روغن پالم چیست؟ آیا از خطرات روغن پالم اطلاع دارید؟


روغن پالم چیست؟ آیا از خطرات روغن پالم اطلاع دارید؟

روغن پالم ، مانند روغن زیتون یا کانولا ، ممکن است جزء اصلی آشپزخانه شما نباشد. با این حال ، محققان در حال بررسی مزایا و معایب این روغن گسترده گرمسیری هستند.

روغن پالم در بسیاری از غذاهای فرآوری شده یافت می شود. اما س theال این است که وقتی این تبلیغات منفی در مورد چربی با سایر روغن های خوراکی مقایسه می شود ، آیا آنطور که کارشناسان فکر می کنند برای شما مضر است؟

روغن پالم و مضرات آن

نگاهی گذرا به این روغن مرموز

روغن پالم یکی از پرکاربردترین روغن های گیاهی است و در نیمی از غذاها و محصولاتی که به طور مکرر استفاده می شوند ، از تنقلات گرفته تا لوازم آرایشی ، یافت می شود.

تولید جهانی نفت از 15 میلیون تن در سال 1995 به 66 میلیون تن در سال 2017 افزایش یافت. ویژگی های مطلوب برای صنایع غذایی (نقطه دود نسبتاً زیاد و حالت نیمه جامد در دمای اتاق) و استراتژی های پشتیبانی شده برای اطمینان از اینکه سیاست دولت از توزیع ، تولید و استفاده از روغن پالم پشتیبانی می کند.

اگرچه این عوامل مرتبط با روغن پالم دارای مزایای آشکاری برای صنایع غذایی فرآوری شده هستند ، این روغن نسبت به سایر روغن های گیاهی دارای چربی اشباع شده بیشتری است. اگرچه اثرات نامطلوب سلامتی مورد بحث قرار گرفت ، متاآنالیز افزایش مصرف روغن پالم در 23 کشور جهان ارتباط قابل توجهی با مرگ و میر بیشتر ناشی از بیماری ایسکمیک قلب نشان داد.

یک مطالعه معمول دیگر نشان داد که مصرف روغن پالم سطح کلسترول لیپوپروتئین آتروژنیک با چگالی پایین را افزایش می دهد. در اوایل سال 2003 ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) و سازمان غذا و کشاورزی (FAO) شواهدی مبنی بر مصرف چربی اشباع شده را افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی توصیف کردند.

روغن پالم چیست؟

روغن پالم چیست؟

روغن نخل عمدتاً از میوه نخل تهیه می شود ، نوعی درخت که در آب و هوای گرم مانند آفریقا و آسیا یافت می شود. شایان ذکر است که این درخت در جنگل های بارانی رشد می کند و جالب است بدانید که این نوع فرآورده های روغنی به دلیل تأثیرات منفی فراوان بر محیط زیست مورد انتقاد قرار گرفته است.

از آنجا که ایالات متحده افزودن چربی های ترانس به غذاها را ممنوع کرده است ، بسیاری از تولیدکنندگان از روغن پالم به عنوان یک جایگزین ارزان استفاده کرده اند.

طبق گزارش USDA ، روغن پالم دارای خواص تغذیه ای مشابه سایر روغن های خوراکی است. یک قاشق غذاخوری حاوی حدود 120 کالری و 7 گرم چربی اشباع (به همان میزان چربی) ، 5 گرم چربی اشباع نشده سالم برای قلب و 1.5 گرم چربی اشباع نشده است که حاوی حدود 120 کالری و 14 گرم کل چربی است.

روغن پالم همچنین 2 گرم ویتامین E و 1 گرم ویتامین K را تأمین می کند.

این ارقام به جز نوع روغن مشابه روغن زیتون است. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون فقط 2 گرم چربی اشباع دارد که 10 گرم چربی اشباع نشده است (ممکن است در بیماری های قلبی نقش داشته باشد).

این روغن دارای چربی اشباع کمتری نسبت به سایر روغن های گرمسیری مانند روغن نخل ، روغن نارگیل و روغن نخل است.

از روغن پالم استفاده کنید

روغن پالم چگونه استفاده می شود؟

روغن پالم تقریباً در همه غذاها وجود دارد. حدود 50 درصد از محصولات بسته بندی شده در سوپر مارکت ها از پیتزا ، نان و شکلات گرفته تا دئودورانت ها ، شامپوها ، خمیردندان ها و رژ لب ها را شامل می شود. همچنین در خوراک دام و سوخت های زیستی در بسیاری از نقاط جهان استفاده می شود.

روغن پالم اغلب به غذاهای خریداری شده در فروشگاه اضافه می شود. بسیاری از غذاهای آماده مانند کره بادام زمینی و کرم قهوه حاوی روغن پالم هستند. ” همچنین می توان آن را در بسیاری از مارک های بستنی ، خمیر پیتزا ، نان ، غذاهای منجمد ، سوپ های بسته بندی شده ، سس ها ، دسرها و تنقلات مانند کوکی ها و چیپس یافت. علاوه بر این ، روغن پالم در برخی از محصولات مراقبت و زیبایی پوست مانند رژ لب ، شوینده ها و صابون ها وجود دارد.

“روغن پالم به دلیل دود زیاد برای پخت و پز استفاده می شود. این بدان معناست که برای پخت در دمای بالا مناسب تر است.

به طور کلی ، هرچه روغن بیشتر تمیز شود ، دود بیشتر می شود ، زیرا تمیز کردن ناخالصی ها و اسیدهای چرب آزاد را که می تواند باعث سوختن روغن شود ، از بین می برد.

از نظر طعم ، روغن پالم طعم خامه ای بیشتری در دهان می دهد و چربی بیشتری به غذا می بخشد. روغن پالم نیز همه کاره است. “می توان آن را توسعه داد و مخلوط کرد تا طیف گسترده ای از محصولات با ویژگی های مختلف تولید شود.”

چرا نظرات منفی در مورد این روغن نوشته می شود؟

روغن پالم عامل اصلی در جنگل زدایی برخی از متنوع ترین جنگل های جهان بوده و زیستگاه گونه های در خطر انقراض مانند اورانگوتان ، فیل خوک و کرگدن سوماتران را از بین برده است.

این تلفات جنگلی ، همراه با تبدیل خاک های ذغال سنگ نارس غنی از کربن ، میلیون ها تن گازهای گلخانه ای را به اتمسفر منتقل می کند و باعث تغییر آب و هوا می شود. بنابراین با توجه به این شرایط تعداد مخالفان کشت چوب و استفاده از این روغن افزایش یافته است.

روغن مضر نخل

آیا روغن پالم برای شما مضر است؟

به نظر می رسد روغن پالم فوایدی برای سلامتی دارد. برخی از مطالعات نشان می دهد که روغن نخل می تواند عوامل خطر بیماری های قلبی را کاهش داده و به عملکرد مغز کمک کند.

روغن پالم سرشار از توکوترینول ها است ، نوعی ویتامین E که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. برخی از مطالعات نشان می دهد که سموم می توانند توسعه زوال عقل را کند کرده و خطر سکته مغزی را کاهش دهند.


این مقاله ممکن است برای شما مفید باشد: تغذیه و رژیم درمانی برای کاهش تناسب اندام و چربی بدن

روغن پالم هنوز سالم ترین روغنی نیست که می توانید برای پخت و پز استفاده کنید و فواید دیگری برای سلامتی ندارد. این چربی حاوی حدود نیمی از چربی های خوب (اشباع نشده) و نیمی از غذاهای بد (اشباع) است ، اما در بسیاری از غذاهای مختلف وجود دارد که تشخیص اینکه آیا برای شما خوب است یا مضر است برای محققان دشوار است. “

به یاد داشته باشید ، برخی از مطالعات حتی عوارض جانبی منفی را نشان می دهند. “مطالعاتی وجود دارد که مطالعات مربوط به فواید روغن پالم برای بیماری های قلبی را رد می کند.”

پختن با روغن پالم ممنوع است

آیا باید با آن غذا بپزید؟

“روغن زیتون و روغن آووکادو به عنوان انتخاب های بهتر برای خوردن توصیه می شود.”

روغن پالم در غذاهای فرآوری شده ای که از مغازه های خواربار فروشی خریداری می کنید اشکالی ندارد ، اما سعی کنید از مارک هایی استفاده کنید که آن را مخلوط می کنند.

اگرچه روغن پالم به اندازه چربی های ترانس سالم نیست ، اما بهتر است هنگام پخت و پز یا غذا خوردن در خانه از روغن زیتون یا سایر روغن های سالم استفاده کنید.

اطلاعات مربوط به اثرات بهداشتی مصرف روغن پالم در غذا در حال تغییر است. برخی مطالعات مصرف روغن نخل را با مرگ ناشی از بیماری ایسکمیک قلب ، لیپوپروتئین با چگالی پایین ، کلسترول ، افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی و سایر عوارض جانبی مرتبط می دانند.

سایر مطالعات هیچگونه عوارض جانبی یا حتی پیامدهای سلامتی ناشی از مصرف روغن پالم را نشان نمی دهند.

منابع:
www.who.int
www.health.com

برای رتبه بندی این پست کلیک کنید!

[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید