با توجه به تحریم های آمریکا آیا می توان در لاتاری شرکت کرد؟


لاتاری گرین کارت آمریکا که به‌عنوان لاتاری آمریکا نیز شناخته می‌شود، یکی از برنامه‌های تشویقی این کشور برای حفظ تنوع نژادی در ایالات متحده آمریکاست. این برنامه در سال ۱۹۹۰ با تصویب قانون مربوطه شکل گرفت و ویزای Diversity یا ویزای تنوع نژادی آمریکا (DV) را ارائه می‌دهد. هدف اصلی این برنامه، تقسیم عادلانه ویزاهای تنوع نژادی میان متقاضیان از سراسر جهان است که این امر از طریق یک سیستم قرعه‌کشی یا لاتاری صورت می‌گیرد.

هرسال برنامه لاتاری آمریکا برگزار شده و تعداد مشخصی ویزای تنوع نژادی برای نژادهای مختلف جهان در نظر گرفته می‌شود. مهم‌ترین نکته در این برنامه این است که برای ثبت‌نام در لاتاری گرین کارت آمریکا، شرایط خاصی نیاز نیست؛ به‌همین‌دلیل همه افرادی که علاقه‌مند هستند، می‌توانند در این برنامه شرکت کنند و فقط باید شانس برنده شدن در قرعه‌کشی لاتاری را داشته باشند.

با توجه به تحریم های آمریکا آیا می توان در لاتاری شرکت کرد؟

با توجه به تحریم های آمریکا آیا می توان در لاتاری شرکت کرد؟

نحوه تقسیم‌بندی ویزای لاتاری بین کشورها

برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا، به‌منظور تقسیم عادلانه ویزای تنوع نژادی میان متقاضیان از سراسر جهان، به‌نحوی طراحی شده است که هر کشور می‌تواند حداکثر ۷درصد از کل سهمیه ویزاهای لاتاری را دریافت کند؛ اما بر اساس اطلاعات در دسترس، ایران از جمله کشورهایی است که تقریبا بیش از ۶درصد از این ویزاها را دریافت می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، در هر سال بیش از ۳۰۰۰ ویزای لاتاری برای ایرانیان صادر می‌شود؛ علاوه‌براین، اتباع کشورهایی که در ۵ سال گذشته بیش از ۵۰۰۰۰ نفر به آمریکا مهاجرت کرده‌اند، از شرکت در لاتاری آمریکا معاف هستند. این اقدام به‌منظور کنترل جریان مهاجرتی و تعادل برنامه‌ریزی دریافت ویزاهای متنوع از این کشورها انجام می‌شود.

شرط محل تولد برای ثبت‌نام لاتاری آمریکا

شرط مهم برای ثبت‌نام در لاتاری آمریکا، محل تولد متقاضی است؛ یعنی محل تولد شخص باید یکی از کشورهای مجاز برای ثبت‌نام در لاتاری باشد. به‌عنوان‌مثال، افراد متولد هند اجازه ثبت‌نام در لاتاری آمریکا را ندارند؛ اما متولدین ایران و افغانستان می‌توانند در این برنامه ثبت‌نام کنند.

مهم‌ترین نکته این است که ملاک برای ثبت‌نام، محل تولد متقاضی است؛ بنابراین، اگر شخص در یک کشور مجاز مانند ایران متولد شده باشد، با دریافت اقامت یا حتی پاسپورت کشور دیگر، مشکلی برای ثبت‌نام در لاتاری نخواهد داشت. البته در این مورد اسثتناهایی وجود دارد که در شرایط خاص باید در نظر گرفته شوند.

آیا لاتاری برای ایران تحریم است؟

خیر، لاتاری برای ایران تحریم نیست. تحریم‌های دولت آمریکا معمولا به امور اقتصادی و نظامی دولت ایران مربوط است؛ نه‌ به‌ امور مهاجرتی شهروندان ایرانی. براساس قانون مهاجرت ۱۹۹۰، لاتاری برنامه‌ای است که به کشورهایی که کمترین سهم مهاجرت به روش‌های دیگر را به آمریکا داشته‌اند، فرصت می‌دهد تا اقامت دائمی این کشور را دریافت کنند و هدف آن افزایش تنوع نژادی و رفع نیازهای جمعیتی خواهد بود؛ بنابراین، شهروندان ایرانی امکان ثبت‌نام در لاتاری را دارند و مشکلی دراین‌باره حتی باوجود تحریم‌های آمریکا علیه ایران وجود ندارد.

هدف تحریم‌ها نیز شهروندان ایرانی نیست. بااین‌حال، دونالد ترامپ محدودیت‌هایی برای مسافرت ایرانی‌ها قرار داده است که بااستفاده از برخی قوانین می‌توان از آن معاف شد و وکلا و کارشناسان مهاجرتی بعد از برنده شدن در لاتاری، به شما کمک می‌کنند تا از این محدودیت‌ها معاف شوید.

سهمیه ایرانی‌ها در لاتاری

سهمیه ایرانی‌ها در لاتاری

سهمیه ایرانی‌ها در لاتاری

سهمیه ایرانی‌ها در برنامه لاتاری آمریکا یکی از موضوعات مهمی است که برای متقاضیان مهاجرت به آمریکا از طریق این قرعه‌کشی، اهمیت زیادی دارد. معمولا، در هر برنامه لاتاری حدود ۵۰۰۰۰ ویزا برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته می‌شود. براساس آمار برنامه‌های قبلی، سهمیه ایرانی‌ها در این برنامه حدود ۳۰۰۰ الی ۳۸۰۰ ویزاست؛ یعنی تعداد برندگان لاتاری از تعداد ویزاها کمتر است؛ زیرا هر برنده می‌تواند خانواده خود را نیز همراه خود ببرد و از سهمیه لاتاری بیشتری استفاده کند.

برنده‌شدن در لاتاری فقط نیمی از مسیر مهاجرت به آمریکاست؛ نیمه دیگر مسیر به انجام درست مراحل بعد از برنده‌شدن بستگی دارد. سرعت در انجام این مراحل بسیار مهم است؛ زیرا تعداد ویزاها محدود است و هر تاخیری می‌تواند به ازدست‌دادن فرصت مهاجرت منجر شود؛ به‌همین‌دلیل، افرادی که در قرعه کشی لاتاری برنده می‌شوند، در روند اخذ ویزای لاتاری به تجربه و کمک افراد متخصص و آگاه از این مسیر نیاز دارند.

موسسه کارت سبز با تخصص و تجربه بالا در امور مهاجرتی و اخذ ویزای لاتاری، می‌تواند در تمام مراحل بعد از برنده شدن لاتاری به برندگان کمک کند. از خدمات این موسسه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشاوره

  • تکمیل فرم‌های کنسولی و سفارتی

  • برگزاری ماک سفارتی (جلسه شبیه‌سازی مصاحبه در سفارت آمریکا)

  • دریافت وقت مدیکال

با‌توجه‌به عدم وجود سفارت آمریکا در ایران و نیاز به انجام امور اداری در یک کشور خارجی، انجام مراحل مهاجرت می‌تواند با چالش‌هایی مواجه شود؛ اما موسسه کارت سبز با برگزاری تورهای سفارتی، این مشکل را برای برندگان لاتاری برطرف کرده است. در این تورها، همه چیز از پرواز تا اقامت و خدمات همراهی به‌صورت کامل ارائه می‌شود و کارگزار موسسه در تمام مراحل همراه شما خواهد بود تا مسائلی که ممکن است پیش بیاید، حل شود.

سخن پایانی

همانطور که اشاره کردیم، تحریم‌های آمریکا علیه شهروندان ایرانی نیست و ایرانیان برای شرکت در قرعه‌کشی لاتاری آمریکا از این نظر مشکلی ندارند. بااین‌حال توجه داشته باشید که میزان درخواست مهاجرت ایرانیان به آمریکا بالاست. برخی از درخواست‌ها ممکن است دچار مشکلاتی مانند AP ویزا شده و وارد مرحله کلیرنس شوند و برای عبور از این چالش‌ها نیاز به حضور یک متخصص در روند پرونده است.

باید به این موضوع توجه داشت که همه درخواست‌ها منجر به صدور ویزا نمی‌شود. این امر نشان می‌دهد که هرچقدر میزان تمایل به مهاجرت به آمریکا بالا باشد، به این معنا نیست که ایرانیان نباید در لاتاری ثبت‌نام کنند؛ بنابراین، بدون استرس و بااطمینان می‌توانید در لاتاری ثبت‌نام کرده و شانس خود را امتحان کنید. در این مسیر نیز موسسه کارت سبز از ثبت‌نام تا صدور ویزا همراه شماست.



Source link