رویکرد جامع به لیست رژیم کتوژنیک

آخرین نتایج مطالعات موردی و بالینی مشخص کردند که رژیم کتوژنیک میتواند بر روی ترکیب بدن، عملکرد بدنی، عملکردهای متابولیکی و پاسخ تومور اثر مثبت داشته باشد ، اگرچه طبق این تحقیقات این رژیم خوب بوده اما نشان داده که برای تمامی تومور جواب نمیدهد 6 راه برای رسیدن به با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم شما 1402 . با وجود اینکه زرده تخم مرغ کلسترول بالایی (خوب) دارد، اما خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش نخواهت داد. یک موز کوچک بیش از 20 گرم کربوهیدرات خالص دارد، این بدان معناست که شما ممکن است کل واحد کربوهیدرات تعیین شده یک روز خود را روی یک واحد موز از دست بدهید. سندروم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین که نقش بسزایی در سندروم تخمدان پلی کیستیک دارد، کمک نماید. رژیم سرطان، اگر به درستی و زیر نظر یک متخصص تغذیه تدوین شود، می توان آن را به عنوان یک رژیم سالم در نظر گرفت. هنگامی که میوه خشک می شود، شکر آن به اندازه های کوچک تر تبدیل می شود.بنابراین دارای کربوهیدرات زیادی است و برای رژیم کتوژنیک مناسب نیست. ​Art​ic le was created by GSA Con te​nt Ge ne​rator DE MO!

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی ضرر دارد

چطور رژیم کتوژنیک بگیریم قبل از اینکه پزشکان یا محققان بتوانند بین کتو و MS ارتباطی پیدا کنند ، آنها به نمونه های بیشتر و تحقیقات دقیق تر نیاز دارند. فیت فست اسم یک شیوه یا روش هست که از اون برای کاهش وزن سریع استفاده میشه. مرحله پنجم: این حالت از سطح کتون بالا باعث کاهش وزن سریع و پایدار میشود تا زمانی که شما به وزن سالم و پایدار بدن برسید. مخلوط را در تکه های جلبک دریایی( مانند یک سیگار) بپیچانید و 5 تا 10 دقیقه در فر بپزید تا ترد شود. پنیر پارمزان: یکی از پنیرهای ایتالیایی که خشک، ترد و سفت است و بیشتر به عنوان چاشنی استفاده می شود. پنیر فتا: از مشهورترین پنیرهای یونانی که بافت خامه ای تا ترد و طعمی نمکی و تند دارد. همچنین به خاطر داشته باشید که رژیم کتو به دنبال داشتن چربی بالا است تا انرژی بدن شما را تامین کند. رژیم کتو keto یا رژیم کتوژنیک ketogenic یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم است که بدن را به یک ماشین چربی سوز تبدیل می کند. امروزه مارگارین از روغن هایی مانند سویا، نخل یا هسته خرما تهیه می شود که در رژیم کتو توصیه نمی شود. کره انتخاب خوبی برای رژیم غذایی کتوژنیک نمی باشد به جای آن از روغن زیتون استفاده کنید.

برای سالیان تصور می شد که کره و خامه به علت محتوای چربی بالای خود نوعی

مواد غذایی پرخطر برای بیماری های قلبی هستند. بد نیست بدانید کره و خامه همانند سایر محصولات لبنی، به دلیل محتوای بالای CLA خود در کاهش چربی موثر هستند. علاوه بر این ماهی قزل آلا، ساردین، خال مخالی و سایر ماهیهای چرب از چربیهای امگا 3 بسیار بالایی برخوردار می باشند. زرده و سفیده ی تخم مرغ هر دو ارزش غذایی بالایی دارند. بهتر است قبل از شروع هر رژیم جدیدی با پزشک خود صحبت کنید. بنابراین مشخص است که رژیم غذایی کتوژنیک بسیار بهتر و موثرتر از رژیم کم چربی است و در این نوع رژیم با دریافت مقدار کافی پروتئین بدن قویتر و سالمتر خواهد ماند. مطالعات نشان داده اند که این مواد غذایی در کاهش اشتها و تقویت احساس سیری نیز موثر هستند. در رژیم کتو پایه اصلی صبحانه است، زیرا از غذاهایی با محتوای پروتئین و کلسیم بالاست و تا حد زیادی با خوردن آن احساس سیری میکنید. همچنین آجیل ها و دانه ها به دلیل داشتن مقادیر فراوان فیبر باعث احساس سیری می شوند. خوردن غذاهای تصفیه شده با کربوهیدرات بالا مانند نان سفید، ماکارونی، برنج و شیرینی ها می تواند شما را از حالت کتوژنیک خارج کرده و باعث شود بیشتر از کربوهیدرات روزانه خود دریافت کنید.

کتوژنیک به چه معناست

نمک زدن کم به غذا و خوردن سبزیجات می تواند مواد گفته شده را در بدن تامین کند. یک مطالعه در سال 2018 در مورد اثرات کتو بر روی زنان مبتلا به سرطان تخمدان یا رحم، در درجه اول ایمنی را بررسی کرد، اما از جهات دیگر دلگرم کننده بود. با این وجود به جهت تعین ایمنی و اثربخشی دراز مدت این رژیم، به انجام مطالعات بیشتری نیاز است. یک نمونه از رژیم کلاسیکِ کتوژنیک موسوم به «رژیم کتوژنیک امسیتی» از گونهای روغن نارگیل بهره میبرد که غنی از تریگلیسریدهای زنجیره متوسط است و نیمی از کالری مورد نیاز را فراهم میکند. علاوه بر این مصرف پروتئین در رژیم کتو در حد متوسط بوده و عموماً حدود 20% کالری مصرفی است. یک سیب زمینی شیرین متوسط حدود 20 گرم کربوهیدرات دارد. سس کچاپ، سس باربیکیو و سس فلفل دلمه ای شیرین چند نمونه از چاشنی های بسته بندی شده با شکر هستند که از نظر مواد مغذی یا فیبر چندانی ندارند. غذاهایی که محتوی شیرینکنندههای جایگزین شکر هستند: این غذاها اغلب سرشار از الکل قند (نوعی الکل تهیهشده از قند) هستند و در برخی موارد بر سطح کتونها تأثیر میگذارند. غذا در رژیم کتوژنتیک براساس سایت healthline به غذاهایی اشاره کرده که باید در رژیم کتو پرهیز کرد در زیر آمده که برخی از آنها ممکن است شما را شگفت زده کند.

انواع کتوژنیک

مهم است که مصرف چربی خود را در روزهای کربوهیدرات کم نگه دارید تا بدن شما به درستی از کربوهیدرات های اضافی برای ساخت عضله و ذخیره آنها به عنوان گلیکوژن به جای چربی بدن استفاده کند. اگر از رژیم کتو پیروی می کنید، لازم است که مصرف چربی در حدود 75% کالری و میزان کربوهیدرات مصرفی روزانه به کمتر از 5-10% از کل کالری دریافتی محدود گردد. در طول رژیم غذایی، اکثر کالری هایی که مصرف می کنید از چربی، کمی پروتئین و کربوهیدرات بسیار کمی است. انواع دیگر رژیمهای غذایی که کالری را کاهش میدهند و غذاهای کامل را افزایش میدهند نیز با بهبود نشانگرهای متابولیکی و کند شدن پیری همراه هستند. ویتامین کا دارد بنابراین از لخته شدن خون پیشگیری نموده و استخوانها را تقویت میکند. کنترل بیماریهای متابولیکی نظیر دیابت، ارتباط نزدیکی با پیشگیری از ابتلا به سرطانهای دستگاه گوارش دارد. برای مشاهده و تحلیل این پدیده، پژوهشگران از یک مدل مخمری برای آزمایش ارتباط بین پروتئین های راس (Ras)، ترکیباتی که در سلول های تومور یافت می شوند و سوخت و ساز قند استفاده کردند.

با داشتن 1 گرم کربوهیدرات خالص در هر فنجان، می توانید این ماده غیر لبنی را در رژیم کتو خود جایگزین کنید. زیرا فیبر نوعی ماده ی مغذی غیر قابل هضم است که بدن قادر به تجزیه و جذب آن نمی باشد. نخود فرنگی جزو سبزیجات نشاسته ای می باشد که حاوی مقادیر بیشتری از کربوهیدرات در مقایسه با سبزیجات غیر نشاسته ای سبز مانند کلم بروکلی یا کدو سبز است. بنابراین کبد و عضلات، گلیکوژن اضافی خود را بصورت چربی در قسمت های مختلف بدن ذخیره می کنند. آنها منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا بوده که موجب حفظ توده عضلانی طی یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم می شوند. به علاوه با توجه به اینکه افراد با افزیش سن، قدرت جسمانی و توده ی عضلانی خود را از دست می دهند، خوردن مرتب پنیر موجب پیشگیری از این وضعیت خواهد شد. پس از رسیدن به مرحله کتوز، تا زمانی که دوباره شروع به خوردن کربوهیدرات کنیم، بیشتر سلولها از اجسام کتونی برای تولید انرژی استفاده میکنند. سلام، اگر رژیم را درست رعایت کردید شرایط عادی است چون ورود به فاز کتوزیس ممکن است تا 2 هفته هم طول بکشید. براساس تاعلام انجمن قلب آمریکا مصرف 1 تا 2 وعده غذای دریایی در هفته برای بدن لازم است.

در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی نباید خورد

با این حال برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که رسیدن به این وضعیت یک هفته یا بیشتر طول می کشد. رژیم هایی مثل رژیم دکتر گونزالز یا ماکروبیوتیک نتیجه منحصر به فردی در راستای بهبود حال بیماران سرطانی ندارند و حتی می توانند با بروز کمبود ریزمغذی ها منجر به عوارض جبران ناپذیری شوند. این ماد غذایی بواسطه ی دارا بودن CLA (اسید لینولئیک کونژوگه) به کاهش چربی و بهبود ترکیب بدن نیز کمک می کند. مصرف مرتب ماهی سبب بهبود سلامت مغز و کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری ها می شود. اگر دچار سردرد شدید، مصرف آب خود را افزایش دهید. کاهش مصرف سبزیجات ، میوه ها و غلات کامل با فیبر بالا نیز می تواند خطر یبوست را افزایش دهد. انجام ورزش بدنسازی و حرکات پرفشار در کنار رژیم کتوژنیک توصیه نمیشود چون برای اینکار شما باید کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید تا بدن بتواند به نیاز شما پاسخ دهد. اگر به دنبال چند مورد از این کیتو دایت هستید تا با نوع غذا در وعده های اصلی آن آشنا شوید، به نمونه های زیر توجه کنید. زمانی اتفاق میافتد که مصرف کربوهیدراتها را به میزان قابل توجهی کاهش میدهید و عرضه گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی برای سلولها است، محدود میکنید.

که حاوی کربوهیدرات هستند تماماً به برنامه غذایی شما بستگی دارد و باید به میزان مصرف مجاز کربوهیدرات روزانه خود توجه داشته باشید. تحقیقاتی که بودجه ی آنها توسط بنیاد مایکل جی فاکس تأمین شده به این نتیجه رسیده که رژیم کتوژنیک باعث تجزیه این پروتئین ها و کاهش میزان آلفا سینوکلئین در مغز می شود. برای تهیه این صبحانه در رژیم کتو که در آن مافین یک کیک نیمه شیرین و تک نفره هستش. فقط حتما ابتدا مواد تشکیل دهنده ی شیر را روی بسته بخوانید و نوع شیرین نشده آن را انتخاب کنید. نوشیدن نوشابه در رژیم کتوژنیک ممکن نیست اما آب گازدار شیرین نشده مشکلی ایجاد نمی کند. این غذاهای دریایی موجب افزایش حساسیت به انسولین و کاهش سطح آن در افراد چاق و دارای اضافه وزن می شود. شبکه نتفلیکس در آمریکا در سال 2017 برنامه مستندی به نام قرص جادویی در مورد این رژیم تهیه و پخش نمود که استفاده از آن را تایید می نمود.

کاربرد پودر تارتار در رژیم کتوژنیک

به صورت کلی در این رژیم مقدار کربوهیدرات به شدت کاهش پیدا کرده و در عوض مقدار چربی و پروتئین افزایش پیدا میکند. نتایج یک تحقیق روی زنان مسن نشان داد که مصرف زیاد گوشت چرب در رژیم غذایی منجر به افزایش 8% کلسترول HDL (خوب) نسبت به رژیم های کم چربی و با کربوهیدرات بالا می شود. اگر کربوهیدرات خیلی کمی استفاده کنید ( کربوهیدرات ها به سرعت تجزیه شده و تبدیل به قند در خون می شوند ) و پروتئین مصرفیتان به میزان مناسب باشد ( پروتئین زیاد هم میتواند تبدیل به قند در خون شود ) کتون ها تولید می شوند. پس انسولین زیاد نه تنها باعث میشه بدن با قند کار کنه؛ بلکه چربیسوزی رو هم متوقف میکنه. رژیم کتوژنیک، یک برنامه غذایی عالی برای کاهش وزن و کاهش قند خون است اما میتواند عوارض جانبی برای سلامت بدن در پی داشته باشد. این حالت به دلیل دفع محصولات جانبی تولید شده در طی حالت کتوزیس است.