4 مرحله برای کنترل هوس غذایی هنگام خوردن غذای مورد علاقه خود


آیا اغلب می خواهید وقتی گرسنه نیستید غذا بخورید؟ آیا شما خود را بیش از حد مشتاق غذاهای خاص می دانید؟ عدم کنترل اشتها می تواند شکست بسیاری از تلاش های بسیاری از افراد برای کاهش وزن باشد.

اما چرا اینقدر مشکل ساز است؟ برای کنترل هوس های خود چه کارهایی می توانید انجام دهید تا بیش از حد غذا نخورید و به طور منظم وزن اضافه نکنید؟

وقتی گرسنه هستید چیزی بخواهید و بخورید چیز بدی نیست. این مشکل زمانی ایجاد می شود که شما به طور مرتب برای غذاهای خاصی گرسنه هستید و گرسنه نیستید.

ابتدا بیایید در مورد دلیل تمایل مردم صحبت کنیم. دلیل اصلی محدودیت غذایی و رژیم غذایی است. بله شما آن را درست خواندید. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که برای اکثر مردم ، تلاش برای محدود کردن یا محروم کردن یک غذای خاص باعث می شود که آنها بخواهند بیشتر بخورند.

نه تنها این ، بلکه ممنوعیت برخی غذاها باعث ایجاد طرز فکر گرسنگی می شود ، بنابراین هنگام خوردن یا خوردن بیش از حد این غذا بیشتر احتمال دارد. این ذهنیت سوءتغذیه یکی از دلایلی است که باعث می شود 97 درصد رژیم گیرندگان وزن کم نکنند و وزن کم نکنند.

من گفتم “من سعی می کنم محدود کنم” زیرا اکثریت قریب به اتفاق افرادی که غذاهای خاص ، حتی شیرینی ، تنقلات ، غذاهای سرخ کرده یا هر چیز دیگری را مجاز نمی دانند ، بالاخره “وارد شده اند” و اغلب بیش از حد غذا می خورند.

فرض کنید شما تصمیم گرفته اید رژیم بگیرید (امیدوارم اینطور نباشد!) و نمی توانید شکر بخورید. تصور گرسنگی ناشی از رژیم و محدودیت های غذایی باعث می شود بیش از حد معمول میل به شیرینی داشته باشید. سپس به مهمانی می روید و کوکی های خانگی بسیار خوشمزه وجود دارد. شما نمی خواهید غذا بخورید ، اما واقعاً می خواهید غذا بخورید زیرا خودتان را ممنوع می کنید.

شما نمی توانید چشم خود را از آنها دور کنید. شما تصمیم می گیرید که فقط یکی آسیب نمی زند. سپس ایده قحطی مطرح می شود. “من نمی دانم دفعه بعد کی بیسکویت بگیرم ، بنابراین تا جایی که می توانم غذا می خورم!” شما پنج هیولا نابود می کنید ، اما آنها را نمی چشید و چند بار دیگر داخل کیسه می شوید.

آن را با کسی مقایسه کنید که غذای خود را محدود نمی کند ، بلکه فقط بر اساس علائم گرسنگی و سیری غذا می خورد. او همچنین در مجلس حضور دارد. بیسکویت هیچ کمبودی ندارد زیرا او می داند که واقعاً می تواند هر زمان که می خواهد کوکی بخورد.

او یک کاسه بیسکویت می بیند و می پرسد آیا واقعاً امشب حوصله یک کوکی را دارد ، سپس تصمیم می گیرد ماکارونی نارگیلی بخرد. او ماکارونی می خورد ، از هر دهان خوشمزه لذت می برد و احساس رضایت می کند. باز هم به کوکی ها فکر نمی کند و از بقیه شب لذت می برد.

این می تواند یک نوار سرکش در شما باشد یا چیزی که من آن را باغ جلوه ها می نامم. شما در بهشت ​​هستید و همه چیز فراوان است ، اما چیزی را می خواهید که نمی توانید داشته باشید. طبیعت انسان است.

اما خواسته های شما بیشتر از اینهاست. اغلب مردم واقعاً به چیزی غیر از غذا نیاز دارند ، اما از آنجا که غذا آماده و از نظر اجتماعی قابل قبول است ، از غذا برای برآوردن نیازهایی که غذا نمی تواند برآورده کند ، استفاده می کنند.

به عنوان مثال ، ممکن است نگران باشید که مشغول کار هستید ، در حال مراقبت از مادر مبتلا به زوال عقل در اوقات فراغت خود هستید و در واقع به کمی زمان برای استراحت نیاز دارید. شما شکلات می خورید تا احساس بهتری داشته باشید زیرا در آرامش گناهکار هستید.

یا ممکن است از این که دختر یا دوست پسر مورد علاقه شما به طور موقت با شما زندگی می کند ، از اینکه هیچ حریم خصوصی یا زمانی ندارید و نگهداری خانه غیرممکن است ، ناراحت شوید. شما را تحت فشار قرار می دهد به عنوان پاداشی که مجبور به تحمل آن هستید ، هر شب با یک لیوان بستنی دوست می شوید.

یا عصبانی می شوید زیرا مادر شوهر شما سعی می کند شما را درگیر نبرد قدرت کند ، بنابراین یک کیسه چیپس می خورید.

این دلایل خوردن در واقع به غذا مربوط نمی شود. بیشتر وعده های غذایی ارتباطی با غذا ندارند. استفاده از غذا برای برآوردن نیازهای شما است و نمی دانید که به آن نیاز دارید.

اگر می خواهید اشتهای خود را متوقف کنید ، بسیار مفید است که در زیر آنها عمیق شوید و بفهمید که واقعاً به چه چیزی نیاز دارید. پشت هر رویا ، تقریباً همیشه یک نیاز عاطفی وجود دارد.

اگر گرسنگی مشکلی نیست ، خوردن آن را حل نمی کند. ممکن است در چند دقیقه احساس بهتری داشته باشید ، اما پس از اتمام غذا خوردن ، با همان مشکلاتی روبرو خواهید شد که در وهله اول باعث غذا خوردن شده اید و می توانید با ادامه اضافه وزن بر مشکلات خود بیفزایید.

برای درک آنچه واقعاً به آن نیاز دارید ، این س questionsالات را از خود بپرسید:

  • وقتی می خواهید غذا بخورید اما گرسنه نیستید معمولاً به چه غذاهایی میل می کنید؟
  • چرا می خواهید این کار را انجام دهید؟ با “چون دوستت دارم” یا “نمی دانم” پایان ندهید.
  • این غذاها برای نیازهای شما چه معنایی دارند؟ آیا به راحتی بیشتری نیاز دارید؟ آیا عصبانیت خود را از آن کیف بیرون می آورید؟

به عنوان مثال ، وقتی من نوجوان بودم ، مادرم اغلب به من می گفت که چه بخورم و چه نخورم. من از این کار و تلاش برای کنترل آنچه که بر بدنم قرار می دهم ناراحت شدم. در بزرگسالی ، وقتی به مادرم سر می زدم ، غذا را پنهان می کردم تا به او آسیب برسانم.

او نمی دانست که من این کار را می کنم ، و من آشکارا به خودم آسیب رساندم ، اما این کار را در پاسخ به آنچه در گذشته اتفاق افتاده بود انجام دادم. پس از درک این موضوع ، می توانم از هجوم به شیرینی فروشی مادرم دست بردارم. آیا غذاهایی می خورید که والدین شما در کودکی به آنها اجازه نمی دادند؟

برخی از افراد به دلایل نوستالژیک هوس غذاهای خاصی می کنند. شاید دلتان برای یک کیک سیب خاص تنگ شده است زیرا دلتان برای مادرتان تنگ شده است و خوردن “کیک” احساس نزدیکی به او می کند.

یک چیز مهم در اینجا وجود دارد: شاید شما از لذت کافی در زندگی خود برخوردار نیستید ، بنابراین به غذا به عنوان منبع اصلی لذت خود اعتماد می کنید. اگر لذتي است كه در زندگي شما كم است ، در مقاله شصت و من انديشه هايي وجود دارد: «گرسنگي شما چيست؟ لذت بیشتر در زندگی شما ، یا غذا خوردن؟ “

گاهی اوقات ، به عنوان یک رژیم غذایی مزمن ، فقط می خواهید غذا بخورید زیرا خود را از این غذاها محروم می کنید ، اما اغلب چیزی عمیق تر در زیر این خواسته ها وجود دارد.

لیست غذاهای ممنوعه خود را حذف کنید

در اینجا ، و شروع به توسعه چیزی کنید که من آن را ذهن فراوان می نامم. می دانم ترسناک است اگر به خود اجازه دهید بدون قید و شرط غذاهای مورد علاقه خود را بخورید. ممکن است در برخی غذاها احساس ضعف کنید. با شروع کار ، ممکن است احساس کنید که خوردن غذاهای مورد علاقه خود را متوقف کنید.

من میفهمم. من قبلاً همین احساس را داشتم. اما دلیل آن این است که شما قبلاً این غذاها را محدود کرده اید. شما کمتر به آنها فکر می کنید ، بنابراین بیشتر می خواهید. اما اگر به بدن خود گوش دهید ، نمی گوید تمام روز قهوه ای بخورید ، زیرا احساس وحشتناکی خواهید داشت.

ممکن است زمان بر باشد ، اما هنگامی که ذهنیت فراوانی داشته باشید ، فریب این غذاها را احساس نخواهید کرد و احساس اطمینان و آزادی خواهید کرد تا آنچه را دوست دارید بدون پیاده روی از ریل بخورید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد توسعه تفکر فراوان ، مقاله “لذت بردن از غذاهای تعطیلات بدون کاهش وزن” را در مقاله “شصت و من” ببینید.

آگاهانه غذا بخورید و هنگام غذا خوردن زیاد انجام ندهید

هنگام خوردن این غذاهای مورد علاقه ، چرا هر لقمه را مزه نکنید؟ از آنها بیشتر لذت خواهید برد ، رضایت کمتری خواهید داشت و خواسته های شما کاهش می یابد. در وب سایت من ، می توانید یک تقویم 30 روزه غذا خوردن آگاهانه را بارگیری کنید که به شما کمک می کند گام به گام توجه بیشتری داشته باشید.

آنچه را که می خواهید کشف کنید

وقتی گرسنه نیستید ، چیزی را که زیر اشتهای شماست کشف کنید و به جای خوردن آنچه نیاز دارید به خودتان بدهید. برای این کار به این سوالات توجه کنید:

  • قبل از معتاد شدن به غذا چه اتفاقی افتاد؟
  • چه افکار و احساساتی داشتید؟
  • چه چیزی می تواند شما را از تمایل به خوردن منحرف کند؟
  • واقعا به چه چیزی احتیاج دارید؟
  • اگر غذا یک گزینه نبود ، حالا چه می کردید؟

سپس به این فکر کنید که اگر این غذا را بخورید چه احساسی خواهید داشت و احساس خود را در صورت عدم خوردن مقایسه کنید. یک انتخاب عمدی انجام دهید.

از میل لذت ببرید

آخرین روش برای مدیریت خواسته ها ، یک تکنیک ذهن آگاهی به نام Urge Surfing است. وقتی گرسنه نیستید ، میل به خوردن ، خوردن زیاد شکر یا نوشیدن زیاد مانند موج های اقیانوس است. آنها با خشونت بالا می روند ، به قله می رسند و سپس فرو می ریزند.

اگر هرگز در اقیانوس شنا نکرده اید ، می دانید که راهی برای غلبه بر این امواج وجود ندارد. شما نمی توانید در برابر آنها مقاومت کنید یا با آنها بجنگید ، حتی می توانید غرق شوید. شما باید با آنها حرکت کنید. موج سواری شامل شناخت چالش و سپس اجازه دادن به آن است که به آرامی و بدون تلاش و خم شدن از بین برود.

به عنوان مثال ، وقتی در مورد پروژه ای در محل کار استرس دارید و می خواهید غذا بخورید تا احساس بهتری داشته باشید ، با خود بگویید: “متشکرم ، اما خوردن وقتی گرسنه نیستم به من کمک نمی کند این پروژه را به پایان برسانم” و فقط نادیده بگیرید میل. چند دقیقه طول می کشد.

موج سواری به ما این امکان را می دهد تا رفتارهایی را انتخاب کنیم که ما را به آنچه در زندگی می خواهیم ، و به شادی درازمدت ما می رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی انجام این کار ، به بخش 66 پادکست کاهش وزن برای غذاها گوش دهید ، و در بخش 67 راهنمای موج سواری مدیتیشن وجود دارد که می توانید از آن در مواقعی که احساس غذا خوردن دارید اما گرسنه نیستید استفاده کنید.

راه تبدیل خواسته ها به گذشته مستلزم این است که بپذیرید غذا هم سوخت بدن شماست و هم منبع لذت. پس از سالها رژیم گرفتن و محدودیت اندیشیدن در مورد غذا ، بسیاری از مردم به سختی می توانند به خود اجازه دهند آنچه را که می خواهند و بدن آنها می خواهد بخورند و واقعاً از غذا لذت ببرند. به همین دلیل است که می شنوید مردم در مورد غذاهای خاص به عنوان “گناه” صحبت می کنند ، در حالی که در واقع غذا فقط غذا است.

وقتی اشتیاق به خوردن دارید ، اما گرسنه نیستید ، استفاده از این چهار استراتژی به شما کمک می کند تا عادات غذایی مثبت خود را ایجاد کنید که به شما اجازه می دهد بدون خوردن زیاد از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید.

آیا هوس غذاهای ممنوعه می کنید؟ چه کسی اولین بار آن غذاها را ممنوع کرد؟ چه اتفاقی می افتد وقتی غذای مورد نظر خود را دریافت می کنید؟ آیا فکر می کنید ذهنیت ناقصی دارید؟ آیا عادات غذایی شما را کنترل می کند؟ آیا تا به حال سعی کرده اید وقتی عصبانی نیستید اشتهای خود را افزایش دهید؟