روتین مراقبت از پوست با مشاوره آنلاین دکتر متخصص


مراجعه به پزشک خوب، اولین قدم در مراقبت از پوست

مراجعه به پزشک خوب، اولین قدم در مراقبت از پوست

مراقبت از پوست از بدو تولد تا پایان عمر اهمیت دارد چراکه پوست از گسترده‌ترین و حیاتی‌ترین بخش‌های بدن است که رسیدگی بهداشتی و زیبایی شما، می‌تواند آن را از رخداد آسیب‌های بسیاری حفظ کند.

پوست سالم نه‌تنها برای داشتن یک ظاهر زیبا بلکه برای عملکرد صحیح حفاظتی اهمیت دارد چون نخستین سد دفاعی بدن درمقابل آلودگی‌هاست‌.

شما قطعا مطالب زیادی درباره روتین پوستی شنیده‌اید و حتی تجربه خیلی از آنها را داشته‌اید اما موفق نشدید نتیجه خوبی از مراقبت‌های خود دریافت کنید. نگران نباشید! ما در این مقاله اطلاعات مفیدی برایتان داریم که توجه به آنها قطعا نتیجه جالبی به همراه خواهد داشت‌.

مراجعه به پزشک خوب، اولین قدم در مراقبت از پوست

وقت آن رسیده که هرآنچه تابه‌حال از مراقبت‌های پوستی شنیده یا در ویدیوهای موجود در فضای مجازی دیده‌اید را دور بیاندازید. داشتن پوستی سالم و زیبا در گرو تجربه یک پزشک متخصص است.

واقعیت این است که خیلی از عوارض پوستی یک شبه متولد نمی‌شوند‌. آنها به‌صورت تدریجی در اثر عدم مراقبت صحیح ایجاد می‌شوند. پس چه بهتر که با مراقبت‌های پیشگیرانه و مشورت با متخصص پوست ، از تخریب جذابیت ظاهری و سلامتی‌تان پیشگیری کنید.

امکان مشاوره آنلاین با متخصصان پوست ازپزشک

مشکلات پوستی اغلب از آن دسته بیماری‌هایی هستند که با مشاوره از راه دور نیز کنترل و درمان می‌شوند. متخصصان پوست مجموعه ازپزشک، این قابلیت را در اختیار کاربران قرار داده‌اند تا از طریق تماس تصویری یا صوتی ویزیت شوند.

مراجعه‌کنندگان با حفظ حریم شخصی خود، بدون نیاز به حضور در مطب از توصیه‌های درمانی پزشکان بهره‌مند شده و بهترین روش را برای مراقبت از پوست خود انتخاب می‌کنند. ما در عناوین بعد چند روتین مراقبتی برای پوست‌های مختلف معرفی کرده‌ایم که اغلب افراد به آنها نیاز دارند.

روتین مراقبت از پوست لک‌ دار

لکه‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که میزان رنگدانه‌های پوستی (ملانین) افزایش یابد. این اتفاق می‌تواند حاصل از ژنتیک یا عوامل اکتسابی باشد. مشاوره مراقبت‌های بهداشتی شما ممکن است درمان با فرآورده‌هایی باشد که ترکیبات آنها ملانین تولیدی بدن را کاهش می‌دهد.

از جمله اقدامات دیگری که برای شروع روتین می‌توانید در نظر بگیرید، شامل موارد زیر هستند.

  • استفاده از شوینده روشن‌کننده: شوینده‌های ملایم ضمن درخشانی پوست، به محوشدن لکه‌های تیره کمک می‌کند. همچنین آنها با حفظ رطوبت پوست، ساخت پروتئین و تسکین التهابات، یک‌ درمان مکمل برای استفاده در روتین‌های پوستی است.
  • پاک‌سازی صورت: پاک‌سازی صورت با موادی که متخصص تجویز می‌کند، به بازیابی تعادل PH پوست، حفظ رطوبت و طراوت کمک می‌کند.
  • استفاده از مرطوب‌کننده: خشکی و ترک‌های پوستی، عاملی برای ایجاد لکه‌هاست‌. کرم‌های مرطوب‌کننده حاوی ویتامین، تغذیه‌رسان پوست شما هستند.
  • استفاده از کرم‌های ضدآفتاب: با اینکه آفتاب منبع غنی ویتامین D است ولی بااین‌حال اشعه‌های مضر آن، مسبب ایجاد طیف وسیعی از بیماری‌ها و لکه‌هاست. اما ترکیبات ضدلک و روشن‌کننده موجود در فرمولاسیون ضدآفتاب‌ها از وقوع این امر پیشگیری می‌کند.

روتین مراقبت از پوست خشک

روتین مراقبت از پوست

روتین مراقبت از پوست

به این روتین مراقبتی نباید به چشم یک برنامه غیرضروری نگاه کنید. پوست خشک به‌شدت آسیب‌پذیر است که اگر به‌درستی درمان نشود، عوارضی همچون خارش‌های مکرر و شدید، التهاب، قرمزی، حساسیت و ترک‌خوردگی دامن‌گیرتان خواهد شد.

اکثر کسانی که به این منظور توسط پزشکان ویزیت می‌شوند یا طی مشاوره آنلاین، مشکلات این‌چنینی خود را بازگو می‌کنند، راهکارهای زیر به آنها پیشنهاد داده می‌شود.

  • استفاده از سرم‌های گیاهی مرطوب‌کننده: استفاده از سرم‌های جوان‌کننده که حاوی آنتی‌اکسیدان هستند، با آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد در بدن مبارزه می‌کنند. استفاده از آنها قبل از بیرون‌رفتن از خانه، پوست شما را دربرابر الاینده‌های محیطی حفظ خواهد کرد.
  • استفاده از لایه‌بردار: اسکراب‌های لایه‌برداری که به‌واسطه پزشک توصیه می‌شود، کمک می‌کند تا لایه خشک و سلول‌های مرده را به‌راحتی جدا کرده و پوستی نرم و صاف داشته باشید.
  • استفاده از سرم‌های آب‌رسان: آب‌رسان‌های حاوی ویتامین E و اسید هیالونیک، نرمی و شادابی ازدست‌رفته پوست را بازیابی می‌کند.
  • استفاده از کرم ضدآفتاب مناسب پوست خشک: اشعه مضر خورشید قادر است رطوبت سلول‌‌های پوستی را از بین ببرد. بنابراین؛ به‌کارگیری یک ضدآفتاب مناسب با SPF بالای ۳۰، ضروری خواهد بود.

روتین مراقبت از پوست چرب

پوست‌های چرب بیشتر در معرض جوش و اکنه هستند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که تولید سبوم توسط غدد چربی پوست افزایش یابد. اما خبر خوب اینجاست که می‌توان با پایبندی به روتین پوست چرب، این چالش را با موفقیت پشت سر گذاشت.

به این منظور، برخی راهکارهایی که پزشک شما درحین مشاوره برایتان دارد، شامل موارد زیر است که باید آنها را به‌تدریج در برنامه روزانه خود بگنجانید.

  • سرم‌های جمع‌کننده منافذ: منافذ بزرگی که روی گونه‌ها و اطراف بینی وجود دارد، محل تجمع و ترشح چربی است. این سرم‌ها به‌منظور بستن منافذ توسط پزشک نجویز می‌شود.
  • ضدآفتاب و مرطوب‌کننده‌های فاقد چربی: به‌کارگیری این فرآورده‌های موضعی در اطراف چشم، خیلی سریع جذب پوست شما می‌شود و سطح ترشح چربی را کنترل می‌کند.
  • لایه‌برداری: پوست چرب را باید هر چند وقت یک بار لایه‌برداری کرد تا به حذف سطح چربی پوست، سلول‌های مرده و باکتری‌هایی که در منافذ لانه کرده‌اند، کمک کنید. البته لایه‌برداری فقط با محصولات ملایم و طبیعی که حاوی ویتامین هستند، توصیه می‌شود.
  • آبرسانی: آبرسان پوست چرب و مستعد جوش و آکنه باید سبک و حاوی گلیسرین و هیالورونیک اسید باشند. خلاف ظاهر امر، این محصولات به تنظیم چربی اضافی پوست کمک می‌کنند.

روتین مراقبت از پوست با ماسک خانگی

داشتن پوستی شفاف و‌ بی‌عیب و نقص، مستلزم مراقبتی اصولی است. پاکسازی، لایه‌برداری و مرطوب‌سازی پوست با استفاده از ماسک‌ها، به‌عنوان یک روتین مراقبتی می‌تواند ترمیم‌کننده و آرامش‌بخش پوست باشد.

اگر تولید ماسک خانگی بر پایه روغن‌های طبیعی، ویتامین‌ها، اسیدهای ضروری و عصاره‌ها باشد، قادر است پوست شما را به‌شکلی عمیق پاکسازی کند و برطرف‌کننده خشکی، لکه، التهاب و چربی‌های اضافه باشد.

البته فراموش نکنید که قبل از استفاده از ماسک‌های خانگی با پزشک متخصص خود مشورت کرده تا برحسب نیازهای تغذیه‌ای پوست شما، بهترین نوع ماسک را تجویز کند.

جمع‌بندی

چرا مراقبت از پوست بین افراد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؟ همه ما به‌خوبی می‌دانیم که پوست یک معیار زیبایی است و سلامت آن تضمین‌کننده جذابیت آن خواهد بود.

حتما خیلی از شما در راستای انتخاب یک روتین مراقبتی، پیشنهادهای زیادی از اطرافیان شنیده‌اید که گفته‌اند فلان کرم را بزن یا از فلان ماسک استفاده کن، اما تا کجا می‌توان به صحت گفته‌ها و تجربیات اطرافیان اتکا کرد؟

حرف ما این است که شما سالم‌ترین روتین مراقبتی پوست را فقط با مشورت پزشکی به دست می‌آورید که با گذراندن دوره‌های مکملی، مهارت لازم را در این حوزه کسب کرده باشد. دکترهای مجموعه ازپزشک در هرجای دنیا که باشید، می‌توانند با ارتباط از راه دور، حلال مشکلات پوستی شما باشند.



Source link