یکی از بهترین توصیه شما ممکن است همیشه دریافت درباره در مورد رژیم کتوژنیک

فروشگاه کتوژنیک در غرب تهران رژیم کتوژنیک از اوایل دهه 1900 برای درمان موفقیت آمیز صرع استفاده 6 راه برای رسیدن به با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم شما 1402 شده است. یعنی در این رژیم از انواع غذاهای سیر کننده استفاده می شود. اگر می خواهید نتایج عالی داشته باشید ، هر دو را محدود کنید. این رژیم غذایی برای مدت محدود و با اهداف خاص و برای درمان بیماری های خاصی باید استفاده شود. گفته میشود رژیم کتوژنیک تنها باید در برخی شرایط ویژه و با اهداف پزشکی خاص استفاده شود و رایج شدن آن بین عموم مرد میتواند باعث بیماری های زیادی از جمله بیماری های قلبی بشود چراکه قلب هم یک ماهیچه است و همانطور که اشاره کردیم، در این رژیم غذایی ماهیچه ها تحلیل میروند.افرادی که مبتلا به دیابت نوع 2 هستند میتواند از رژیم هایی مثل رژیم کتوژنیک استفاده کنند چراکه در اینگونه برنامه های غذایی کربوهیدرات کم بوده و همین امر باعث تنظیم سطوح انسولین میشود اما راه های دیگری نیز برای کنترل انسولین وجود دارد.یک تحقیق علمی که در دانشگاه معتبر هاروارد آمریکا انجام شده میگوید که این رژیم به قدری سخت و محدود کننده است که مردم نمیتوانند به مدت زیادی آن را ادامه دهند و دقیقا به همین مطالعات زیادی درباره تاثیر رژیم کتوژنیک در طولانی مدت وجود ندارد چراکه نمیتوان براحتی افرادی زیادی را پیدا کرد که مدت طولانی این رژیم را رعایت کرده باشند. This con᠎tent has ​be​en created wi th GSA C​on tent G᠎enerator DE​MO​.

در بیماری مزمن کلیه، شما فقط انسولین خود را در مرحله بارگیری کربوهیدرات افزایش میدهید، هورمون رشد را برای یک یا دو روز در هفته کاهش میدهید و به دنبال آن محدودیت کربوهیدرات به کاهش انسولین و افزایش هورمون رشد برای بقیه هفته کمک میکند. یک مثال مهم را در این قسمت بررسی می کنیم. برخی تحقیقات نشان می دهد که این رژیم غذایی می تواند نتایج آسیب های مغزی را بهبود بخشد. تحقیقات فراوان نشان می دهد که رژیم غذایی کربوژنیک با کربوهیدرات کم می تواند به افراد در کاهش سطح انسولین کمک کند. به طور معمول بین 20 تا 30 گرم کربوهیدرات خالص برای رژیم های غذایی روزمره توصیه می شود، اما هرچه میزان کربوهیدرات و میزان گلوکز خود را کاهش دهید، نتایج کلی بهتر خواهد بود. هرچه مصرف کربوهیدرات های خود را محدودتر کنید (کمتر از 25 گرم کربوهیدرات خالص در روز) ، سریعتر وارد کتوز می شوید. بدن شما عادت ندارد از کتون ها به طور منظم استفاده کند ، بنابراین وقتی این تغییر سوخت بدن از مواد قندی به کتون بادی ها را انجام می دهید ، احساس ناراحتی می کنید. رژیم کتوژنیک دورهای و هدفمند، رژیمهای حرفهایتری هستند که فقط بدنسازان و ورزشکاران از آنها استفاده میکنند. Con tent was generat ed ​with the help ᠎of GSA Co nt ent  Generator DEMO!

مقاله رژیم کتوژنیک

اما این رژیم کتوژنیک مثل تمام رژیمهای غذایی عوارضی هم دارد که در این مطلب شایعترین عوارض رژیم کتوژنیک را توضیح دادهایم. وزن شاد” دارند. او اعتراف میکند که این مسئله منحصر به فرد است و می تواند کمی آزمایش و خطا را دربر بگیرد. او می گوید: “اولین کاری که من انجام میدهم این است که وزن خود را کمی افزایش دهم و ببینم آیا اینکار موثر است؟ این یک وضعیت متابولیکی در بدن شما است که در آن بدن شما چربی را به مولکولی به نام کتون تبدیل می کند ، که در هنگام محدود شدن گلوکز، بدن از آن به عنوان منبع انرژی استفاده می کند. در رژیم کتو متابولیسم یا سوخت و ساز سلولی را بدون آن که اذیت شوید به صورت انعطاف پذیری در می آورید تا چربی های انباشته شده بدن به سرعت از بین برود. سایر عوارض جانبی می تواند شامل “آنفولانزای کتو” باشد که ممکن است شامل سردرد، ضعف و تحریک پذیری باشد. • بنابراین ، ما 2 گرم (فیبر غذایی) را از 6 گرم (کل کربوهیدرات) کم می کنیم. بیشتر برنامههای رژیم لاغری کتوژنیک مصرف کربوهیدرات روزانه را به ۵۰ گرم یا کمتر کاهش میدهد.

بیشتر وعده های غذایی شما باید شامل پروتئین با سبزیجات و چربی اضافی باشد. در مورد رژیم کتوژنیک، انسولین (هورمون ذخیره کننده چربی) به میزان زیادی افت می کند که بدن شما را به دستگاه چربی سوزی تبدیل می کند. بعدا می توانید با توجه به راهنمای آن مقدار مصرفتان را افزایش دهید. مقدار زیادی سبزیجات کم کربوهیدرات بخورید و از مصرف بیش از حد غذاهایی با کربوهیدرات بالا مانند سیب زمینی، حبوبات، شکر و غلات خودداری کنید. شما باید کربوهیدرات های خود را محدود نگه دارید و بیشتر به مصرف سبزیجات ، آجیل و لبنیات روی بیاورید.کربوهیدرات تصفیه شده مانند گندم (نان ، ماکارونی ، غلات) ، نشاسته (سیب زمینی ، لوبیا ، حبوبات) یا میوه های با کربوهیدرات بالا نخورید. 2. مصرف پروتئین خود را محدود کنید. 1. کربوهیدرات های خود را محدود کنید. بسیاری از افراد با استفاده از نوشیدن قهوه مناسب رژیم کتوزنیک که به آن اصطلاحا قهوه “کتوپروف” می گویند (ترکیبی از قهوه دم کرده با روغن های MCT مانند روغن نارگیل) در صبح باعث افزایش تولید کتون و کاهش چربی در بدن خود می شوند. کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی: اگر بجای کربوهیدرات ها از چربی های مفید و پروتئین استفاده کنید میتوانید خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهید چراکه با انجام اینکار منبع انرژی بدن خود را از شکر تبدیل به چربی کرده اید و این امر میتواند عواملی مانند کلسترول و چربی خون که باعث بیماری های قلبی میشوند را سرکوب کند.گفته میشود یکی از مهم ترین خواص رژیم کتوژنیک کاهش خطر ابتلا به سرطان میباشد.چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم؟

نحوه خارج شدن از رژیم کتوژنیک

از یک منبع انرژی دیگر که چربی است استفاده میکند و زمانیکه چربی ها نیز تمام شود بدن از موادی به نام “کتون” بهره میبرد.در این مرحله است که کتون ها وارد عمل میشوند.- زمانیکه بدن از کتون ها به عنوان منبع انرژی استفاده کند، خیل سریعتر چربی میسوزانید چراکه بدن در اینجا صرفا برای دریافت انرژی مورد نیاز خود از چربی های ذخیره شده استفاده میکند و نه شکر.- هنگامیکه بدن از چربی بجای شکر (گلوکز) به عنوان منبع انرژی استفاده کند، سطوح انرژی بدن تان بهبود پیدا میکند چراکه دیگر بدن نیازمند منابع خارجی نیست و هر زمان که نیاز داشته باشد میتواند از ذخایر خود استفاده کند. حالا نظرتان درباره چربی ها و جایگاه شان در رژیم غذایی چیست؟ رژیم اولیه و اصلی MCT که توسط پیتر هوتنلوخر در دههٔ هفتاد میلادی ارائه شد، ۶۰٪ از روغن MCT تشکیل شده بود. علاوه بر این انسولین به بدن شما این اجازه را میدهد که از قند موجود در خون استفاده کنید یا آن را ذخیره کنید. حتی اگر ورزشکار باشید ، می توانید از طریق خوردن غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 از بهینه سازی انسولین در رژیم کتوژنیک بهره مند شوید. همین موضوع باعث کاهش سطح انسولین و در نهایت کاهش ابتلا به فشار خون، نارسایی قلبی، انسداد عروق و سایر بیماری های قلبی می شود.

رژیم کتوژنیک خوبه یا نه

پایبندی به رژیم کتو می تواند چالش برانگیز باشد. در رژیم کتو اساس کار بر این است که به کاهش مصرف کربوهیدرات ها و افزایش مصرف پروتئین و چربی است. خلاص شدن از شر گلوکز اضافی به شما کمک می کند که به کتوز برگشته و دوباره شروع به سوزاندن چربی برای انرژی کنید. رژیم کتو بدن را در برابر انواع سرطان ها نیز تا حدی محافظت می کند. البته شواهد سودمندی این رژیم در سرطان به آن سطح از اعتبار نرسید که بر پایهٔ آن توصیهای پزشکی انجام شود. البته اگر میخواهید بطور موقتی کربوهیدرات مصرفی خود را بالا ببرید باید توجه داشته باشید که این کربوهیدرات ها را از منابع سالم مثل سیب زمینی و میوه دریافت کنید. رژیم کتوژنیک به معنای کنار گذاشتن یک ماده اعتیاد آورد و البته خوشمزه به نام شکر است. به همین دلیل، یک مطالعه صورت گرفت و ثابت کرد که مصرف شیرین کننده های مصنوعی، به دلیل افزایش اشتها منجر به کاهش کالری مورد میوه مجاز در رژیم کتوژنیک نظر نمی شود. بیشتر افراد تمایل دارند فقط روی کربوهیدرات خالص تمرکز کنند و مصرف کبوهیدرات های پیچیده(نشاسته و فیبر)را کاهش نمی دهند. در رژیم کتو باید مرحله به مرحله کاری کنیم که انرژی های ذخیره شده به شکل چربی شروع به سوختن کند.

رژیم کتوژنیک و دیابت

پروتئین همیشه باید در کنار چربی برای باقیمانده کالری مورد نیاز شما در روز مصرف شود. چرا که جواب این سوال نیاز به بررسی تخصصی توسط یک متخصص تغذیه دارد. توضیحاتی را که در قسمت قبل داده ایم روی یک برگه یادداشت و روی در یخچال بچسبانید. برای کمکردن شانس بروز این عوارض میبایست قبل از قطع کامل ورود کربوهیدراتها به بدن، چند هفتهای را با برنامه رژیم کم کربوهیدرات شروع کرد. تنها چند تجربه اندک درباره ی خارش افراد وجود دارد و در اینجا درباره آن ها صحبت میشود. عارضه رایج دیگر این رژیم، آنفولانزای کتو است که در واقع به دلیل تغییر متابولیسم در بدن، چند روز پس از شروع رژیم کتو آغاز میشود. با این وجود، پیش از شروع این رژیم، با پزشک خود درباره آن مشورت کنید. در مطلب دیگری 12 نکته مهم برای شروع رژیم کتوژنیک را توضیح دادیم که توصیه میشود حتماً بخوانید. از طرفی افرادی که به صورت حرفه ای ورزش میکنن میتونن از مکمل هایی مثل پروتئین وی برای اینکه حجم عضلاتشون ریزش پیدا نکته استفاده کنن. دیگر نمیتوانید از خوراکیهایی استفاده کنید که میزان قند آنها زیاد بالاست.

رژیم کتوژنیک و کبد چرب

فراتر از این اثر، یکی دیگر از مزایای بالقوه کاهش درصد چربی بدن است که میتواند در رژیم کتو حاصل شود (کاهش وزن بالا). در ۲ هفته اول با رعایت کردن این رژیم شما وارد فاز کتوزیس خواهید شد و فرایند تبدیل چربی به انرژی و کاهش وزن برای شما آغاز میشود. همه این علائم با مصرف الکترولیت پتاسیم، قرص مخمر، نوشیدنی سرکه-لیمو – که توضیح داده شد – و نمک معدنی از بین میره. اطمینان حاصل کنید که آب زیادی می نوشید و الکترولیت های خود را دوباره احیا می کنید (نمک ، پتاسیم ، منیزیم). شایع ترین اشتباهی که گیاهخواران در رژیم کتوژنیک مرتکب می شوند ، خوردن کربوهیدرات های زیاد است.این بیشتر به این دلیل است که بسیاری از موارد دلخواه گیاهخوار پر از کربوهیدرات هستند. با اینهمه تمام این موارد هنوز به صورت قطعی ثابت نشدهاند و از نظر علمی و پزشکی نیاز به بررسی بیشتر دارند. فیبرهای عضلانی تند انقباض برای عملکرد به انرژی بیشتری نیاز دارند، بنابراین هنگامی که مخزن گلیکوژن حداکثر پر است، انجام تمرینات بی هوازی مانند HIIT یک راه بسیار موثر برای تخلیه سریع ذخایر شما است.

خرید محصولات کتوژنیک

اگرچه معمولاً مورد نیاز نیست ، اما مصرف برخی مکمل ها مانند مولتی ویتامین ها می تواند به رژیم کتوژنیک کمک کند. اکثر رستوران ها، نوعی غذای گوشتی یا ماهی را ارائه می دهند. در رستوران های مکزیکی می توانید از هر نوع گوشتی با پنیر اضافی، گوآکامول، سالسا و خامه ترش لذت ببرید. اگر در طول روز خود را گرسنه می بینید ، می توانید برای مهار اشتهای خود آجیل ، دانه ها ، انواع پنیر یا کره بادام زمینی میل کنید، گرچه میان وعده می تواند پیشرفت لاغری شما را در طولانی مدت آهسته کند. این موضوع احتمال پیشرفت بیماری را کاهش میدهد. این مشکل براحتی میتواند با مصرف کافی پروتئین حل شود.جوش: این مورد خیلی کمیاب است اما شکم برخی افراد جوش زده و ملتهب میشود. به این اتفاق به اصطلاح کتوفلانزا میگویند که نشانه هایی همچون احساس خستگی، اشتباه تلفظ کردن کلمات، تب خفیف و مشکل در تمرکز کردن دارد. مصرف مکمل میتواند از بروز این مشکل جلوگیری کند. محدودیت کالری هم در این رژیم وجودندارد و نیازی به ورزش های سنگین نیست. با این حال، این درست نیست که فکر کنیم به جای مصرف چربی باید تمام پروتئینها را بخورید. اساس این رژیم بر پایه دریافت مواد غذایی است تا چربی های انباشته شده که بخش زیادی ناشی از گلوکز یا همان شکر معروف است از بین ببرد. Post was gen᠎erated ᠎with the help ​of G᠎SA Con᠎te nt 

G᠎ener᠎ator᠎ D​em​ov ersion.