قهوه سبز و فواید آن چیست؟ | تاثیر آن برای لاغری


قهوه سبز به طور عجیبی در جامعه سلامت و تندرستی رایج است. به این ترتیب، ممکن است. در مورد منبع غنی از ترکیبات گیاهی تقویت کننده سلامت شنیده باشید.

بسیاری از مردم اغلب قهوه ای را انتخاب میکنند که با دانه های بو داده عربیکا یا روبوستا تهیه شده باشد. اما عصاره دانه سبز باید توجه بیشتری را به خود جلب کند. مزه ملایم آن مجموعه ای از فواید است. که برای سلامتی و تندرستی شما مفید است.

یک فنجان قهوه داغ تمام چیزی است. که شما نیاز دارید تا فوراً انرژی داشته باشید و در تمام طول روز انرژی خود را حفظ کنید. بدون شک یکی از با طراوت ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان است. طیف گسترده ای از انواع قهوه در بازار موجود است.

قهوه سبز و فواید آن

قهوه سبز و فواید آن

یکی از انواعی که ارزش کشف دارد و دارای خواص مفید است. قهوه سبز است. درست از افزایش متابولیسم، غلبه بر استرس و کاهش وزن، مصرف ان ممکن است به شما کمک کند. تا احساس تحرک و شادابی داشته باشید.

به طور کلی، دانه‌های قهوه بو داده و فرآوری میشوند تا قهوه‌ای را تولید کنند که برای لاته روزانه استفاده میکنیم. فرآیند برشته کردن، طعم، عطر، رنگ و غلظت مواد مغذیش را تغییر میدهد.

برخلاف قهوه معمولی، دانه‌های سبز بو داده نمیشوند و کاملاً خام باقی میمانند. بنابراین با حجم زیادی از اسیدهای کلروژنیک بسته‌بندی می‌شوند. که تصور می‌شود فواید زیادی برای سلامتی دارد.

علاوه بر این، این سیستم می تواند به راحتی اسید کلروژنیک را جذب کند. و می تواند از مزایای سلامتی فراوان بهره مند شود. طعم آن مانند بو داده قوی و غنی نیست در عوض طعم ملایم تری شبیه چای گیاهی دارد. علاوه بر این، در مقایسه با قهوه بو داده آن، حاوی کافئین کمتری هست. پس همین امروز برای خرید دانه قهوه سبز اقدام کنید.

فواید قهوه سبز

عصاره دانه قهوه سبز سلامت و زندگی روزمره شما را تقویت میکند ما به برخی از خواص ان میپردازیم.

۱٫ قهوه سبز فشار خون را کاهش دهد

پروژه های تحقیقاتی متعددی وجود دارد. که توانایی عصاره قهوه دانه سبز و اسیدهای کلروژنیک را در کاهش فشار خون در بیماران مبتلا به فشار خون بالا نشان میدهد. به طور قابل توجهی فشار خون را کاهش میدهد و سلامت قلب را بهینه می کند. شناخته شده است که رگ های خونی را گشاد میکند. و سطح هورمون استرس کورتیزول را کاهش میدهد. که به افزایش فشار خون معروف است. و در عین حال عملکرد عروق خونی آنها را بهبود میبخشد.

مطمئناً به نظر میرسد. که استفاده از عصاره قهوه سبز یا مکمل‌های غذایی می‌تواند. یک جزء مؤثر در درمان فشار خون بالا باشد. اگرچه استفاده از هر رویکرد پزشکی جایگزین برای درمان بیماری یا بیماری همیشه باید ابتدا توسط متخصص مراقبت‌های بهداشتی اولیه شما پاک شود.

۲٫بیماری های مزمن را کاهش دهد

قهوه سبز فواید سلامتی دیگری به جز کاهش وزن داشته باشد. در واقع، اسیدهای کلروژنیک به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت و بیماری قلبی کمک کند.

در یک مطالعه ۸ هفته ای، ۵۰ نفر مبتلا به سندرم متابولیک مجموعه ای از عوامل خطر، از جمله فشار خون بالا و قند خون، که خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را افزایش میدهند. ۴۰۰ میلی گرم عصاره دانه قهوه سبز بدون کافئین را دو بار در روز مصرف کردند.

افرادی که این عصاره را مصرف کردند. در مقایسه با گروه کنترل، بهبود قابل توجهی در قند خون ناشتا، فشار خون و دور کمر داشتند. اگرچه این نتایج امیدوارکننده هستند اما مطالعات بزرگتری مورد نیاز است.

۳٫کاهش وزن

مطالعات انجام شده بر روی موش هایی که با عصاره دانه قهوه تغذیه شده بودند. نشان داد که به طور قابل توجهی وزن کل بدن و تجمع چربی را کاهش میدهد.

مصرف کافئین به کاهش وزن کمک کند. برخی از مطالعات مروری Trusted Source نشان میدهد. که مصرف کافئین به کاهش وزن بدن، شاخص توده بدنی و چربی بدن کمک کند. با این حال، دانشمندان بر این باورند، که سطوح بالای اسیدهای کلروژنیک موجود در عصاره دانه قهوه سبز، کلید تاثیرات کاهش وزن آن است.

یک بررسی قدیمی در سال ۲۰۱۳ گزارش می دهد که اسید کلروژنیک ممکن است. با کاهش جذب کربوهیدرات در دستگاه گوارش به کاهش سطح قند خون و کاهش افزایش انسولین کمک کند. اسیدهای کلروژنیک همچنین متابولیسم چربی را افزایش دهند. سطح کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش دهند. و سطح هورمون های مرتبط با چاقی را بهبود بخشند. با این حال، بسیاری از تحقیقات موجود بر روی موش‌ها است. و مطالعات انسانی بیشتری مورد نیاز است.

۴٫ قهوه سبز انرژی شما را افزایش می دهد

کافئین موجود در عصاره دانه قهوه سبز انرژی را به اندازه کافی برای گذراندن یک صبح سخت و بدون خرابی بعدی افزایش میدهد. این به این دلیل اتفاق می افتد. که دانه های قهوه بو داده نشده کافئین کمتری نسبت به دانه های بو داده شده برای فنجان قهوه معمولی شما دارند.

افزایش محتوای اسید کلروژنیک در دانه‌های قهوه سبز عملکرد شناختی شما را افزایش میدهد. تا بتوانید هوشیار بمانید و وظایف روزانه خود را به بهترین شکل انجام دهید. این خبر خوبی برای افرادی است که با سرعت کم شروع می کنند یا افرادی که در طول روز انرژی خود را تمام میکنند.

۵٫ پوست شما را بهبود می بخشد

عصاره دانه قهوه سبز با کمک به هیدراته ماندن پوست، کیفیت پوست شما را بهبود میبخشد. اسید کلروژنیک نه تنها از تبخیر رطوبت پوست شما جلوگیری میکند. بلکه به جریان خون در پوست نیز کمک میکند.

این بدان معناست که مواد مغذی ضروری میتوانند به پوست شما برسند. و بلوک های ساختمانی لازم برای ترمیم و صاف ماندن آن را فراهم کنند. عصاره دانه قهوه سبز همچنین توانایی پوست شما را برای محافظت از خود در برابر اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش افزایش میدهد.

قهوه شبز پوست شما را بهبود می بخشد

۶٫پاکسازی

دانه های قهوه سبز به بدن شما کمک میکند. تا خود را از شر مواد زائد تولید شده از طریق عملکرد روزانه خلاص کند. کبد را به طور طبیعی تمیز میکند. و به دفع سموم، کلسترول اضافی و چربی های غیر ضروری کمک میکند.

با وضعیت مناسب کبد متابولیسم بدن شما میتواند به تمام نقاط حیاتی هجوم کند و به کاهش وزن و سایر مزایای ذکر شده در بالا کمک کند.

۷٫ قهوه سبز به کاهش قند خون شما کمک می کند

اسید کلروژنیک نه تنها به کاهش فشار خون کمک میکند. بلکه می تواند حساسیت به انسولین را افزایش داده و سطح قند خون را تثبیت کند.

با توجه به اینکه تقریباً از هر ۱۰ نفر در ایالات متحده یک نفر مبتلا به دیابت است. واضح است که توانایی تنظیم قند خون برای میلیون ها نفر ضروری است. همراه با عادات غذایی سالم، نوشیدن عصاره دانه سبز سه تا چهار بار در روز میتواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

عوارض جانبی قهوه سبز

نوشیدن قهوه سبز میتواند برای سلامتی شما بسیار مفید باشد. اما برخی از عوارض جانبی حیاتی وجود دارد که نباید آنها را نادیده گرفت. در حالی که یک فنجان حدود ۲۰ میلی گرم کافئین دارد. که به طور قابل توجهی کمتر از کافئین قهوه معمولی است. اما همچنان می تواند باعث مشکلات مرتبط با کافئین مانند سردرد، اضطراب، مشکلات معده و غیره شود.

۱٫خطر ابتلا به پوکی استخوان

مصرف زیاد، ممکن است باعث دفع کلسیم با ادرار از بدن شود. بنابراین منجر به کمبود کلسیم میشود. در دراز مدت، ممکن است باعث بیماری های شدید مانند پوکی استخوان شود.

۲٫احساس خستگی

نوشیدنش به مقدار متوسط ​​می تواند شما را شاداب کند. اما متأسفانه استفاده بیش از حد از این نوشیدنی می تواند شما را به سرعت خسته کند.

مصرف زیادی قهوه سبز

۳٫بی قراری، تهوع و استفراغ

کافئین موجود در ان میتواند پوشش معده شما را تحریک کند و در نتیجه باعث تهوع و استفراغ شود. علاوه بر این، کافئین یک محرک سیستم عصبی است که ممکن است منجر به عصبی شدن و بی قراری شود.

۴٫افزایش هموسیستئین در بدن

قهوه سبز سرشار از ترکیبات اسید کلروژنیک است به عنوان مثال، اسید کافئویل کوئینیک، اسید دی کافئویل کوئینیک و اسید فرولویل کوئینیک. مصرف زیاد این ترکیبات می تواند سطح هموسیستئین را در بدن افزایش دهد. در نتیجه، ممکن است بر سلامت قلب تأثیر منفی بگذارد.

۵٫بدتر شدن گلوکوم

گلوکوم نوعی آسیب عصب بینایی است که منجر به نابینایی میشود. مصرف بیش از حد قهوه سبز ممکن است فشار بیشتری بر عصب بینایی وارد کند که ممکن است آب سیاه شما را بدتر کند.

مصرف زیادی قهوه سبز

۷٫مشکل تنفس و ضربان قلب

کافئین موجود در قهوه سبز تأثیر مستقیمی بر سیستم عصبی مرکزی دارد. بنابراین، مصرف مقدار زیادی قهوه سبز می تواند ضربان قلب و تنفس را افزایش دهد.

پس بهتر از قبل از استفاده از مکمل قهوه سبز، در صورت داشتن هر گونه بیماری با پزشک خود صحبت کنید. با توجه به فقدان شواهد در مورد ایمنی آن، پزشکان قهوه سبز را برای کودکان یا زنان باردار یا شیرده توصیه نمیکنند.

قهوه سبز چه طعمی دارد؟

بیشتر طعم قهوه که به آن عادت کرده‌ایم، و همچنین عطر علامت تجاری دم‌نوش، به فرآیند برشته کردن مربوط میشود. بنابراین اگر قهوه سبز را در آزمایش چشایی کور بنوشید، ممکن است حتی متوجه نشوید که قهوه است.

قهوه سبز طعمی ملایم تر و سبک تر از قهوه معمولی دارد و وقتی به درستی درست شود کمی ضخامت دارد. برخی طعم آن را علفی توصیف می کنند یا آن را با طعم چای سبز یا گیاهی مقایسه می کنند، اما کاملاً یکسان نیست. همچنین نسبت به قهوه بو داده اسیدی تر است.

نحوه مصرف قهوه سبز

شما می توانید عصاره دانه های سبز را به چهار شکل تهیه کنید:

۱٫دانه های کامل،۲٫آسیاب شده،۳٫پودر شده،۴٫در کپسول

پودر و کپسول برای استفاده به عنوان مکمل های غذایی در نظر گرفته شده است. البته کپسول ها به سادگی بلعیده می شوند و پودر را می توان با آب یا نوشیدنی دیگری به انتخاب شما مخلوط کرد. تهیه قهوه از دانه های سبز خام آسیاب شده ساده است.

تفاله ها را به مدت ده دقیقه در آب بسیار داغ نه در حال جوش قرار دهید، صاف کنید و بنوشید. یک دانه متوسط ​​بهترین نتیجه را ایجاد می کند. اگر از دانه سبز خام بدون آسیاب کردن استفاده می کنید، این فرآیند تقریباً به همین راحتی است اما به زمان بیشتری نیاز دارد.

دانه هارا یک شب در آب خیس کنید.آب را به جوش بیاورید، پانزده دقیقه بجوشانید، سپس خنک کنید. آن را صاف کنید تا دانه ها خارج شوند و بنوشید. باقیمانده ان را می توان برای چند روز در یخچال نگهداری کرد. علاقه مندان به قهوه به شما خواهند گفت که هر چه دانه های قهوه بهتر باشد، قهوه بهتر است.

این به ویژه برای قهوه سبز صادق است، زیرا بو دادن وارد تصویر نمی شود. دانه‌های قهوه سبز خام از اتیوپی و گواتمالا جزو بهترین‌هایی هستند که می‌توانید پیدا کنید، اما تا زمانی که از یک تامین‌کننده قهوه معتبر خریداری کنید، باید بتوانید تقریباً از تمام مزایای سلامتی قهوه سبز لذت ببرید.

کلام اخر

عصاره دانه سبز برای کسانی که لذت می برند اما به دنبال نوشیدنی با طعم ملایم تری هستند که دارای فهرست بلندبالایی از فواید سلامتی باشد، انتخاب خوبی است.شما میتوانید برای خرید به سایت خرید دانه قهوه مراجعه کنید.

محتوای کافئین متوسط ​​آن یک تجربه رام‌تر را برای افرادی که می‌خواهند کمی انرژی اضافی بدون ضربه‌ای که با محرک‌های قوی همراه است، ارائه دهد. شواهد پشت توانایی عصاره دانه سبز برای کمک به درمان دیابت و در عین حال پیشگیری از بیماری قلبی و سرطان در حال افزایش است. پس همین امروز برای خرید دانه قهوه سبز اقدام کنید.

وجود مولکول چند منظوره اسید کلروژنیک عنصر کلیدی است که عصاره دانه قهوه سبز را از قهوه بو داده جدا می کند.

 



Source link