8 میان وعده کم کالری برای تعطیلات – دکتر رویا خادمیان


2290064 139 - 8 میان وعده کم کالری برای تعطیلات

.. میان وعده کم کالری برای تعطیلات

البته دستیابی به اهداف تناسب اندام نه تنها مستلزم رعایت رژیم غذایی سالم ، بلکه انتخاب میان وعده های مناسب و کم کالری است. انتخاب گروه میان وعده ، به ویژه در روزهای تعطیل ، باید از نظر حجم و تعادل با رژیم غذایی یکسان باشد ، هنگام انتخاب میان وعده باید اصل تنوع را در نظر گرفت.

ذرت بو داده:

اگر می خواهید میان وعده ای زیاد اما کم کالری بخورید ، استفاده از پاپ کورن ایده خوبی است. این میان وعده دارای فیبر زیادی است که می تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد. شش وعده پاپ کورن حاوی 5 گرم چربی اشباع شده ، 220 میلی گرم سدیم و 24 گرم کربوهیدرات است.

بادام ها:

اگر به آشپزخانه دسترسی ندارید و نیاز به خوردن میان وعده های سالم دارید ، می توانید 14 بادام بخورید. این به بدن شما 98 کالری می بخشد. بادام سرشار از فیبر و پروتئین است و شما را برای مدت طولانی گرسنه نگه می دارد.

سیبهای پخته:

سیب یکی از سالم ترین تنقلات است و می توان از آن به روش های مختلف استفاده کرد. یکی از این روش ها آشپزی است. سیب های پخته شده به اندازه سیب های تازه دارای فیبر و ویتامین هستند.

انبه:

استفاده از این میان وعده راه خوبی برای دریافت بتاکاروتن است. سه چهارم انبه یخ زده فقط 90 کالری دارد و 60 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می کند.

کره بادام زمینی:

می توانید یک لایه نازک کره بادام زمینی بدون نمک را با نان گندم کامل یا سیب بخورید. این میان وعده حاوی 90 کالری و 2 میلی گرم سدیم است.

مغز تخمه آفتابگردان:

می توانید یک قاشق چایخوری تخمه آفتابگردان را با یک فنجان ماست بخورید. فندق 19 کالری دارد و همه میان وعده ها کمتر از نیم گرم چربی اشباع شده دارند. به خصوص اگر به میزان سدیم بدن خود توجه کنید ، مطمئن شوید که آجیل هایی که استفاده می کنید بدون نمک هستند.

پسته:

از مقدار زیاد چربی موجود در بادام زمینی نترسید ، زیرا بیشتر این چربی ها اشباع نشده یا برای بدن مفید هستند. با خوردن 20 عدد پسته فقط 80 کالری و کمتر از یک گرم چربی اشباع شده مصرف کنید. بادام زمینی سرشار از پروتئین ، فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است.

عصبانیت:

انگور آب زیادی دارد و یک وعده انگور فقط 62 کالری دارد. آب انگور به شما کمک می کند احساس سیری کنید. انگور سرشار از ویتامین K و منگنز و مقداری فیبر است.

دیدگاهتان را بنویسید