درمان افتادگی پلک در یک جلسه بدون درد با بلفاروپلاستی


افتادگی پلک یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌هایی است که باعث می‌شود چهره فرد مسن‌تر به نظر برسد. هرچند که افتادگی پلک لزوماً به معنی مسن بودن فرد نیست و بسیاری از افراد به دلایل ژنتیکی به این عارضه مبتلا می‌شوند.

افتادگی پلک تنها در زیبایی ظاهری فرد تأثیرگذار نیست بلکه در موارد پیشرفته می‌تواند حتی به بروز اختلال در بینایی فرد نیز منجر شود.

بلفاروپلاستی یک جراحی سبک روی پلک است که مشکل افتادگی پلک را درمان می‌کند. با ما در این مطلب همراه باشید تا با عمل بلفاروپلاستی، روش انجام آن و بهترین مراکزی که برای انجام بلفاروپلاستی می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید، آشنا شوید.

بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین در اهواز

بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین در اهواز

بلفاروپلاستی چیست؟

در عمل بلفاروپلاستی پوست شل و افتاده اطراف پلک بالا و یا پف پلک پایین (بلفاروپلاستی پلک پایین) برداشته می‌شود. با انجام این عمل مجدداً پلک فرد ظاهری جوان و شاداب پیدا می‌کند و مشکلی که در بینایی فرد بابت شل بودن پوست ایجاد شده برطرف می‌شود.

همان‌طور که ذکر شد این عمل بیشتر برای افراد مسن انجام می‌شود اما در برخی موارد افرادی با سن پایین‌تر هم به دلیل وراثت به این عارضه دچار می‌شوند.

اگر قصد انجام عمل بلفاروپلاستی در اهواز را دارید، لازم است تا یک کلینیک مجهز و جراحی ماهر را برای انجام این کار پیدا کنید. انجام نادرست عمل بلفاروپلاستی می‌تواند به عوارضی مانند باز ماندن پلک منجر شود و در موارد شدیدتر بیمار را مجبور به انجام عمل ترمیمی کند.

چه کسانی می‌توانند عمل بلفاروپلاستی را انجام دهند؟

انجام عمل بلفاروپلاستی برای همه افرادی که از عارضه افتادگی پلک رنج می‌برند کاربرد دارد. این عمل معمولاً برای افرادی با سن ۳۵ سال یا بیشتر انجام می‌شود. با این حال در شرایطی که علت افتادگی پلک عوامل موروثی است، ممکن است این عارضه در سنین پایین‌تری رخ دهد.

اگر افتادگی پلک مشکلی در دید فرد ایجاد نکرده باشد، انجام این عمل جراحی به افرادی با سن کمتر از ۱۸ سال توصیه نمی‌شود و بهتر است قبل از این سن اقدام به عمل بلفاروپلاستی نکنید.

عوارض عمل بلفاروپلاستی چیست؟

عمل بلفاروپلاستی درست مانند هر عمل تهاجمی دیگری با بروز برخی عوارض همراه است. بعضی از عوارض رایج در عمل بلفاروپلاستی عبارتند از:

  • تاری دید کوتاه مدت
  • ماندگاری جای زخم و یا ایجاد گوشت اضافه در محل بخیه
  • آسیب به عضلات چشم و مشکل در باز کردن چشم‌ها
  • قرینه نشدن دو چشم
  • خشکی چشم به دلیل باز ماندن بین پلک‌ها
  • عوض شدن رنگ پوست
  • بروز عفونت و خون‌ریزی پیوسته
  • کوچک‌تر به نظر رسیدن چشم بعد از عمل

می‌توان گفت که بیشتر این عوارض تنها با انتخاب یک جراح پلک مناسب قابل پیشگیری هستند. اگر به دنبال یافتن بهترین جراح پلک در اهواز هستید، به شما مراجعه به کلینیک چشم دکتر وحید بیگی را پیشنهاد می‌کنیم.

دکتر بیگی بیش از ۲۵۰۰ جراحی چشم موفق را در کارنامه خود دارد. استفاده از جدیدترین تجهیزات جراحی و متدهای درمانی نوین، کلینیک چشم دکتر وحید بیگی را از دیگر کلینیک‌های جراحی چشم متمایز کرده است. در این کلنیک می‌توانید افتادگی پلک را در یک جلسه و بدون درد درمان کنید.

قبل و بعد واقعی بلفاروپلاستی دکتر وحید بیگی

قبل و بعد واقعی بلفاروپلاستی دکتر وحید بیگی

پیشگیری از عوارض بلفاروپلاستی

اولین گام برای پیشگیری از عوارض متحمل و ناخوشایند عمل بلفاروپلاستی این است که یک جراح چشم متخصص و با تجربه را پیدا کنید. اگر قصد انجام عمل افتادگی پلک در اهواز را دارید، توصیه ما به شما کلینیک چشم دکتر وحید بیگی است.

برای این که بتوانید از دریافت بهترین نتیجه از عمل خود اطمینان پیدا کنید، می‌توانید تصاویر مربوط به جراحی‌های پیشین پزشک مورد نظر خود را مشاهده کنید. اگر تعداد زیادی از مراجعین قبلی نتایج خوبی را از عمل به دست آورده باشند و درصد رضایت از عملکرد پزشک بالا باشد، می‌توانید با خاطری آسوده عمل بلفاروپلاستی خود را نزد پزشک مورد نظر انجام دهید.

هرچند میزان تخصص پزشک یکی از عوامل اصلی در درمان افتادگی پلک است اما تنها عامل مؤثر در این زمینه نیست. در واقع حتی اگر عمل بلفاروپلاستی شما توسط یک پزشک کاملاً با تجربه انجام شود اما نتوانید مراقبت‌های بعد از عمل را به صورت دقیق و کامل انجام دهید ریسک عفونت در شما افزایش خواهد یافت.

با توجه به این موضوع برای دریافت بهترین نتیجه از عمل خود لازم است در گام اول پزشکی با تجربه و توانمند پیدا کنید و بعد از انجام عمل به‌دقت از دستورات پزشک پیروی کنید.

مراقبت‌های بعد از عمل بلفاروپلاستی

در صورتی که از داروهایی خاصی استفاده می‌کنید لازم است پیش از انجام عمل این موضوع را به اطلاع پزشک خود برسانید. بعد از انجام عمل بلفاروپلاستی داروهای پیشین خود را بنا بر دستور پزشک مصرف کنید.

علاوه بر داروهای قبلی خود، باید برخی از داروهای تجویز شده توسط پزشک را بنا بر دستور او مصرف کنید. این داروها عموماً شامل آنتی‌بیوتیک‌ها و مسکن‌ها می‌شوند. داروهایی هم برای کاهش التهاب برای شما تجویز خواهد شد.

استفاده از کمپرس سرد بنا بر دستور پزشک، بعد از عمل بلفاروپلاستی می‌تواند به کاهش التهاب شما کمک کند. در دوران نقاهت عمل بلفاروپلاستی نوشیدن آب کافی هم می‌تواند به سرعت بهبود زخم‌ها و هم کاهش احتمال بروز خشکی چشم کمک کند.

بعد از انجام بلفاروپلاستی تا ۱۰ روز از انجام فعالیت‌های چشمی سنگین مانند تماشای تلویزیون و یا نگاه کردن طولانی به صفحه مانیتور هم اجتناب کنید. برای مدتی بعد از انجام عمل بلفاروپلاستی لازم است که از انجام فعالیت‌های ورزشی و بلند کردن اجسام سنگین هم اجتناب کنید.

بهتر است که به مکان‌های آلوده و مرطوب مانند سونا و استخر نروید تا خطر ابتلا به عفونت در شما کاهش پیدا کند.

درمان افتادگی پلک در یک جلسه بدون درد با بلفاروپلاستی

درمان افتادگی پلک در یک جلسه بدون درد با بلفاروپلاستی

مدت زمان انجام عمل بلفاروپلاستی

زمان دقیق برای عمل بلفارپلاستی با توجه به میزان پوست اضافه پلک و دیگر عوامل مؤثر در میزان پیچیدگی عمل مشخص می‌شود. در بیشترین حالت عمل بلفاروپلاستی معمولاً نهایتاً تا ۱ ساعت زمان می‌برد.

جمع‌بندی

نتیجه نهایی عمل بلفاروپلاستی ۲۰ تا ۳۰ روز بعد از انجام عمل شروع به نمایان شدن می‌کند. در واقع بعد یک ماه التهاب و کبودی‌ها کاهش پیدا می‌کنند و برای مشاهده نتیجه نهایی لازم است که تا نزدیک به ۳ ماه صبر کنید.

اگر مشکل خاصی وجود نداشته باشد معمولاً بعد از انجام عمل بلفاروپلاستی نیازی به بستری شدن وجود ندارد و عمل صورت سرپایی و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. برای دریافت بهترین نتیجه از عمل خود به شما توصیه می‌کنیم که به یک جراح چشم با تجربه و متخصص مراجعه کنید. در بیشتر موارد در صورتی که عمل اولیه با دقت کافی انجام شود نیازی به انجام عمل ترمیمی روی پلک وجود ندارد.

به طور کلی بلفاروپلاستی پلک پایین نسبت به بلفاروپلاستی پلک بالا دشوارتر است. در برخی از موارد افتادگی پلک بالا می‌تواند دید بیمار را هم مختل کند اما بلفاروپلاستی پلک پایین تنها برای زیبایی انجام می‌شود و در دید بیمار تأثیری ندارد.



Source link