5 غذای اصلی که باعث مشکلات خواب می شوند


برای داشتن یک فرد سالم و شاد داشتن یک خواب خوب بسیار مهم است. اگرچه اکثر مردم این را می دانند ، اما تعداد کمی از ما دقیقاً می دانیم که کمبود خواب چگونه بر ما تأثیر می گذارد و بسیاری از کارهایی که ما به طور منظم انجام می دهیم تا باعث ایجاد مشکل در خواب شود.

مزایای کلیدی خواب خوب از جمله بهره وری بهتر ، عملکرد بهتر ورزشی و کاهش خطر ابتلا به برخی بیماریها و بیماریها وجود دارد. بخش دوم این است که بی خوابی مزمن و حتی خفیف می تواند به طور قابل توجهی بر سطح هورمون های ما از جمله افزایش کورتیزول تأثیر بگذارد و مشکلات زیادی مانند بیماری خود ایمنی ایجاد کند.

اوه!

متأسفانه ، اکثر مردم به اندازه کافی برای نیازهای خود نمی خوابند و وضعیت بدتر می شود ، برای بسیاری از افراد کیفیت خواب پایین تر از حالت ایده آل است.

چقدر باید بخوابیم؟

گفته می شود بزرگسالان به حدود 7-9 ساعت در شب نیاز دارند ، اما بسیاری از افراد درآمد کمتری از آن دارند. ما نیز مانند دیگران مقصر هستیم ، اما باور کنید ما سخت کار می کنیم تا اولویت را به خواب ، به ویژه خواب با کیفیت ، بدهیم. لیستی از کارهایی که برای بهبود خواب انجام می دهیم شامل عینک های آبی روشن ، F-lux در رایانه ما ، آغشته به منیزیم ، پد روغن کرچک و موارد دیگر است. شامل می شود.

تشخیص مشکلات خواب

دلایل مختلفی برای مشکلات خواب وجود دارد که ما در این مقاله به همه آنها نمی پردازیم. به عنوان مثال ، عدم وجود تشک های مناسب برای خواب می تواند شما را از خواب بیدار کرده و شما را از خواب بزرگ محافظت کند.

موارد دیگر عبارتند از:

  • بسیار گرم یا سرد (دمای ایده آل خواب در واقع 65 درجه است) ،
  • خیلی سبک
  • محیطی بسیار پر سر و صدا (ما از این دو گوش برای کمک به خواب استفاده می کنیم: گوش و سیلیکون قالب دار XXX (مورد علاقه مایکلز))

با این حال ، یکی دیگر از مواردی که می تواند باعث مشکلات خواب شما شود ، غذا و نوشیدنی هایی است که مصرف می کنید. آنچه بر بدن خود می گذاریم می تواند نقش بزرگی داشته باشد. در حالی که برخی از چیزها برای خواب کامل و حتی مفید هستند ، برخی کاملاً برعکس هستند.

رژیم غذایی شما ممکن است دلیلی برای به خواب رفتن ، خوابیدن یا استراحت کافی شما نباشد. برای کمک به شما ، این مقاله شامل پنج غذا و / یا موادی است که اگر می خواهید بهترین خواب خود را تضمین کنید ، باید از آنها جلوگیری کنید.

کافئین

(از طریق: https://pixabay.com/photos/still-life-coffee-beans-2366084/)

شکی نیست که جهان عاشق قهوه و کافئین است. بسیاری به انتخاب گرمای آن برای گرم نگه داشتن یا فقط به این دلیل که طعم را دوست دارند ، تکیه می کنند. میلیون ها نفر هر روز فنجان های زیادی مصرف می کنند و این بخش مهمی از کار روزانه آنها است. متأسفانه اختلالات خواب می تواند ناشی از کافئین باشد.

اگرچه اکثر ما می دانیم که در پایان روز قهوه نمی نوشیم ، اما کافئین در سایر محصولات نیز وجود دارد. این را می توان در چای ، نوشابه های گازدار ، شکلات و حتی برخی داروها یافت. شما می توانید هر روز قبل از خواب کافئین بنوشید و حتی نمی دانید اگر تحقیقات خود را انجام ندهید.

به عنوان مثال ، اکسدرین دارویی است که در هنگام سردرد در دسترس است ، اما در واقع حاوی کافئین است. داروهای دیگر شامل کافئین و بسیاری از قرص های کاهش وزن ، دیورتیک ها و داروهای سرماخوردگی است.

همیشه قبل از خواب لیست کارهای خود را بررسی کنید تا کافئین را بررسی کنید. اگرچه همه این مسئله را متفاوت حل می کنند ، اما بسیاری از مردم هنوز 10-12 ساعت پس از مصرف کافئین در خوابیدن مشکل دارند.

دلیل وحشتناک بودن کافئین برای خواب ما این است که یک محرک است که می تواند شوک های انرژی را در افراد ایجاد کند. همانطور که می توانید تصور کنید ، این برعکس چیزی است که مردم قبل از خواب می خواهند. کافئین همچنین می تواند چرخه طبیعی خواب / بیداری بدن را مختل کرده و گیرنده های شیمیایی خاصی را در مغز که باعث خواب می شوند مسدود کند. برای روز عالی است ، اما نه به اندازه تلاش برای خواب ، شما را بیدار ، هوشیار و مولد نگه می دارد.

علاوه بر این ، کافئین معمولاً برای مدتی در بدن می ماند و اگر مراقب نباشید ، خوابیدن را دشوار می کند. در بیشتر موارد ، اگر نمی دانید بدن شما بعداً می تواند از عهده چه چیزی برآید ، همیشه ایده خوبی است که از مصرف کافئین در بعد از ظهر اجتناب کنید.

ظروف تند

چیزهای کمی وجود دارد که به اندازه یک غذای تند زیبا خوشمزه یا رضایت بخش باشد. اما معمولاً لازم است از آن در عصر و بلافاصله قبل از خواب جلوگیری شود. دلیل اصلی این امر این است که غذاهای تند بیشتر باعث سوزش سر دل می شوند.

درد و ناراحتی در هنگام حمله قلبی خواب راحت را دشوار می کند و می تواند باعث شود چندین بار در نیمه شب از خواب بیدار شوید. سوزش سر دل و رفلاکس اسید در هنگام خواب می تواند با نشستن یا ایستادن مکرر تشدید شود.

یکی دیگر از دلایل اجتناب از غذاهای تند این است که ممکن است برخی دمای بدن شما را افزایش دهند. بسیاری از مردم هنگام گرم شدن هوا با مشکل روبرو می شوند ، بنابراین می توانید ببینید که چگونه این می تواند مشکل ساز شود. همچنین انرژی بیشتری از بدن برای هضم ادویه جات گرفته می شود ، که می تواند مانع از خواب راحت شما شود.

یک اعتقاد قدیمی وجود دارد که غذاهای تند می توانند باعث رویاهای عجیب و غریب شوند ، اما هنوز عمیقاً مورد بررسی قرار نگرفته است تا ببینیم آیا این حقیقت دارد.

به طور مشابه ، غذاهای بیش از حد اسیدی می توانند باعث سوزش سر دل شوند و به طور کلی باید در ابتدای روز قبل از خواب مصرف شوند. بنابراین پرتقال یا گریپ فروت که قبل از خواب می نوشید ممکن است همیشه بهترین انتخاب نباشد.

غذاهای چرب

چه کسی عاشق یک همبرگر خوب و یک سیب زمینی یا یک بشقاب بزرگ ناچو نیست؟ اگرچه این غذاها بسیار خوشمزه هستند ، اما توانایی ما را برای خواب خوب مختل می کنند. این غذاهای چرب هنگام خوردن از اهمیت خاصی برخوردار نیستند ، اما اگر رژیم غذایی زیادی داشته باشید ، خواب راحت برای شما دشوار است. اینها شامل صبحانه ، ناهار یا شام است.

این می تواند اغلب اتفاق بیفتد ، زیرا چنین غذاهایی می توانند بسیار سیر کننده باشند و خوابیدن با ناراحتی معده را دشوار کند. تورم و سوء هاضمه مشکلات دیگری هستند که می توانند خواب خوب را مختل کنند.

غذاهای پرچرب حساسیت افراد را نسبت به مواد شیمیایی موجود در مغز که خواب آنها را تنظیم می کند ، کاهش می دهد. این می تواند برای بدن شما دشوار باشد که بداند ساعت خواب یا بیدار شدن از خواب چه ساعتی است. همچنین ، با پیروی از رژیم غذایی پرچرب ، اغلب زمان کمتری را صرف خواب می کنید که می تواند شما را در طول روز خسته و بی حال کند.

خوردن چربی زیاد علاوه بر اینکه به خواب شما آسیب می رساند ، می تواند برای بدن بسیار مضر باشد ، بنابراین همه چیز را در حد اعتدال نگه دارید. درمان عجیب در اینجا خوب است ، اما اگر خوردن یک تن غذاهای چرب به یک امر روزانه تبدیل شود ، می تواند مشکل ساز باشد.

غذاهای غنی از پروتئین

پروتئین معمولاً یک چیز خوب برای خوردن است. این نه تنها به ما انرژی می دهد ، بلکه به بازسازی ماهیچه ها و استخوان های ما نیز کمک می کند. اما اگر درست قبل از خواب غذا بخورید ، معمولاً می خواهید از چیزهایی که سرشار از یک تن پروتئین هستند اجتناب کنید.

این به این دلیل است که زمان زیادی طول می کشد تا بدن شما تجزیه شود. همچنین ، از آنجا که هضم شما در طول خواب تقریباً نصف می شود ، هضم وعده غذایی حاوی پروتئین در بدن شما قبل از خواب دشوار است.

یکی دیگر از دلایل اجتناب از میان وعده های سرشار از پروتئین قبل از خواب این است که کارشناسان معتقدند این غذاها به اندازه بسیاری از آمینو اسیدها تریپتوفان ندارند. این یک اسید آمینه است که یکی از پیش سازهای سروتونین حیاتی است که به ما در آرامش کمک می کند.

اگر از این تریپتوفان به اندازه کافی استفاده نکنید ، می تواند سروتونین مصرفی را کاهش دهد ، که باعث می شود قبل از خواب احساس خستگی و بیقراری کنید. مشابه با غذاهای چرب ، غذاهای غنی از پروتئین بسیار سنگین هستند و تلاش برای به خواب رفتن با شکم بسیار سفت می تواند ناراحت کننده باشد.

پنیر

غذاهای کمی به اندازه پنیر محبوب هستند. مردم در سراسر جهان آن را در غذاهای مختلف و به طرق بسیار متفاوت می خورند. اما همانطور که احتمالاً از این لیست می توانید حدس بزنید ، پنیر بهترین غذا برای خوردن قبل از خواب نیست.

این به این دلیل است که بسیاری از انواع پنیر (به ویژه پنیرهای قوی یا کهنه) حاوی آمینو اسیدی به نام تیرامین هستند. این باعث افزایش میزان نوراپی نفرین بدن ما می شود ، که اغلب به عنوان هورمون مبارزه یا پرواز شناخته می شود.

هشدارهای مکرر سطح ما را به آسمان می رساند ، که خوابیدن را غیرممکن می کند. اگر می توانید به خواب بروید ، خوابیدن بسیار دشوار است.

در حالی که برخی از پنیرها برای برخی خوب است ، بهتر است قبل از خواب از همه پنیرها اجتناب کنید ، به خصوص اگر کمی تحمل محصولات لبنی را دارید. آنها می توانند باعث تورم ، گاز ، التهاب و ناراحتی عمومی شوند.

در نتیجه ، همه این غذاها به طور بالقوه مشکلی در خواب کافی ایجاد می کنند. نه تنها این ، بلکه می تواند به کیفیت خواب شما نیز آسیب برساند. اگر می خواهید خوب بخوابید ، بهتر است حداقل در چند ساعت آخر قبل از خواب از آنها اجتناب کنید.

اگر احساس می کنید به چیزی نیاز دارید یا می خواهید غذا بخورید ، یک میان وعده سبک و ضدالتهاب سالم مانند ***** (پیوند به سایت ما) بهترین انتخاب قبل از خواب است. چیزی که به راحتی هضم می شود و غذاهایی که سروتونین یا ملاتونین آزاد می کنند ، به طور کلی ایده خوبی است.



دیدگاهتان را بنویسید