علوم ورزشی بهترین زمان و راه برای مصرف BCAA همانطور که نمی دانید!


آنچه در این مقاله می خوانید

مکمل های ورزشی ، به ویژه BCAA ، یکی از محصولات پرکاربرد هستند ، به ویژه در بین ورزشکاران حرفه ای یا گروهی از افرادی که می خواهند به طور م massثر توده عضلانی را افزایش دهند. با این حال ، مهمترین نکته ای که در مورد انواع مکمل های ورزشی ، از جمله BCAA ، باید بدانید ، نحوه استفاده از BCAA است.

بدیهی است که استفاده از مکمل های ورزشی با کیفیت و طبق برنامه به شما کمک می کند تا نتایج بهتری از مصرف آنها کسب کنید. در غیر این صورت ، شما مجبور خواهید بود هر ماه برای خرید این محصولات هزینه ای صرف کنید بدون آنکه بر عملکرد ورزشی خود و یا افزایش توده عضلانی تأثیر جدی بگذارد.

بنابراین ، با توجه به تعداد زیادی از ورزشکارانی که از مکمل های BCAA استفاده می کنند ، قصد داریم در این مقاله این موضوع را به روش خاصی مورد بررسی قرار دهیم. اگر مصرف کننده چنین مکمل های ورزشی هستید یا قصد دارید در آینده از آنها استفاده کنید ، حتماً این مقاله را در بتادارو تا انتها بخوانید.

بهترین روش تنظیم BCAA چطوره؟

بهترین زمان و روش مصرف BCAA

همانطور که می دانید ، مکمل های BCAA از ترکیب خوبی از سه آمینو اسید شاخه دار اصلی مانند لوسین ، ایزولوسین و والین ساخته شده اند و مطالعات متعددی در مورد چنین مکمل های ورزشی کاربرد آنها را پیدا کرده است. این می تواند احساس خستگی را در حین و بعد از ورزش کاهش دهد ، درد عضلانی ناشی از ورزش را کاهش دهد و همچنین باعث افزایش تولید پروتئین در ماهیچه ها شود و در نتیجه رشد ماهیچه ای بهتری داشته باشد.

اما اگر می خواهید از این نوع مکمل های ورزشی بهترین نتایج را بگیرید ، باید نحوه مصرف BCAA را نیز بدانید. شامل دوز توصیه شده توسط سازنده و با توجه به سن ، جنس ، وضعیت بدنی و وزن مجاز است. این دوز ، که می توان با حل کردن پودر BCAA در نوشیدنی ها یا تهیه محلول با مصرف تعداد مشخصی از قرص ها به دست آورد ، بسیار مهم است و اگر بیشتر یا کمتر از مقدار توصیه شده باشد نتایج متفاوتی خواهد داشت.

به طور کلی ، بهترین راه برای مصرف BCAA این است که:

خانم ها

  • ورزشکاران: 12 گرم در روز ، 4-5 وعده
  • افرادی که ورزشکار نیستند: 3-5 گرم در 2 یا 3 وعده غذایی در روز

آقایان

  • ورزشکاران: 15-20 گرم در روز ، 5-8 وعده
  • افرادی که ورزشکار نیستند: 5-9 گرم در 2 یا 3 وعده در روز

همچنین ، به دلیل بهترین روش و روش مصرف BCAA ، هرگز نباید روش مصرف یا دوز توصیه شده را خودسرانه افزایش دهید تا سریعتر به هدف نهایی خود برسید. این می تواند منجر به افت قند خون ، افزایش سطح آمونیاک پلاسما ، اختلالات متابولیک و حتی مشکلات عملکرد طبیعی مغز شود.

آخرین چیزی که ما باید در مورد روش و روش مصرف BCAA بگوییم تا به نتیجه مطلوب برسیم این است که سعی کنیم مصرف چنین مکمل های ورزشی را به یک عادت تبدیل کنیم. مطالعات نشان داده است که افرادی که برای اولین بار از BCAA استفاده می کنند باید مکمل را حداقل برای 2 تا 3 هفته ادامه دهند تا به نتایج مطلوب برسند. اگر افراد دیگر به مصرف BCAA ادامه دهند ، آسیب عضلانی کمتری ایجاد می شود. استفاده مداوم از BCAA به عنوان محلول به بدن شما در هیدراته نگه داشتن بدن ، به ویژه در هنگام فعالیت بدنی کمک می کند.

بهترین زمان برای مصرف BCAA چیست؟

بهترین زمان و روش عدم مصرف BCAA

با توجه به اینکه بهترین زمان برای مصرف BCAA به عنوان مکمل های ورزشی بسته به هدفی که از آنها استفاده می کنید متفاوت است ، می توانید BCAA را به عنوان یک روش کلی استفاده به شرح زیر استفاده کنید:

هدف: افزایش انرژی بدن برای تمرین

بهترین زمان استفاده: حدود 30 دقیقه قبل از تمرین

هدف: بهبود رشد و بهبود ماهیچه ها

بهترین زمان استفاده: حداکثر 30 دقیقه پس از تمرین

هدف: افزایش پروتئین عضلانی بین وعده های غذایی

بهترین زمان استفاده: 2 ساعت بعد از غذا

هدف: افزایش میزان لوسین در غذا

بهترین زمان و روش مصرف BCAA: با غذاهایی که حداقل 30 گرم پروتئین ندارند

در مورد بهترین زمان برای مصرف BCAA ، باید توجه داشت که اگرچه آزمایشات مختلفی تاکنون در مورد اثرات مصرف این مکمل در زمان های مختلف انجام شده است ، اما نتایج نشان می دهد که این مکمل به شدت به مصرف وابسته است. شیوه زندگی قبل ، حین یا بعد از تمرین

به عنوان مثال ، برخی افراد ترجیح می دهند صبح ها و در حالت ناشتا ورزش کنند ، در حالی که برخی دیگر شروع تمرین را به صبحانه موکول می کنند. بنابراین شما باید در مورد زمان تمرین فکر کنید تا تصمیم بگیرید چه زمانی بهترین BCAA را دریافت کنید.

به خاطر داشته باشید که 30-45 دقیقه پس از مصرف BCAA ، سطح آمینو اسید در خون می تواند افزایش یافته و مثر واقع شود. بنابراین ، اگر صبح با معده خالی ورزش می کنید ، بهتر است ابتدا مکمل های BCAA را مصرف کنید ، منتظر انتشار آمینو اسیدها باشید و سپس ورزش کنید.

اگر زمان فعالیت بدنی شما زمانی است که بدن شما پروتئین را از طریق رژیم آزاد می کند ، می توانید BCAA را در طول یا بعد از ورزش مصرف کنید. به گفته محققان ، بهترین زمان برای مصرف BCAA قبل و در حین ورزش است که باعث افزایش استقامت ، انرژی و بازیابی عضلات در ورزشکاران به ویژه ورزشکاران استقامتی می شود.

آیا باید آخر هفته BCAA مصرف کنم؟

به طور خلاصه ، بله. BCAA نقش مهمی در بازیابی و بازسازی ماهیچه ها ایفا می کند ، بنابراین BCAA ها نیز برای تسریع بهبودی باید در حالت استراحت باشند.

نتیجه

همانطور که در این مقاله ذکر شد ، استفاده از BCAA در زمان های مختلف ممکن است نتایج متفاوتی به همراه داشته باشد. اما آنچه واضح است این است که تعیین بهترین زمان و روش مصرف BCAA تا حد زیادی به زندگی روزمره و برنامه ورزشی شما بستگی دارد و باید بر این اساس تعیین شود.

در پایان این مقاله ، می خواهیم بار دیگر تأکید کنیم که برای جلوگیری از مشکلات ناشی از استفاده بیش از حد از مکمل های ورزشی ، باید استفاده از BCAA را با توجه به نیازهای جسمی و شرایط شخصی خود تعیین کنید تا به نتایج دلخواه برسید. به

آدرس: betadarou.com


دیدگاهتان را بنویسید