فیلر بینی چیست ؟ (انواع فیلر بینی با قیمت 1402)


فیلر بینی ، یک روش غیر جراحی با هدف اصلاح فرم و زیباسازی بینی است.فیلر بینی تزریق یک ماده پرکننده (فیلر) مانند اسید هیالورونیک در زیر پوست به منظور کوچک کردن ساختار بینی انجام می‌گیرد.

در مجموعه سیمارو تمامی خدمات زیبایی بینی با کادر مجرب پزشکان همه روزه در حال انجام است. در ادامه این مطالب در رابطه با فیلر بینی با ما همراه باشید.

فیلر بینی چیست

فیلر بینی چیست

فیلر بینی چیست؟

تزریق فیلر بینی یک نوع جراحی بدون بیهوشی به حساب می‌آید و بیشترین کاربرد فیلر بینی در پشت و کناره‌های آن است و بعد از اینکه تزریق فیلر انجام شد، توسط بدن مقداری بافت به وجود می‌آید که پر کردن نامنظمی‌ها را به دنبال دارد.

علت محبوبیت فیلر بینی اصلاح عیوب و فرم‌دهی به بینی در کمترین زمان و با بی‌خطرترین روش ممکن است.

فیلر بینی به صاف شدن بینی شما کمک می‌کند اما آن را کوچک‌تر نشان نمی‌دهد. در واقع فیلر، بینی شمارا کمی بزرگ‌تر می‌کند اما می‌تواند برآمدگی یا شکل بینی شمارا اصلاح کند.

پس این تزریق مناسب کسانی است که بینی کوچکی دارند و می‌خواهند آن‌را صاف‌تر یا نوک بینی را ترمیم کنند.

قیمت فیلر بینی در تهران

هزینه فیلر بینی در سال ۱۴۰۲ و تهران از مبلغ ۲٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان تا ۷٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون تومان می‌باشد که جنس و مارک فیلر بینی در قیمت نهایی فیلر بینی تاثیرگذار است.

در تعیین قیمت فیلر بینی عوامل مختلفی دخیل هستند. متخصص پس از بررسی نوع بینی و انتظلرات بیمار میزان استفاده از فیلر را مشخص می‌کند.

اگر برای پر کردن قسمت‌های خالی بینی به ژل زیادی نیاز باشد، هزینه تزریق ژل به بینی افزایش می‌یابد. علاوه بر این نوع فیلر بینی استفاده شده نیز مهم است.

برخی فیلرهای بینی قیمت بیشتری داشته و به همان نسبت دوام بیشتری دارند.

در جدول پایین قیمت فیلر بینی در سال ۱۴۰۲ را قرار داده‌ایم تا با مشاهده قیمت فیلر بینی به همراه مارک و جنس هرکدام آگاهی کاملی از فیلر بینی داشته باشید.

هزینه فیلر بینی در سال ۱۴۰۲ از قیمت ۲٫۵ میلیون تومان برای فیلر بینی زیشل تا ۷ میلیون تومان برای بهترین فیلر بینی فرانسوی که فیلربینی استایلج می‌باشد.

نوع فیلر بینی قیمت فیلر

فیلر زیشل کره جنوبی ۲٫۵۰۰٫۰۰۰

فیلر روفیل کره جنوبی ۳٫۰۰۰٫۰۰۰

فیلر هیدرویام انگلیس ۳٫۵۰۰٫۰۰۰

فیلر آیدیا ایتالیا ۴٫۰۰۰٫۰۰۰

فیلر پرفکتا فرانسه ۴٫۵۰۰٫۰۰۰

فیلر آلیاکسین سوییسی ۵٫۰۰۰٫۰۰۰

فیلر بینی استایلج فرانسه ۷٫۰۰۰٫۰۰۰

نحوه تزریق فیلر بینی

مراجعه کننده پس از اینکه روی تخت و یا صندلی مخصوص دراز می‌کشد، روی بینی وی کاملا تمیز می‌شود و پزشک با استفاده از سوزنی نازک که آغشته به اسید هیالورونیک است را به نواحی موردنظر تزریق می‌کند تا نواقص ظاهری بینی را برطرف کند.

پس از آن قسمت‌هایی که تزریق صورت گرفته ماساژ داده می‌شود تا فیلر بینی به خوبی در جای خود بنشیند. دقت کنید که پس از تزریق فیلر به تمامی دستورالعمل های پزشک خود عمل کنید تا در نهایت نتیجه خوبی را دریافت کرده باشید.

فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟

* فردی که پل بینی‌اش ( بخش استخوانی در قسمت بالای بینی) کمی پایین‌تر از حالت طبیعی‌اش قرار گرفته است.

* فرد با قوز بینی مختصر که می توان با تزریق ژل در دو سمت آن نمای یکنواختی در بینی ایجاد کرد.

* افرادیکه بینی نامتقارن یا تورفتگی مختصری روی بینی‌شان دارند که با تزریق حداقل ژل می توان آن را برطرف کرد.

* برای پر کردن ناحیه اتصال بینی به لب بالا در خط وسط بینی فرد

* افرادی که قبلا جراحی بینی انجام داده‌اند و ایرادات جزئی دارند و مایلند بدون جراحی اصلاحاتی در آن ایجاد کنند.

* افرادی که پل بینی تو رفته دارند و بینی‌شان کوتاه به نظر می‌رسد می توانند با تزریق فیلر بینی و پر کردن فیلر بینی ظاهر بینی را کمی بلندتر نشان بدهند.

* افرادی که دارای بینی پهن با ظاهری کوبیده دارند.

انواع فیلر بینی

دو مورد از موثرترین ترکیبات مورد استفاده در فیلرها، اسید هیالورونیک و کلسیم هیدروکسی لپاتیت است. این موارد تولید کلاژن و الاستین پوست را افزایش می‌دهند.

کلاژن و الاستین مواد سازنده پوست هستند بنابریان با از بین رفتن فیلر طی چند ماه هنوز نتایج حاصل از آن قابل رویت است.

امروزه فیلرها در برندهای زیادی موجود است که برخی بهتر عمل کرده و متخصصان بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنند.

ماندگاری فیلر بینی چقدر است ؟

تزریق فیلر دائمی نبوده و پس از مدتی جذب می‌شود. اکثر فیلرها دارای اسید هیالورونیک هستند که این ماده به صورت طبیعی در بدن وجود دارد و جذب آن باعث ایجاد مشکل نمی‌شود.

ماندگاری فیلر با برند مورد استفاده و شرایط هر شخص ارتباط مستقیم دارد و در هر فردی متفاوت است. در برخی افراد این تغییرات زودتر مشاهده می‌شود و برای برخی بیشتر طول می‌کشد.

به طور کلی فیلرها ۱۲ تا ۱۸ ماه ماندگاری دارند. چرا که بینی حرکت زیادی ندارد و به همین دلیل نیازی نیست که خیلی سریع فیلر بینی را تمدید کنید، تنها سالی یکبار کافی است.

مزایای فیلر بینی

* تزریق فیلر بینی باعث ایجاد ظاهری خوب در بینی می‌شود و اگر از فرم بینی خود رضایت نداشتید می‌توانید به پزشک خود بگویید که آن مشکل را اصلاح کند تا از بینی خود رضایت کافی را دست آورید.

* از بیهوشی و عوارض آن خودداری می‌کنید.

* دوره نقاهت کوتاه و بهبودی سریع.

* تزریق فیلر بینی حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و در حین عمل دردی احساس نمی‌شود.

* پس از تزریق فیلر، می توانید همان روز یا روز دیگر به محل کار و فعالیت رومره خود بازگردید.

* هزینه تزریق فیلر بینی بسیار کمتر از جراحی بینی است.

* عوارض جانبی در حداقل‌ترین سطح ممکن قرار دارد.

نکات مهم قبل از تزریق فیلر بینی

تزریق فیلر بینی یک روش غیرتهاجمی می‌باشد که نیازی به آمادگی خاصی ندارد. پس از مشاوره اولیه توسط پزشک می‌توان برای تزریق ژل آماده شد.

اگر از داروها یا مکمل‌های زیر استفاده می کنید، حتما با پزشک خود مشورت کنید. معمولا این داروها توسط متخصص ۳ هفته قبل از تزریق ژل منع می‌شود:

* آسپرین

* ایبوپروفن

* کندرویتین

* اکیناسه

* افدرا

* گلوکوزامین

* جینکوبیلوبا

* جنسینگ

* خاکشیر

* قرص سیر

* قهوه

مصرف این داروها و مکمل‌ها باعث افزایش خونریزی و کبودی می شود؛ زیرا این داروها رقیق‌کننده خون بوده و پیش از هر نوع عمل جراحی یا بدون جراحی باید مصرف آن‌هارا قطع نمود.

مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر بینی

از کرم‌های موضعی مانند رتینول، رتینوئیدها، گلیکولیک اسید یا هر گونه محصولات ضد پیری و اپیلاسیون، کرم‌های سفیدکننده، ضد لک و موبر بر روی ناحیه تزریق حتما خودداری شود.

پس از اصلاح فرم بینی با فیلر با استفاده از ۲ بالش به مدت ۳ الی ۷ شب حتما روی پشت و به صورت صاف بخوابید. این کار باعث می‌شود ژل تزریق شده در جای خود باقی بماند.

گزینه دیگر استفاده از بالش‌های دورگردنی برای ثابت نگه داشتن سر است.

معمولا متخصصان توصیه می‌کنند که در چند روز اول بعد از تزریق فیلر، آب زیاد بنوشید تا ماندگاری فیلر بیشترشود.

درد فیلر بینی چقدر است ؟

تزریق فیلر بینی درد زیادی به همراه ندارد. متخصص پیش از تزریق توصیه می‌کند که از کرم بی‌حس کننده استفاده کنید که خوشبختانه فیلرهای جدید حاوی مقداری بی حسی موضعی بوده و درد را بسیار کاهش می دهند.

و دیگر نیازی به استفاده از کرم بی‌حسی موضعی نیست. احتمال کبودی و تورم نیز وجود دارد. این درمان نیاز به بستری و استراحت هم ندارد.

از بین بردن فیلر بینی

اثرات ناشی از تزریق فیلر بینی دائمی نیست و بعد از چند ماه از بین می‌رود. اما در صورتی که از نتیجه راضی نبوده و می‌خواهید فورا آن را از بین ببرید، برخی پزشکان با تزریق یک نوع آنزیم خاص این کار را انجام می‌دهند که کمی دردناک است.

آنزیم مورد استفاده برای انحلال اسید هیالورونیک، هیالورونید نامیده می‌شود.

اگر فیلر تزریق شده مبتنی بر اسید هیالورونیک نباشد، این آنزیم نمی‌تواند آن را تجزیه کند. به همین دلیل توصیه متخصصان این است که کمی صبر کنید تا ژل خود به خود جذب شده و از بین برود.

نتیجه گیری:

اگر شما هم به دنبال یک روش برای اصلاح فرم بینی خود هستید، فیلر بینی یکی از گزینه‌های عالی پیش روی شماست.

تزریق ژل به بینی چند سالی است که رواج یافته و طرفداران زیادی را از آن خود کرده است. در صورتی که قصد انجام این روش روش زیبایی را دارید پزشکان متخصص مجموعه سیمارو این خدمات را به طور طبیعی و زیبا در اختیار شما قرار می‌دهند.

منبع: https://cimaru.ir/nasal-correction-with-filler-learn-all-about-rhinoplasty-without-surgery/

 



Source link