صفر تا صد پاکسازی پوست


صفر تا صد پاکسازی پوست : امروزه پوست بر اثر عوامل مختلف مثل آلودگی هوا، تغذیه نامناسب، قرار گرفتن در برابر آفتاب و …. لطافت خود را از دست می دهد و می توان گفت خسته می شود. اینجا است که افراد به این فکر می افتند که پوست خود را درمان کنند. یکی از راه های برگرداندن طراوت و تازگی به پوست و بخشیدن جانی دوباره به آن پاکسازی است. در این مطلب می خواهیم به صفر تا صد پاکسازی پوست بپردازیم.

صفر تا صد پاکسازی پوست

صفر تا صد پاکسازی پوست

مراحل پاکسازی پوست

افراد به دلایل مختلفی پوست خود را پاکسازی می کنند. امروزه پاکسازی پوست یکی از بهترین روش ها برای تازه نگه داشتن و مراقبت از پوست می باشد. بهتر است که پاکسازی پوست زیر نظر یک متخصص انجام شود تا عملکرد و بازده خوبی داشته باشد. در ادامه به معرفی مراحل صفر تا صد پاکسازی پوست می پردازیم.

بیشتر بخوانید: جوانسازی پوست 

تمیز کردن پوست

اولین مرحله برای پاکسازی پوست تمیز کردن آن است. این مرحله بسیار مهم می باشد و باید با دقت بسیار بالا انجام شود. معمولا پوست را با استفاده پدهای پنبه ای و اسفنج های مخصوص انجام می شود.

آنالیز

بعد از اینکه پوست شما به صورت کامل تمیز شد باید پوست شما آنالیز شود. در این مرحله پوست شما مورد بررسی قرار می گیرد تا بتوانند بهترین دوره ی درمان برای پاکسازی پوست شما تعیین کنند. البته ناگفته نماند که قبل از شروع پاکسازی فرمی در اختیار شما قرار می دهند که در این فرم سوالاتی در رابطه با بیماری های پوستی شما، رژیم غذایی و همچنین داروهایی که مصرف می کنید سوال پرسیده می شود؛ زیرا تمام این موارد روی پوست شما تاثیر می گذارد.

نوع پوست

پوست دارای انواع مختلفی می باشد که عبارتند از: چرب، خشک ، مختلط و نرمال. البته باید بدانید که بعضی از افراد پوست های حساس هم جز این دسته بندی می دانند. پوست های حساس پوست هایی هستند که بسیار تمایل به التهاب و قرمز شدن دارند و همچنین به راحتی در برابر گرما، آفتاب، مواد شیمیایی و… واکنش نشان می دهند.

بسیاری از افراد می گویند که نوع پوست افراد به ژنتیک آنها مربوط است؛ ولی باید بدانید که نوع پوست می تواند با گذشت زمان تغییر کند. به عنوان مثال پوست افراد با افزایش سن رو به خشکی می رود. در این مرحله متخصص با تعیین نوع پوست ، نوع محصولات و همچنین روش های درمانی شما برای پاکسازی پوست تعیین می کند.

وضیت پوست

در مرحله بعد فرد متخصص باید وضعیت پوست شما را تعیین کند. وضعیت پوست شامل مواردی مثل: جوش، چین و چروک، آفتاب سوختگی، کمبود آب و… می باشد.

بخار دادن

در اکثر مواقع متخصصین پاکسازی پوست قبل از شروع کار با استفاده از دستگاهی یک لایه نازک بخار گرم به طرف پوست شما هدایت می کنند. این کار باعث احساس آرامش پوست شما می شود و همچنین اگر دارای جوش سر سیاه یا سر سفید باشید، این کار باعث نرم شدن انها میشود. البته ناگفته نماند که اگر شما دارای پوستی حساس باشید متخصص از این مرحله عبور می کند و انجام نمی دهد؛ زیرا ممکن است این کار باعث آسیب به پوست شما شود.

لایه برداری پوست

لایه برداری پوست به منظور از بین بردن سلول های مرده پوست انجام می شود .لایه برداری به دو روش مکانیکی و شیمیایی انجام می شود؛ که در ادامه با این دو روش آشنا می شویم.

لایه برداری مکانیکی پوست

در این روش لایه برداری از برس هایی استفاده می کنند که دارای بافتی ریز می باشند.  با استفاده از این برس ها سلول های مرده در سطح پوست شما را پاک می کنند. لایه برداری مکانیکی معمولا متخصصین به همراه مرحله قبل یعنی بخار دادن به پوست انجام می دهند.

لایه برداری شیمیایی پوست

در این نوع لایه برداری از آنزیم ها و اسید ها استفاده می کنند. در این روش زمانی که از این مواد شیمیایی استفاده می کنند پیوند بین سلول های مرده از هم می شکنند و باعث از بین رفتن آنها می شود.

استخراج

این مرحله برای افرادی انجام می شود که روی پوست خود دارای جوش های سیاه و سفید می باشند. اگر پوست شما با این نوع جوش ها احاطه شده باشد در این مرحله تمام انها از بین برده می شوند؛ که باید بدانید این مرحله از صفر تا صد پاکسازی پوست با کمی درد همراه می باشد و این درد به میزان آستانه تحمل شما بستگی دارد؛ یعنی این مرحله تا زمانی ادامه پیدا می کند تا شما بتواند درد آن را تحمل کنید. البته ناگفته نماند که اگر فردی پوستی حساس و نازک داشته باشد، درد بیشتری باید تحمل کند. این مرحله بسیار مهم و حساس می باشد زیرا اگر فردی انجام دهد که متخصص نباشد باعث شکسته شدن مویرگ های صورت می شود و پوست شما ملتهب می شود. در نتیجه سعی کنید که پاکسازی پوست را زیر نظر یک فرد متخصص و با تجربه انجام دهید.

ماساژ صورت

در مرحله بعد از استخراج به ماساژ صورت می پردازند و این کار باعث بهبود گردش خون، درخشان شدن پوست، افزایش خاصیت ارتجاعی، جلوگیری از پیری، رفع جوش، کاهش سردرد و…. می شود.

استفاده از ماسک های صورت

در این مرحله با توجه به نوع پوست و همچنین وضعیت آن از ماسک های مخصوص استفاده می کنند. این ماسک ها باعث می شود که سلول های پوست شما باز سازی شوند. البته این نوع ماسک ها باعث لطافت و شادابی پوست نیز می شود.

نتیجه گیری

پاکسازی پوست یکی از کارهایی است که بسیاری از افراد در دوره های مختلف انجام می دهند که این کار در زنها بسیار بیشتر می باشد. انجام پاکسازی پوست بسیار مهم می باشد زیرا اگر به درستی انجام نشود و همچنین از مواد و ماسک های با کیفیت و مناسب استفاده نشود باعث آسیب رسیدن به پوست شما می شود. در نتیجه سعی کنید پاکسازی صورت را زیر نظر متخصصی با تجربه انجام دهید. در این مطلب به بررسی تمام مراحل پاکسازی صورت پرداختیم و شما با خواندن این مطلب می توانید متوجه شوید که در زمان پاکسازی باید چه کارهایی و با چه ترتیبی انجام شود.

 



Source link