در 3 مرحله آسان گام‌های متقاعدکننده رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن را بیاموزید

فرد باید از طریق سبزیجاتی با کربوهیدرات پایین ویتامین و موادمعدنی دریافت کند. بنابراین بدن یک انسان طبیعی ترجیح میده انرژی خودش رو خیلی سریع و راحت از طریق کربوهیدرات ها یا همون فرآورده های قندی بدست بیاره. اما برخی از افراد با دستکاری های خود در رژیم کتوژنیک اصلی، اغلب رژیم کتوژنیک اصلاح شده نامیده می شوند و ادعا می کنند که دیگر عوارض رژیم کتوژنیک را ندارد، حتی اگر اینها در واقع اصلاً کتوژنیک نیستند. این بدان معنی است که آنها انرژی بیشتری نسبت به سایر انواع چربی دارند، در حالی که ویتامین ها و مواد معدنی مهمی مانند منیزیم و روی را نیز فراهم می کنند.

آووکادو سرشار از چندین ویتامین و مواد معدنی است، از جمله پتاسیم ، ماده معدنی مهمی که بسیاری از افراد ممکن است به اندازه کافی از آن استفاده نکنند. در نتیجه اجازهٔ انحلال به اوریک اسید نمیدهد و بدین ترتیب کریستالهایی از این ماده تشکیل میشود که همچون هستهای برای سنگهای کلسیمی عمل میکنند. سبزیجات غیرنشاستهای دارای کالری و کربوهیدرات کم هستند و همچنین دارای مقدار زیادی مواد مغذی از جمله ویتامین C و چندین ماده معدنی دیگر میباشند. با این حال، مصرف یک وعده سبزیجات نشاستهدار مانند سیبزمینی، سیبزمینی هندی شیرین یا چغندر میتواند کل کربوهیدرات دریافتی یک روز شما را افزایش دهد.

اما به هر حال، به حال یاد داشته باشید که تحقیقات در هر کدام از این بیماریها به هیچ وجه آن قدری نبوده که به یک جمع بندی قطعی برسیم . یا در حد معرفی یک هرم غذایی مثل هرم زیر و یک سری توصیه های کلی مثل مصرف برخی مکمل ها و الکترولیت ها و بیشتر دستور پخت غذاهای مختلف است نه یک رژیم علمی و تخصصی که همین طور است. متخصصان درمانگاه Cleveland گزارش می دهند که التهاب اطراف فولیکول های مو مانع رشد آن ها می شود و می تواند تارهای مو را ضعیف تر کند.

ویتامین D همچنین مسئول حمایت از سیستم ایمنی بدن، تنظیم رشد سلولی، افزایش سلامت استخوان و کاهش التهاب در بدن است. شیک های پروتئینی MCT: نارگیل یک میان وعده ایده آل پس از تمرین است زیرا پروتئین را همراه با تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط مفید برای حمایت از ریکاوری و رشد عضلات پس از جلسات تمرینی فراهم می کند. آووکادو: از میوه های روغنی مناسب برای مصرف در رژیم کتوژنیک است. یک تخممرغ بزرگ حاوی کمتر از ۱ گرم کربوهیدرات و حدود ۶ گرم پروتئین است که تخممرغ را به غذایی مناسب برای یک سبک زندگی کتوژنیک تبدیل میکند. در یک تحقیق دیگر روی ۳۴۹ فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ اینطور یافت شد آنهایی که از یک رژیم کتوژنیک پیروی کرده بودند توانسته بودند در یک دوره ۲ ساله به طور متوسط ۲۶.۲ پوند (۱۱.۹ کیلوگرم) وزن کم کنند.

پیروی از کتو برای مدت طولانی دشوار است و رعایت قوانین سختگیرانهاش کسالتبار خواهد بود. باید بگوییم که این نمونه، همانطور که عنوان شده صرفاً جهت آشنایی شما با این رژیم آورده شده است، از این رو پیروی از آن توصیه نمیشود زیرا رژیم غذایی هر کسی بایستی با توجه به شرایط هر فرد طراحی و تجویز شود. با استفاده از اپلیکیشن هایی که به شما کمک می کنن درشت مغذی ها رو شمارش کنین می تونین متوجه بشین که چقدر چربی و پروتئین مصرف می کنین. بعد از 27 روز شخصی که 110 کیلوگرم وزن داشت، با استفاده از رژیم کم چربی وزنش به عدد 105.5 رسید.

یک رژیم کتوژنیک معمولاً کربوهیدرات را به ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز محدود میکند. به طور کلی کتوزیس شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود 20 تا 50 گرم در روز و دریافت چربیهایی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغنهای سالم است. روغنهای سالم: در درجه اول روغن زیتون ناب، روغن نارگیل و آووکادو. روغن نارگیل سرشار از MCT است که میتواند تولید کتون در بدن را افزایش دهد. پنیر سرشار از پروتئین، کلسیم و اسیدهای چرب مفید است، اما حاوی مقدار کمی کربوهیدرات است. ماهی قزلآلا، ساردین، ماهی خالمخالی و سایر ماهیهای چرب سرشار از چربیهای امگا۳ هستند که مشخص شده در افراد دارای اضافه وزن و چاقی باعث کاهش سطح انسولین و افزایش حساسیت آیا پروبیوتیک ها در رژیم کتوژنیک مفید هستند؟ به انسولین میشوند.

مطالعهای قدیمی نشان داد که رژیم کتوژنیک حساسیت به انسولین را تا ۷۵ درصد افزایش میدهد. این رژیم غذایی تا حدودی شبیه به رژیم اتکینز است. بیماری پارکینسون؛ اگرچه تحقیقات بیشتری در این مورد نیاز است، اما مطالعهای نشان داده که رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک میکند. اکنون مطالعات نشان داده اند که این رژیم می تواند برای طیف گسترده ای از بیماریها مفید باشد. مطالعات نشان میدهند که رژیم غذایی برای طیف گستردهای از بیماریها و وضعیتهای پزشکی مفید است. همچنین شواهد اولیهای وجود دارد که نشان میدهد ممکن است این رژیم برای برخی سرطانها، بیماری آلزایمر و سایر بیماریها نیز مفید رژیم کتوژنیک و بیماری آلزایمر باشد.

کتواسیدوز خطرناک است اما کتون زدگی در رژیم غذایی کتون معمولاً برای افراد سالم مفید است. رژیم کتو و تیروئید؛ این رژیم نمیتواند به تعادل هورمونی کمک کند و امکان دارد برای کسانی که دچار اختلالات تیروئیدی هستند، مشکل بهوجود میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک بیاورد. برای اطلاعات بیشتر در مورد رژیم های کم کربوهیدرات یا کتو و عملکرد ورزشی، این مقاله را بخوانید. نکته قابل توجه در رژیم لاغری این است که شما نباید به هیچ وجه وعده های غذایی خود را حذف کنید به نقل از NHS حذف وعده های غذایی ضروری به مراتب پر خطر تر از چاقی می باشد و شما رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر را در معرض انواع بیماری ها قرار می دهد.

برخلاف چربیهایی با زنجیره بلند، MCT مستقیماً توسط کبد جذب شده و به کتون تبدیل میشود یا به عنوان یک منبع سریع انرژی مورد استفاده قرار میگیرد. در اینگونه مطالعات (که به آن «مطالعهٔ همگروهی گذشتهنگر» میگویند) اغلب یک گروه از بیماران که اخیراً توسط پزشک درمان شدهاند را با گروه دیگری از بیماران مشابه که تنها رژیم غذایی را بهدرستی رعایت کردهاند مورد مقایسه قرار میدهند. امکان از دسترفتن دورههای پریود یا نامنظمشدن آن با رعایت رژیم کتوژنیک وجود دارد.

در هفتههای نخست رعایت این رژیم، احتمال کسرشدن ۴ کیلوگرم از وزن وجود دارد. البته صرفنظر از نوع آن، اگر با در نظر گرفتن تمام شرایط، تصمیم به رعایت این رژیم گرفتید، باید مقدار زیادی سبزیجات غیرنشاستهای مصرف کنید تا دچار عوارض ناشی از کمبود فیبر نشوید. در این رژیم اشخاص می توانند قبل و بعد از ورزش ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات استفاده کنند تا قادر باشند شدت ورزش خود را افزایش دهند. علاوهبر این، مصرف روغن نارگیل ممکن است به بزرگسالان مبتلا به چاقی کمک کند تا وزن و توده چربی شکمی خود را کاهش دهند.

روغن MCT بهبود عملکرد مغز، مبارزه با مخمر و رشد باکتریها را نیز تسهیل میکند. روغن نارگیل، روغن آووکادو، روغن زیتون، روغن MCT، سس مایونز کتویی نیز چربیهای سالمی است که در رژیم کتوژنیک مجاز به استفاده از آنها میباشید. محصولات کمچرب یا رژیمی: سس مایونز کمچرب، سس سالاد و چاشنیها. در یک مطالعه، افرادی که رژیم کتوژنیک را انتخاب نمودند، ۲.۲ برابر بیشتر از سایر افرادی که یک رژیم غذایی کمچرب با کالری محدود داشتند، وزن کم کردند. آنها همچنین منبع خوبی از پروتئین با کیفیت بالا هستند، که نشان میدهد میتوانند به حفظ توده عضلانی در طی یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم، کمک کنند.

علاوهبر این، خوردن مرتب پنیر ممکن است به کاهش از دستدادن توده عضلانی و قدرت ناشی از افزایش سن کمک کند. ۲۸ گرم پنیر چدار دارای ۱ گرم کربوهیدرات ، ۶٫۵ گرم پروتئین و مقدار کافی کلسیم است. در واقع، برخی از مطالعات بیان میکنند که پنیر ممکن است به حفاظت از بدن در برابر بیماری قلبی نیز کمک کند. به این دلیل که نوع تغذیه دام در کیفیت گوشت آن مؤثر میباشد و حیواناتی که علوفه میخورند، گوشت با مقادیر بیشتری چربی امگا۳، اسید لینولئیک و آنتیاکسیدان نسبت به گوشت حیوانات تغذیه شده با غلات تولید میکنند.

در صورت امکان، بهتر است گوشت را از منابعی تهیه کنید که با علوفه تغذیه شده باشند. گوشت گاو یا بوقلمون که صفر گرم کربوهیدرات خالص دارند. در این رژیم اغلب ۶۰ درصد چربی، ۳۵ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات مصرف میشود. افراد دیابتی در رژیم غذایی خود از استویا برای تنظیم قند خون و کاهش وزن استفاده می کنند. قدم دوم » بدن شما در نبود کربوهیدات و گلوکز به منبع دیگه ای برای جذب انرژی صبحانه کتوژنیک کاملترین لیست نیاز داره. این روش به شما کمک میکند که خیلی زود و سریع از متخصص موردنظرتان وقت بگیرید. مورد بعدی که خیلی راحت میشه اون رو دور زد، کمبود مواد معدنی بدن هستش.

موارد منع استفاده: افرادی که به کمبود پیرووات کربوکسیلاز، بیماری پورفیری و یا اختلالات ژنتیکی نادر در متابولیسم چربی مبتلا هستند، باید از استفاده از رژیم کتوژنیک خودداری کنند. آنها حاوی مقدار کمی دیگر هستند و به راحتی می توانند تعداد کربوهیدرات روزانه شما را افزایش دهند – بدون اینکه تغذیه قابل توجهی را ارائه کنند. غذاهای رژیمی بدون قند: آبنباتهای بدون قند، شربتها، پودینگها، شیرینکننده ها، دسرها. غذاهای حاوی تخممرغ مانند املت هم از گزینههای عالی هستند. علاوه بر این سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL هم در بین افراد با رژیم کتویی، بهبود پیدا کرده بود. ᠎Th᠎is c​on​tent h as be en do ne by GSA Con te nt Gen​erator Demover᠎sion.

او مستقیماً شاهد موفقیتهای کانکلین بود و تلاش کرده بود همان نتایج را در ۳۶ بیمار خود بهدست آورد. با این حال، بسیاری از بیماران، این رژیم را بنا به دلایل گوناگون رها کردند و کیفیت شواهد علمی نیز در مقایسه با کودکان پائینتر بود. با این حال، برای افراد مبتلا به دیابت، متئو هشدار می دهد که باید از قند خون پایین اجتناب شود. برای مشورت با پزشکان و متخصصان تغذیه میتوانید از سیستم نوبت دهی اینترنتی سایت دکتردکتر استفاده کنید. با تداوم رژیم هم میتوانید در هر هفته، حدود ۱ کیلوگرم وزن کم کنید. برای به حداقل رساندن این عوارض، میتوانید رژیم غذایی معمولی کمکربوهیدرات را برای چند هفته امتحان کنید.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه استفاده از نوارهای کتو برای اندازه گیری کتوز لطفا از سایت ما دیدن کنید.