راهکارهای خانگی برای درمان هموروئید داخلی و آگاهی از علت و علائم


درمان هموروئید داخلی

درمان هموروئید داخلی

کم تحرکی و سبک زندگی غلط و عادات بد غذایی عامل اصلی ابتلاء افراد به بیماری های نشیمنگاهی مانند بواسیر و شقاق است. میزان ابتلاء به ناراحتی های مقعدی در مقایسه با آقایان در میان خانم ها شایع تر است. هر چند کهولت سن و بارداری و اضافه وزن و صد البته رابطه جنسی خودخواهانه و پرخاشگرانه هم عمده دلیل اصلی ابتلا افراد به این گونه ناراحتی ها است.

اما امروزه با توجه به عادات بد غذایی این بیماری ها در میان جوانان و نوجوانان بسیار شایع شده است. و تمام افراد جامعه از هر رنج سنی را درگیر خود کرده است. و درد و سوزش ناشی از بواسیر داخلی یا خارجی باعث مختل شدن زندگی روزانه افراد شده است.

تا جاییکه هزینه های زیادی رو دست دولت و خانوارها گذاشته است. امروزه وجو د زائده گوشتی بیرون زده در میان خانم ها که صورت زشت و ناخوشایندی دارد.  تبدیل به یک معضل بهداشتی و اجتماعی شده است. این موضوع به این معنی نیست که  اقایان از این مشکلات مقعدی مبرا هستند. خیر به هیچ وجه اینگونه نیست. بلکه متاسفانه علائم بیماری های مقعدی در میان خانم ها شیوع بیشتری دارد.

دقیقا ما بخاطر همین مشکلات و ناراحتی ها،  سر این بحث و تو این مقاله باز کردیم. و می خواهیم با یک سری ترفندهای خانگی کم هزینه به درمان این ناراحتی های رنج آور و دردناک بپردازیم. به شکل ریشه ای با آن برخورد کرده تا بلکه از درد و عود مجدد آنها برای همیشه جلوگیری کنیم.

اگر تا آخر این مقاله با ما همراه باشید. به درک درستی از بیماری هموروئید و گوشت اضافه مقعد ( توده خار جی بواسیر) می رسید. همچنین به ارائه روش های کاربردی خانگی برای متوقف شدن علائم این بیماری های می پردازیم.

هموروئید چیست و چرا بوجود می آید؟

بواسیر در طب سنتی توده ای است؛ که بر سر رگهای مقعدی ایجاد می شود. و عامل اصلی آن خون غلیظ سودایی است. حالا این خون غلیظ سودایی یعنی چه؟

خون معمولا بر اثر مصرف بیش از حد غذاهای آماده و کنسروی و فرآوری شده کثیف می شود. بر اثر مصرف بیش از اندازه گوشت و فست و فود و غذاهای پرچرب و شیرین غلظت خون بالا می رود. که بهش اصطلاحا خون غلیط سودایی گفته می شود.

اندامی مثل کبد در بدن انسان وظیفه تصفیه این خون را به عهده دارد. که بعلت کم تحرکی و عادات بد غذایی خود کبد دچار نارسایی میشود. و قادر به تصفیه درست و حسابی این خون کثیف نمی باشد. در نتیجه کبد این خون را به سمت اندامی مثل مغز انسان می فرستد. که در اینصورت افراد دچار سکته مغزی می شوند.

و اگر این خون غلیظ سودایی به سمت قلب هدایت شود. افراد دچار سکته قلبی می شوند. در افراد خوش شانس کبد این خون را به سمت اندام های کم اهمیت تر مانند مقعد می فرستد. که در افراد بیماریهای مانند بواسیر خونی یا بواسیر داخلی و شقاق ایجاد می شود. معمولا بیماری هموروئید با علائمی مانند سوزش،خارش، خونریزی و درد فراوانی همراه است.

انواع هموروئید و نحوه درمان آن چگونه است؟

انواع هموروئید و نحوه درمان آن چگونه است؟

انواع هموروئید و نحوه درمان آن چگونه است؟

بیماری هموروئید در بیماران به ۴ دسته یا ۴گرید مختلف طبقه بندی می شود. دو نوع بواسیر داخلی می باشد. و دو نوع آن هم به بواسیر یا هموروئید خارجی معروف است. نوع اول و دوم بواسیر معمولا با خونریزی و درد نبض دار همراه می باشد.

در نتیجه کم اهمیت شمردن این مشکلات، ناراحتی بواسیر در افراد به تدریج رشد و گسترش پیدا کرده و تبدیل به بواسیر خارجی یا گوشت اضافه مقعدی می شود. که در دهانه مقعد رشد کرده و دچار التهاب و تورم شده و معمولا در این حالت بیماران درد و سوزش زیادی را تجربه خواهند کرد.

تمرکز ما اینجا بر درمان بواسیر داخلی و توده خارجی هموروئید است.معمولا برای درمان بواسیر داخلی توصیه ها و مراقبت های بهداشتی زیادی وجود دارد. اما مهم ترین روش مراقبت خانگی معمولا به صورت زیر است:

  • به مدت یک هفته از نشستن های طولانی و یا ایستادن های طولانی خودداری کنید.

  • به مدت یک هفته فقط دراز بکشید و استراحت کنید.

  • از قرص های مسکن وضد التهاب مانند دیکلوفناک یا ایبوبروفن برای مدت ۷روز استفاده کنید.

  • از غذاها و میوه های حاوی فیبر مانند انواع سبزیجات و حبوبات استفاده کنید.

  • سعی کنید در برنامه روزانه خود ورزش و حرکات فیزیکی کافی داشته باشید

  • از پمادها یا ژل های آرامخش یا تسکین دهنده مانند پماد آنتی هموروئید استفاده کنید.

درمان خانگی توده خارجی بواسیر

همانطور که اشاره شد اکثر بیماران به علت کم اهمیت شمردن موضوع بیماری خود. در طول سالیان بعدی به انواع پیشرفته تری از بواسیر مانند بواسیر خارجی که به شکل توده خارجی گوشت اضافه دهانه مقعد میماند دچار می شوند.

در اثر عدم رعایت نکات بهداشتی و یا کولیت و التهاب معده و درمان های خودسرانه در منزل این نوع بواسیر خارجی که به گوشت اضافه مقعدی معروف است. به تدریج کهنه و بدخیم شده، و هیچ دارو و درمانی به بهبودی آن پاسخ مثبتی نمیدهد. و فقط باید توسط جراحی های پیشرفته این توده گوشت اضافه مقعدی را درمان کرد.

که متاسفانه این روش درمانی با توجه به هزینه بالای آن شاید از عهده هر کسی برنیاید. البته در برخی بیماران هم ممکنه گوشت اضافه مقعدی حاصل بدجوش خوردن زخم شقاق یا رابطه جنسی مقعدی پرخاشگرانه باشد.

به هر جهت اگر شما دچار توده خارجی هموروئید هستید. و در اثر اسهال یا یبوست این زائده گوشتی متورم و ملتهب و. دردناک شده است. می توانید از یک پماد خوب به عنوان پماد برای درمان گوشت اضافه مقعدی استفاده کنید.

مکانیسم اثر این پماد های گیاهی معمولا از بین بردن التهاب و تورم ناشی از این توده خارجی بواسیر است. البته در کنار استفاده از پماد آنتی هموروئید رینای سبز حتما داروهای خوراکی مکمل آن هم استفاده کنید. این پمادها با نام و برندهای متفاوتی در بازار دارویی دنیا وجود دارد.

ممکنه توده خارجی بواسیر به قدری وخیم و کهنه و پیشرفته باشد. که درمان های موضعی مانند استفاده از انواع پمادها یا داروهای خوراکی دیگر اثر گذار نباشد. در اینصورت با مراجعه به کلینک های درمانی طب سنتی می توانید از زالوهای پزشکی برای از بین بردن این زائده های متورم دهانه مقعد استفاده کنید.

در غیر اینصورت احتمالا جراحی و اطاق عمل بعنوان آخرین گزینه درمانی توصیه می شود.

درمان خانگی بواسیر خونی

همانطور که در مطالب بالا اشاره شد. کبد خون غلیظ سودایی رابه سمت اندامهای کم اهمیت تر مانند مقعد هدایت میکند. در نتیجه در افراد ایجاد بیماری بواسیر داخلی یا خونی می شود. اگر شما مبتلا به هموروئید خونی هستی. اصلا نگران نباشید . زیرا این خون باید از بدن شما خارج شود.

و هر چه این خون سریعتر از بدن شما خارج شود به نفع بیماران بوده و درمان و بهبودی آنها سریعتر اتفاق می افتد. منتها اثرات روانی خونریزی در اکثر افراد ترس و استرس و واهمه است. ما بهتون میگوئیم اصلا نگران این خونریزی بواسیر خونی نباشید.

این نوع خون ریز ی معمولا بیشتر از یک هفته به طول نمی انجامد اما اگر بیشر از یک هفته طول کشید و میزان خونریزی هنگام دفع هم زیاده از اندازه باشد. توصیه ما اینه که از یک مرهم خوب و گیاهی به عنوان پماد برای درمان خونریزی مقعدی استفاده کنید.

در بیشتر اوقات ما به بیماران خود که دچار هموروئید خونی می شوند توصیه می کنیم؛ که عمل حجامت یا فصد خون در کلینک های درمانی انجام دهند. زیرا اینکار باعث بهبود بواسیر خونی و خارج شدن خون کثیف سودایی از بدن بیماران می شود.

نتیجه گیری و کلام آخر :

اگر شما دچار بیماری هموروئید یا شقاق شده اید. علاوه بر درمان های موضعی یا حتی شیوه های درمانی تهاجمی تر مانند جراحی هیچ روش درمانی بصورت ابد و یک روز بیماران را تضمین و بیمه نمی کند. چه بسا که بسیاری از مردم چندین نوبت عمل جراحی انجام داده اند. و به انواع روش های درمانی در طب کلاسیک و یا طب سنتی و اسلامی متوسل شده اند اما نتیحه نگرفته اند.

و بعد از مدت کوتاهی مجددا با عود و برگشت دوباره علائم بواسیر مانند سوزش، خارش ناحیه مقعد و خونریزی مواجه هستند. دلیل این مشکلات هم تنها یک مورد است وآن هم کم تحرکی، عدم انجام فعالیت ورزشی و پیروی از هوای نفس و دنبال کردن لذت ها مانند رابطه مقعدی و تبعیت از غذاهای پرچرب و شیرین است.

در حالیکه اگر یک مقدار فراست به خرج دهید خیلی زود متوجه زبان بدن که با درد و سوزش و خونریز با شما صحبت میکند خواهید شد. بدن آلارم میدهد و فریاد میزند که دست از عادات غذایی بد و سبک زندگی غلط بردارید تا مبتلا به ناراحتی های مقعدی نشوید. همین. اگر علاقه مند هستید که در مورد بیماری بواسیر، شقاق و یا یبوست و اسهال اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید نام مرسی درمان را در گوگل سرچ کنید.



Source link