هر از آن 6 راز روش‌ها را اعمال کنید. برای بهبود در مورد رژیم کتوژنیک

برنامه رژیم کتوژنیک در ماه رمضان با این حال، تنها رژیم کتوژنیک استاندارد و سرشار از پروتئین به صورت گسترده مورد 6 راه برای رسیدن به با رژیم

کتوژنیک چقدر کم میکنیم شما 1402 مطالعه قرار گرفتهاند. پس از آنکه مواد شروع به جوشیدن کرد، در صورت دلخواه عسل یا شیرینکنندههای موردعلاقه خود را اضافه کنید. نوع استاندارد آن (SKD) بیشترین تحقیق و مطالعه را به خود اختصاص داده و اغلب توصیه میشود. نمرات داده شده از 1.5 شروع و به 5 ختم میشد. بسیاری از مواقع شاهد تلاش زیاد برای کشتن سلولهای سرطانی در بیماران بودم اما همچنین شاهد رژیم غذایی مملو از شکر و میان وعدههای زیادی که برای آنها اختصاص داده میشد! رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): شامل مقادیر بسیار کمی از کربوهیدرات، مقادیر متوسط از پروتئین، و چربی زیاد است. سوپ گوجه کتو برای افرادی که رژیم کتوژنیک متوسط دارند نیز بسیار مناسب است زیرا گوجهفرنگی کربوهیدرات پایینی دارد. رفتار آنها تفاوت چندانی با معتادانی ندارند که به دنبال راهی برای تهیه مواد مخدر هستند. رژیم کتوژنیک سرشار از پروتئین: شبیه به رژیم کتوژنیک استاندارد است، با این تفاوت که حاوی مقادیر بیشتری از پروتئین است. به این معنی که سلول های سرطانی نیاز بسیار بیشتری به گلوکز برای انرژی دارند. برخی از آنها به چگونگی کمک کتو به سرکوب رشد سلولهای سرطانی مربوط میشوند.

رژیم کتوژنیک با حساس کردن سلول های سرطانی نسبت به داروها یا شیمی درمانی، می تواند سرعت روند درمان را افزایش دهد. چرا که کربوهیدرات نسبت به چربی، انرژی کمتری را برای سوخت مصرف میکند. این رژیم نسبت به رژیم استاندارد مقدار پروتئین بیشتری را شامل میشود؛ یعنی 35% پروتئین، 60% چربی و 5% کربوهیدرات. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم غذایی به شما اجازه مصرف کربوهیدراتهای بیشتری را در نزدیک زمان تمرین میدهد. با این وجود، تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه رژیم غذایی واقعاً چه تأثیری بر روی آکنه دارد، مورد نیاز است. با این حال، هنوز تحقیقات انجام شده بر روی اکثر موارد فوق به نتیجه قطعی نرسیدهاند. برای پاسخ به این سوالات و سوالات مشابه در مورد رژیم کتوژنیک، ادامه این مطلب از مجله ورزشی اکتین را دنبال کنید. در این مطلب یک راهنمای کامل از هر آنچه لازم است در باره رژیم کتوژنیک بدانید ارائه گردیده است. دریافت و مصرف کربوهیدراتهایی چون شکر، نان سفید، شیرینی ، نوشابه، میوه و هرگونه قند طبیعی را قطع میکنید.برای آشنایی بیشتر با این رژیم غذایی و عوارض آن ادامه مطلب را مطالعه کنید .

صبحانه های کتوژنیک

تمام چربیها یکسان نیستند و متأسفانه برخی افراد ممکن است برای دریافت چربی کافی در مصرف گوشتهای فرآوری شده و چربیهای اشباع افراط کنند. اما رژیم هدفمند و رژیم دوره ایی دو رژیم پیشرفته هستند که بیشتر برای ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار می گیرند. رژیمهای کتوژنیک چرخهای یا هدفمند، روشهایی پیشرفتهتر بوده و عمدتا توسط بدنسازان و ورزشکاران مورد استفاده قرار میگیرد. اکثر رژیمهای کتو سرشار از غذاهای حاوی چربی اشباع شده مانند گوشت، کره، روغن نخل و روغن نارگیل هستند. روغن نارگیل یکی از غنیترین منابع طبیعی چربیهای MCT است که حدود ۱۷ درصد از اسیدهای چرب موجود در آن از MCT تشکیل شدهاند. همچنین قرارگرفتن در معرض خطر بیماریهای قلبی بهخاطر استفاده بیرویه از چربیهای اشباع، از دیگر معایب این الگوی غذایی است. مطالعات گسترده ای در مورد رژیم کتوژنیک انجام شده است و ممکن است دلیل آن دشواری دنبال کردن برنامه غذایی رژیم کتوژنیک و بررسی عوارض و معایب آن باشد. رژیمهای کتوژنیک میتوانند باعث کاهش گسترده قند خون و سطح انسولین شوند.

رژیم کتوژنیک به شما کمک میکند تا بدون تحمل گرسنگی، بسیار بیشتر از رژیمهای غذایی کمچرب وزن کم کنید. رژیمهای غذایی سرشار از کربوهیدراتهای تصفیه شده ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد. به خوانندگان عزیز مخصوصا اشخاصی که دچار مشکلات سلامتی هستند توصیه میشود تا قبل از ایجاد هر گونه تغییر در تغذیه و سبک زندگی یا شروع مصرف مکملهای دارویی و غذایی حتما با پزشک خود مشورت نمایند. این روزها در داروخانهها مکملهای فراوان و گوناگونی برای رژیم کتوژنیک وجود دارد اما پزشکان توصیه میکنند به جای پودر پروتئین و روغنهایMCT که ممکن است عوارض جانبی داشته باشند، غذاهای طبیعی بخورید. اگر شما مصمم هستید که در رژیم کتوژنیک در درازمدت باقی بمانید، باید با نظر پزشک در دورههای زمانی مشخص از مکملهای ویتامینی استفاده کنید. شما باید همان میزان اندک از کربوهیدرات را که مجاز به مصرفش هستید از منابع سالمی مانند سبزیجات انتخاب کنید. این رژیم غذایی شامل کاهش شدید میزان مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است. این نوع رژیم کتوژنیک شامل ۶۵ تا ۷۰ درصد چربی، ۱۰ تا ۱۵ درصد کربوهیدرات و ۲۰ درصد پروتئین می باشد. اگر بعد از محدود کردن کربوهیدراتها و افزایش مصرف چربی، متوجه مشکلات گوارشی شُدید، این نشانهای است که رژیم کتوژنیک برای شما در طولانیمدت مناسب نیست.

لیست مواد غذایی در رژیم کتوژنیک

میزان تناسب درشتمغذیها در این رژیم به صورت ۶۰٪ چربی، ۳۵٪ پروتئین، و ۵٪ کربوهیدرات است. در این صورت افزایش وزن، نفخ، التهاب و سایر اختلالات گوارشی، اولین نشانههایی است که شما با آن مواجه میشوید. رژیم کتوژنیک به عنوان یک رژیم چربی سوز شناخته می شود و با استفاده از این رژیم علاوه بر لاغری و کاهش وزن، می توانید بیماری هایی مثل دیابت و پارکینسون را درمان کنید. علاوه سیستم دفاعی طبیعی بدن را نیز تقویت می کند، خصوصاً این که برای مبارزه با استرس و بیماری ها، سیستم گردش خون را به حرکت می اندازد وپوست را نیز تقویت می کند. به بیان استفان فریدلند، نویسنده ی مسئول این مقاله؛ تنها معدود مطالعاتی در این زمینه وجود دارند که اثرات محدودیت کالریکی را بر درمان بیماری سرطان مورد بررسی قرار دادند. محصولات رژیمی و کمچرب: این محصولات بسیار فرآوری شده و حاوی مقادیر زیادی از کربوهیدرات هستند. مواد غذایی رژیمی و بدون شکر: این مواد غذایی اغلب بسیار فرآوری شده و حاوی مقادیر زیادی از الکل شکر بوده که میتواند سطوح کتونهای بدن را دچار تغییر کنند.

یکی از مؤلفههای اصلی رژیم کتوژنیک این است که منبع تامین انرژی اصلی بدن از کربوهیدرات به چربی تغییر میکند و میزان آن به فعالیت شما بستگی دارد. مصرف هر غذایی که میزان زیادی کربوهیدرات داشته باشد باید محدود شود. از طرفی بسیاری از غذاهای گیاهی محدود شده در رژیم غذایی کتوژنیک، منابع خوبی از پریبیوتیکها هستند که باکتریهای مفید پروبیوتیکها در روده را تغذیه میکنند و برای سلامت گوارش ما لازماند. رژیم کتوژنیک (به اختصار «رژیم کتو»)، یک رژیم غذایی کمکربوهیدرات و پرچرب بوده که فواید بسیاری را برای سلامتی به همراه میآورد. جالب است بدانید که در واقع، رژیم کتوژنیک به منظور روشی برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع به وجود آمد. در نهایت اینکه بدانید وجود تریگلیسیرید بالا در گردش خون در طولانیمدت میتواند منجر به پانکراتیت حاد شود. از وعده های غذایی سبک استفاده کرده و تعداد وعدهها را بالا ببرید. با درک اینکه بیشتر روزها چه تعداد کربوهیدرات مصرف می کنید شروع کنید.

مناسب چه کسانی است و چه اصول دارد؟ البته ممکن

است برای ورزشکاران حرفه ای یا کسانی که می خواهند مقدار زیادی عضله یا وزن

اضافه کنند مناسب نباشد. در واقع این فرایند میتواند به این معنی باشد که رژیم غذایی کتو برای ورزشکاران و افرادی که مشاغل دارای فعالیت فیزیکی بالا دارند مناسب نیست. به همین دلیل اگر شما انتخابهای غذایی مناسبی نداشته باشید، چسبیدن به یک رژیم غذایی کتویی در طولانیمدت میتواند خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی یا کلسترول بالا را افزایش دهد. در یک مطالعه، افرادی که رژیم کتوژنیک را انتخاب نمودند، ۲.۲ برابر بیشتر از سایر افرادی که یک رژیم غذایی کمچرب با کالری محدود داشتند، وزن کم کردند. چربیهای غیرسالم: محدود کردن مصرف روغنهای گیاهی فرآوریشده، مایونز، و… از آنجایی که بزرگترین بخش رژیم کتوژنیک، چربی است باید بیشترین تمرکز خود را روی چربیهای سالم و باکیفیت بگذارید. همه چربیها دارای کالری زیادی هستند، اما چربیهای اشباع شده و ترانس، کلسترول LDL “بد” را در خون شما افزایش میدهند و میتوانند باعث ایجاد پلاک در شریانها و گرفتگیهای عروق شوند. علیرغم نتایج خوبی که تاکنون از رژیم کتوژنیک کسب شده، بیشتر پزشکان هشدارهایی میدهند.

آیا ممکن است این رژیم غذایی عوارضی برای بدن داشته باشد؟ برای مثال در سال 1960 موضوع وجود مواد جهش زا در غذاها مورد بررسی قرار گرفت یا سال 1980 به موضوع ارتباط چربی و بروز سرطان ها مطرح شده است حتی در حدی که بعضی از متخصصان معتقدند چاقی می تواند به اندازه استعمال دخانیات در بروز سرطان تاثیرگذار باشد. همانطور که می دانید یکی از علت های اصلی چاقی و اضافه وزن در اکثر افراد به علت وجود کربوهیدرات در محصولات مختلف قندی، چربی و لبنیات است. نیازهای فرد به مواد مغذی ممکن است بسته به عوامل بسیاری متفاوت باشد که شامل سایر تشخیصهای پزشکی، وزن بدن، کمبود مواد مغذی، داروها و علائمی است که در زمان درمان تجربه میکنند. اطلاعات موجود در این مقاله اغلب در مورد نوع استاندارد این رژیم غذایی بوده، هرچند بسیاری از قواعد آن را میتوان به سایر انواع این رژیم تعمیم داد. این دسته از افراد اگر بیمار یا مجروح شوند، یا مایعات کافی دریافت نکنند و دچار کم آبی شوند احتمال ابتلا به کتواسیدوز را بیشتر هم می کنند. خیلی از افرادی که تحت رژیم غذایی کتوژنیک قرار میگیرند میزان مجاز کربوهیدرات خود را از منابع اشتباهی دریافت میکنند مانند: شکلات، چیپس، کلوچه و نان سفید. Data has be en cre at ed by GSA Con​te nt Generator DEMO!

رژیم کتوژنیک از نظر دکتر کرمانی

دلیلش هم کاملا مشخص است، اگر بدن مقدار زیادی پروتئین دریافت کند آن را به گلوکز تبدیل کند و در نهایت ممکن است بدن دیرتر وارد وضعیت کتوزیس شود. در حالی که مطالعات حیوانی مفید است، وضعیت در انسان ممکن است متفاوت باشد. مقدار کمی چربی (به ویژه روغن زیتون فوق بکر) باید حفظ شود، در حالی که قندها باید بسیار کاهش یابد. در رژیم کتو، کاهش وزن به سرعت اتفاق می افتد (به ویژه در افراد دارای اضافه وزن و چاق). در مطالعهای دیگر، گروهی از شرکتکنندگان پیرو رژیم کتوژنیک ۱۱,۱ کیلوگرم کاهش وزن را تجربه کردند. درصد آنهایی که توانستند رژیم کتوژنیک را بهمدت دو، سه و چهار سال ادامه دهند به ترتیب، ۳۹٪، ۲۰٪ و ۱۲٪ بود. برای آماده سازی نیازی نیست به درصد بندی رژیم کتو خیلی حساسیت نشون بدین چون قراره فقط بدن شما آماده بشه. بدین ترتیب اگر بدن شما کربوهیدرات کافی برای عملکرد بدنی و فعالیت و ورزش را تأمین نکند، باید تلاش کند تا آن را از شکستن چربیها به دست آورد و این باعث میشود که شما در طول تمرینات احساس خستگی کنید. متخصصان میگویند از لحاظ زیستی، بدن ترجیح میدهد از کربوهیدرات برای سوخت استفاده کند و چربی را ذخیره کند؛ بهخصوص در طول دورههای فعالیت بدنی.