یک درس گران اما مفید در رژیم های کتوژنیک

رژیم کتوژنیک می تواند به شما در از دست دادن چربی اضافی که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک 6 راه برای رسیدن به با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم شما 1402 دارد، کمک کند. مصرف چربی حیوانی در رژیم کتو مفید است یا مضر. سایر خطرات احتمالی کتو شامل موارد زیر است. از درصدهای زیر به عنوان یک راهنما برای چربی، پروتئین و کربوهیدرات (یا ماکرو) در رژیم کتو استفاده کنید. برای رژیم غذایی کتو شما نیازمند پرهیز از موارد زیر هستید: قندها – نوشیدنی های گازدار، کیک ها، بستنی ها، آبنبات ها و بسیاری مواد غذایی از این دست را باید کنار بگذارید. یافته های آنها اکنون در یک کارآزمایی بالینی (NCT04631445) ارزیابی می شود که مزایای رژیم کتوژنیک را در بیماران PDAC دریافت کننده شیمی درمانی آزمایش می کند. این رژیم غذایی شما را قادر به اضافه کردن کربوهیدرات در اطراف تمرینات می کند. شما می توانید در طی مدت زمان کوتاهی با رعایت کردن رژیم کتوژنیک به وزن ایده آل خود برسید. میوه – در رژیم غذایی کتو حتی قندهای میوه ای نیز محدود شده اند. این سطوح پایینتر ممکن است به محافظت از شما در برابر انواع سرطان کمک کند یا حتی رشد سلولهای سرطانی را کاهش دهد. رابینوویتز و تیمش همچنین مطالعاتی را برای بررسی اثرات درمان ترکیبی بر متابولیسم تومور انجام دادند.

کتوژنیک و کبد چرب میانبرها – راه آسان

کتوژنیک و کبد چرب روزهایی که کالری کمتری دریافت کرده اید برای خود یک جشن کوچک بگیرید یا یک جایزه بخرید. متخصصان همواره توصیه میکنند که مصرف چربیهای اشباع شده را به دلیل ارتباط با بیماریهای قلبی، از ۷ درصد کالری روزانه خود، بیشتر نکنید. و البته سبزیجات کم کربوهیدارت شامل بیشتر سبزیجات برگدار سبز، پیاز، فلفل و آووکادو را فراموش نکنید. برای به حداقل رساندن این میزان، می توانید یک رژیم غذایی معمولی کم کربوهیدرات را برای چند هفته اول امتحان کنید. برای مثال چهار روز در هفته رژیم کتوزنیک و یه روز به کربوهیدارت بالا(بیشتر در ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرد). رژیم کتوژنیک دوره ای همانطور که از نامش پیداست، یک رژیم دوره ای است به این شکل که: به طور مثال پنج روز هفته کتوژنیک و دو روز باقی مانده کربوهیدرات است. در یک رژیم روزانه 2000 کالری، ممکن است تا 165 گرم چربی، 40 گرم کربوهیدرات و 75 گرم پروتئین مصرف شود. در مواقع خاص و به تجویز پزشک رژیم کتوژنیک به عنوان یک روش درمانی مکمل، در درمان بیماری هایی همچون سرطان نیز استفاده شده است. این یعنی تعداد افرادی که به خاطر سرطان از دنیا میروند کاهش مییابد اما تعداد افرادی که به بیماری سرطان مبتلا میشوند روزبهروز افزایش مییابد.

فواید و عوارض رژیم کتوژنیک

نه تنها نتایج این مطالعه ارتباط بین قند و سرطان را نشان می دهد، که ممکن است اثرات قابل توجهی روی رژیم های غذایی شخصی سازی شده برای بیماران مبتلا به سرطان داشته باشد، بلکه سرنخ هایی درباره این که چگونه در درجه نخست می توانیم از رژیم غذایی برای پیشگیری از ابتلا و رشد سرطان استفاده کنیم، در اختیارمان قرار می دهد. شما با رعایت رژیم کتوژنیک میتوانید مشکلاتی نظیر قند خون بالا و سرطان را به حداقل ممکن برسانید، پس حتما از آن استفاده کنید. به دلیل اینکه این مشکل می­تواند به راحتی پیشرفت کرده و سبب آسیب­­های جدی در بدن شما شود و شما با انواع مشکلات و دردها مواجه شوید، پس بهتر است که هرچه سریع­تر به پزشک مراجعه کنید. از آنجایی که گلوکز به عنوان منبع انرژی اولیه استفاده میشود، چربیهای بدن شما دیگر برای تولید انرژی مورد نیاز نیستند و بنابراین ذخیره می شوند. کافئین: برای افزایش انرژی و چربی سوزی میتوانید از نوشیدنی های دارای کافئین استفاده کنید. بسیاری از افراد به ویژه برای افزایش عملکرد ذهنی از رژیم کتوژنیک استفاده می کنند.کتون ها منبع عالی سوخت برای مغز هستند. شیر مادر برای تغذیهی نوزاد بهترین گزینه است اما برای مادر هم فواید بسیاری دارد.

رژیم کتوژنیک برای افراد دیابتی

اولین سوختی که بدن شما برای تولید انرژی تجزیه میکند، کربوهیدراتها هستند، این فرآیند هر روز منجر به سوزاندن کالریهای اضافی میشود. با این حال، نسبت دقیق به نیازهای خاص بدن شما بستگی دارد. نکته: با این حال، به خاطر داشته باشید که تحقیقات بسیاری در این باره در حال انجام است و مطالب گفته شده بسیار قطعی نیست. غذاهای رژیمی – بسیاری از محصولات رژیمی سرشار از کربوهیدارت ها و الکل های قندی هستند، از این رو باید از آنها پرهیز کنید. عجیب به نظر میرسد که رژیمی که نیاز به چربی بیشتر دارد، بتواند کلسترول «خوب» را افزایش و کلسترول «بد» را کاهش دهد، اما رژیم های کتوژنیک دقیقاً با این موضوع مرتبط هستند. کلیهها به متابولیسم پروتئین کمک میکنند و رژیم کتو ممکن است آنها را بیش از حد تحت فشار قرار دهد. اگر شما به بیماریهای کلیوی دچار باشید، این حالت متابولیک، اندامهای تحتانی شما را تحت فشار قرار میدهد.

چطور رژیم کتوژنیک بگیریم

با محروم کردن بدن از قند، رژیم کتوژنیک بدن را وادار به تجزیه چربی ها می کند تا مولکول هایی به نام اجسام کتونی تولید کند که می توانند توسط سلول ها برای تولید انرژی سوزانده شوند. «من فکر میکنم هیجانانگیزترین چیز در اینجا این است که میتوانیم از رژیمهای شیمیدرمانی استفاده کنیم که میدانیم فعال هستند، که بهترین فرصت را در حال حاضر در کلینیک به بیماران ارائه میدهد و حداقل در موشها، آنها را با جفت کردن آنها به طور قابل ملاحظهای بهتر عمل میکند. اگر بعد از استفاده صحیح از این رژیم وزن و قد خود را تغییر ندادید و از عملکرد برنامه لاغری 216 راضی نبودید می توانید با پشتیبانی سایت مناسب تماس بگیرید و وجه کامل را پس بگیرید. یکی از رژیم های لاغری ویت واچرز است که یک برنامه غذایی شخصی سازی شده می باشد. در رژیم کتوژنیک با کاهش ترشح انسولین احتمال ترشح هورمونهایی که سبب آکنه پوست میشوند هم کاهش برنامه غذایی 21 روزه کتو پیدا میکند. در واقع یک جور ترکیب روزه گرفتن و خوردن مواد غذایی پرچربی به حساب میاد که خیلی سریع بدن رو وارد حالت تولید کتوز میکنه. رژیم کتوژنیک با کاهش گلوکز در گردش و کاهش سطح انسولین، هورمونی که بافت ها و تومورها را به سمت مصرف قند سوق می دهد، روزه داری را تقلید می کند.

همه میوهها و سبزیجات سرشار از کربوهیدرات هستند، اما میتوانید میوههای خاصی (معمولا توتها) را به مقدار کم، مصرف کنید. ریختن شیر یا خامه در قهوه یا چای شما مشکلی ندارد، اما مراقب باشید که اگر چندین فنجان در روز بنوشید، میزان مصرف کربوهیدرات بالا میرود. نتایجی را که میتوانید از رژیم کتوژنیک انتظار داشته باشید، به میزان سختگیری شما و تعدادی از عوامل دیگر بستگی دارد. کاهش سهم کربوهیدارت دریافتی و استفاده بدن از چربی ها به عنوان سوخت سلول ها شرایطی به نام کتوزیس را بوجود می آورد. در این رژیم سهم کالری دریافتی از طریق کربوهیدارت کاهش می یابد و سهم دریافتی چربی و پروتئین افزایش می یابد. بسیاری از مطالعات کاهش وزن قابل توجه در این رژیم را، بدون نیاز به شمارش کالری نشان میدهند. بنابراین، هنگامی که شما یک رژیم غذایی ketogenic را دنبال می کنید، بدن شما به جای کربوهیدرات، چربی را برای کسب انرژی بدن مصرف می کند، بنابراین در این فرآیند اکثر افراد حتی در هنگام مصرف کالری زیاد و چربی کافی از طریق رژیم غذایی خود، وزن و چربی بیش از حد بدن را به سرعت از دست خواهند داد. گلوکز سادهترین مولکول برای تبدیل و استفاده از آن به عنوان انرژی برای بدن شما است.

در رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم

این الکترون های اضافی باعث تولید گونه های اکسیژن فعال (ROS) می شود، مولکول های بسیار ناپایدار که توسط شیمی درمانی نیز تولید می شوند. کتون نوعی مولکول انرژیزا است که کبد از چربی ذخیره شده تولید میکند. رژیم غذایی کتوژنیک ، یک رژیم غذایی با کربوهیدارت کم، پروتئین و چربی بالا است که اثرات مختلفی در سلامتی ما دارد. چیزی که در بسیاری از مطالعات نشان داده شده است این است که این رژیم میتواند برای کاهش وزن و ارتقا سلامتی موثر باشد. یکی از این رژیمهای غذایی، رژیم کتوژنیک است که مزایایی بسیاری برای سلامت دارد. چاشنی های حاوی قند – بسیاری از سس ها، مانند سس های کچاپ و باربیکیو، حاوی قند هستند. از این پدیده حتی برای تشخیص تومورهای مغزی نیز استفاده شده است. با این حال ، برای حفظ وزن و قدرت خود برای مبارزه با سرطان باید غذا بخورید. اگر به دنبال کاهش وزن هستید، یکی از مزایای رژیم کتوژنیک، کاهش اشتها است. این مجاری یونی، یکی دیگر از اهداف داروهای ضد تشنج هستند. اگر طیف گسترده ای از سبزیجات، میوه ها و غلات را مصرف نمی کنید، ممکن است در معرض خطر کمبود ریزمغذی ها از جمله سلنیوم، منیزیم، فسفر و ویتامین های B و C قرار بگیرید.  Po​st was g en​er᠎ated by GSA Con te᠎nt G​en er at or Dem ov​ersion​!

رژیم کتوژنیک و دیابت

کنار گذاشتن مصرف قند اگر قند سلول های سرطانی را بیدار می کند و رشد سریع تر و تهاجمی تر آنها را موجب می شود، کنار گذاشتن این ماده می تواند به زندگی سالم تر و شاید حتی بدون سرطان کمک کند. این تیم تحقیقاتی خاطر نشان میکند که رژیمهای کتو در اغلب موارد به عنوان عاملی بالقوه، میتوانند زمینهساز ابتلا به بیماریهای قلبی و حتی سرطان تلقی شوند. محققان به سرپرستی جاشوا رابینوویتز، مدیر شعبه لودویگ پرینستون، همچنین یافتههای حاصل از یک بررسی پیچیده را در مورد اینکه چگونه رژیمهای غذایی کتوژنیک بر متابولیسم تومورهای PDAC تأثیر میگذارند، و مکانیسمهایی را که ممکن است اثر درمانی را توضیح میدهند، توصیف کنند. این بدان معناست که بدن شما به انسولین کمتری نیاز دارد و کمتر آن را میسازد. در این حالت بدن کتونهایی تولید میکند که از تجزیه چربی ها در کبد تولید میشوند. شما در طول کل زندگی خود شنیده اید که چربی باعث چاقی شما می شود و خطرات احتمالی همچون سکته قلبی و مغزی به همراه دارد. خود بیماری و درمان های آن می تواند باعث جذابیت غذا نشود.

کاهش وزن با رژیم کتوژنیک

رژیم های کتوژنیک باعث میشوند که این سوخت را به سرعت بسوزانید، بنابراین نیازی به ذخیره آن ندارید. در پژوهشی 6 ماهه با رژیم کتوژنیک محققان به نتیجه رسیدند که این نوع رژیم سبب کاهش وزن چشمگیر و بهبود بیماری کبد چرب را در افراد دارای اضافه وزن شده است. در حقیقت پژوهش های بسیار زیادی به مقایسه رژیم های کم چرب و رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن پرداخته اند. چرا در رژیم کتوژنیک بیشتر از رژیم های کم چربی وزن کم میکنید ؟ در این رژیم به صورت دوره ای دریافت کربوهیدارت کاهش می یابد. این دو مورد به صورت کلی، توی هر نوع رژیم غذایی قابل استفاده هستن و مشکلی ندارن. نظریه هایی در مورد رژیم غذایی کم کربوهیدرات کوتاه مدت وجود دارد که می گوید این رژیم اشتها را کم می کند، زیرا سوزاندن چربی کندتر از کربوهیدرات صورت می گیرد، اما باز هم تاکید می کنیم که هنوز محققان چیزی در مورد اثرات طولانی مدت آن نمی دانند مک مانوس ادامه می دهد داشتن یک رژیم غذایی محدود کننده، به مدت طولانی کار دشواری است. کتوز یک فرآیند طبیعی است که بدن برای کمک به زنده ماندن در زمانی که مصرف غذا کم است آغاز میکند.  Article has  been c re ated with t he  he​lp  of GSA Content Generat or ᠎DEMO.