علائم سرطان در زنان چیست؟


علائم سرطان در زنان چیست؟ شاید بهتر باشد برای یافتن پاسخی دقیق، به معرفی شایع‌ترین سرطان‌ها در زنان با نشانه‌های آن بپردازیم. اگر به اطراف‌تان دقت کنید متوجه خواهید شد که این بیماری به‌شکل گسترده‌ای در بین زنان و مردان بروز پیدا می‌کند اما خبر خوش اینجاست که امروزه با وجود روش‌های درمانی نوین و پیشرفت علم پزشکی، آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید این بیماری بزرگ و وحشتناک نیست.

اگر به‌عنوان یک زن، به مراقبت بیشتر از خودتان فکر می‌کنید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا ضمن آشنایی با انواعی از سرطان‌های رایج و شناخت علائم آنها، متخصصانی را بشناسید که مشاور خوبی در زمینه درمان یا پیشگیری از این اختلال هستند.

علائم سرطان در زنان

علائم سرطان در زنان

شناسایی سرطان‌های رایج در زنان

نمی‌توان به‌طور دقیق گفت که علت سرطان در زنان چیست چراکه علم پزشکی موفق نشده در این رابطه نظریه ثابتی ارائه دهد اما می‌توان عوامل ژنتیکی و محیطی را در این اتفاق دخیل دانست.

پیش از آنکه به بررسی علائم سرطان در زنان برسیم، ترجیح دادیم لیست کوتاهی از شایع‌ترین سرطان‌هایی که در زنان رخ می‌دهند را برایتان بنویسیم تا در عناوین به‌طور مفصل‌تری راجع‌به آنها صحبت کنیم.

  • سرطان سینه
  • سرطان تیروئید
  • سرطان تخمدان
  • سرطان واژن
  • سرطان روده بزرگ
  • سرطان دهانه رحم
  • سرطان پوست

سرطان سینه، شناسایی عوامل و درمان با روش‌های نوین

یکی از علائم سرطان در زنان، توده‌هایی است که در سینه یا زیربغل ظهور پیدا می‌کنند. در این راستا به بانوان توصیه می‌شود که نسبت به تغییر شکل سینه، تغییر پوست سینه ، درد نوک آن و ترشحاتی که حاوی خون است بی‌توجه نباشند.

البته نمی‌گوییم که بروز این عوامل، احتمال ۱۰۰% سرطان است اما اگر این تغییرات بیش از یک هفته ماندگار شد، به‌طوری که با لمس سینه‌هایتان احساس درد کردید، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید تا مشکل شما شناسایی شود.

اطلاعاتی کلیدی در خصوص شناخت سرطان تیروئید

سرطان تیروئید از جمله بیماری‌هایی است که به‌طور طبیعی ۲ الی ۳ برابر بیشتر زنان را درگیر می‌کند. همچنین حدود ۵% از موارد ابتلا به سرطان در زنان و ۳% از مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری را شامل می‌شود.

علائم این بیمار می‌تواند به اشکالی مانند اختلال در بلع، دردهای مکرر گلو و گردن، التهاب غدد لنفاوی و تغییر و گرفتگی صدا به‌مدت چند هفته باشد. اما جای نگرانی نیست، امروزه سرطان با روش‌هایی همچون جراحی، هورمون‌درمانی یا رادیواکتیو قابل درمان است. اگر ساکن اصفهان هستید و با بروز این علائم مواجه شده‌اید، هرچه زودتر به دکتر سرطان زنان در اصفهان مراجعه کنید تا مشکل شما در مراحل اولیه درمان شود‌.

مبارزه با سرطان تخمدان از طریق تشخیص علائم

دردهای مکرر و ناگهانی در ناحیه شکم و تشخیص توموری که از طریق نتیجه آزمایش به آن پی می‌برید، از دیگر علائم سرطان در زنان شناخته می‌شود که البته این بیماری، تخمدان را هدف گرفته است.

شناسایی تومورها تا زمانی که بزرگ نشده باشند در ۹۰% مواقع امکان‌پذیر نیست‌. بنابراین؛ تشخیص تجمع مایعات در شکم یکی از نشانه‌هایی است که با کاهش یا افزایش ناگهانی وزن همراه می‌شود.

سرطان واژن، علائمی که هر زنی باید بشناسد

از جمله سرطان‌های نادری که مخصوص بانوان است و معمولا در اثر بیماری HIV ایجاد می‌شود، سرطان واژن است که معمولا به‌واسطه تست‌هایی نظیر معاینات لگن و روتین چکاپ زنان تشخیص داده می‌شود.

حالا علائمی که نشان از وجود این سرطان دارند، عبارت‌اند از خونریزی میان قاعدگی، خونریزی پس از رابطه جنسی یا هنگام آن، خونریزی واژینال در دوره یائسگی، ترشحات دارای خون و خارش‌هایی مکرر و آزاردهنده.

کلید بهبود درمان با شناخت علائم سرطان روده بزرگ

سرطان روده بزرگ، عاملی خطرناک و در ۵۰% مواقع کشنده که متاسفانه پس از ۲ سرطان سینه و ریه، سومین بیماری است که خانم‌ها را درگیر می‌کند اما اگر هرچه زودتر نشانه‌های آن را بشناسید، احتمال موفقیت در روند درمان‌تان بیشتر خواهد بود.

به‌طور کلی مواردی همچون اختلال در اجابت مزاج، تغییر حالت اجابت مزاج، وجود خون در مدفوع و اسپاسم‌های روده در قسمت پایین شکم از علائم سرطان در زنان شناخته می‌شوند.

درصورت مشاهده هریک از این علائم و ماندگاری آنها پس از چند روز، در اولین فرصت به پزشک مراجعه کرده تا با تشخیص مشکل شما روند درمان را آغاز شود‌. در این راستا مراجعه دکتر سرطان زنان بندرعباس اگر ساکن این شهر هستید، می‌‌تواند راه‌گشای شما در حل این مشکل باشد. البته با مشاوره آنلاین(https://doctoreto.com/doctors/telehealth) نیز می‌توانید در هر کجای کشور از خدمات و راهنمای متخصصان سرطان بهره‌مند شوید.

اهمیت شناخت علائم سرطان پوست در زنان

از دیگر سرطان‌های شایع در بین زنان و مردان، مربوط به پوست است اما خوشبختانه روش‌های درمانی خوبی برای ریشه‌کن‌کردن این اختلال وجود دارد. البته اگر بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود، احتمال درمان آن ۹۹% و اگر در مراحل پیشرفته که سرطان به ارگان‌های دیگر متاستاز کرده باشد، احتمال موفقیت درمان، ۳۰% خواهد بود.

بنابراین؛ مهم است که نشانه‌های رایج آن را بشناسید تا درصورت بروز این مشکل، خیلی سریع پیگیر درمان خود شوید. به‌طور مثال زخم‌هایی که اصلا خوب نمی‌شوند، افزایش خال‌های پوستی یا بزرگترشدن آنها، لکه‌های قرمز پوسته‌پوسته‌شده و ایضا تغییرات ناشناخته‌ای که پوست شما را از حالت طبیعی خارج می‌کند، می‌تواند بخشی از ظهور علائم سرطان در زنان باشند‌.

اهمیت آگاهی و پیشگیری با مشاوره درخصوص سرطان

زمانی که پای بیماری مرگ‌بار وسط باشد، همه بیماران برای علاج خود به‌دنبال بهترین دکترها هستند. اما چگونه می‌توان بهترین متخصصان را پیدا کرد؟ شاید فکر کنید که هرکدام از سرطان‌ها، متخصص مخصوص به خود را دارد اما در اشتباهید! درواقع دسته‌بندی پزشکان متخصص سرطان در شیوه درمان آنهاست، نه چگونگی بیماری.

گذشته از این مسائل، نکته مهمی که قصد عنوان آن را داریم، دریافت مشاوره درخصوص سرطان است. این کار حتی به‌صورت غیرحضوری نیز صورت‌پذیر خواهد بود. مشاوره آنلاین دکتر سرطان زنان، اطلاعاتی همچون سوابق پزشکی فرد و خانواده و همچنین مسائلی درباره سرطان‌های تشخیص‌داده‌شده در خانواده و اقوام نزدیک مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

پس از پایان مشاوره، توصیه‌هایی دررابطه با کنترل و غربالگری سرطان ارائه می‌شود یا طبق تست‌های ژنتیکی احتمال بروز سرطان مشخص می‌شود.

جمع‌بندی

علائم سرطان در زنان، بسته به نوع بیماری ممکن است متفاوت باشد. اگر بیمار درخصوص نشانه‌هایی که در خود می‌بیند، سریع اقدام کند، ارائه‌دهندگان خدمات پزشکی با انجام آزمایشات تشخیصی سرطان‌هایی را که در مرحله اولیه قرار دارند را شناسایی کرده و در این صورت فرایند درمان نیز با احتمال بیشتری از موفقیت پایان می‌پذیرد.

در این راستا تیم‌ دکترتو با بهره‌گیری از برترین تکنولوژی‌ها و کادر درمان حرفه‌ای موفق به ایجاد تحولی مثبت در حوزه سلامت و‌درمان شده است.‌ با مراجعه به این سایت معتبر می‌توانید از خدمات پزشکان بی‌شماری با تخصص‌های مختلف بهره‌مند شوید.

 



Source link