هشدار: این پنج اشتباهات برنامه رایگان رژیم کتوژنیک شما را از بین می‌برد.

رژیم کتو یا کتوژنیک جزو رژیم های غذایی میباشد که با تغییر متابولیسم منجر به لاغری سریع میشود اما نکات مهمی دارد که قبل از خرید رژیم کتوژنیک باید 6 راه برای رسیدن به با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم شما 1402 بدانید. افزایش کتونها به همراه پایین آمدن سطح انسولین دو دلیل اصلی فواید بسیار زیاد رژیم کتوژنیک برای سلامتی میباشد. به همین دلیل در این مطلب میخواهیم رژیم کتوژنیک که یکی از پرطرفدارترین رژیمهاییست که احتمالا امروزه نام آن را بسیار شنیدهاید، به شما معرفی کنیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم. ما نمی توانیم بگوییم که آیا این رژیم برای شما مناسب است یا خیر. یکی از این رژیمهای غذایی، رژیم کتوژنیک است که مزایایی بسیاری برای سلامت دارد. همچنین این رژیم غذایی فوایدی مانند مقابله با دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر نیز دارد. ولی مشکل این جاست که باعث تولید رادیکال های آزاد یعنی منشا سرطان، التهاب و پیری زودرس هم می شود. از طرف دیگر تغذیه سالم باعث می شود تا رادیکال های آزاد جذب شده به میزان زیادی از بدن دفع شود. ولی خودمان می توانیم با حذف انواع دود، الکل و غذاهای حاوی کربوهیدرات از یک طرف و ورزش و سبک زندگی سالم از طرف دیگر تا حد زیادی مانع از بروز استرس و در نتیجه کاهش رادیکال های آزاد بدن شویم.

مهم این است که بتوانید یک خواب شبانه خوب ۷ تا ۹ ساعته داشته باشید. در این مقاله اثراتی که رژیم کتوژنتیک بر روی عادت ماهانه می گذارد را بررسی میکنیم. چندین عامل کلیدی وجود دارد که اثرات مثبت رژیم کتوژنیک را بر روی بیماریهای متابولیک را تایید میکند. کربوهیدرات ها همچنین به ما کمک می کند تا برای جلسات تمرینی طولانی تر، دویدن یا پیاده روی ذخایر گلیکوژن را تامین و بارگیری کنیم. همچنین رژیم کتوژنیک میتواند در سطح تری گلیسیرید اثرات شگفت انگیزی داشته باشد. همچنین سطح HDL کلسترول و تری گلیسیرید آنها نیز بهبود پیدا کرده بود. همچنین پروتیین در این رژیم به میزان متوسط مصرف میشود و به این ترتیب روند لاغری و کاهش چربی د ر فرد صورت میپذیرد. کتوژنیک، یک رژیم پر چرب با پروتئین متوسط است! ممکن است استاپ وزن نداشته باشید و هر هفته 1 تا 2 کیلو کاهش وزن را تجربه کنید، یا اینکه در یک هفته تغییری در وزن نداشته باشید!

فواید کتوژنیک

اصولا رژیم کتو در 3 تا 6 ماه اول می تواند باعث کاهش وزن بسیار چشمگیری شود. برای شروع رژیم غذایی کتو پیشنهاد می کنیم از اول ماه شروع کنید تا دقیقا بتوانید برای ۳ هفته یا ۲۱ روز برنامه ریزی کنید. خروج از برنامه بدون اصلاح عوامل محیطی ممکن نیست. برای خروج از برنامه غذایی باید شناخت کاملی از زندگی و عادات خود داشته باشین تا بتونین این سبک جدید زندگی رو شروع کنین. اشتباه نکنید این برنامه غذایی بسیار دقیق و علمی است. در این رژیم غذایی به دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات، بدن در حالتی به نام «کتوزیس» قرار میگیرد. سنگهای کلیوی را میتوان درمان کرد و دلیل خوبی برای قطع رژیم کتوژنیک نیست. این رژیم بسیار مفید برای درمان بیماری صرع بسیار استفاده می شود. بنابراین، رژیم کتوژنیک ممکن است یک درمان جایگزین برای مقابله با چاقی باشد. رژیم کتوژنیک (Ketogenic یا به اختصار رژیم کتو) یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچربی است که فواید زیادی برای سلامتی روش عملی برای کاهش وزن در رژیم کتوژنیک لاغری دارد. یکی از دلایل رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن مشکل نگهداری آن است. نویسندهٔ این رساله استدلالهایی علیه این باور عمومی و غالب میآورد که بیماری صرع و درمانش، منشأ آسمانی و فراطبیعی دارند و رژیمدرمانی را بر پایهٔ دلایل منطقی و طبیعی پیشنهاد میکند.

کاهش وزن با کتوژنیک نی نی سایت شخص به سرعت به تناسب اندام می رسد و تقریبا این کاهش وزن حفظ می شود. در این رژیم شخص احساس گرسنگی نمی کند و تقریبا تمام غذاهایی را که دوست دارد می تواند بخورد. اگر شما غذاهای پر چرب را دوست ندارید اما عاشق کربوهیدرات هستید، ممکن است این رژیم برای شما سخت باشد. در نهایت به چند نکته اشاره میکنیم که اگر تصمیم به رعایت این رژیم داشتید، بدون شک برای شما مفید هستند. همین موضوع باعث کاهش سطح انسولین و در نهایت کاهش ابتلا به فشار خون، نارسایی قلبی، انسداد عروق و سایر بیماری های قلبی می شود. شاید برایتان عجیب باشد اما این رژیم برای افرادی که جوش زیادی هم می زنند می تواند مفید باشد؛ چرا که مصرف کم کربوهیدرات ها باعث کاهش انسولین بدن و در نهایت کاهش آکنه می شود. احتمالاً شما میدانید که رژیم کتو ممکن است به کاهش وزن و یا بسیاری از فواید سلامتی دیگر منجر شود، اما ممکن است این امر باعث نامنظم شدن چرخه پریود یا متوقف شدن آن شود. رژیم کتوژنیک ممکن است در کوتاه مدت نیز برای از دست دادن چربی و کاهش وزن برای شما مناسب باشد.

اگرچه برخی از افراد ممکن است در یک رژیم کتوژنیک افزایش کلسترول را ببینند، اما این کاهش سریع وزن، چه وزن آب چه چربی بدن، می تواند منجر به افزایش موقتی و کوتاه مدت کلسترول LDL شود. مرتب آب بنوشید تا فیبرها در سیستم گوارش بهتر به جلو رانده بشن. اما رژیم کتوژنیک باعث تغییراتی در سیستم سوخت و ساز بدن می شود به این شکل که سوخت بدنی به جای کربوهیدرات ها از چربی ها و گاها پروتئین ها تامین می شود. همچنین این رژیم احتمال ابتلا به برخی اختلالات سیستم عصبی مثل آلزایمر، پارکینسون و اختلالات خواب را کاهش می دهد. وجود چربی اضافه در بدن، با ابتلا به دیابت نوع ۲، پیشدیابت و سندروم متابولیک ارتباط نزدیکی دارد. مطالعات نشان داده که افرادی که پنیر میخورند، 12 درصد کمتر از سایرین در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند. این مطالعات رژیم غذایی کتوژنیک نشان دادهاند که افراد در صورت عدم کنترل یا محدودیت در مصرف چربی میتوانند، کاهش چربی و کاهش وزن را تجربه کنند. یک پژوهش انجام شده نشان داد، افراد در رژیم کتوژنیک 2.2 کاهش وزن بیشتری نسبت به افرادی داشتند که یک رژیم با کالری و چربی پایین را انتخاب کرده بودند.

رژیم کتوژنیک یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب است که علاوه بر لاغری، فواید زیادی برای سلامتی دارد. با این حساب کتوزیس یک برنامه کاهش وزن کم کربوهیدرات است که علاوه بر کمک به چربی سوزی، می تواند باعث شود کمتر احساس گرسنگی کنید. علاوه بر این، مواد معدنی مثل کلسیم و آهن نیز در آن یافت میشود. بهعلاوه ادعا میشود رژیم کتوژنیک برخلاف رژیمهای سریع دیگر مثل رژیم کانادایی برای سلامتی مفید هم هست. یا در مورد دیگر هورمون فروکتوز که مقادیر زیاد آن در میوه ها و سبزیجات موجود است، موجب ترشح هورمون گرلین که هورمون گرسنگی است می شود. اگر علاقه به مصرف صبحانه کتوژنیک سرد داشته باشید، این گزینه میتونه مورد خوبی باشه. ز بین رفتن چربی: این رژیم باعث از بین رفتن چربی بدن بویژه چربیهای ناسالم شکمی میشود. چربیهای سالم: چربیهای سالم اضافی که در رژیم غذایی کتوژنیک میخورید، میتواند به بهبود سطح کلسترول HDL “خوب” کمک کند. در غیاب قند حاصل از غذا، بدن ما شروع به تجزیه چربیهای ذخیرهشده به مولکولهایی به نام اجسام کتونی میکند. کتون ها مولکولهایی هستند که میتوانند انرژی بدن را تأمین کنند.

البته اگر مبتلا به دیابت نوع یک هستید ممکن است سطح بالای کتون برای بدن شما مضر باشد، پس حتما با پزشک خود درباره این موضوع مشورت کنید. دقت کنید فقط یک هفته از کربوهیدرات و انواع شیرینی ها استفاده نمی کنید. در کوتاه مدت، شما باید مواد غذایی واقعی (گوشت، تخم مرغ، آجیل، ماست، سبزیجات و گاهی اوقات برخی از میوه ها) بجز کربوهیدرات خالص را بخورید. رژیم کتو شامل چربی و کربوهیدرات کم، می تواند به کاهش سریع وزن منجر شود و به نوبه خود با چرخه قاعدگی شما نیز کاهش یابد. ثبات داشته باشید: میانبری برای موفقیت در کاهش وزن وجود ندارد! با این حال، نظریههای متضاد برای این یافتهها وجود دارد. در هر 1 فنجان (خرد شده بهصورت خام) 18 کالری، 3 گرم کربوهیدرات خالص، 1 گرم پروتئین و 0 گرم چربی وجود دارد. رژیم کتوژنیک استاندارد بسیار کم کربوهیدرات است و میزان چربی بالا و پروتئین متوسطی دارد. رژیم کتوژنیک استاندارد : رایجترین نوع این رژیم با مصرف ۵٪ کربوهیدرات، ۲۰٪ پروتئین و ۷۵٪ چربی. بهتر است قبل از تغییر سبک زندگی و روال غذایی خود، نگاه دقیقتری به این رژیم بیندازیم. سبزیجات بخورید: منابع چربی، کالری زیادی دارند، بنابراین برای پر کردن بشقاب خود، از سبزیجات بیشتری استفاده کنید تا احساس سیری بیشتری داشته باشید. Con te​nt w᠎as created by GSA  C᠎ontent G en​er​at or DE᠎MO.

یاد بگیرید دقیقا چگونه رژیم هفت روزه کتوژنیک را در 2 روز بهبود دادم

رژیم هفت روزه کتوژنیک در مقابل، تقریباً تمام منابع کربوهیدرات از جمله دانه، برنج، لوبیا، سیبزمینی، شیرینی، شیر، غلات، میوه و حتی برخی سبزیجات با کربوهیدرات بالاتر از این رژیم حذف میشوند. سلام، هیچ وعده غذایی حذف نمیشه بلکه حتی میتونید بین هر وعده غذایی میان وعده هم داشته باشید. رژیم کتوژنیک به جای کالری شماری و محدود کردن خوراکی ها و حتی کمک گرفتن از تمرین های شدید ورزشی برای رسیدن به کاهش وزن شما را از طریق دیگری به هدفتان نزدیک می کند. رژیمی که مصرف کربوهیدرات در آن محدود است و شما مجاز به مصرف چربی فراوان هستید. برنامه غذایی داشته باشید: پیدا کردن وعدههای غذایی کم کربوهیدرات برای همیشه آسان نیست! وقتی که خانوادهها با یکدیگر غذا میخورند و همگی نیز از یک غذا استفاده میکنند، جدا کردن غذای یک کودک از بقیه، ممکن است آسان نباشد. مخصوصاً وقتی خارج از خانه باشید. بازهم تأکید ما بر این است که در خوردن این مواد زیادهروی نکنید و تنها بهاندازه مناسب از آنها استفاده کنید. در ادامه این مقاله دو بخش، فیتامین، شیوهنامه و راهنمای کاملی در مورد رژیم و ورزش کتوژنیک را در اختیارتان قرار خواهد داد. یک مطالعه نشان داد که یک نمونه از یک رژیم غذایی کتوژنیک موفق منجر به افزایش غلظت اسید کوینورنیک (KYNA) در هیپوکامپ و جسم مخطط شد و در نتیجه فعالیت عصبی را افزایش داد.

رژیم کتوژنیک برای کاهش سطح انسولین، به ویژه برای مبتلایان به دیابت نوع 2 یا پیش دیابت بسیار مؤثر است.ک مطالعه نشان داد که تنها پس از 2 هفته از رژیم کتوژنیک، حساسیت به انسولین 75٪ بهبود یافته و قند خون از 7.5 میلیمول در لیتر به 6.2 میلیمول در لیتر کاهش یافته است. با انجام چندین روز یا چند هفته رژیم کتوژنیک، بدن و مغز چربی و کتونها را به عنوان منبع سوخت استفاده میکنند. همونطورکه میدونید تمام هدف رژیم کتوژنیک این هست که بدن وارد مرحله کتوزیس بشه. همچنین ممکن است بخواهید سطح کتون را در ادرار یا خون کنترل کنید، زیرا این موارد به شما اطلاع میدهد که آیا سطح کربوهیدرات را به اندازه کافی برای رسیدن به کتوزیس پایین نگه دارید. دریافت مواد معدنی: کتوزیس تعادل مایعات و مواد معدنی شما را تغییر میدهد. در واقع، بیش از ۲۰ مطالعه نشان میدهد که این نوع رژیم غذایی میتواند به کاهش وزن و بهبود سلامت شما کمک کند. در برنامه غذایی تثبیت وزن بعد از برنامه غذایی میتونین از چربی بالا استفاده کنین ولی این رفتار رو با قند نمیتونین داشته باشین.