آشنایی با دمپر ضد حریق موتوری شرکت تهویه سازه شار

تا ۲۰- درجه سلسیوس مقاوم است.این لوله خرطومی صداگیر در شاخه های ۶ تا ۱۰ متری تولید و بکار می رود.قطرهای تولیدی برای لوله خرطومی صداگیر ی پلی استر از ۴ اینچ تا ۱۶ اینچ بطور عمومی و برای قطرهای بالاتر بطور سفارشی انجام می پذیرد.این لوله خرطومی صداگیر نیز به لحاظ وزن دارای وزن پایین و قابلیت حمل و نصب آن به راحتی انجام پذیر است.لوله خرطومی صداگیر با عایق پلی استر ژاکتی در لاین های هوا بصورت رفت و برگشت قابل کاربرد می باشد.در سیستم های تهویه مطبوع (گرمایش و سرمایش) بصورت همزمان می توان از داکت یا لوله خرطومی صداگیر با عایق پلی استر ژاکتی استفاده نمود.در واقع از لوله خرطومی صداگیر با عایق پلی استر ژاکتی در تهویه ی مکان های تجاری،اداری، مسکونی،صنعتی،بهداشتی و درمانی استفاده می گردد. در مدلهای پنجره ای، بدنه میتواند از جنس انواع فولاد ساخته شود (بسته به نظر طراح و متری). در واقع این دریچه لولایی به وسیله لولا و قفلهای موجود روی درب به فریم متصل میگردد و با باز و بسته شدنِ درب، امکانِ بازدید و تعمیر فن کویل را ایجاد میکند.ولی دریچه وزنهای، درب به صورت تایلی یا جداشونده از بدنهی فریمِ این دریچه جدا شده و پس از تعمیر و بازدید فن کویل در جای خود جانمایی میگردد.دمپر چرخ دنده ای آلومینیومی​​​!

اسپیلت دمپر پره ایرفویلی - تهویه مطبوع ساختار دریچه زیر فن کویل چوبی از یک فریم چوبی و یک درب بازشونده یا جدا شونده تشکیل شده است. فریم دریچه فن کویل بطور ثابت در محل مورد نظر نصب و درب دریچه نیز بصورت وزنه ای قابل باز و جدا شدن می باشد. دریچه زیر فن کویل خطی با رنگ کوره ای الکتروستاتیک پوشش داده میشود و هم با میچ مخفی و هم با پیچ از روی نمای فریم نصب میشود .دریچه زیر فن کویل خطی به دو صورت لولایی و وزنه ای ساخته میشود . ظاهر و ساختارِ دریچه گریل دار ( دریچه دسترسی فن کویل ) به لحاظِ فریم و درب بسیار مشابه با دریچه زیر فن کویل ساده است، با این تفاوت که روی بدنه دربِ این نوع دریچه، شیارهای گریلی به طول ۹ و ۱۸ سانت وجود دارد که همین گریل ها هوای داخل واحد را تحت عنوان هوای برگشت فن کویل به سمت فنکویل هدایت می کنند.

وزنه ای با استفاده از وزنه به فریم زیر فن کوئل متصل می شود. برای ساخت این دریچه از دو نوع فریم ۳ و ۵ سانتی میتوان استفاده کرد. این دریچه بازدید همچنین قابلیت ساخت با آلومینیوم ، ام دی اف را دارد و میتوان آن را در هر مدل و ابعادی تولید کرد. میتوان در پشت دریچه زیر فن کویل خطی یک توری تعبیه کرد تا هم نقش فیلتر را ایفا کند و هم از ورود و خروج حشرات و انتقال گرد و خاک جلوگیری به عمل آید . برای دستگاههایی که نیاز به مکش هوا از طریق بدنه درب دریچه بازدید را دارند برای تناسب با مدل دریچه دهش (اگر مدل خطی باشد) ، از دریچه فن کویل خطی استفاده میشود . این فایر دمپرهای فیوزی در کوتاهترین بازهی زمانی وارد عمل شده و مسیر عبور هوا را مسدود میکنند. پس از خمکاری لبه های حاشیه درب دریچه دسترسی تاسیسات خطی باید نسبت به برش محل تعبیه دریچه خطی بر روی درب دریچه اقدام به عمل آید. این لوله خرطومی صداگیر نیز به لحاظ قیمت دارای قیمت متوسط و متناسب بین دیگر انواع لوله خرطومی صداگیرست و به همین منظور از میزان فروش خوبی برخوردار است.استحکام کششیِ بالای لوله خرطومی صداگیر بسیار بالاست و در اثر هر نوع کشش یا رها شدن ساختار خود را از دست نمی دهد و دچار استهلاک نمی شود.فنر به کار رفته در این لوله خرطومی صداگیر دارای قطر و قوت بسیار مناسبی است و ساختار لوله خرطومی صداگیر به راحتی دفرمه نمی شود.لایه های چندگانه ی این لوله خرطومی صداگیر با فشار به هم مرتبط شده اند و از حجیم شدنِ آن تا حد امکان جلوگیری به عمل آمده است،این ویژگیِ کم جاگیری در زمان نصب به وضوح به سهولت عملیات اجرا و نصب کمک می کند.وزن مناسب و قابلیتِ آسانِ جابجاییِ لوله خرطومی صداگیری پلی استر را بعنوان مزایای آن می توان به شمار آورد.این لوله خرطومی صداگیر دارای انعطاف بسیار بالایی است و در مسیرهای صعب العبور که موانع مختلف مانع از کاربرد لوله های غیرمنعطف می شوند این لوله خرطومی صداگیر به راحتی از پس رفع این مشکلات برآمده و در مسیرهای مختلف قابل استفاده است. .

دمپر صنعتی با نشتی پایین حداقل سطح مفید این محصولات 50 درصد میباشد ازاینرو در فضاهایی که نیاز به کمترین حد افت فشار در دهانه مکش و یا دهش است میتوانند بهراحتی مورداستفاده قرار گیرند. درواقع به جای فنر فولادی برای حفظِ ساختارِ گردِ لوله خرطومی از خودِ جنسِ پی وی سیِ سخت استفاده شده و با توجه به قرارگیریِ این فنرِ استخوانی در روی لایه ی بیرونیِ بدنه ی لوله خرطومی، قسمت داخلی و سطوحِ درونیِ این نوع لوله خرطومی صداگیر بسیار مسطح،صاف و صیقلی بوده و این موضوع خود باعث می شود در هنگام مکش، هیچ نوع مانع یا مزاحمتی در جریانِ مکش ایجاد نشود و عملیاتِ مکش به بهترین شکل و با راندمان بالا به انجام برسد. برای دستگاههایی که نیاز به مکش هوا از بدنه درب دریچه بازدید را دارند برای تناسب با مدلِ دریچه دهش(اگر از مدل خطی باشد)، از دریچه فن کویل خطی استفاده میگردد. اگر دریچه دهشِ هوای فن کویل از مدل دریچه مشبک باشد و همچنین اگر نیاز به تامین هوای فنکویل از درب دریچه زیرفن کویل باشد، برای تناسبِ بیشتر معمولا از دریچه فن کویل مشبک استفاده میگردد. درب این دریچه با دو مدل وزنهای و لولایی باز و بسته میگردد. این نوع دریچه ها به دلیل عدم نیاز به باز و بسته شدن مکرر، برای محیط هایی که رفت و آمد در آن زیاد است، هیتر کانالی الکتریکی چهارگوش – شرکت تهویه سازه شار مناسب تر هستند.