بهترین نوع ایمپلنت دندان کدام است؟


بهترین نوع ایمپلنت دندان کدام است؟

بهترین نوع ایمپلنت دندان کدام است؟

بهترین ایمپلنت دندان کدام است؟ سوال افرادی است که به دنبال جبران دندان ازدست‌رفته خود هستند. ایمپلنت دندان یکی از روش‌های مناسب و قطعی برای افرادی است که به دلایل مختلفی از جمله پوسیدگی و یا ضربه، یک یا چند دندان خود را از دست داده باشند. عدم رسیدگی به این موضوع می‌تواند باعث بروز مشکلات سلامت دهان و دندان همچون کاهش تدریجی تراکم استخوان فک شود و در صحبت کردن و یا جویدن غذا اختلال ایجاد کند. اگر شما هم کاندید کاشت ایمپلنت هستید و به دنبال دانستن بهترین نوع ایمپلنت و یا بهترین مارک ایمپلنت هستید، تا انتهای مقاله همراه ما باشد.

اقدام به کاشت ایمپلنت دندان، انتخابی مهم در حفظ زیبایی و سلامت دندان‌های شماست. انواع ایمپلنت دندان و کیفیت برند تولیدکننده آن، نقش مهمی در ماندگاری ایمپلنت دارد. پس طبیعی است که قبل از هر اقدامی به دنبال کسب اطلاعات کافی باشید تا بتوانید بهترین نوع  و مارک ایمپلنت را انتخاب کنید.

خوشبختانه ایمپلنت‌های دندانی یک راه‌حل موثر و دائمی برای رفع مشکل از دست دادن دندان هستند و برتری‌های بسیاری نسبت به دندان مصنوعی و بریج دندان دارند.

فهرست عناوین

انواع ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندانی به عنوان یک تکنولوژی کارآمد در دندانپزشکی، کاربردهای مختلفی دارد و شما با مشاوره با متخصص ایمپلنت خود می‌توانید، بهترین نوع ایمپلنت را با توجه به شرایط ویژه خود انتخاب کنید. ۵ مورد از رایج‌ترین انواع استفاده از ایمپلنت دندانی، عبارت است از:

  • ایمپلنت تک‌دندان

این نوع ایمپلنت همان چیزی است که با فکر کردن به عبارت «ایمپلنت دندان» به ذهن شما می‌آید. در این نوع ایمپلنت، معمولا یک پایه تیتانیومی (بیس اباتمنت) در استخوان فک قرار داده می‌شود، سپس قطعه اباتمنت به بیس متصل می‌شود و در پایان روکش دندان بر روی آنها ثابت می‌شود.ایمپلنت تک دندان، بهترین نوع ایمپلنت برای جبران تک دندان از دست رفته است.

  • بریج بر پایه ایمپلنت

این نوع ایمپلنت زمانی کاربرد دارد که بیمار سه یا چهار دندان کنار هم را از دست داده باشد. در این صورت برای دو دندان ابتدایی و انتهایی از ایمپلنت تک‌دندان استفاده می‌شود و یک یا دو دندانِ بین آنها، بر این دو ایمپلنت تکیه خواهند کرد. بریج بر پایه ایمپلنت، پایداری بیشتری از بریج به شیوه معمول دارد.

  • دنچر (دندان مصنوعی) بر پایه ایمپلنت

استفاده از ایمپلنت برای فیکس کردن پروتز کامل و پارسیل (تکه‌ای) در دهان، روش دیگری در استفاده از ایمپلنت است. این روش جایگزینی مناسب‌ برای خمیر چسب‌های مرسوم برای فیکس کردن دندان مصنوعی در دهان است.

  • ایمپلنت تمام فک به روش All On 4

این شیوه از ایمپلنت برای پر کردن یک قوس کامل استفاده می‌شود. در این شیوه برخلاف دندان مصنوعی، دندان‌ها کاملا ثابت هستند و عملکردی مانند دندان‌های طبیعی دارند. از مزایای دیگر آن، دوره درمان سریع و زیبایی طبیعی است. این روش بهترین نوع ایمپلنت برای جبران همه دندان‌هان از دست رفته فک است.

  • مینی ایمپلنت‌های دندانی

مینی ایمپلنت جایگزینی برای ایمپلنت معمولی است؛ در شرایطی که فضای خالی یا تراکم استخوانی کافی برای قرارگیری ایمپلنت معمولی وجود نداشته باشد. مینی ایمپلنت‌ها بسیار کوچک و در ابعاد یک خلال دندان هستند و بهترین نوع ایمپلنت برای استفاده در فضای کم هستند.

بهترین مارک و برند ایمپلنت دندان کدام است؟

بیش از ۱۰۰ برند در بازار محصولات ایمپلنت دندان فعال هستند که بعضی از آنها به دلیل کیفیت برتر، شهرت جهانی دارند. انواع مارک ایمپلنت از کشورهای مختلف جهان به کشورمان وارد می‌شود که ایمپلنت آمریکایی، سوئیسی، آلمانی و کره‌ای، در بین دندانپزشکان محبوبیت بیشتری دارند. البته محصولات برندهای مطرح کشورهای دیگری همچون فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و ایران نیز مورد استفاده دندانپزشکان کشورمان هستند. شرکت‌های زیر از شناخته‌شده‌ترین برندهای ایمپلنت در جهان هستند:

بهترین نوع ایمپلنت

 

چند نمونه از بهترین نوع ایمپلنت از نظر برند

  • برند سوئیسی اشترامن Straumann

برند ایمپلنت اشترومن بهترین برند ایمپلنت سوئیسی و شاید بهترین نوع ایمپلنت از نظر کیفیت تولید در جهان باشد. ایمپلنت‌های ساخت سوئیس دارای تکنولوژی برتر هستند و از باکیفیت‌ترین و گران‌ترین مارک‌های موجود در بازار به شمار می‌روند.

  • برند آمریکایی زیمر بیومتZimmer Biomet

زیمر بیومت از بهترین تولیدکنندگان ایمپلنت دندان در جهان و احتمالا بهترین نوع ایمپلنت آمریکایی است. محصولات این برند دارای برترین کیفیت بازار بوده و قیمتی بالا و مشابه با برند اشترامن دارند.

  • برند آمریکایی نوبل بیوکر Nobel BioCare

نوبل بیوکر دیگر شرکت آمریکایی برجسته در تولید ایمپلنت دندان است. این شرکت بیش از ۶۰ سال سابقه دارد و محصولات خود را در بیش از ۸۰ کشور به فروش می‌رساند.

  • برند آمریکایی دنتسپلای سیرونا Dentsply Sirona

Dentsply Sirona یک شرکت بزرگ تولیدکننده محصولات دندانپزشکی است که در ۲۱ کشور کارخانه دارد و محصولات خود را به ۱۲۰ کشور جهان ارائه می‌کند.

  • برند آمریکایی بایوهورایزونز BioHorizons

محصولات شرکت بایوهورایزنز از محبوبیت بالایی در میان دندانپزشکان برخوردار است. ایمپلنت تولیدی این برند به دلیل داشتن میکروکانال‌هایی بر روی آن، چسبندگی بسیار بالایی با استخوان دارد و روند درمان را سریع‌تر می‌کند. محصولات این برند با وجود کیفیت بالا، معمولا قیمت پایین‌تری از برندهایی همچون زیمر دارد.

برندها‌ی آلمانی درصد موفقیت بسیار بالایی داشته‌اند. بنابراین ایمپلنت آلمانی می‌تواند گزینه خوبی برای افرادی باشد که می‌خواهند باقیمت مناسب‌تر کیفیت بالایی را تجربه کنند.

images_1709974368_65ec2360be40a.jpg

عوارض استفاده نکردن از بهترین نوع ایمپلنت چیست؟

از آنجایی که کاشت ایمپلنت دندان بهترین روش برای جبران دندان‌های از دست رفته است، انتخاب بهترین نوع ایمپلنت از اهمیت ویژه ای برخوردار است چون نوعی جراحی محسوب می‌شود و عدم استفاده از بهترین ایمپلنت ممکن است عوارض شدیدی ایجاد کند که بعضی از آن‌ها جبران ناپذیر باشد. به طور خلاصه می‌توان به عوارض استفاده نکردن از بهترین ایمپلنت دندان اشاره می‌کنیم:

  • ایجاد آسیب به عصب دندان و فک
  • بروز عفونت دندان و لثه
  • ایجاد تحلیل استخوان فک در بیمار
  • بروز مشکلات در جویدن  و بلع غذا
  • شکست فرآیند کاشت ایمپلنت دندان
  • داشتن درد و ناراحتی شدید در فک و دندان

بهترین ایمپلنت دندان با قیمت مناسب کدام است؟

  • محصولات برندهای کره‌ای، از بهترین نوع ایمپلنت با قیمت مقرون‌به‌صرفه هستند. شاید بتوان از محصولات برند مطرح دنتیوم (Dentium) به عنوان بهترین ایمپلنت کره ای نام برد.
  • از دیگر برندهای باکیفیت ایمپلت کره ‌ای می‌توان به SNUC، Sewon medix، Cis و Biotem اشاره کرد که قیمت‌های مناسب‌تری به نسبت برندهای آمریکایی و سوئیسی دارند.
  • محصولات برندهای آلمانی مانند ICX و Bego با داشتن کیفیت مطلوب تحت استانداردهای کیفی کشور آلمان، دارای قیمت متوسط رو به بالا هستند و می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند.

تفاوت قیمت بین برندهای تولید ایمپلنت معمولا به دلایلی مانند تفاوت در مدت زمان گارانتی محصول و تفاوت در میزان تحقیق و توسعه و کارآزمایی بالینی برای ابداع تکنولوژی‌های تازه و کارآمد است. البته عوامل اقتصادی همچون تفاوت در نرخ ارز کشورها و هزینه‌های واردات کالا از کشورهای مختلف نیز در قیمت‌ها اثرگذار است.

منبع: https://mikhakdental.com/



Source link