به شما کمک کند تا عضله سازی کنید و در عین حال بدنی لاغر داشته باشید. در مطالعه دیگری که به دنبال بررسی تاثیر هرم رژیم کتوژنیک بر عملکرد دوچرخه سواری صورت گرفت ، رژیم کتوژنیک باعث بهبود ترکیب بدن و همچنین بهبود نسبی VO2 گردید. آکنه و جوش صورت: کاهش میزان انسولین و مصرف کمتر شکر و غذاهای فراوری شده در این رژیم میتواند به بهبود جوش صورت و درمان آکنه کمک کند. رژیم کتوژنیک میتواند منجربه افزایش اسیدهای چرب و سطح کتون بادی ها شود که این امر موجب مهار گلیکولیز می شود. وقتی این حالت ایجاد می شود بدن برای سوزاندن چربیها و ایجاد انرژی بسیار کارآمد میشود و چربیها را به کتوز در کبد تبدیل میکند که درنهایت منبع انرژی برای مغز می شود.رژیم کتوژنیک باعث کاهش قند خون و انسولین می شود که درنهایت با افزایش کتوز باعث سلامتی برای بدن می شود. Con​te​nt has been c re​at᠎ed  with G SA Content G᠎en​er at​or  DEMO.

بررسیهای بیشتر روی رژیم کتوژنیک نشان داده است که تداوم این رژیم در بلند مدت میزان قند خون و همچنین سطح انسولین در بدن را که افزایش آن منجر به مقاومت انسولینی میشود را کاهش میدهد. به عنوان مثال، یک بررسی قبلی نشان داده است که محدودیت رژیم غذایی کربوهیدرات ها ممکن است نیاز به دارو را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش دهد یا از بین ببرد. رژیم کتوژنیک سیکلی (CKD): این رژیم شامل دوره هایی از مصرف کربوهیدرات بالا است، مثلا ۵ روز رژیم کتوژنیک و ۲ روز مصرف کبوهیدرات زیاد. تغذیه خوب ،کافی و اصولی نقش خیلی پررنگی در دوره درمان و ریکاوری کودک دارد پس مساله ای استکه بایدبه آن توجه ویژه ای شود. تحقیقات در مورد اینکه چگونه یک رژیم کتو ممکن است در پیشگیری و درمان سرطان موثر باشد در مراحل اولیه است. تحقیقات منتشر شده در مجله Nutrients نشان میدهد که رژیمهای کم کربوهیدرات میتواند منجر به بهبود سطح هورمونهای تولید مثل و تخمکگذاری منظم در زنان دارای اضافه وزن یا چاقی شود. همچنین خلاصهای از آنچه تحقیقات نسبتاً جدید در مورد مزایای احتمالی کتو و همچنین عوارض جانبی و خطرات میگوید، ارائه میکند. در حالی که برخی از افراد ممکن است بدون هیچ گونه عوارض جانبی به رژیم کتوژنیک روی آورند، برخی دیگر ممکن است یک یا چند مورد از علائم زیر را تجربه کنند.

به این بیماری اصطلاحا آنفولانزای کتو گفته میشود که معمولاً بعد از چند روز میگذرد. پروفایل بالای ویتامینهایی همچون ویتامین A، Cو B6 در آن باعث میشود انرژی بیشتری برای کار در باشگاه داشته باشید. با این حال، مکانیسمی که ممکن است در کار باشد، ناشناخته است. دلیل بعدی بروز اسهال در افراد میتواند عدم وجود فیبر در این رژیم باشد، به گفته کایزر، هنگامی که کربوهیداراتها مثل نان سبوس دار و پاستا کاهش مییابد و غذاهای فیبردار دیگر به عنوان مکمل جایگزین نمیشود افراد به اسهال مبتلا میشوند. در این مطلب قصد داریم متوجه شویم که دلیل این توجه چیست؟ چند نوع رژیم کتو داریم؟ در اینجا چند مورد وجود دارد که قبل از ایجاد هرگونه تغییر در رژیم غذایی باید بدانید و با پزشک مشورت کنید. آنفولانزای کتو: آنفولانزای کربوهیدرات کم، پس از چند روز از شروع رژیم ایجاد می شود که موجب کاهش انرژی، تضعیف عملکرد ذهنی، افزایش گرسنگی، مشکلات خواب، حالت تهوع، اختلالات گوارشی و کاهش عملکرد ورزشی افراد میشود. به نظر می رسد رژیم کتوژنیک ، یک رژیم غذایی پرچربی و کم کربوهیدرات با مقادیر کافی پروتئین ، با بهره گیری از متابولیسم برنامه ریزی شده سلول های سرطانی ، بیشتر سرطان ها را نسبت به درمان استاندارد حساس کرده و این رژیم را به عنوان یک درمان کمکی سرطان ، به عنوان یک کاندیدای امیدوار کننده معرفی می کند.

چون اینعضو ازبدن ارتباط مستقیم و کاملا مرتبطی با غذا دارد پس یکی ازمراحل درمان رژیم غذایی بیمار میباشد . یک روز قبل از بستری در بیمارستان، محتوای قندی غذای کودک را کاهش داده و کودک پس از شام، دیگر هیچ چیزی نمیخورد. همانطورکه گفته شد بحث تغذیه در بیماران سرطانی بسیار بحث گسترده ای است و با یک مقاله رژیم سرطان نمیتوان آنرا تکمیل کرد پس بهترین کار مراجعه بهیک متخصص تغذیه میباشد. در نتیجه مراجعه بهیک متخصصتغذیه مناسبترین راهکار برای گرفتن مشاوره ، رژیم وبرنامه تغذیهای می باشد. برخی شواهد حکایتی از این اثرات وجود دارد که اغلب به عنوان آنفولانزای کتو شناخته می شود. در نتیجه، شکر اغلب به عنوان عامل سرطان مقصر شناخته شده است. رژیم کتوژنیک که اغلب به آن “کتو” میگویند. وزنتون رو بر اساس یک نمونه رژیم کتوژنیک منظم چک کنین و اگر متوجه شدین از اندازه ای که باید باشد تغییر کرده برای برگردوندن وزنتون به حالت قبل سریعا اقدام کنین. اگر با شروع این رژیم بیشتر به دستشویی رفتید تعجب نکنید، این عارضه به دلیل صفرای ایجاد شده توسط کیسه صفرا اتفاق میافتد.

اگر مشکل ادامه یافت، روزانه یک مکمل پتاسیم مصرف کنید.

این سلولهای سرطانی به دلیل

تغییرات بیوشیمیایی مرتبط با توانایی آنها در استفاده از کتونها، کمتر دچار تطابق با کتو میشوند. از مطالعات آزمایشگاهی، به نظر میرسد که حداقل برخی از سلولهای سرطانی در استفاده از کتونها به عنوان منبع انرژی مشکل دارند. اگر مشکل ادامه یافت، روزانه یک مکمل پتاسیم مصرف کنید. اگر این موارد را در حین رژیم کتو تجربه کردید، سریعاً به پزشک معاینه کنید. تحقیقی که به تازگی در کنگره قلب و عروق اروپا انجام شد نشان داد افرادی که رژیمهای کم کربوهیدرات را شروع میکنند، بیشتر از سایر افراد در معرض سرطان یا بیماریهای قلبی عروقی هستند. رژیمهای غذایی کتوژنیک میتوانند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین شوند. دیابت با تغییر در متابولیسم، افزایش قند خون و اختلال در عملکرد انسولین مشخص میشود. رژیم کتو برای مبتلایان به دیابت وضعیت خطرناکی به نام کتواسیدوز ایجاد میکند. این کتوز مبتنی بر رژیم غذایی با کتواسیدوز دیابتی، یک وضعیت خطرناک، متفاوت است.