نفس عمیق بکشید و تکنیک ها را به کودکان بیاموزید


نفس عمیق برای بدن ما مفید است و می تواند به تبدیل افکار منفی به افکار مثبت کمک کند. به عبارت دیگر ، ما می توانیم یاد بگیریم که از نفس و بدنمان برای احساس روحی بهتر استفاده کنیم.

تکنیک تنفس عمیق

وقتی استرس ، عصبی ، ترسیده ، مضطرب یا عصبانی هستید ، ممکن است متوجه شوید که تنفس شما سطحی و سریع است.
وقتی عصبانی می شوید ، نفس در قفسه سینه شما بسیار سطحی می شود. وقتی بیشتر استراحت می کنید ، تنفس شما کندتر و عمیق تر می شود. در این حالت تنفس بیشتر زیر شکم و دنده ها انجام می شود.

می توانید یاد بگیرید که به تنفس خود توجه کنید ، سرعت آن را کم کنید و هر نفس را طولانی تر و عمیق تر بیاموزید. با انجام این کار ، تسکین تنفس عمیق را احساس خواهید کرد.

فواید تنفس عمیق

تنفس عمیق نه تنها باعث آرامش شما می شود ، بلکه به شما اجازه می دهد تا در شرایط استرس زا به سرعت آرام شوید. البته ، نفس عمیق کشیدن مزایای دیگری نیز دارد:

مسکن
سیستم ایمنی و گردش خون را بهبود می بخشد
انرژی خود را افزایش دهید
فشار خون پایین
هضم بهتر
احساس بهتری داشته باشید
ذهن روشن تر

این تکنیک ها به ویژه به کودکان در درک ارتباط بین تنفس و احساس کمک می کند. آنها باید بر تکنیک های تنفس تمرکز کنند تا به کودکان کمک کنند تا آرام شوند و بر بدن و ذهن خود تمرکز کنند.
انجام این فعالیت های داوطلبانه به کودکان اجازه می دهد تا درباره تنفس آگاهانه بیشتر بیاموزند.

روش تنفس عمیق

بهتر است در ابتدای تمرین تنفس عمیق این سوال را از فرزند خود بپرسید: بدن و ذهن ما چگونه به هم متصل است؟

اگر برای شروع پاسخگویی به کمی زمان نیاز دارید ، صبور باشید. کودکان می توانند پاسخ های بسیار ساده ای برای این سوال داشته باشند.
بهتر است با یک مثال به آنها در درک این موضوع کمک کنید. برای مثال ، با یک ضربه شروع کنید: وقتی می خواهیم به توپ ضربه بزنیم ، ذهن ما باید یک سیگنال به پای ما بفرستد و به آنها بگوید چه کار کنند. کودکان می توانند موارد زیر را درک کنند:

اگر فکر کنیم (یا باور کنیم) که می توانیم کاری را انجام دهیم ، احتمالاً آن را انجام خواهیم داد.
اگر مضطرب ، تحریک پذیر یا ناراضی هستیم ، بدن ما ممکن است بیمار ، خسته یا تحریک پذیر شود.
اگر بدن ما بیمار یا آسیب دیده یا بسیار خسته باشد ، می توانیم احساس ناراحتی کنیم.
با این تمرینات ، کودک ارتباط بین وضعیت روحی و جسمی ما را درک می کند و می تواند ارتباط بین تنفس عمیق و بهبود وضعیت جسمی و روحی را بهتر درک کند.

تکنیک تنفس عمیق

تنفس یک رفلکس خودکار است. شما حتی مجبور نیستید در مورد آن فکر کنید – و روند به طور خودکار اتفاق می افتد!
اما تنفس می تواند به آرامش بیشتر شما کمک کند. در اینجا چند تکنیک تنفس عمیق وجود دارد که می توانید تقریباً در هر کجا و زمانی که احساس راحتی می کنید انجام دهید.

آموزش تنفس عمیق

تنفس عمیق آگاهانه

یک راه آسان برای توجه بیشتر به تنفس این است که به رایحه مورد علاقه خود فکر کنید. بو در واقع نوعی تنفس عمدی است. بهتر است این تکنیک تنفس آگاهانه را امتحان کنید:

با شستن چشم های خود شروع کنید و فکر کنید بوی مورد علاقه خود را می توانید بویید.
یک نفس عمیق بکشید و تا دو بشمارید.
با شمارش چهار نفس بکشید.
یک دقیقه تکرار کنید.

یک نفس عمیق بکشید و شمع را خاموش کنید

این تکنیک تنفس واقعاً یک بازدم کامل و آرام ایجاد می کند تا ذهن و بدن شما را آرام کند. نحوه تنفس بادکنک و شمع:

اگر روی صندلی نشسته اید ، پشت خود را صاف نگه دارید و پاها را روی زمین بگذارید
یک نفس عمیق از طریق بینی خود بکشید و ریه های خود را مانند بادکنک پر کنید.
تصور کنید کیک تولد خود را با تمام شمع های در حال سوختن می بینید و با بیرون دادن یک نفس قوی از دهان خود آن را خاموش می کنید.
یک دقیقه تکرار کنید.

یک نفس عمیق بکشید و بازدم کنید

این تکنیک یک راه عالی برای تمرکز بر کند کردن تنفس است ، زیرا باید به آرامی به یک حباب خیالی برخورد کنید ، در غیر این صورت بادکنک منفجر می شود. این نفس کف آلود را به شرح زیر دنبال کنید :

یک نفس عمیق از طریق بینی خود بکشید و ریه های خود را با هوا پر کنید.
یک یا دو ثانیه نفس خود را حبس کنید.
تصور کنید که یک چوب فوم را جلوی دهان خود گذاشته اید و هوا را به آرامی از دهان خود بیرون می دهید.
این کار را سه تا پنج بار تکرار کنید.

فواید تنفس عمیق

همه ما ، از جمله کودکان ، می توانیم از تکنیک های تنفس عمیق و اثرات آرامش بخش بر بدن خود سود ببریم.
به کودکان یادآوری می شود که اگر فکر می کنند باید آرام شوند ، تنفس در کانون توجه یا آگاهانه کاری است که می توانند در هر کجا و هر زمان انجام دهند ، و هیچ کس متوجه آن نخواهد شد.

اولین مرکز پرستاری سلامت با کادر مجرب و متخصص خود که دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت و تجربه ارائه خدمات مراقبت در منزل و خدمات پرستاری می باشد ، آماده خدمات رسانی شبانه روزی به شهروندان گرانقدر خود می باشد.

در قالب پرستاران سالمند ، پرستاران بیمار و پرستاران اطفال ، پرسنل مجرب این مرکز با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای مراقبت و خدمات پزشکی خدمات ارائه کرده و آسایش و امنیت شما عزیزان را در اولویت اول قرار دادند.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، کافی است با متخصصین این مرکز تماس بگیرید و از مشاوره رایگان برخوردار شوید.
هشدار! این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و برای استفاده باید با پزشک یا متخصص خود مشورت کنید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید