4 راه ساده برای مبارزه با چربی شکم در دوران یائسگی – دکتر رویا خادمیان


72f3ea37 ec6f 4ade 9bad a95bfca05a0e - 4 راه ساده برای مبارزه با چربی شکم در دوران یائسگی.

4راهی آسان برای مقابله با چربی شکم در دوران یائسگی

افزایش وزن ممکن است در میانسالی اجتناب ناپذیر باشد ، اما حقیقت برعکس است. این بدان معناست که شما ممکن است علائم یائسگی مانند تغییرات طبیعی هورمونی ، تب ، تعریق شبانه و تغییرات خلقی را تجربه کنید ، اما نیازی به نگرانی نیست و اعتراف کنید که در دوران یائسگی نمی توان کاری در مورد چربی شکم انجام داد.

قبل ، بعد یا بعد از یائسگی ، سطح استروژن کاهش می یابد و متابولیسم کند می شود و کاهش وزن را به ویژه در قسمت های میانی بدن مشکل می کند. چربی شکم در دوران یائسگی نه تنها می تواند آزاردهنده باشد ، بلکه برای سلامتی انسان نیز مضر است. مطالعات نشان می دهد که چربی شکم خطر بیماری های قلبی ، دیابت ، برخی سرطان ها و حتی مرگ زودرس را در دوران یائسگی افزایش می دهد.

1. راههای مبارزه با چربی شکم در دوران یائسگی

برای مبارزه با چربی شکم در دوران یائسگی بیشتر ورزش کنید. با ترکیبی از تمرینات متوسط ​​تا شدید شروع کنید تا چربی شکم در دوران یائسگی از بین برود. برنامه روزانه شما باید شامل تمرینات هوازی ، تمرینات مقاومتی یا قدرتی مانند شنا ، پیاده روی ، دوچرخه سواری و دویدن باشد.

2. ایستادن بهتر از نشستن در زمانی است که می توانید

هرچه بیشتر ورزش کنید ، کالری بیشتری می سوزانید. یکی از ساده ترین راه ها برای این کار ایستادن تا حد ممکن در طول روز است. این نه تنها کالری می سوزاند ، بلکه از سایر مشکلات سلامتی نیز جلوگیری می کند.

نشستن طولانی مدت با چربی زیاد شکم و همچنین تجمع چربی در اطراف اندام هایی مانند کبد همراه است که خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی را افزایش می دهد. برای اینکه بیشتر بمانید ، تلفن را قطع کنید یا در فاصله کوتاهی از پارکینگ پارک کنید تا کمی جلوتر بروید. اگر عادت دارید زیاد جلوی تلویزیون غذا بخورید ، دوچرخه پدالی را روی مبل مقابل مبل خود قرار دهید تا بتوانید تمرینات مورد نیاز خود را هنگام حضور در برنامه های مورد علاقه خود انجام دهید.

3. هنگام خوردن میان وعده برای غذا و خوردن آگاهانه

مهم نیست که در میانسالی از چه رژیمی پیروی می کنید ، مهم این است که چه زمانی غذا می خورید. به عنوان مثال ، خوردن بستنی در نیمه شب و خوردن چیپس سیب زمینی ایده بدی است و حتی در طول روز انتخاب خوبی نیست. پیام کلی در مورد زمان غذا مشخص است: خیلی دیر غذا نخورید.

خوردن شب در واقع تلاشی برای کاهش وزن است. محدودیت زمانی خود را به شدت رعایت کنید. وعده غذایی خود را در زمان معقولی مانند 7 بعد از ظهر به پایان برسانید و 12 ساعت بعد ، 7 صبح روز بعد از سر بگیرید.

استراتژی های خواب سالم خود را برای استراحت بهتر و مبارزه با چربی شکم در دوران یائسگی به روز کنید.

بی خوابی یک علامت بسیار شایع زمانی است که بدن زن به سمت آخرین قاعدگی حرکت می کند. یکی از مواردی که واقعاً در مبارزه با یائسگی کمک می کند خواب با کیفیت است. خواب ناکافی بر هورمون های گرسنگی گرلین و لپتین تأثیر می گذارد. شما باید آشپزخانه خود را ببندید و مسواک بزنید تا ساعت 7 شب. این امر باعث می شود شما از خوردن دیر غذا نخوابید و خواب خوبی نداشته باشید. نباید قبل از خواب غذا بخورید ، زیرا خواب شما را مختل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید