7 فایده باورنکردنی برای سلامتی


ما هفت مزیت داریم

مردم صدها سال است که ماست مصرف می کنند. غذای زیاد و مصرف منظم می تواند جنبه های مختلف سلامتی شما را افزایش دهد. به عنوان مثال ، ماست به کاهش وزن و کاهش خطر بیماری های قلبی و پوکی استخوان کمک می کند. در این مقاله 7 فایده شگفت انگیز که از نظر علمی پشتیبانی می شوند مورد بحث قرار می گیرد.

ماست چیست و چگونه تولید می شود؟

ماست یکی از محبوب ترین محصولات لبنی است که توسط باکتری مخمر شیر تهیه می شود. باکتری هایی که برای تهیه ماست استفاده می شود ، فرهنگ ماست نامیده می شود که قند طبیعی شیر ، لاکتوز را تخمیر می کند. در نتیجه این فرآیند ، اسید لاکتیک تولید می شود که باعث انعقاد پروتئین های شیر شده و طعم و بافت منحصر به فردی به ماست می دهد. ماست را می توان از هر نوع شیر تهیه کرد. این می تواند ماست بدون چربی باشد و از شیر کامل تهیه شده است. یک ماست پرچرب است ماست معمولی بدون رنگ اضافی یک مایع سفید غلیظ و سفت با طعم دلپذیر است. متأسفانه اکثر مارک ها مواد افزودنی مانند شکر و طعم دهنده های مصنوعی را اضافه می کنند. این ماست ها برای سلامتی شما مفید نیستند. از سوی دیگر ، ماست بدون قند و معمولی فواید زیادی برای سلامتی دارد.

بدون بحث بیشتر ، ما 7 فایده علمی باور نکردنی ماست طبیعی را ارائه می دهیم.

1- ماست سرشار از مواد مغذی است.

ماست تقریباً حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما است. ماست سرشار از کلسیم است ، یک ماده معدنی مهم برای سلامت دندان ها و استخوان ها. فقط یک فنجان ماست 49 درصد از کلسیم مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند. ماست حاوی بسیاری از ویتامین های گروه B است که هر کدام از بیماری های قلبی جدی و نقایص مادرزادی لوله عصبی به ویژه ویتامین B12 و ریبوفلاوین جلوگیری می کند. همچنین یک فنجان ماست 38 درصد نیاز روزانه به فسفر ، 12 درصد منیزیم و 18 درصد پتاسیم را تأمین می کند. این مواد معدنی برای فرایندهای مختلف بیولوژیکی مانند تنظیم فشار خون ، متابولیسم و ​​سلامت استخوان ها مهم هستند.

ویتامین D یکی از غذاهایی است که ماست به طور طبیعی حاوی آن نیست ، اما ماست به طور کلی غنی از ویتامین D است. ویتامین D استخوان ها و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و می تواند خطر برخی بیماری ها مانند بیماری های قلبی و افسردگی را کاهش دهد.

ماست بیشتر مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را تامین می کند. به ویژه سرشار از کلسیم ، ویتامین B و مواد معدنی است.

2- ماست سرشار از پروتئین است

ماست دارای مقدار باورنکردنی پروتئین است ، حدود 12 گرم پروتئین در هر 200 گرم ماست. ثابت شده است که این پروتئین ها با افزایش مصرف انرژی یا دریافت کالری روزانه از متابولیسم حمایت می کنند. دریافت پروتئین کافی برای تنظیم اشتها نیز مهم است ، زیرا باعث افزایش تولید هورمون هایی می شود که نشان دهنده سیری است. این به طور خودکار کل کالری دریافتی شما را کاهش می دهد ، که برای کنترل وزن شما نیز مفید است.

در یک مطالعه ، افرادی که ماست به عنوان میان وعده می خوردند نسبت به افرادی که از میان وعده های کم پروتئین و کم کالری و کسانی که هنگام شام 100 کالری کمتر مصرف می کردند گرسنگی کمتری داشتند. اگر ماست یونانی بخورید که یک ماست بسیار غلیظ و سفت است ، اثرات مفید ماست بیشتر نمایان می شود. این ماست دارای پروتئین بیشتری نسبت به ماست معمولی و 22 گرم پروتئین برای 200 گرم ماست است. ماست یونانی در کنترل اشتها و تأخیر در گرسنگی م thanثرتر از ماست معمولی است که پروتئین کمتری دارد.

ماست ، به ویژه ماست یونانی ، دارای پروتئین زیادی است. و پروتئین برای اشتها و کنترل وزن مفید است.

3- برخی از انواع آن برای سلامت دستگاه گوارش مفید است

برخی از انواع ماست حاوی باکتری های زنده یا پروبیوتیک ها هستند که بخشی از مخمر اولیه هستند یا پس از پاستوریزاسیون به ماست اضافه می شوند. اینها هنگام مصرف می توانند برای سلامت دستگاه گوارش مفید باشند. متأسفانه بسیاری از ماست ها در اثر حرارت پاستوریزه می شوند که این امر باکتری های مفید را از بین می برد. برای اطمینان از اینکه ماست شما حاوی پروبیوتیک های موثر است ، به دنبال فرهنگ های زنده و فعال باشید که باید روی برچسب ماست مشخص شود. پروبیوتیک هایی مانند بیفیدوباکتریوم و لاکتوباسیل موجود در ماست علائم عصبی سندرم روده تحریک پذیر را کاهش می دهد. این سندرم یک بیماری شایع است و روده ها را درگیر می کند.

در یک مطالعه ، بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) که به طور مرتب شیر تخمیری یا ماست با بیفیدوباکتریوم مصرف می کردند. تنها پس از سه هفته ، بیماران بهبود تورم و دفعات مدفوع را گزارش کردند – با اثرات قابل مشاهده پس از شش هفته.

مطالعه دیگری نشان داد که ماست بیفیدوباکتریال علائم گوارشی و کیفیت زندگی مرتبط با سلامت را در زنان بدون تشخیص قطعی بیماری گوارشی بهبود می بخشد.

علاوه بر این ، تعدادی از مطالعات نشان داده اند که پروبیوتیک ها می توانند از اسهال و یبوست ناشی از آنتی بیوتیک ها جلوگیری کنند.

برخی از انواع ماست که حاوی پروبیوتیک ها هستند ، می توانند با کاهش علائم بیماری های شایع گوارشی مانند نفخ ، اسهال و یبوست ، سلامت گوارش را بهبود بخشند.

4- ماست می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند

مصرف منظم ماست – به خصوص اگر ماست پروبیوتیک باشد – می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و شانس بیماری شما را کاهش دهد. نشان داده شده است که پروبیوتیک ها التهاب مرتبط با طیف وسیعی از بیماری ها را از عفونت های ویروسی گرفته تا بیماری های گوارشی کاهش می دهند. مطالعات نشان می دهد که در برخی موارد ، پروبیوتیک ها می توانند میزان ، مدت و شدت سرماخوردگی را کاهش دهند. علاوه بر این ، خواص تقویت کننده سیستم ایمنی بدن ما تا حدی به دلیل منیزیم ، سلنیوم و روی است که مواد معدنی موثری هستند که در سلامت سیستم ایمنی بدن نقش دارند. ماست غنی شده با ویتامین D سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. پتانسیل ویتامین D برای پیشگیری و محافظت در برابر بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مورد مطالعه قرار گرفته است.

ماست پروبیوتیک ، ویتامین ها و مواد معدنی را برای تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت در برابر بیماری ها ارائه می دهد

5. ماست می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند.

ماست حاوی مواد مغذی ضروری برای حفظ سلامت استخوان ها از جمله کلسیم ، پروتئین ، پتاسیم ، فسفر و گاهی ویتامین D است. همه این ویتامین ها و مواد معدنی به ویژه در پیشگیری از پوکی استخوان م aثر هستند ، وضعیتی که باعث ضعیف شدن استخوان ها می شود. پوکی استخوان در افراد مسن شایع تر است. تراکم استخوان افرا با پوکی استخوان کمتر و خطر شکستگی بیشتر است. با این حال ، مطالعات نشان داده است که خوردن حداقل سه میان وعده به طور منظم و روزانه می تواند توده و قدرت استخوان را حفظ کند.

ماست سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که نقش کلیدی در سلامت استخوان ها ایفا می کند. مصرف منظم خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد.

6- ماست می تواند برای سلامت قلب مفید باشد

میزان چربی موجود در ماست یکی از دلایل بحث در مورد مزایای سلامتی است.بیشتر ماست ها با مقدار کمی اسیدهای چرب اشباع نشده اشباع شده اند. قبلاً تصور می شد که چربی های اشباع باعث بیماری های قلبی می شوند ، اما تحقیقات اخیر نشان داده است که این چربی به هیچ وجه وجود ندارد. با این حال ، ماست های کم چرب و بدون چربی هنوز در ایالات متحده محبوب هستند. هیچ شواهد روشنی وجود ندارد که ماست برای سلامتی شما مضر باشد ، در واقع می تواند برای قلب شما مفید باشد. برخی از مطالعات نشان داده اند که خوردن چربی اشباع شده از همه محصولات لبنی کلسترول HDL خوب را افزایش می دهد که می تواند از بیماری های قلبی جلوگیری کند. نشان داده شده است که محصولات لبنی مانند ماست به کاهش فشار خون کمک می کند ، که یکی از عوامل خطر اصلی برای بیماری های قلبی است.

صرف نظر از میزان چربی ، ماست با افزایش کلسترول خوب HDL و کاهش فشار خون برای سلامت قلب مفید است.

7. ماست می تواند کنترل وزن را بهبود بخشد

ماست دارای خواص زیادی است که می تواند به کنترل وزن کمک کند. علاوه بر کلسیم برای مبتدیان ، پروتئین های زیادی وجود دارند که هورمون های کاهش دهنده اشتها را افزایش می دهند مانند پپتید YY و GLP-1. علاوه بر این ، چندین مطالعه نشان داده است که مصرف ماست ارتباط کمی با وزن بدن ، درصد چربی بدن و دور کمر دارد. یک مقاله تحقیقی نشان داد که مصرف لبنیات پرچرب مانند ماست می تواند میزان چاقی را کاهش دهد. مطالعات دیگر نشان داده است که ماست خواران تمایل بهتری نسبت به غیر ماست خواران به طور کلی دارند.

ماست سرشار از پروتئین بسیار اشباع شده است و می تواند تغذیه کلی شما را بهبود بخشد.

ماست ممکن است برای همه مناسب نباشد

برخی از افراد ، به ویژه افرادی که به عدم تحمل لاکتوز یا حساسیت به شیر مبتلا هستند ، باید توجه داشته باشند که مصرف ماست می تواند عوارض جانبی داشته باشد.

عدم تحمل لاکتاتور

عدم تحمل لاکتوز باعث عدم تحمل لاکتوز ، آنزیمی که بدن برای تجزیه قند شیر نیاز دارد ، می شود و در اثر کمبود لاکتوز ایجاد می شود که باعث ایجاد علائم مختلف گوارشی مانند درد شکم و اسهال پس از مصرف محصولات لبنی می شود. به همین دلیل ، افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند نباید ماست بخورند.

با این حال ، برخی از افرادی که به لاکتوز حساسیت ندارند ، می توانند این را تحمل کنند زیرا مقداری از لاکتوز در طول تولید ماست تجزیه می شود و پروبیوتیک ها می توانند برای هضم آن با یکدیگر همکاری کنند. در صورت عدم تحمل لاکتوز ، تشخیص اینکه آیا می توانید ماست بخورید دشوار است.

حساسیت به شیر

محصولات لبنی حاوی کازئین و پودر شیر هستند ، پروتئین هایی که برخی افراد به آن حساس هستند. در این موارد ، شیر باعث ایجاد واکنش از کهیر تا ادم و آنافیلاکسی تهدید کننده زندگی می شود.

شکر اضافی

بسیاری از انواع ماست حاوی مقدار زیادی شکر هستند ، به ویژه قندهای دارای چربی کم. مصرف بیش از حد شکر با تعدادی از مشکلات سلامتی مانند دیابت و چاقی همراه است. به همین دلیل ، خواندن برچسب مواد غذایی و اجتناب از مارک هایی که از قند استفاده می کنند ، مهم است.

ماست برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز یا حساسیت به شیر می تواند عوارض جانبی داشته باشد.بیشتر انواع ماست حاوی مقدار زیادی قند است که می تواند نقش ویژه ای در سلامتی داشته باشد.

چگونه بهترین ماست را برای سلامتی خود انتخاب کنیم

در مورد انتخاب ما ، هرچه ساده تر باشد ، بهتر است. ماست های ساده و بدون قند بهترین هستند زیرا حاوی مواد کوچکی هستند بدون افزودن شکر. استفاده از ماست کم چرب یا پرچرب یک انتخاب شخصی است. رژیم های پرچرب کالری بالایی دارند ، اما این بدان معنا نیست که سالم نیستند. فقط مطمئن شوید که نسبت اندازه گیری توصیه شده را رعایت می کنید. همچنین باید به دنبال ماست هایی با فرهنگ زنده و فعال باشید تا مطمئن شوید از پروبیوتیک هایی استفاده می کنید که سلامت شما را بهبود می بخشد.

بهترین ماست برای سلامتی شما حاوی مواد کمتری است و شکر اضافه نمی کند. مارکی را انتخاب کنید که حاوی پروبیوتیک باشد.

نامه ها دیگر

ماست سرشار از مواد مغذی است و با کمردرد منظم می تواند سلامت شما را بهبود بخشد. همچنین می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش داده و در عین حال به سلامت دستگاه گوارش و کنترل وزن کمک کند. مطمئن شوید که ماست مورد استفاده خود را عاقلانه انتخاب کرده اید انواع ساده و بدون قند که حاوی پروبیوتیک هستند را انتخاب کنید تا بیشترین فایده را برای سلامتی خود داشته باشید.

رژیم آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید