اهمیت رژیم کتوژنیک در درمان سرطان

کتوژنیک و کبد چرب در بسیاری از موارد، رژیم کتوژنیک میتواند بسیاری از کودکان صرعی 6 راه برای رسیدن به با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم شما 1402 را درمان کند. بسیاری از روش های درمانی سرطان ها به گونه ای هستند که تفاوت های بیولوژیکی بین سلول های سرطانی و سلول های نرمال را هدف می گیرند. موشها در گروه نرمال و تومور، رژیم جوندگان استاندارد را دریافت کردند و گروه آزمایش فرمول کتوژنیک را به مدت 3 هفته دریافت کردند. در مطالعهای بر روی 81 نفر، محققان فوایدی مانند کاهش توده چربی در افراد مبتلا به سرطان رکتوم یا سینه و حفظ توده عضلانی اسکلتی را مشاهده کردند. کتو قدرت درمان های رایج سرطان را به وسیله ی القای فشار اکسیدایشی بر روی سلول های سرطانی، افزایش می دهد. رژیم کتو بدن را در برابر انواع سرطان ها نیز تا حدی محافظت می کند. زیرا بیشتر سرطان ها از کربوهیدرات یا قند خون برای رشد و تکثیر خود تغذیه می کنند. همچنین کاهش وزن موجب می شود تا بیماری هایی مانند قند خون و فشار خون نیز درمان گردند.

یک مطالعه نشان داد که رژیم غذایی و مصرف غذاهای کتو به مدت 24 هفته باعث کاهش گلیسرید، کلسترول LDL و قند خون در چند درصد از بیماران شد و در عین حال سطح کلسترول خوب یا HDL را در بدن افزایش داد. اینکه آیا رژیم کتوژنیک خوب است یا نه کاملاً بستگی به اهداف شما و وضعیت سلامتی شما دارد. آیا رب انار در این رژیم مجاز است؟ آلو بخارا در رژیم کتو جایی داره آیا. رژیم کتو و درمان های دارویی کاهش گلوکز به طور همزمان ، مانع از رشد بیشتر تومور در موش های مبتلا به سرطان ریه می شود. رژیم کتوژنیک به طور صریح هیچ غذایی یا گروه غذایی را محدود نمی کند ، اما به دلیل ماهیت درشت مصرف مواد مغذی ، اغلب گروه های بزرگی از غذا را از نظر ماهیت محدود می کند. در یک رژیم کتوژنیک، مصرف کربوهیدرات خود را به 5 تا 10 درصد از کالری روزانه خود محدود می کنید.

برنامه رژیم کتوژنیک

اضافه وزن زمانی اتفاق میافتد که شما بیشتر از آنچه کالری مصرف میکنید دریافت کنید. اپلیکیشن هایی نیز وجود دارند که وعده های شما را برنامه ریزی کرده و حتی لیست خرید های مورد نیاز برای درست کردن آن وعده ها را به شما ارائه می کنند. برخی پژوهشگران اذعان دارند که، اجسام کتونی تولیدشده توسط سلولهای کبدی در مهار پاسخهای تحریکی مغز و درمان صرع نقش دارند. در حقیقت، رژیم غذایی کتوژنیک برای درمان برخی انواع سرطان و کند کردن آهنگ رشد تومور مورد استفاده قرار گرفته است. عدم مصرف کربوهیدرات ها دریافت کالری را به سرعت کاهش می دهد ، در نتیجه سلول های سرطانی انرژی کمتری برای ادامه حیات خود خواند داشت و رشد و پیشرفت تومورها به کندی صورت می گیرد. اگر همچنان ادامه داشت ، سعی کنید سبزیجات حاوی فیبر زیاد مصرف کنید. فیبر چسبناک ژلی را تشکیل می دهد که حرکت غذا را از طریق دستگاه گوارش شما کند می کند. همانطور که اشاره کردیم در رژیم کتو باید درصد چربی غذای شما بیشتر باشد. نکته مهم در این پژوهش ها این است که اگر رژیم کتو با داروهای درمان دیابت و شیمی درمانی به طور همزمان انجام شود ، موثرتر خواهد بود. دیابت نوع 2 بیماری است که روی سطح قند خون اثر می گذارد.

مضرات کتوژنیک چیست

قبل از اصلاح تغذینه دیابت نوع 2 داشتم . در پژوهشی بر روی حیوانات با آسیب مغزی استفاده از رژیم کتو نقش سودمندی در بهبودی آسیبهای مغزی ایفا کرده است. بر اساس برخی پژوهشها توصیه میشود که، فرد مبتلابه صرع درصورت تشخیص پزشک تحت درمان با این رژیم قرار گیرد. بی خوابی هایشان کاهش یافته بود ، اما پایبندی به این نوع رژیم برای برخی از افراد کار مشکلی است. سندرم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، کاهش انسولین ممکن است در سندرم تخمدان پلی کیستیک نقش اساسی داشته باشد. این تأثیر تا حدی به این واقعیت نسبت داده میشود که رژیم کتوژنیک سطح انسولین را کاهش میدهد. دیگر مضررات رژیم کتوژنیک شامل آسیب به کبد و کلیه، خستگی، مشکلات تنفسی، یبوست، اختلال در قاعدگی، پوکی استخوان و مشکلات خواب میشود. نتایج تحقیقات نشان می دهد که سرطان باعث آسیب اکسیداتیو به میتوکندری می شود ، میتوکندری ها ، انرژی سلولها را تولید می کنند. به طور مثال ، تحقیقات نشان داده است که رژیم کتو می تواند درمان های استاندارد سرطان مانند شیمی درمانی و رادیوتراپی را کامل کند. در این تحقیق که بر روی نمونه موش های مبتلا به سرطان ریه و مری انجام شده است ، دانشمندان میزان گلوکز را به وسیله رژیم کتو و استفاده از داروهای دیابتی که جذب دوباره گلوکز خون از طریق کلیه را متوقف می کند ، محدود کرده اند. Th​is content was do ne  with the help ᠎of GSA Cont᠎ent Ge᠎nera tor DE MO.

رژیم کتوژنیک برای چه افرادی مناسب نیست

علاوه بر استفاده از این رژیم در درمان و مدیریت بیماریهای گوناگون، از رژیم کتوژنیک برای لاغری و کاهش وزن نیز میتوان بهره برد (بخصوص در افراد دیابتی و افراد مبتلابه فشارخون بالا) که بهدلیل کمبودن کربوهیدرات در این رژیم است. این سوپ نه تنها مانع از دست دادن آب بدن می شود ، بلکه به بهبود روحیه شما در حین رژیم لاغری کتوژنیک نیز کمک می کند. توجه کنید که این هورمون فقط در صورت ابتلا به سرطان مشکل ساز است و نه در افراد سالم. توجه داشته باشید که در صورت عدم ابتلا به سرطان، لازم نیست از این آمینو اسیدها پرهیز کنید و عدم مصرف آنها در جلوگیری از سرطان به شما کمکی نمیکند. علت اصلی بیماری صرع برانگیختگی و افزایش حساسیت مغز به محرکهای بیرونی و همچنین عدم وجود پاسخهای مهاری بهموقع است. در این روش کربوهیدرات حذف میشود و به همین دلیل میزان گلوکز که قند اصلی مورد نیاز برای مغز است کاهش مییابد. کتوزیس شرایط متابولیکی است که در آن بیشتر سوخت مورد نیاز بدن از چربی تهیه میشود. این تغییرات باعث ایجاد حالتی به نام کتوزیس یا کتون زدگی می شود و پس از چند روز رعایت آن ، چربی ها منبع اصلی انرژی در بدن خواهند شد که منجر به افزیش بسیار میزان ترکیباتی به نام کتون در خون می شوند .استفاده از رژیم کتوژنیک در درمان سرطان باعث می شود که چربی ها به بیش از 90 درصد کالری بدن تبدیل شوند.

رعایت رژیم کتوژنیک و محرومیت سلول های سرطانی از قند خون و کربوهیدرات ها ، موجب آهسته تر شدن روند رشد ، کوچکتر شدن و حتی از بین رفتن سلولهای سرطانی می شود. هنگامی که شما کربوهیدرات مصرف نمیکنید ، قند خون شما کاهش می یابد و چربی از سلول های شما آزاد می شود و به کبد می رود. گمان میرود رژیم کتوژنیک با تغییرات متابولیک خود بر خون و مایع مغزی نخاعی، که سبب افزایش کتونها و کاهش قند خون میشود، اثرات مهاری بر سیناپسهای مغزی اعمال کرده و بدین روش پاسخهای تحریکی مغزی را مهار میکند. این مطلب اطلاعات پایه ای را در مورد این رژیم و تاثیرش بر سرطان داده است. ۲۰ ساعت روزه با یک بازه زمانی ۴ ساعته و یا یک وعده غذا در روز (OMAD) حتی بهتر است. بزرگترین محرک شروع اتوفاژی نیز روزه داری است. کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی: اگر بجای کربوهیدرات ها از چربی های مفید و پروتئین استفاده کنید میتوانید خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهید چراکه با انجام اینکار منبع انرژی بدن خود را از شکر تبدیل به چربی کرده اید و این امر میتواند عواملی مانند کلسترول و چربی خون که باعث بیماری های قلبی میشوند را سرکوب کند.گفته میشود یکی از مهم ترین خواص رژیم کتوژنیک کاهش خطر ابتلا به سرطان میباشد.چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم؟

البته به خاطر داشته باشید که این فرآیند برای هر فرد کاملاً متفاوت است و برخی افراد برای شروع به تولید کتون کافی، به یک رژیم غذایی محدودتر نیاز دارند. برخی مطالعات نشان میدهد که این رژیمها کلسترول را افزایش میدهند. تحقیقات جدید بر روی موش ها نشان داده است، که تحت کنترل قرار دادن قند خون، به وسیله ی رژیم کتوژنیک و یا داروهای دیابت، می تواند با افزایش تاثیر روش های استاندارد شیمی درمانی، به درمان برخی سرطان ها کمک کند. پژوهش هایی نیز بر روی میزان قند خون 192 نفر که مبتلا به سرطان سلول های سنگفرشی ریه و مری هستند ، انجام گردیده و سپس با 120 فرد مبتلا به آدنوکارسینومای ریه مقایسه شده است. در واقع مصرف بالای چربی در رژیم کتوژنیک ممکن است منجربه افزایش کلسترول خون شود که این عامل موجب افزایش سنگهای صفراوی نیز میشود؛ چراکه بسیاری از سنگهای صفراوی ماهیت کلسترولی دارند. غذاهایی را انتخاب کنید که به آماده سازی کمی نیاز دارند تا مجبور نشوید انرژی خود را برای آماده سازی آنها صرف کنید. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا هم برای افرادی مفید است که فعالیت بدنی شدید دارند. همچون رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز، رژیم LGIT نیز در کلینیکهای سرپایی آغاز و برقرار میشوند و نیازی به اندازهگیری بسیار دقیق وزن غذاها یا پشتیبانی و نظارت شدید توسط متخصص تغذیه ندارد. ᠎A rtic le was g ener​at​ed by G SA Content Generator Demover sion!

رژیم کتوژنیک برای بیماران صرعی

صرع (Epilepsy) یک بیماری سیستم عصبی است که در بیشتر مواقع با تشنجهای مکرر و شدید شناخته میشود. این هورمون توسط کبد ساخته میشود و یک هورمون آنابولیک است که به ساخت عضلات کمک میکند. علت این امر احتمالا سطح پایین ترشح هورمون انسولین و در نتیجه ممانعت از ساخت و تجمع کلسترول بد در خون است. در این تحقیق که بر روی نمونه موش های مبتلا به سرطان ریه و مری انجام شده است، دانشمندان میزان گلوکز را به وسیله ی رژیم کتو و استفاده از داروهای دیابتی که جذب دوباره ی گلوکز خون از طریق کلیه را متوقف می کند، محدود کرده اند. رژیم کتوژنیک بر پایه ی غذاهایی با میزان چربی بالا است . برای افراد مبتلا به سرطان بهترین رژیم غذایی، رژیم بدون شکر و با پروتیین کم و پرهیز از مصرف پروتئین بالا است. غلات و مواد حاوی کربوهیدرات بالا مانند ماکارونی، برنج و پاستا. قبل از حذف کربوهیدرات ها، شاید بهتر باشد که از کربوهیدرات های فعلی به سمت کربوهیدرات های بهتر، مانند غلات کامل، حرکت کنید. کاهش مصرف سبزیجات ، میوه ها و غلات کامل با فیبر بالا نیز می تواند خطر یبوست را افزایش دهد. مکانیسم شماره ۶: کاهش التهاب به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک میکند.

معنی کتوژنیک چیست

این متخصص زنان بیان داشت: بیماران مبتلا به آندومتریوزی که تنها به دلیل اینکه احتمال بارداری آنها کمتر می شود و خطر ناباروری آنها را تهدید می کند نیز گاهی توسط پزشکان فریز تخمک برای آنها پیشنهاد می شود. همچنین سبزیجات چلیپایی و شکل مکملی آنها به نام DIM. معمولا کربوهیدرات ها انرژی بدن را به شکل گلوکز تامین می کنند. تخم مرغ ، آرد نارگیل و پیازچه رو هم به شکل مساوی اضافه و سپس مخلوط کنید. توجه کنید که دو درمان اصلی که برای سرطان انجام میشود، یعنی شیمی درمانی و رادیوتراپی، هر دو سیستم ایمنی بدن را تضعیف میکنند! روزه داری سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند و می تواند به بهبودی مجدد سیستم ایمنی آسیب دیده از طریق تحریک سلولهای بنیادی مغز استخوان، کمک کند. مکانیسم شماره ۴: سیستم ایمنی یک عامل کلیدی در پیشگیری از سرطان و کشتن سلولهای سرطانی است. ما به راهی نیاز داریم که بتواند SCOT (تنها راه ورود کتونها به سلولهای سرطانی) را مسدود کند.