11 بدترین غذایی که نباید قبل از ورزش بخورید


آنچه در این مقاله می خوانید

چیزی که هیچ کس در باشگاه نمی خواهد اتفاق بیفتد ناراحتی معده است. خوردن میان وعده اشتباه قبل از تمرین می تواند تمرین شما را مختل کند. خوردن غذاهایی که برای شما مناسب و کم مصرف است ، به ویژه برای تمرینات طولانی مدت ، برای کیفیت ورزش شما بسیار مهم است.

پیتزا ، کیک و … 1-2 ساعت قبل از درس. حتی اگر می دانید که نباید غذا بخورید ، غذاهای دیگری وجود دارند که بسیار مهم هستند قبل از ورزش نخورید. در این مقاله ، مجله علوم ورزشی علل بدترین فرسودگی شغلی قبل از ورزش و توصیه های چندین متخصص تغذیه در مورد اینکه به جای آن چه بخورید را توضیح می دهد.

باقی

ماکارونی ، برنج و سیب زمینی منبع بسیار خوبی از کربوهیدرات ها هستند و برای اکثر افراد مفید است ، اما بهترین راه خوردن آنها به سادگی با سس گوجه فرنگی و بدون افزودنی است ، زیرا سس های خامه ای ، چاشنی ها و ادویه ها هنگام شروع تمرینات شما را آزار خواهند داد. باعث سوزش سر دل یا سوزش سر دل می شود.

سیب زمینی فرید

سیب زمینی می تواند سوخت مناسبی برای ورزش باشد ، اما این بدان معنا نیست که قبل از تمرین باید پوره سیب زمینی بخورید. مانوئل ویلاکورتا ، سخنگوی انجمن رژیم غذایی آمریکا (ADA) و متخصص تغذیه می گوید: “تنقلات چرب سرخ شده کند می شود.”

دور ماندن از فست فود قبل از ورزش آنقدر واضح است که مجبور نیستید به آن فکر کنید ، حتی میان وعده های سالم و چرب مانند پنیر و بادام می تواند حال شما را بد کند. این به این دلیل است که چربی ها نسبت به کربوهیدرات ها و پروتئین ها به انرژی کمتری تبدیل می شوند. علاوه بر این ، طبق گفته کلینیک مایو ، غذاهای چرب اغلب باعث نفخ می شوند و هیچ کس دوست ندارد در حین ورزش این را تجربه کند.

شکلات تخته ای و شکلات تخته ای

11 بدترین غذایی که نباید قبل از ورزش بخورید

ویلاکورتا می گوید: “اگرچه پروتئین منبع مهمی برای سوخت است و به عضله سازی کمک می کند ، اما می تواند یک شمشیر دو لبه باشد: قبل از برخی تمرینات ، برخی از شکلات ها حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند ، اما کربوهیدرات کافی را حذف می کنند.”

او می گوید: “پروتئین ، مانند چربی ، به سرعت وارد جریان خون نمی شود ، بنابراین اگر احساس خستگی می کنید و می توانید غذا بخورید ، می توانید میلرزید.” به عنوان یک دستورالعمل کلی ، نسبت کربوهیدرات به پروتئین باید بین 4 تا 1 باشد تا سطح انرژی شما حفظ شود. گول بازار و تبلیغات را نخورید ، پروتئین اغلب از نظر قند بالاست. اگر بدنبال غذای راحت تری هستید و چاره ای جز خوردن پروتئین ندارید ، آن را انتخاب کنید که قند و چربی کمتری دارد.

سالاد سبزیجات قبل از تمرین

یک سالاد سبک پر از سبزیجات ممکن است قبل از تمرین یک وعده غذایی عالی به نظر برسد ، اما اینطور نیست. طبق گفته کلینیک مایو ، کاهو ، کلم بروکلی ، کلم ، گل کلم و سایر سبزیجات با فیبر بالا ، مانند آجیل و دانه ها ، منابع متداول سوء هاضمه هستند.

ویلاکورتا می گوید مقادیر بالای فیبر می تواند باعث ناراحتی جدی در هنگام ورزش شود ، به ویژه در فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری یا دویدن. سبزیجات علاوه بر هضم دشوار ، دارای فیبر بالا ، آجیل و دانه ها دارای چربی و پروتئین هستند ، بنابراین هیچ کدام کربوهیدرات کافی برای انرژی را تأمین نمی کنند.

آب میوه و ژله

نوشیدن مایعات شیرین مانند آب میوه ، نوشیدنی های ورزشی و ژله می تواند باعث ناراحتی معده و اسهال شود. در حالی که این کربوهیدراتهای ساده برای تقویت شما عالی هستند ، اما انرژی پایداری را ارائه نمی دهند. با غذاهای کربوهیدرات جامد ، به ویژه برای ورزش طولانی مدت ، غذا بخورید. به طور کلی از مایعات و مرکبات خودداری کنید ، به ویژه اگر برنامه ورزشی شدید دارید: این باعث رفلاکس اسید می شود.

نوشیدنی های گازدار

11 بدترین غذایی که نباید قبل از ورزش بخورید

نوشیدنی های غیر الکلی و سایر نوشیدنی های گازدار باعث ایجاد نفخ و نفخ در بیشتر افراد می شود. مقدار زیادی شکر اضافه کنید که در نوشیدنی های گازدار بسیار رایج است. کارشناسان می گویند همه اینها می تواند باعث مشکلات معده شود. اگرچه مطالعات نشان می دهد که کافئین می تواند انرژی را قبل از ورزش افزایش دهد ، اما مفیدتر از اسپرسو یا مقدار کمی چای سیاه ، یک نوشیدنی کافئین دار یا یک نوشیدنی انرژی زا است.

سبزیجات برگ دار

در حالی که رژیم غذایی غنی از سالاد و سبزیجات به طور طبیعی عالی است ، سبزیجات خام مانند کلم ، اسفناج و کلم بروکلی می توانند نگرانی جدی در هنگام مشغله باشند. به دلیل داشتن فیبر زیاد ، سبزیجات برگ دار تقریباً همیشه باعث ایجاد نفخ و ناراحتی در شکم می شوند.

اگر واقعاً می خواهید قبل از تمرین غذای سبک بخورید ، می توانید ترکیبی از اسموتی سبز و سالاد را انتخاب کنید. میوه های مورد علاقه خود را با نصف فنجان سبزیجات ، آب و کمی بلغور جو دوسر خشک یا گرانول مخلوط کنید.

نوشیدنی های ورزشی

ورزشکار و قهرمان مورد علاقه شما می تواند جدیدترین نوشیدنی های ورزشی را به طور منظم بنوشد ، اما اکثر مارک های موجود در بازار غذای کمتری و از همه مهمتر قند بیشتری دارند. نوشیدنی های ورزشی می توانند برخی ویتامین ها و الکترولیت ها را تأمین کنند ، اما قند بالای آنها می تواند در یک چشم بر هم زدن وارد سیستم گوارشی شما شده و شما را سست و ضعیف کند. در عوض ، می توانید آب گوجه فرنگی کم نمک ، که حاوی پتاسیم است ، فشار خون را تنظیم کرده و حتی آب را در خود نگه دارد ، زیرا نمک کمی دارد.

نان و کیک کامل

البته خوردن هر نوع نان غلات کامل بسیار خوب است ، اما هنگام رفتن به باشگاه ورزشی نه. به طور کلی ، مخمر و کربوهیدراتهای محدود شده با گلوتن التهابی هستند ، به این معنی که آب را حفظ کرده و باعث تورم می شوند. این نان ها به شما انرژی می دهند ، اما عوارض جانبی آن ارزش استفاده را ندارد. در عوض ، می توانید از نان ذرت با فیبر کم یا یک تورتیلا با کمی کره و برش های موز استفاده کنید.

دانه های خام

اگر قبل از تمرین با یک مشت دانه خام خود را سرگرم کنید ، چیزی جز ناراحتی و نفخ معده باقی نمی ماند. از آنجا که این دانه ها چربی زیادی دارند ، خوردن آنها با غذاهای کم فیبر می تواند شما را محدود کند.

می توانید یک یا دو قاشق چای خوری دانه های مورد علاقه خود را با نصف فنجان بلغور جو دوسر مخلوط کرده و میل کنید. این ترکیب از چربی ها ، پروتئین ها و کربوهیدرات ها سه شرط اصلی بدن شما برای عملکرد بهتر است.

همه چیز با ادویه جات تند

هیچ کس دوست ندارد با گرفتگی عضلات و ناراحتی کار کند و این اتفاق می افتد حتی اگر شب قبل از تمرین غذاهای تند مانند فلفل تند یا چیپس بخورید. به جای آماده شدن برای ورزش ، آنها کمی می خوابند زیرا هضم غذاهای غنی از فلفل و ادویه جات به مدت طولانی به طول می انجامد! اگر می خواهید غذای خوشمزه و تند بخورید ، می توانید مرغ یا بوقلمون خشک را انتخاب کنید که سرشار از پروتئین هستند. به یاد داشته باشید که فقط از مارک هایی خرید کنید که نمک کمی دارند و هیچگونه افزودنی مصنوعی ندارند.

نکته آخر

تحمل هر کس متفاوت است. ورزش می تواند در هضم غذا اختلال ایجاد کند ، به این معنی که غذاهای معمولاً سازگار ممکن است در حین ورزش با هم سازگار نباشند. مهمترین چیز در هر وعده غذایی قبل از تمرین این است که یک وعده غذایی جدید نخورید و غذایی را که می دانید برای شما مناسب است نخورید. اگر مسابقه بزرگی دارید یا در حال برنامه ریزی برای تمرین شدید هستید ، حتماً رژیم غذایی قبل از تمرین خود را قبل از یک نوع تمرین خاص امتحان کنید تا از هرگونه اتفاق ناخوشایند در وسط تمرین خود جلوگیری کنید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com
منبع:
health.usnews.com/health-news/blogs/on-fitness/2011/10/13/ بدترین-غذاهای-تمرینی- آنچه -قبل-از-قبل از تمرین- نباید بخورید
womenshealthmag.com/food/worst-pre-workout-food؟cid=isynd_PV_0416


دیدگاهتان را بنویسید