راهنمای مرد تنبل برای رژیم های کتوژنیک

همه چیز راجب رژیم کتوژنیک رژیم های کتوژنیک باعث می شوند که این سوخت را به سرعت بسوزانید، بنابراین نیازی به ذخیره آن 6 راه برای رسیدن به با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم شما 1402

ندارید. به طور خلاصه میتوان گفت که رژیم غذایی سالم با کربوهیدرات کم باعث میشود تا پنج مورد از نشانههای سندرم متابولیسم به مقدار زیادی کنترل شوند. بعد از این مرحله براحتی میتونید با مقدار مصرف کربوهیدرات، پروتئین و چربی رو با برنامهای که برای خودتون تهیه میکنید، کنترل کنید. قسمت و اندامی که چربی را در خود ذخیره میکند، اصلیترین تعیین کننده نوع و اندام چاق است. در همین هنگام، برنار مکفدن، یکی از چهرههای شاخص جنبش تناسب اندام در آمریکا، پرهیز غذایی را در جامعهٔ آمریکا، بهعنوان وسیلهای برای دستیابی به سلامتی جسمانی ترویج نموده و مورد توجه عامهٔ مردم قرار داد. نکته1: این برنامه غذایی متناسب با جنسیت، فعالیت و وزن برای هر کسی متفاوت بوده و این برنامه صرفا جهت آشنایی شما با رژیم کتوژنیک میباشد. گلیکوژن موجود در بدن شما به آب متصل است، بنابراین با مصرف ذخایر گلیکوژن، آب اضافی آزاد می شود. ᠎This post has be᠎en gen​er at​ed with the he lp ​of GSA C᠎ontent G enerator  D emoversi on!

رژیم کتوژنیک در دوران بارداری رژیم کتوژنیک برای افرادی که علاقهمند به کاهش متابولیسم بدن خود هستند مانند افراد مبتلا به اضافهوزن و همچنین مبتلایان به بیماری دیابت، میتواند مناسب باشد. به این ترتیب میتوان گفت که با کاهش مصرف کربوهیدرات میتوان از خطر سندم متابولیسم در امان بود… در حالی که شما در رژیم کتوژنیک باید مصرف چربی را به میزان زیادی افزایش دهید. این رژیم مصرف کربوهیدرات را کاهش می دهد و چربی را جایگزین آن می کند. هم چنین بیمارانی که به دلیل سنگ های صفرایی یا انسداد مجاری صفراوی کیسه صفرای خود را خارج کرده اند، میتوانند از روغن ام سی تی به جای روغن های معمولی که برایشان منع مصرف دارند، استفاده کنند تا ویتامین های ضروری بدن یعنی A – D – K – E به طور کامل جذب شود. هنگامی که ما کربوهیدرات مصرف می کنیم، انسولین واکنش نشان می دهد تا قند خون را افزایش دهد (قند خون افزایش می یابد) و سطح انسولین افزایش می یابد. بیماری های قلبی: رژیم غذایی کتوژنیک عوامل خطرناکی چون چربی بدن، سطح کلسترول بد، فشار خون و قند خون را بهبود می بخشد. چربی ها در این رژیم غذایی حدود 90 درصد کالری روزانه را تامین می کنند.

رژیم غذایی کتوژنیک چیست

حتماً نباید هر ماده غذایی رو تهیه کنید. اگر کمی حوصله کنید و یک لیست برای خودتون تهیه کنید، کارتون بسیار راحت میشه. یعنی مواد غذایی که مناسب استفاده در این رژیم هست رو در لینک بالا ببینید و هرکدوم که قابل تهیه بود رو یادداشت کنید. دلیل این که رژیم کتوژنیک، اشتها را نیز کاهش میدهد، غنی بودن آن از مواد مغذی کم کالری است. دست در دست هم بودن این دو عامل باعث خواهد شد تا شما در طول یک یا دو هفته اول سریعاً و به وضوح لاغر شدن خودتان را متوجه شوید. در یک تحقیق در سال 2019 محققان به این نتیجه رسیده اندکه شواهدی مبنی بر سودمند بودن رژیم کتوژنیک در دراز مدت وجود ندارد. در تحقیق انجام شده بر روی بیماران دیابتی ۷ نفر از ۱۲ نفر شرکت کننده مصرف داروهای دیابت را کاملا قطع کردند. در تحقیق دیگری گروهی از افراد که رژیم کتوژنیک داشتند ۱۱.۱ کیلوگرم و افراد گروهی که رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا داشتند ۶.۹ کیلوگرم وزن کم کردند. گرم مواد غذایی رو توضیح دادیم، اما دیدن این لیست کافی نیست!

این در حالی است که تقریباً هیچکس از خطرات چربیهای اشباع ناآگاه نیست! این روش، مطابق بر «دستورالعملهای بالینی کشوری» است و در ایالات متحده آمریکا، تقریباً تمامی شرکتهای بیمه آن را تحت پوشش خود قرار دادهاند. در رژیم کتو به احتمال زیاد وزن زیادی از دست دادهاید و بدنتان در داخل چرخه کتوسوزی قرار گرفته است. ممکن است به جای چربی، عضله از دست بدهم؟ رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا محتوی ۶۰٪ چربی، ۳۵٪ پروتئین و ۵٪ کربوهیدرات است. برای این منظور، دو مکملغذاییِ بدون قند که بهطور اختصاصی برای سن بیمار طراحی و محاسبه شده، به غذا میافزایند: یک مولتی ویتامین با مواد مغذی معدنی و دیگری ترکیبی از کلسیم و ویتامین دی. سن، وزن، میزان فعالیت، فرهنگ و اولویتها و علائق غذایی، طراحی این رژیم را تحتالشعاع خود قرار میدهند. اکثر مردان و زنان فارغ از سن، درگیر چاقی هستند. در واقع میتوان گفت اکثر کسانی که با رژیم کم کربوهیدراتی یا کتوژنیک لاغر شدند، به میزان زیادی از درصد چربی شکمی خود را از دست دادند. این رژیم مقدار متوسطی پروتئین و مقدار زیادی چربی دارد.

با این حال، پیروی از رژیم کتوژنیک بدون توصیه پزشک برای برخی افراد نامناسب یا حتی خطرناک است. فشارخون، بیماری خاموشی است که میتواند گریبان هر کسی را بگیرد و شناخت آن همزمان با شروع نشانههای خطرناک آن است. به وضوح مشخص شده است که افزایش سطح تری گلیسیرید در طولانی مدت میتواند منجر به بیماریهای قلبی خطرناک از جمله سکته قلبی شود. افرادی که سطح کلسترول بد آنها بیش از مقدار مجاز است، بیش از دیگران در معرض بروز سکتههای قلبی قرار دارند. لیپوپروتئین با چگالی بالا یا HDL که با عنوان کلسترول خوب شناخته میشود یکی از دو نوع کلسترولهای موجود در خون شما است. در دستگاه گوارش شما کربوهیدرات های موجود در غذاها به مولکول های قند مانند گلوکز شکسته می شوند تا بتوانند در جریان خون حرکت کنند و برای تامین انرژی بدن استفاده شوند. آماده کردن پروتئین از قبل: در صورت امکان، پروتئین های خود را از قبل آماده کنید تا در زمان لازم، فقط نیاز به گرم کردن داشته باشند. اثر طولانی مدت باعث میشود که فرد به مرور زمان از آسیب بیماریهای قلبی و دیابت نوع ۲ در امان باشد.

بهتر است این مقاله را بخوانید: بیماریهایی که باعث چاقی می شوند. اگر اضافه وزن دارید و میخواهید این رژیم را امتحان کنید، این مقاله از ایده آل مگ را از دست ندید. با این حال همانطور که بارها در مقاله نیز به آن اشاره کردیم رژیم کتوژنیک بر اساس مطالعات علمی انجام شده بسیار سودمند و سالم است. اکنون این بدان معنا نیست که نمی تواند ابزاری موثر باشد ، زیرا بسیاری از مطالعات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک به عنوان یک ابزار از دست دادن چربی بسیار موفقیت آمیز است ، عمدتا با استفاده از راهی برای کنترل آسان کالری دریافتی. وقتی بدن در این حالت قرار می گیرد چربی را برای دریافت انرژی می سوزاند و چربی ها در کبد به کتون ها تبدیل می شود که انرژی را برای مغز فراهم می کند. یکی از تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک حساسیت انسولین را در بدن تقویت می کند. به همین دلیل است که بدن با استفاده از کبد، پروتئین را به گلوکز تبدیل میکند تا کاهش مقدار گلوکز در بدن احساس نشود. ساختار رژیم غذایی کتوژنیک به این صورت است که با کم کردن مصرف کربوهیدارت، چربی را جایگزین آن میکند.

در حالی که سابقه طولانی مدت رژیم های کتوژنیک در مورد کاهش چربی وجود دارد ، گفته شده است که سرکوب سیگنالینگ انسولین با حذف کربوهیدرات های رژیم غذایی باعث کاهش چربی می شود. تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک می تواند باعث کاهش قابل توجه حملات تشنج در کودکان صرعی شود. صرع: رژیم غذایی کتوژنیک سبب کاهش تشنج در کودکان مبتلا به صرع می شود. سندروم تخمدان پلی کیستیک: رژیم غذایی کتوژنیک سبب کاهش سطح انسولین در بدن می شود و به همین دلیل نقش مهمی در درمان این بیماری دارد. آکنه: سطح انسولین پایین و مصرف کمتر شکر و غذاهای فراوری شده به بهبود آکنه و مشکلات پوستی کمک می کند. ۴. غذاهای مناسب کاهش وزن را انتخاب کنید. همچنین در کبد، چربی را به کتون تبدیل می کند که می تواند انرژی را برای مغز فراهم کند. نتیجه گیری اصلی از این مطالعه این بود که افزایش اکسیداسیون اسیدهای چرب به دلیل خوردن چربی بیشتر لزوما منجر به کاهش چربی بیشتر نمی شود ، در واقع ممکن است برعکس باشد. فشارخون را میتوان عامل اصلی بسیاری از بیماریها نظیر بیماری قلبی، سکته مغزی و همچنین نارسایی کلیه است.

نحوه رژیم کتوژنیک

خیلی کمتر، رژیم های کم کربوهیدرات می توانند منجر به سنگ کلیه یا سطوح

بالای اسید در بدن شما شوند. در طول رژیم کتوژنیک ممکن است دچار عوارضی مثل یبوست، افت قند خون یا سوءهاضمه و نیز در موارد نادر دچار سنگ کلیه یا اسیدیته شدن بدن شوید. کاهش کربوهیدرات بدن را در حالت متابولیک به نام کتوزیس قرار می دهد. در واقع، بهترین راه برای به دست آوردن عضله در کتو این است که مصرف پروتئین متوسطتر را هدف قرار دهید و چربی با کیفیت را در اولویت قرار دهید. روغن MCT در داخل بدن متابولیز شده و بیشتر شبیه کربوهیدرات عمل می کند تا چربی. یک مطالعه قدیمی نشان داده است که رژیم کتوژنیک، حساسیت به انسولین را تا 75 درصد بهبود می بخشد. همچنین در مطالعه دیگری مشخص شد گروهی که دارای رژیم کتوژنیک بودند (۱۱٫۱) کیلوگرم و گروهی که دارای رژیم کربوهیدرات بالا بودند (۶٫۹) کیلوگرم وزن کم کردند.

روش رژیم کتوژنیک

جالب است بدانید، اگر فکر میکنید که با داشتن رژیم کمچرب میتوانید تری گلیسیرید خونتان را کاهش دهید، سخت در اشتباهید چرا که مشخص شده است در رژیمهای کمچرب عموماً درصد تری گلیسیرید بعد از یک دوره افزایش پیدا میکند. رژیم کم کربوهیدراتی در کاهش این چربیهای زشت و زننده واقع موفق عمل میکند. به این ترتیب، زمانی که با رژیم کم کربوهیدراتی پیش میروید، اندازه ذرات کلسترول بد افزایش و مقدار کل آنها کاهش مییابد. بعضی از منتقدان این رژیم غذایی میگویند که رژیم کتوژنیک باعث افزایش کلسترول خون و در نهایت خطر بروز مشکلات قلبی میشود. در اصل، این رژیم غذایی باعث آزادسازی کتونها توسط بدن در جریان خون میشود. تبدیل کردن بدن به یک کوره ی چربی سوزی و استفاده از چربی های اضافه بدن، برای تامین انرژی بدن، کاری هست که رژیم کتو انجام میده. چربی سوزی بهطور قابلتوجهی افزایش مییابد، درحالیکه سطح انسولین (هورمون ذخیره کننده چربی) بسیار کاهش مییابد. با کاهش کربوهیدرات سطح قند خون و همچنین انسولین به مقدار بسیار زیادی کاهش پیدا میکند. رژیم های کتوژنیک می تواند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین شود که همراه با افزایش کتون ها، سلامتی بدن را فراهم میکند.