4 اشتباه اصلی هنگام تلاش برای تناسب اندام


در حالت ایده آل ، همه ما باید تلاش کنیم تا اجزای جسمی ، روحی و روحی را ادغام کرده و یک شیوه زندگی سالم را هدایت کنیم. این مزایای زیادی دارد ، اما اگر مراقب نباشیم و کارها را به درستی انجام دهیم ، می تواند منجر به برخی پیامدهای نامطلوب شود.

می توانید تسلیم شوید زیرا هیچ نتیجه ای نمی بینید یا نتایج به اندازه کافی سریع اتفاق نمی افتد. یا بدتر ، می توانید به خودتان صدمه بزنید.


برای جلوگیری از این امر ، ممکن است بخواهید از برخی اشتباهات رایج که افراد هنگام تلاش برای حفظ سلامتی مرتکب می شوند ، آگاه باشید. چهار بار می بینم.

1. هیچ هدف مشخصی وجود ندارد

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که افراد مرتکب می شوند ، تعیین اهداف مشخص نیست. اگر می خواهید موفق شوید ، باید دقیق باشید. آیا می خواهید شکل بگیرید؟ بسیار عالی! اما دقیقاً امیدوار هستید به چه چیزی برسید؟

هدف نهایی شما چیست؟ می خواهید وزن کم کنید؟ آیا می خواهید شکم شش بسته داشته باشید؟ آیا می خواهید از شر استرس خلاص شوید؟ آیا می خواهید در بدن خود احساس خوبی داشته باشید؟

اگر بتوانید با اهداف خود به چیزی مشخص برسید ، به شما کمک می کند توجه و مسئولیت بیشتری داشته باشید.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، دقیق باشید. چند کیلو و چقدر می خواهید وزن کم کنید؟ یک عدد واقعی و بازه زمانی تعیین کنید.

به عنوان مثال: “من می خواهم تا پایان ماه ژوئن 10 کیلو وزن کم کنم (هدف باید کاهش 1-2 پوند در هفته باشد). من وعده های غذایی خود را برنامه ریزی می کنم و هفته ای 3 بار ورزش می کنم.

سپس کمی تحقیق کنید و تصمیم بگیرید که برای رسیدن به هدفتان چه خواهید کرد.

2. بیش از یک کار انجام دهید

این یک اشتباه بسیار رایج است. وقتی شروع می کنیم ، پر از هیجان هستیم و تمایل داریم اهداف بزرگی را تعیین کنیم. ما برنامه ریزی می کنیم که هر روز به باشگاه برویم و تمام غذاهای ناخواسته ای را که دوست داریم از رژیم غذایی خود حذف کنیم.

اما حقیقت این است که اکثر ما نمی توانیم با چنین تغییر شدید شیوه زندگی کنار بیاییم. برای شکل گیری ، باید عادت های خاصی را در زندگی خود بگنجانیم. زمان می برد تا عادت ها شکل بگیرند.

اگر می خواهید در دو ماه 10 کیلو وزن کم کنید ، با افزایش سطح فعلی فعالیت خود شروع کنید. شما می توانید شدت تمرینات موجود خود را افزایش دهید یا تعداد تمرینات خود را افزایش دهید.

به عنوان مثال ، اگر هفته ای یکبار کلاس اسپین می گذارید ، سعی کنید هفته ای دو یا سه بار به آنجا بروید. یا یک کلاس دیگر مانند پیلاتس یا یک کلاس تمرین بر اساس وزن اضافه کنید.

پس از چند هفته ، با تنظیم بدن خود در برنامه تمرین جدید ، تمرین دیگری را اضافه کنید یا یک کلاس شدیدتر را امتحان کنید.

افزایش تدریجی دفعات و شدت تمرینات شما بهترین راه برای انجام این کار است. اگر بیش از حد این کار را انجام دهید ، می تواند باعث سوختگی شود. علاوه بر این ، پیاده روی بیش از حد می تواند باعث آسیب شود.

حالا بیایید اهداف تغذیه سالم خود را بررسی کنیم. آیا می خواهید از خوردن دسر صرف نظر کنید؟ به جای رفتن به بوقلمون سرد ، آنها را کاهش دهید.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید هر شب بعد از شام دسر بخورید ، سعی کنید خود را به یک یا دو وعده در هفته محدود کنید. فقط این مقدار را در خانه خود داشته باشید و هرگز. حتی بهتر ، برای تهیه این دندان های شیرین به دنبال دستور العمل های درمانی سالم باشید و همچنان در مسیر خود باشید.

مدت زیادی است که در این تجارت مشغول هستید. برنده یک مسابقه آهسته و پیوسته است.

3. به بدن خود گوش ندادن

گوش دادن به بدن شما می تواند تفاوت زیادی در نتایج شما ایجاد کند. در غیر این صورت ، می توانید به خود آسیب برسانید ، خود را بسوزانید ، دلسرد شوید و …. بقیه روز را تحت تاثیر قرار خواهد داد!

بنابراین ، هنگام ورزش یا رژیم غذایی به بدن خود توجه کنید.

بله ، ماهیچه های شما بعد از تمرین درد می کنند و این مشکلی ندارد. اما اگر یک درد شدید و مداوم را احساس می کنید ، به ویژه پس از تمرین جدید یا تمرین طولانی تر ، ممکن است زمان توقف و کاهش سرعت فرا رسیده باشد.

اگر هنگام تمرین با تنفس مشکل دارید یا رژیم جدیدی را شروع کرده اید و احساس سرگیجه دارید یا درد معده دارید ، متوقف شوید ، به پزشک مراجعه کنید و ببینید در حال انجام چه کاری هستید.

و در صورت داشتن هرگونه مشکل سلامتی ، قبل از انجام تمرینات سخت با پزشک خود مشورت کنید.

4. آخرین چیزی که بیرون می آید را بگیرید

در اینجا یک اشتباه رایج دیگر وجود دارد که می توانید مرتکب شوید. “یک برنامه رژیم غذایی جدید ظاهر شده است. من باید آن را امتحان کنم” یا “بیایید این تمرین جدید را امتحان کنیم. بسیاری از مردم موافق هستند.”

به راحتی می توان تحت تأثیر بازاریابی موجود قرار گرفت. به روز بودن در جریان آخرین روندها هیچ ایرادی ندارد ، اما اگر به حرکت خود از برنامه ای به برنامه دیگر ادامه دهید ، به نتیجه دلخواه خود نخواهید رسید.

حدود 6 تا 8 هفته ورزش منظم طول می کشد تا نتایج قابل توجهی را مشاهده کنید. اگر تمرین را متوقف کرده و شروع به کار کنید ، نتیجه ای را که بدنبال آن هستید نمی بینید. یا می توانید بدن خود را تحت فشار قرار دهید.

همچنین در مورد رژیم غذایی سالم و رژیم غذایی نیز صدق می کند. اگر به تغییر رژیم غذایی خود ادامه دهید یا رژیم را شروع و متوقف کنید ، از رژیم یویو استفاده می کنید و این می تواند بر بدن شما تأثیر منفی بگذارد.

به آرامی سعی کنید غذاهای ناسالم را حذف کرده و رژیم غذایی متعادل داشته باشید و هر از گاهی یک برنامه معمول برای خود در نظر بگیرید.

همه ما اشتباه می کنیم

اگر برخی از این اشتباهات را انجام داده اید ، مشکلی نیست. هیچ کس کامل نیست!

پیشرفت به سوی کمال!

اکنون که آنها را می شناسید ، می توانید سعی کنید از آنها دوری کنید. شیوه زندگی سالم مورد نظر شما فقط در دستان شماست.

آیا هیچ کدام از این اشتباهات شما را از رسیدن به اهداف تناسب اندام بازداشته است؟ یا در حال تلاش هستید و مطمئن نیستید که در اشتباه هستید؟ در نظرات به من اطلاع دهید و مطمئن هستم که پاسخ خواهم داد.

نکات بهداشتی منظم ، منابع ، چالش ها و موارد دیگر. با گروه پیری به صفحه پیری یا مربیگری آنیتا دوول بپیوندید.

به زندگی که داری عشق بورز،


آنیتا دوول

مربی تغذیه دارای مجوز واحد
دارای مجوز مشاور بهداشت و سلامت در محیط کار
افزایش سن با FB Group Vitality
سرمربی آنیتا دوول صفحه FB

PS اگر 45 سال یا بیشتر دارید ، از شما دعوت می کنم به صفحه من بپیوندید افزایش سن با گروه FaceBook Vitalityبه مکانی است که در آن اطلاعات و استراتژی های زندگی با کیفیت و پر جنب و جوش به اشتراک گذاشته می شود. آزادی ها ، مشکلات و غیره اولین نفری باشید که دسترسی پیدا می کنید. مکانی برای به اشتراک گذاشتن سرگرمی!


دیدگاهتان را بنویسید