5 غذای برتر برای بازیابی بدن


5 ماده غذایی برتر برای بازیابی بدن

آیا تغذیه بعد از تمرین مهمترین وعده غذایی است؟ انتخاب بهترین غذاها برای بهبودی بسیار مهم است. آنچه بعد از تمرین می خورید به طور مستقیم بر آمادگی شما تأثیر می گذارد. اگر می خواهید حجم خود را افزایش دهید یا چربی بسوزانید و عضله بسازید ، یک برنامه تمرینی مهم نیست.

مرغ ، کینوا ، آووکادو و سبزیجات برگ دار یکی از غذاهای بعد از تمرین برای بهبودی بهتر هستند. برای آشنایی بیشتر با بهترین گرایش های آشپزی ریکاوری بدن با برنزه کننده ها با من باش.

اهمیت تغذیه بعد از تمرین برای بهبودی

فواید ورزش بعد از تمرین و بهبودی حاصل می شود. در پایان تمرین ، ماهیچه ها سعی می کنند با بهبودی تقویت شوند. در نتیجه ، استفاده از بهترین مواد مغذی برای بازیابی مهم است. تنورها پیشنهاد می کنند ورزشکارانی که سطح تمرینات دشواری دارند از وعده های غذایی با پروتئین بالا و کربوهیدرات بالا استفاده کنند.

وعده های غذایی بعد از تمرین باید یک ساعت بعد از غذا انجام شود. پروتئین باعث رشد و نمو ماهیچه ها می شود. کربوهیدرات ها همچنین قند خون را تثبیت می کنند. همچنین از تحلیل ماهیچه ها برای تقویت بدن جلوگیری می کند. تغذیه بعد از ورزش به شما انرژی می دهد و فیبرهای عضلانی را بازیابی می کند. این نکته در ساخت عضله با وزن بدن نیز مهم است.

در سال 2017 ، مقاله ای در مجله International Sports Nutrition Society یک مطالعه جالب انجام داد. نتایج نشان داد که خوردن پروتئین پس از ورزش باعث افزایش سنتز پروتئین ماهیچه ها می شود. در این دوره ، آنها پس از تمرین ، بهبود یافته و عضلات خود را ترمیم می کنند. مطالعه دیگری در سال 2018 نشان داد که خوردن غذاهای سالم مانند میوه ها و سبزیجات برای بهبود خوب است. تخم مرغ و گوشت بدون چربی از دیگر موارد موجود در این لیست هستند.

تربیت بدنی بدون مکمل با برنامه ورزشی مناسب و رژیم غذایی اصولی امکان پذیر است. با این حال ، در شرایطی مانند آموزش ورزشکاران حرفه ای ، مربیان ترجیح می دهند از مکمل های تناسب اندام برای حجم استفاده کنند. یکی از پیشنهادات برای بازیابی عضلات شیک پروتئین است.

برای دریافت نکات تناسب اندام و بارگیری آنلاین نرم افزار افزونه آنلاین از تیم برنزه کننده ها ضربه زدن.

در اینجا بهترین غذاهای غنی از پروتئین برای بهبودی آورده شده است.

بهترین وعده غذایی برای بهبودی و بهترین وعده غذایی بعد از تمرین

  1. ماهی یا مرغ

ماهی و مرغ بدون چربی پروتئین مورد نیاز برای ماهیچه ها را تأمین می کند. این پروتئین باید بخش مهمی از وعده غذایی یا میان وعده بعد از تمرین باشد. پروتئین های بدون چربی شامل ماهی بدون پوست ، بدون استخوان ، لوبیا و مرغ است. گوشت گاو کالری و چربی اشباع کمتری دارد.

حاوی تمام پروتئین های ضروری مانند ماهی و طیور ، لوسین ، ایزولوسین و والین است قبل از شروع تمرین ، غذای خود را بعد از تمرین آماده کنید. به عنوان مثال ، امکان تهیه ماهی دودی یا پخته شده یا مرغ سرخ شده یک شب قبل از تمرین وجود دارد.

  1. کنوآ

کینوا یکی دیگر از غذاهای بعد از تمرین است. کینوا از کربوهیدرات ها و پروتئین ها به عنوان یک غلات کامل تشکیل شده است. اگر به غلات علاقه دارید ، کینوا بهترین انتخاب است. همچنین رایگان است. نتیجه برای افرادی که حساسیت به گلوتن دارند مناسب خواهد بود.

اگر می خواهید در اصل وزن کم کنید ، کینوا را فراموش نکنید. بعد از ورزش ، این غذا را با ماهی یا مرغ به عنوان وعده غذایی غنی از پروتئین میل کنید. اگر شما گیاه خواری میوه ها و سبزیجات زیر را به کینوا اضافه کنید.

بگیر برنامه تغذیه تربیت بدنی از کارگران پوست ضربه زدن.

  1. آووکادو

آووکادو می تواند یکی از بهترین غذاها باشد بهبود به دلیل قابلیت اشباع بودن معروف است. این میوه سالم است و به شما کمک می کند بعد از ورزش احساس بهتری داشته باشید. ورزشکارانی که تمایل به تناسب اندام و کاهش وزن دارند نباید این میوه زیبا را از دست بدهند.

آووکادو سرشار از چربی های سالم است. در نتیجه ، برای افرادی که رژیم کم کربوهیدرات یا کتوژنیک دارند ، انتخاب خوبی است. آووکادو را با تخم مرغ آب پز یا نخود فرنگی بخورید.

  1. سبزیجات با برگهای سبز تیره

این سبزیجات سرشار از عناصر کمیاب و ویتامین هستند. بنابراین ، این بخشی سالم از رژیم متعادل برای ورزشکاران است. سبزیجات برگ سبز تیره مواد مغذی مهمی مانند کلسیم و آهن را تأمین می کنند. کلسیم به بهبود ساختار ماهیچه ها و افزایش استحکام استخوان ها کمک می کند. آهن همچنین متابولیسم و ​​مصرف انرژی را تنظیم می کند. سبزیجات زیر را در رژیم غذایی خود بعد از تمرین قرار دهید:

  • اسپانیایی
  • شعبانک (اروگوئه)
  • کلم یا برگ کلم
  • بوک چوی یا کلم سفید چینی

اسفناج را به اسموتی های پروتئینی خود اضافه کنید. یا با کمی برگ کلم سرخ کرده و با کینوا سرو کنید.

بهترین غذای بعد از ورزش برای سلامتی

  1. شیک پروتئینی یا شیر کاکائو

پروتئین ارتعاش می کند آنها در برنامه های تربیت بدنی یا تناسب اندام بسیار محبوب هستند. این نوشیدنی ها راهی آسان برای دریافت پروتئین پس از تمرین ارائه می دهند. به یاد داشته باشید که باید سبکی با کیفیت و بدون قند تهیه کنید. با توجه به اندازه صنعت مکمل ، بهتر است پروتئین خود را تکان دهید. این نوشیدنی ها به طور کلی حاوی 30 گرم پروتئین هستند. حاوی 3 تا 4 گرم آمینواسید لوسین برای تحریک رشد ماهیچه ها

برخی معتقدند شیر کاکائو زمانی جایگزین مناسبی است که پس از ورزش پروتئین در رژیم غذایی شما وجود نداشته باشد. شیر کاکائو هیچ مزیت خاصی ندارد. این نوشیدنی حاوی پروتئین و کربوهیدرات است. بنابراین برای بهبود توصیه می شود. اما در حقیقت هیچ تفاوتی بین مصرف یکی از این ریزمغذی ها و سایر غذاها وجود ندارد.

بهترین زمان برای خوردن بعد از ورزش

شما بهترین غذاها را برای بازیابی تا کنون می دانید. بهترین زمان برای تحقق این قول چه ساعتی است؟ یک نظرسنجی در سال 2013 انجام شد. نتایج نشان داد که تفاوت زمانی بین وعده های غذایی قبل و بعد از تمرین نباید از 4 ساعت بیشتر باشد. اگر این دو وعده غذایی بیش از 4 ساعت طول بکشد ، احساس خستگی خواهید کرد. در نتیجه ، شما انرژی کافی برای تمرین و توسعه عضلات خود را از دست خواهید داد.

اکثر مردم قبل از غذا ضربان قلب پایینی دارند. این معمولاً 10-20 دقیقه پس از پایان تمرین اتفاق می افتد. دوش گرفتن و سپس خوردن غذا یک روش م effectiveثر و رایج است. غذاهای دریایی ، تخم مرغ و ماست بعد از تمرین ترجیح داده می شوند.

نتیجه

انتخاب بهترین غذاها برای بهبود به شما کمک می کند تا عضله بسازید و بعد از تمرین انرژی کسب کنید. به طور کلی ، ترکیب کربوهیدرات ها و پروتئین ها انتخاب خوبی است. مرغ یا ماهی حاوی چربی ، تخم مرغ و کینوا از غذاهای بعد از تمرین نیستند. همچنین از سبزیجات برگ سبز تیره مانند آووکادو ، اسفناج و شیک های پروتئینی استفاده کنید.

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای)
بارگذاری …


نویسنده:

تن ورز (برگرفته از مقاله ای در Insider.com)

اگر از این مقاله استفاده می کنید ، نام و آدرس مستأجران را به عنوان منبع ذکر کنید.

در کانال های تلگرام و اینستاگرام مشترک شوید. برای عضویت روی تصویر زیر کلیک کنید.


N: 1703

در صورت تمایل ، می توانید از سایر برنامه های واکسیناسیون تخصصی در زمینه تربیت بدنی و تناسب اندام استفاده کنید:

برنامه آموزشی ویژه زیر نظر مربی

برنامه رژیم غذایی

برنامه ویژه مکمل های ورزشی

برنامه بدنسازی فشرده زنان به مدت 6 هفته

برنامه فشرده عضلات سینه به مدت 4 هفته

برنامه فشرده عضلات پا به مدت 4 هفته

برنامه فشرده عضلات شکم و جانبی بسته جنسی به مدت 4 هفته

یک برنامه فشرده برای افزایش حجم بازوها در 4 هفته

برنامه فشرده بدن تابستانی به مدت 6 هفته

برنامه آموزشی عمومی در منزل

معرفی برنامه آموزش خانگی

برنامه آموزش نیمه حرفه ای در منزل

برنامه آموزش حرفه ای در منزل

برنامه آموزشی محل کار

برنامه حجم صدا



دیدگاهتان را بنویسید