رژیم دانمارک چیست؟ | تجربه رژیم دانمارک


حدود 10 تا 15 درصد دانمارکی ها اضافه وزن دارند. این آمار در مقایسه با دیگر کشورهای توسعه یافته جهان مانند ایالات متحده و انگلستان بسیار پایین است و دلیل اصلی آن رژیم دانمارکی است. دانمارکی رژیم های غذایی خود را بر روی غذاهای سالم متمرکز می کند و عموما بر اساس رژیم کم کالری برنامه ریزی نمی کند.

چگونه می توانیم رژیم دانمارکی را دریافت کنیم؟

چگونه می توانیم رژیم دانمارکی را دریافت کنیم؟

این یک رژیم غذایی سیزده روزه است و هدف اصلی دریافت حدود 600 کالری در روز است. افراد باید این مقدار کالری را از طریق غذاها و پروتئین های کم کالری دریافت کنند برنامه رژیم غذایی دانمارکی برنامه کم انرژی و تماشای آن بیش از 13 روز می تواند آسیب های جدی و حتی جبران ناپذیری به بدن وارد کند.

محدودیت اصلی رژیم دانمارکی غذاهای حاوی فیبر ، کربوهیدرات ، قند ، چربی و حتی ویتامین است. این باعث شده است که رژیم دانمارکی پر تنش ترین و استرس زا باشد.

به دلیل کمبود احتمالی مواد مغذی برای بدن ، افرادی که از این برنامه جدی 13 روزه پیروی می کنند ، باید مکمل های ویتامین و ویتامین ها را در طول روز به طور جداگانه مصرف کنند.

مشکلات:

رژیم های فشار قوی ، مانند رژیم غذایی دانمارکی ، می توانند سطح مایعات را به طور جدی تحت تأثیر قرار دهند. به همین دلیل به افرادی که از این برنامه پیروی می کنند توصیه می شود که روزانه حداقل 2 لیتر آب بنوشند.

اگر می خواهید این برنامه را برای کاهش وزن امتحان کنید ، ابتدا لیستی از غذاهای مجاز را تهیه کنید. از آنجا که لیست محدودیت ها بسیار طولانی است ، برای تهیه 39 وعده غذایی به این لیست نیاز خواهید داشت.

به عنوان مثال ، در این برنامه می توانید از تخم مرغ ، قهوه ، کاهو و گوشت گاو استفاده کنید ، اما در این برنامه نمی توان از مقدار زیادی سبزیجات یا انواع مختلف گوشت استفاده کرد. استفاده از الکل و آب میوه های شیرین در طول این برنامه دانمارکی نیز به شدت ممنوع است.

برای یادگیری: رژیم مدیترانه ای چیست؟

رژیم کاهش وزن 216؛ در 21 روز 6 کیلو وزن کم کنید

برای مشاهده برنامه رژیم غذایی روی پیوند کلیک کنید.

تاریخچه این رژیم

تاریخ دقیقی برای این برنامه وجود ندارد. بر اساس منابع مختلف در اینترنت و اسناد رسمی پزشکی در دانمارک ، می توان نتیجه گرفت که اولین منبع این برنامه رژیم غذایی بیمارستانی در دانمارک بوده است. برای اولین بار ، یکی از پزشکان در بیمارستان رژیم غذایی مشابه امروز تجویز کرد.

هدف این پزشک کاهش سریع وزن در بیماران مبتلا به چاقی بود. این چاقی می تواند مشکلاتی را در حین عمل جراحی ایجاد کند ، بنابراین برای این وضعیت ایده آل بود که از رژیم غذایی کوتاه مدت پیروی کنید که می تواند وزن بیمار را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. با این حال ، تا به امروز ، هیچ بیمارستان یا پزشکی هیچ ادعایی در مورد طراحی و تنظیم رژیم غذایی دانمارکی نکرده است.

تجربه رژیم دانمارک

افرادی که این برنامه را دنبال می کنند ادعا می کنند که این برنامه می تواند در مدت سیزده روز حدود 10 تا 20 پوند وزن کم کند. همچنین گزارش هایی مبنی بر کاهش وزن بیش از 10 کیلوگرم وجود دارد.

این برنامه کم مصرف است. واضح است که با کاهش میزان دریافت انرژی ، به ذخایر بدن می رود و در نتیجه وزن فرد کاهش می یابد. با این حال ، تماشای برنامه های کم مصرف دارای عوارض جانبی دیگری مانند تهوع ، اسهال ، یبوست و خستگی شدید است.

می توانید سوالات مربوط به رژیم گرفتن را در این مقاله بخوانید.

نمونه برنامه

نمونه برنامه این حالت

در این بخش ، ما نمونه ای از برنامه رژیم غذایی 13 روزه دانمارکی را مشاهده می کنیم:

روز اول: می توانید برای صبحانه یک فنجان قهوه سیاه بنوشید. ناهار ممکن است شامل دو تخم مرغ آب پز ، یک گوجه فرنگی و کمی اسفناج باشد. توصیه می شود اسفناج را در آب چرب اضافی بپزید. غذای شما ممکن است شامل استیک دانمارکی و سالاد باشد. سالاد دانمارکی شامل هویج ، تره فرنگی ، کلم و فلفل است.

2. روز: صبحانه و شام به عنوان اولین روز. برای شام یک فنجان ماست کوچک و یک تکه ژامبون بخورید.

روز سوم: یک تکه نان تست و یک فنجان قهوه سیاه برای صبحانه بنوشید. از افزودن کره به نان تست خودداری کنید. برای شام ، دو تخم مرغ آب پز ، یک تکه ژامبون و یک سالاد دانمارکی بخورید. شام روز سوم شامل گوجه فرنگی ، کرفس پخته و میوه های مورد علاقه شما است.

روز چهارم: تا روز سوم صبحانه بدهید. از یک بسته کوچک ماست طبیعی کم چرب و یک لیوان آب پرتقال برای شام استفاده کنید. آب پرتقال مصرف شده در روز چهارم نباید بیش از 200 میلی لیتر باشد. شام همچنین شامل 250 گرم پنیر گاو ، هویج رنده شده و تخم مرغ آب پز است.

روز پنجم: یک هویج رنده شده بزرگ برای صبحانه بخورید. در وعده ناهار باید حدود 200 گرم ماهی بدون چربی بخارپز داشته باشید. برای بهبود طعم غذا می توانید 1 قاشق چایخوری روغن و کمی آب لیمو به ماهی اضافه کنید. شام شامل 1 کرفس و حدود 200 گرم گوشت گاو سرخ شده است.

مراحل را دنبال کنید:

مراحل را دنبال کنید:

روز ششم:
صبحانه شامل یک فنجان قهوه سیاه با نان تست و یک فنجان شکر است. ناهار 1 هویج بزرگ و 2 تخم مرغ آب پز و شام سینه مرغ و 1 کاهو با آب لیمو و روغن زیتون خواهد بود.

روز 7: برای 1 فنجان چای بدون قند برای صبحانه. رژیم غذایی روز هفتم شامل ناهار نمی شود و در نتیجه می توانید مقدار زیادی آب بنوشید تا گرسنگی کاهش یابد. برای شام حدود 200 گرم استیک بره و یک عدد سیب بخورید.

8. روز: برای یک فنجان قهوه با یک حبه قند برای صبحانه. برای شام ، یک گوجه فرنگی ، حدود 400 گرم اسفناج و 2 تخم مرغ آب پز بخورید. وعده غذایی شما شامل 200 گرم گوشت گاو سرخ شده و 1 سالاد با روغن زیتون و آب لیمو است.

روز های دیگر:

روز نهم: صبحانه مشابه روز هشتم. برای شام یک جعبه ماست طبیعی و 250 گرم ژامبون درست کنید و برای شام یک سالاد با 250 گرم گوشت گاو سرخ شده و روغن زیتون و آب لیمو بخورید.

10. روز: صبحانه شامل نان تست ، یک فنجان قهوه سیاه و یک حبه قند است. ناهار شامل کاهو ، یک تکه ژامبون و دو تخم مرغ آب پز و شام شامل کرفس آب پز ، گوجه فرنگی و میوه مورد علاقه شما خواهد بود.

11. روز: نان تست برای صبحانه ، یک فنجان قهوه سیاه و حبه های شکر ، شام ماست و 200 میلی لیتر آب پرتقال و هویج عصرانه ، تخم مرغ آب پز و 250 گرم پنیر گاو.

روز دوازدهم: صبحانه شامل یک هویج بزرگ ، شام شامل 200 گرم ماهی کاد بخارپز با کمی آب لیمو ، یک قاشق چایخوری عسل به مزه و شام شامل 250 گرم گوشت گوساله و کرفس بو داده است.

روز 13: صبحانه شامل نان تست ، یک فنجان قهوه سیاه و یک حبه قند ، ناهار شامل یک هویج بزرگ و دو تخم مرغ آب پز و شام شامل 250 گرم مرغ و کمی آب لیمو و کاهو با روغن زیتون است.

عوارض رژیم دانمارک

عوارض رژیم دانمارک

این رژیم برای بسیاری از متخصصان تغذیه به عنوان رژیم پاییزی شناخته می شود. این رژیم غذایی محدودیت های بسیار زیادی دارد و دریافت انرژی بسیار کم یکی از مهمترین جنبه های این محدودیت ها است. میزان انرژی این رژیم غذایی به قدری ناچیز است که ادامه آن برای سیزده روز و تکمیل یک دوره برای بسیاری از افراد مشکل است.

از سوی دیگر ، تحمل و پیروی از یک برنامه بلند مدت می تواند منجر به عادات غذایی ناسالم و مخرب شود.

رژیم غذایی

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، یکی از مهمترین مشکلات این برنامه ، عدم ورود روزانه انرژی به بدن است. کمبود انرژی می تواند منجر به سوء تغذیه شود. اگرچه رژیم های سخت ممکن است در کوتاه مدت بهتر عمل کنند ، اما اثرات ماندگاری ندارند.

با بازگرداندن رژیم غذایی قبلی خود ، به راحتی می توانید کاهش وزن را بازیابی کرده و اثرات برنامه را از بین ببرید. کمبود انرژی همچنین می تواند منجر به خستگی مزمن و اختلال در زندگی روزمره شود. فعالیت بدنی شدیدتر ، از جمله انقباض ماهیچه ها و راه رفتن ، از دیگر عوارضی است که افراد در طول این برنامه تجربه می کنند.

یکی دیگر از عوارض جانبی برنامه ، دستگاه گوارش بدن است. بدن برای هضم ، تنفس ، پمپاژ خون و زنده ماندن به انرژی نیاز دارد. این برنامه انرژی کمتری نسبت به نیاز فرد مصرف می کند. این می تواند با کاهش متابولیسم بدن باعث تجزیه سلول های ماهیچه ای برای تامین انرژی شود.

این فرآیند گلیکوژن نامیده می شود و می تواند مشکلات گوارشی ایجاد کند.
کمبود گلوکز می تواند یکی دیگر از عوارض جانبی برنامه باشد. این کمبود می تواند بر عملکرد مغز تأثیر بگذارد و از طرف دیگر می تواند منجر به سنگ کیسه صفرا و درد شکم شود.

سایر عوارض جانبی عبارتند از:

گرسنگی مداوم
• تحریک
سیستم ایمنی ضعیف
• سردرد
• اسهال
• یبوست
• متابولیسم کند
• ضربان نامنظم قلب
• عفونت کلیه
اختلالات قاعدگی

چه کسی رژیم دانمارکی را پذیرفت؟

چه کسی رژیم دانمارکی را پذیرفت؟

نمایش دانمارکی بین خوانندگان و بازیگران هالیوود بسیار محبوب است. به طور کلی ، ستاره ها و خوانندگان پاپ تمایل دارند در مدت کوتاهی قبل از شروع یک تور جهانی وزن قابل توجهی را از دست بدهند. از سوی دیگر بازیگران اغلب برای بازی در فیلم های مختلف مجبورند وزن خود را در مدت کوتاهی تغییر دهند.

بسیاری از این ستاره ها این برنامه را تماشا کردند.
ماری ، ولیعهد دانمارک ، 47 ساله است و بعد از به دنیا آوردن چهار فرزند ، ساختار بدنی بسیار ایده آلی دارد. گزارشات نشان می دهد که او نیز این برنامه را دنبال می کند و کاهش وزن خود را مدیون این برنامه است.

آیا این برنامه برای من مناسب است؟

این برنامه بسیار سخت و طاقت فرسا است. تمرکز اصلی این رژیم غذایی خوردن ماهی و گوشت گاو است. بنابراین ، این برنامه برای گیاهخواران و گیاهخواران مناسب نیست.

قهوه منبع اصلی انرژی در این رژیم غذایی است ، بنابراین افرادی که علاقه ای به مصرف قهوه یا کافئین ندارند مشکلات گوارشی دارند ، بهتر است از این برنامه خودداری کنند. افراد بالای 25 سال ، به ویژه افرادی که از بیماری های کلیوی و گوارشی رنج می برند ، زنان باردار و افراد مبتلا به کم خونی ، نباید شروع کنند.

خلاصه مقاله

این برنامه یک رژیم غذایی سیزده روزه است که برای کاهش 5-10 کیلوگرم طراحی شده است. این رژیم غذایی در گروه برنامه های کم مصرف قرار می گیرد و در صورت رعایت طولانی مدت می تواند مشکلات جبران ناپذیری را برای بدن به همراه داشته باشد.

محدودیت های غذایی بسیار زیاد است و به مدت سیزده روز تمرکز اصلی بر روی گوشت گاو ، قهوه و ماهی است. توصیه می شود در طول این رژیم حداقل دو لیتر آب مصرف کنید تا خطر تشنگی کاهش یابد.

همچنین مصرف ویتامین ها و مکمل های دیگر در طول رژیم برای کاهش خطر محدودیت های غذایی بسیار مهم است. این برنامه بسیار مشکل است و برای افراد بالای 35 سال و افراد مبتلا به بیماریهای بزرگ توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید