9 دلیل احتمالی برای اینکه نمی توانید وزن خود را کاهش دهید


905 9 دلیل برای کاهش وزن نیست

برای برخی از افراد ، کاهش وزن بسیار ساده است: شما فقط باید نوشیدنی های گازدار و شیرینی ها را حذف کرده و به طور منظم به باشگاه بروید. برای دیگران ، به ویژه کسانی که دارای اختلالات مزمن سلامتی هستند ، کاهش وزن همچنان دشوار است و افزایش وزن با وجود انجام همه کارها بسیار آسان است.

کاهش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن از علائم بسیار شایع در افرادی است که مشکلات مزمن سلامتی دارند. برخلاف تصور عموم ، عدم توانایی در کاهش یا حفظ وزن نشانه نقص شخصیت نیست ، بلکه نقصی در سلامت متابولیک ، ایمنی یا عصبی شما است.

از نظر فرهنگی سوزاندن چربی ، به ویژه علیه زنان ، قابل قبول است. حقیقت این است که افراد دارای اضافه وزن و چاق می توانند سالم ترین رژیم ها و شیوه های زندگی را داشته باشند. آنها مجبورند – اگر جرات می کنند “معمولی” بخورند ، از کنترل خارج می شوند.

اگر نمی توانید وزن خود را کاهش دهید یا به طرزی اسرارآمیز آن را افزایش داده اید ، به جای اینکه خود را مورد ضرب و شتم قرار دهید ، در نظر بگیرید که آیا یکی از دلایل زیر دلایل اصلی است.

نه دلیل ممکن وجود دارد که نمی توانید وزن خود را کاهش دهید – هیچکدام از آنها به دلیل تنبلی یا بی انضباطی نیستند.

1 شما یک متخصص تغذیه با تجربه در طول عمر هستید. صنعت رژیم غذایی چند میلیارد دلاری ، همراه با استانداردهای غیر واقعی تصویر از بدن ، رژیم های کم کالری را به شیوه ای از زندگی تبدیل کرده است. در جوانی عالی عمل می کند ، اما با افزایش سن ، متابولیسم بدن شما از گرسنگی مداوم خسته می شود.

در پاسخ به گرسنگی ، بدن انسان به تدریج متابولیسم را کاهش داده و هورمون های تجمع چربی را افزایش می دهد. در نتیجه ، هر رژیم غذایی کم کالری می تواند شما را کمی چاق تر از رژیم اولیه دریافت کالری طبیعی کند. این توضیح می دهد که چرا رژیم ها در دراز مدت بسیار موفق هستند.

این پدیده در مطالعه بیشتر شرکت کنندگان نشان داده شد بزرگترین بازنده برنامه های تلوزیونی حقیقی. شش سال پس از پیوستن به این نمایشگاه ، محققان دریافتند که آنها روزانه 800 کالری کمتر می سوزانند و اکثر آنها به وزن قبل از نمایش بازگشتند و روزانه 400-800 کالری برای کاهش وزن مصرف کردند.

2. هورمون های گرسنگی شما بیش از حد است

برعکس ، دریافت کافی شکر و دسرها و کربوهیدراتهای فرآوری شده (نان ، ماکارونی ، برنج سفید و غیره) به طور منظم به کاهش یا حذف کربوهیدراتهای فرآوری شده و افزایش حساسیت شما به لپتین با ورزش منظم کمک می کند ، بنابراین گرسنگی و چربی شما عادی می شود. سوزش.

3. غده تیروئید شما خوب کار نمی کند

یکی از شایع ترین علل مقاومت در برابر افزایش وزن و کاهش وزن ، کم کاری تیروئید یا فعالیت کم تیروئید است. شایع ترین علت آن هاشیموتو است ، یک بیماری خود ایمنی که به غده تیروئید حمله کرده و به آن آسیب می رساند. به همین دلیل ، بسیاری از افراد حتی با شروع مصرف داروهای تیروئید وزن خود را کاهش نمی دهند. برای بهبود سلامت و کاهش وزن ، مهم است که علل اصلی کم کاری تیروئید هاشیموتو را از بین ببرید.

4- دچار التهاب مزمن می شوید

التهاب مزمن عملکرد هورمون ها ، متابولیسم و ​​سلامت روده را به هم می زند به نحوی که باعث تجمع چربی می شود و از سوزاندن چربی جلوگیری می کند.

بسیاری از مردم با پیروی از رژیم غذایی ضد التهاب و شیوه زندگی از کاهش وزن آسان لذت می برند. غذاهایی که محرک التهابی ندارند نیز درد ، مشکلات روده ، بیماریهای خود ایمنی ، فشار خون بالا ، افسردگی و سایر مشکلات سلامتی را کنترل می کنند.

5- دچار آسیب مغزی یا اختلال در عملکرد مغز شده اید

اکثر افرادی که از ضربه مغزی و آسیب مغزی رنج می برند ناگهان وزن خود را افزایش می دهند و بعد از آسیب نمی توانند وزن خود را کاهش دهند. صدمات مغزی باعث التهاب در مغز می شود که نه تنها بر عملکرد مغز تأثیر می گذارد ، بلکه با اختلال در عملکرد متابولیک ، هورمونی و ایمنی به کاهش وزن کمک می کند و از سوزاندن چربی جلوگیری می کند. قربانیان آسیب مغزی اغلب با خستگی ، عدم تحمل ورزش ، افسردگی و سایر علائم که از سوزاندن و ذخیره چربی کافی جلوگیری می کند ، دست و پنجه نرم می کنند.

۶- شما کپک دارید

کپک به طور فزاینده ای به عنوان عامل اصلی بسیاری از اختلالات و علائم بهداشتی از جمله افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن شناخته می شود. حدود یک چهارم جمعیت ایالات متحده مستعد ابتلا به کپک هستند. سمیت مایکوتوکسین ها ، محصولات جانبی کپک ها ، می تواند تأثیرات جدی بر سلامت متابولیک ، ایمنی و عصبی داشته باشد و منجر به افزایش وزن بدون دلیل و مقاومت در برابر کاهش وزن شود. این امر نه تنها در مورد قالب سیاه مخوف ، بلکه در مورد انواع رایج قالب که باعث نشت و آسیب آب در ساختمانها می شود ، صدق می کند.

7. شما با میکروبیوم روده چرب متولد شده اید

تحقیقات روی میکروبیوم روده ، که حاوی تریلیون ها باکتری روده است ، نشان می دهد که تقریباً بر همه جنبه های سلامت ما تأثیر می گذارد.

مطالعات روی موش و انسان نشان داده است که افراد چاق که با باکتری روده تلقیح شده اند به سرعت و به راحتی وزن خود را کاهش می دهند.

عواملی که بر “امضای” میکروبیوم روده شما تأثیر می گذارد به نحوی که چاقی را افزایش می دهد شامل زایمان سزارین ، شیردهی و استفاده مکرر از آنتی بیوتیک در دوران نوزادی است.

8. شما در دوران کودکی قربانی سوء استفاده جنسی یا تجاوز جنسی هستید یا PTSD دارید

بیش از دو دهه است که اکثر افراد چاق در تلاشند تا علت کاهش وزن خود را بفهمند ، یک محقق چاقی به طور تصادفی متوجه این موضوع شد – اکثر موضوعات تحقیقاتی قبل از شروع وزن گیری مورد سوء استفاده جنسی یا سوء استفاده جنسی در کودکان قرار گرفتند. به این می تواند با PTSD پیچیده و اعتیاد به غذا مبارزه کند.

به طور مشابه ، محققان رابطه ای بین وابستگی به غذا و PTSD در زنان پیدا کردند.

9. شما یک بیماری مبتنی بر مغز دارید که اعتیاد به غذا و اختلالات خوردن را افزایش می دهد

برای بسیاری از افراد با مشکلات وزن ، غذا خوردن منبعی برای رفتارهای اعتیادآور است که می تواند منجر به اختلالات خوردن شود. اعتیاد و اختلالات خوردن به طور فزاینده ای با بیماری های مبتنی بر مغز مانند ADHD مرتبط است. عملکرد عصبی مستأصل باعث ایجاد یک تفکر وسواسی می شود که زمینه ساز اختلالات خوردن و خوردن اعتیاد آور است.

به دنبال علت اصلی افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن باشید تا بتوانید شفقت خود را ایجاد کنید

امیدوارم این مقاله به شما در درک برخی از عوامل م thatثر در مبارزه مزمن با افزایش وزن و مقاومت در برابر کاهش وزن کمک کند. جامعه ما ، یک صنعت رژیم غذایی چند میلیارد دلاری و یک فرهنگ پاپ غیرممکن ، از ما می خواهد که از غذاها و نوشیدنی های شیرین با تبلیغات مداوم استفاده کنیم ، در حالی که ارزش انسان را برای ظرافت ایده آل های بدن ارزیابی می کنیم.

در نتیجه ، میلیون ها نفر ، عمدتا زنان ، شرمندگی چاق جامعه را درونی می کنند و وقتی بیماری واقعی در جامعه باشد ، نه در فرد ، باعث ایجاد شرم و نفرت از خود در اطراف غذا و بدن آنها می شود.

بدن یک ماشین فوق العاده است که همیشه در خدمت ما است. صرف نظر از اندازه شما ، می توانید زندگی و غذا خوردن را به گونه ای بیاموزید که سلامت و عملکرد شما را تضمین کند. از من بپرسید چگونه می توانم به شما کمک کنم.

دیدگاهتان را بنویسید