آیا باید بدون گلوتن مصرف کنید؟ – آگاهی از تغذیه



بدون گلوتن یا برای خودشبودن؟ این س …ال است … (این همان چیزی است که ما پاسخ دادیم!)

ما به عنوان یک متخصص تغذیه متخصص تغذیه ، اغلب از مشتریان می پرسیم آیا باید از رژیم بدون گلوتن پیروی کنند و اگر چنین است ، چگونه؟

این مقاله به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا رژیم غذایی بدون گلوتن (یا نه) را امتحان کنید. اگر راه درست است ، ما لیستی از مواد اولیه و غذاهایی را که باید از آنها اجتناب کرد ، و برخی جایگزین ها که اینطور نیست ، گردآوری کرده ایم.

اول از همه .. گلوتن چیست؟

گلوتن نام رایج پروتئین ها در مخلوط گندم / چاودار به نام گندم ، جو ، چاودار و تریتیکاله است.

گلوتن با عمل مانند یک چسب که غذا را در کنار هم نگه می دارد ، از تصاویر شما محافظت می کند ، حتی برخی از شگفتی هایی که در زیر مرور می کنیم!

برای توضیح این نکته ، اجازه دهید از یک نمونه کلاسیک نان استفاده کنیم.

گلوتن بافت و ساختار نان را تأمین می کند. این یک چسباننده است که کیفیت کشسانی را اضافه می کند (خمیر پیتزای خام را در نظر بگیرید).

در یک محصول بدون گلوتن ، ضخیم کننده های دیگر ، مانند صمغ زانتان ، برای حفظ ساختار ، صمغ گوار را به جای خود اضافه می کنند. بدون این تغییرات ، غذا به سادگی سقوط می کند. بیایید با 3 موقعیت شروع کنیم که رفتن به GF کاملاً تضمین شده است:

3 دلیل برای فاقد گلوتن

  1. در صورت تشخیص بیماری سلیاک

در افراد مبتلا به این بیماری خود ایمنی ، فقط مقدار کمی گلوتن باعث می شود سیستم ایمنی بدن به سیستم روده ضربه بزند. روده کوچک اغلب توانایی خود را در جذب مواد مغذی حیاتی از دست می دهد که می تواند منجر به سوء تغذیه شدید شود.

به عنوان مثال ، اگر سیستم گوارش قادر به جذب آهن نباشد ، یک بیمار مبتلا به سلیاک ممکن است دچار کم خونی فقر آهن شده و خستگی را تجربه کند.

بسیاری از افراد مبتلا به بیماری سلیاک عوارض جانبی نامطلوبی مانند اسهال ، کاهش وزن ناخواسته ، نفخ ، یبوست و گاز را نیز تجربه می کنند.

رژیم غذایی بدون گلوتن درمانی برای بیماری سلیاک است.

2- به حساسیت به گلوتن مشکوک شده اید

اگر بعد از یک وعده غذایی بدون گلوتن احساس نفخ کمتر شدید اما قابل توجه ، ناراحتی ، گاز و یا یبوست داشته باشید ، ممکن است حساسیت داشته باشید.

بهترین راه برای دانستن؟ مجرم مشکوک را بردارید! تلاش برای حذف گلوتن به مدت 6 هفته به شما آسیب نمی رساند.

با این حال ، رژیم غذایی بدون گلوتن نباید جایگزین تشخیص شود.

3. درماتیت هرپتی فرم دارید

درماتیت هرپتی فرم (DH) نوعی بیماری سلیاک است که سیستم ایمنی را برای حمله به پوست تحریک می کند نه روده کوچک.

این خود را به صورت خارش مزمن ، تورم و حتی بثورات دردناک ناشی از عدم تحمل گلوتن نشان می دهد.

در صورت تشخیص ، رعایت رژیم بدون گلوتن می تواند آسایش را ایجاد کند.

در مورد هاشیوموتوس یا سلامت تیروئید چطور؟

به سختی می توان گفت که آیا رژیم غذایی بدون گلوتن درمانی برای بیماری تیروئید است یا خیر. برخی از مطالعات کوچک (مشابه) فواید رژیم بدون گلوتن را برای زنان مبتلا به بیماری خود ایمنی تیروئید نشان می دهند ، اما نمی توانند آن را اثبات کنند.

اگر واقعاً حساسیت به گلوتن دارید ، می تواند باعث التهاب در مخاط روده و کاهش جذب داروهای تیروئید شود.

همچنین برخی نظریه ها وجود دارد که رژیم بدون گلوتن می تواند واکنش التهابی کمتری ایجاد کند و چگونه التهاب غده تیروئید را کاهش دهد.

آنچه من به مشتریان می گویم: مانند سایر تغییرات رژیم غذایی ، کاهش گلوتن می تواند به کاهش این التهاب کمک کند. حذف کامل گلوتن در 6-8 هفته ارزش سکته مغزی دارد و آسیبی به شما نمی رساند.

من برخی از مشتریانی را دیده ام که با پروتکل بدون گلوتن موفقیت های زیادی کسب کرده اند ، اما از رژیم غذایی سالم و ضد التهابی پیروی می کنند (به عنوان مثال ، کم قند ، فیبر مقوی ، غنی از امگا 3). )

هنگام پیروی از رژیم حذف ، همکاری نزدیک با یک متخصص تغذیه برای جلوگیری از کمبودها و شناسایی دقیق غذاهای محرک بسیار مهم است.

دلایل عدم مصرف بدون گلوتن

  1. وزن کم کنید

جایگزین بدون گلوتن به طور خودکار به این معنا نیست که سالم تر از نسخه اصلی است.

این بدان معنی است که فقط تغییر از Ritz Crackers به ​​نسخه GF هیچ تفاوتی نخواهد کرد اگر سایر مناطق رژیم غذایی شما تغییر نکندبه

این مناطق دیگر هستند؟ وعده ها ، نسبت درشت مغذی ها (پروتئین ، کربوهیدرات ها و چربی ها) ، زمان غذا ، کیفیت غذا و غیره.

برای مشاوره اولیه با یکی از متخصصین تغذیه ما سفارش دهید. چه گلوتن بخورید و چه نخورید ، ما می توانیم رژیم غذایی یا خاطرات غذایی شما را بررسی کنیم تا ببینیم برای رسیدن به هدف کاهش وزن باید در کجا تغییراتی ایجاد کنید.

2. سلامت باشید

باز هم ، بدون گلوتن معادل سلامتی است (در صورت عدم وجود سلیاک).

یک ابرو بدون گلوتن ، مهم نیست چقدر شیک و زیبا باشد ، می تواند به اندازه سنتی قند و چربی اشباع شده داشته باشد.

قبل از تصمیم گیری در مورد پیروی از رژیم غذایی سالم و متعادل ، به پانل کلی غذا و ترکیب غذا نگاه کنید.

3. تشخیص خود

آزمایش خون مورد استفاده برای تشخیص بیماری سلیاک به این بستگی دارد که آیا آنتی بادی هایی برای گلوتن در خون خود پیدا کرده اید یا خیر. در صورت اجتناب از گلوتن ، آنتی بادی های شما در آزمایش خون شما قابل مشاهده نخواهد بود ، که می تواند نتیجه منفی کاذب بدهد!

چرا این یک مشکل است؟ اگر سلیاک را فقط برای حساسیت بپذیرید ، “لغزش” های کوچک می تواند به مدت طولانی به روده شما آسیب برساند و منجر به بیماری های خود ایمنی ، خستگی شدید ، ناباروری و حتی مشکلات عصبی شود.

افراد مبتلا به بیماری سلیاک نیز باید برای نظارت بر علائم این مشکلات با پزشک همکاری کنند. بنابراین ، ابتدا با آزمایش خون تحقیق کنید – سپس تصمیم آگاهانه بگیرید

مواد بدون گلوتن

به دنبال کلمات روی برچسب مواد تشکیل دهنده یک ظرف باشید گندم ، جو و چاوداربه

موارد کمتر رایج برای جستجو عبارتند از: وضعیت ، مالت / سرکه مالت / شربت مالت / عصاره مالت ، جو دوسر یا سبوس جو دوسر ، مخمر آبجو ، نوشته شده (معروف به farro) ، آرد گرم ، بلغور و آرد گندم هیدرولیز شده.

گلوتن به طور کلی در محصولات زیر یافت می شود:

  1. بیرا ، آل ، کمپ
  2. نان ها
  3. آبگوشت ، سوپ ، پایه های سوپ
  4. غلات
  5. کوکی و کراکر
  6. کمی شکلات ، کمی شکلات ، شیرین بیان
  7. قهوه و چای معطر
  8. تقلید شپش بیکن ، تقلید غذاهای دریایی
  9. داروها (با داروساز خود مشورت کنید)
  10. چسباندن
  11. غذاهای فراوری شده
  12. سس سالاد
  13. سوسیس ، هات داگ ، شیرینی پزی
  14. سس ، ماریناد ، کیک
  15. ادویه ها
  16. من بید هستم

اگر حساسیت بیشتری دارید ، حتماً گوشت های تغذیه شده با علف و مرغ های چرا را انتخاب کنید ، زیرا شیوه های سنتی کشاورزی از دانه های دام تغذیه می کنند.

می دانم که ترسناک به نظر می رسد ، اما خبر خوب این است که تقریباً همه این غذاها جایگزینی دارند که وجود ندارد (یعنی پوسته پیتزا که حاوی خود یا گل کلم نیست ، آمینو نارگیل به جای سس سویا ، به جای آن نان ترتیلا) آرد …)

و فراوانی کربوهیدراتهای GF طبیعی را فراموش نکنید! سیب زمینی ، کدو تنبل ، برنج و محصولات برنج ، کینوا ، محصولات ذرت و ذرت ، لوبیا ، عدس ، نخود فرنگی ، میوه ها ، سبزیجات ، کینوا .. فقط به ذکر چند مورد!

مارک های مورد علاقه من بدون گلوتن:

ماکارونی نخود فرنگی Banza یک جایگزین است که حاوی پروتئین و فیبر بیشتری نسبت به ماکارونی GF سنتی یا سنتی است! برد – برد. آن را در سالاد ماکارونی وگان تایلندی امتحان کنید.

کیک کودیاک کیک پنکیک / وافل و فنجان های فلاپ جک با پروتئین بالا بدون گلوتن ارائه می دهد.

KIND حاوی گرانول و تکه های آجیل و غلات متورم (برنج قهوه ای ، کینوا ، آمارانت و ارزن) است ، بنابراین به طور طبیعی فاقد گلوتن است.

مارک های دیگری که با طیف گسترده ای از محصولات دیده ام عبارتند از: Simple Mills ، Enjoy Life Foods ، Hippeas ، MadeGood ، Sweet ، Lawrence و Udis.

آیا به نظر شما این مقاله مفید است؟ این (یا نسخه صوتی) را با یک دوست علاقمند یا در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ما را در اینستاگرام @ nutrition.awareness تگ کنید!

کیت ریچاردسون یک متخصص تغذیه است که در اورلاندو ، فلوریدا ثبت شده است. او در تمرین خصوصی آگاهی تغذیه ای شریک است ، که به رژیم گیران نا امید کمک می کند تا با استفاده از آموزش تغذیه 1: 1 به اهداف سلامتی خود برسند. او مجری مشترک پادکست آگاهی از تغذیه است.



دیدگاهتان را بنویسید