10 فایده رژیم کتوژنیک – نکات تغذیه ای تلفن


رژیم کتوژنیک – 10 مزیت رژیم کتوژنیک

رژیم های کم کربوهیدرات سال ها بحث برانگیز بوده است. برخی ادعا می کنند که این رژیم ها به دلیل داشتن چربی زیاد کلسترول را افزایش می دهند و باعث بیماری های قلبی می شوند. با این حال ، اکثر مطالعات علمی نشان داده است که رژیم های کم کربوهیدرات بسیار ارزشمند و برای سلامتی مفید هستند.

رژیم کم کربوهیدرات نه تنها منجر به کاهش وزن بیشتر می شود ، بلکه منجر به بهبود چشمگیری در کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی از جمله کلسترول می شود.

این مقاله 10 فایده اثبات شده رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک برای سلامتی را ارائه می دهد.

  1. رژیم های کم کربوهیدرات اشتهای شما را کاهش می دهد

گرسنگی بدترین عارضه رژیم غذایی است. این یکی از اصلی ترین دلایلی است که باعث می شود بسیاری از افراد در طول رژیم های سخت احساس درماندگی کنند و در نهایت تسلیم شوند. اما خوردن کربوهیدرات کم به طور خودکار اشتها را کاهش می دهد. تحقیقات مداوم نشان می دهد که افراد با کاهش کربوهیدرات ها و مصرف پروتئین و چربی بیشتر کالری کمتری مصرف می کنند.

  1. رژیم های کم کربوهیدرات در وهله اول باعث کاهش وزن بیشتری می شوند

متوقف کردن کربوهیدرات ها یکی از ساده ترین و م effectiveثرترین روش های کاهش وزن است. مطالعات نشان می دهد افرادی که رژیم های کم کربوهیدرات دارند ، وزن بیشتری را در زمان کمتری از دست می دهند ، حتی اگر در رژیم های کم چربی کالری فعال بسوزانند.

این به این دلیل است که رژیم های کم کربوهیدرات شروع به دفع آب اضافی در بدن شما می کنند ، سطح انسولین را کاهش می دهند و این منجر به کاهش سریع وزن در یکی دو هفته اول می شود.

در مطالعاتی که رژیم های کم کربوهیدرات و کم چرب را مقایسه کرده اند ، افرادی که مصرف کربوهیدرات را محدود می کنند ، گاهی اوقات 2-3 برابر بیشتر وزن خود را از دست می دهند ، که بدون گرسنگی اتفاق می افتد.

در مطالعه ای که بر روی بزرگسالان چاق انجام شد ، نتایج نشان داد که رژیم کم کربوهیدرات در مقایسه با رژیم های معمولی به طور موثر تا شش ماه وزن خود را کاهش داد.

  1. بیشتر چربی هایی که از دست می دهید از معده شما تامین می شود

چربی ها در قسمت های مختلف بدن شما یکسان نیستند. تعیین می کند که چربی ها در کجا ذخیره می شوند و چگونه بر سلامت و خطر بیماری شما تأثیر می گذارند. دو نوع اصلی ذخیره چربی در بدن وجود دارد ، نوع اول چربی زیر جلدی یا زیر جلدی است ، و نوع دیگر چربی احشایی ذخیره شده در شکم است که اکثر افراد دارای اضافه وزن دارای آن هستند.

چربی احشایی مسئول حفاظت از اندام های مختلف بدن است. سطوح بالای چربی احشایی باعث التهاب و مقاومت به انسولین می شود و می تواند عملکرد متابولیک بدن را مختل کند. رژیم های کم کربوهیدرات در کاهش این چربی های مضر شکم بسیار مثر است. در حقیقت ، بیشتر چربی هایی که افراد در رژیم های کم کربوهیدرات از دست می دهند از شکم است. با گذشت زمان ، این امر به طور قابل توجهی خطر بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

  1. تری گلیسیریدها به شدت کاهش می یابد

تری گلیسیریدها مولکول های چربی در خون شما هستند. ثابت شده است که تری گلیسیرید زیاد ناشتا یک عامل خطر فوق العاده خطرناک برای بیماری های قلبی عروقی است. یکی از دلایل اصلی تشکیل تری گلیسیرید بالا در افراد کم تحرک ، مصرف کربوهیدرات ها ، به ویژه به شکل فروکتوز ساده است.

هنگامی که افراد از خوردن کربوهیدرات دست می کشند ، ممکن است متوجه کاهش شدید تری گلیسیرید در خون شوند. از سوی دیگر ، رژیم های کم چرب اغلب باعث افزایش تری گلیسیرید می شوند.

  1. سطح را افزایش دهید HDL (کلسترول خوب)

لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) به عنوان “کلسترول خوب” شناخته می شود. هرچه سطح HDL در مقایسه با LDL که “کلسترول بد” است بیشتر باشد ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کاهش می یابد. یکی از بهترین راه ها برای افزایش سطح HDL خوردن چربی است و رژیم های کم کربوهیدرات دارای چربی زیادی هستند.

جای تعجب نیست که افزایش شدید HDL در رژیم های سالم و کم کربوهیدرات به طور کلی در رژیم های کم چرب متوسط ​​یا حتی کاهش می یابد.

  1. قند خون پایین و سطح انسولین

میلیون ها نفر در سراسر جهان از دیابت و مقاومت به انسولین رنج می برند و رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک می تواند به ویژه مفید باشد. مطالعات علمی نشان می دهد که کاهش کربوهیدرات ها به طور چشمگیری قند خون و مقاومت به انسولین را کاهش می دهد.

بیماران مبتلا به دیابت باید بلافاصله پس از شروع رژیم کم کربوهیدرات ، دوز خود را تا 50 درصد کاهش دهند. در مطالعه ای که بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 انجام شد ، 95 درصد افراد مصرف داروهای کاهنده قند خون را پس از 6 ماه متوقف یا متوقف کردند.

اگر دیابت دارید و برای قند خون خود دارو مصرف می کنید ، قبل از ایجاد هرگونه تغییر در مصرف کربوهیدرات خود ، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

  1. احتمال کاهش فشار خون

فشار خون بالا یک عامل خطر برای بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی عروقی ، سکته مغزی و نارسایی کلیه است. رژیم های کم کربوهیدرات یک روش م toثر برای کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به این بیماری ها و کمک به طول عمر بیشتر است.

  1. موثر بر سندرم متابولیک

سندرم متابولیک یک بیماری مرتبط با خطر بیماری های قلبی عروقی و دیابت است. در واقع سندرم متابولیک شامل علائم زیر است:

  • چاقی شکمی
  • فشار خون بالا
  • سطح بالای قند خون ناشتا
  • تری گلیسیرید بالا
  • HDL پایین (کلسترول خوب)

رژیم کم کربوهیدرات در درمان هر پنج این علائم بسیار مثر است. تحت چنین رژیم غذایی ، شرایط سندرم متابولیک تقریبا از بین می رود.

  1. اوضاع را بهبود بخشد LDL کلسترول بد

افرادی که LDL بالایی دارند بیشتر دچار حمله قلبی می شوند. آنچه اهمیت دارد اندازه ذرات LDL است. ذرات کوچکتر با خطر بیماری قلبی بیشتر در ارتباط هستند ، در حالی که ذرات بزرگتر با خطر کمتر مرتبط هستند. رژیم های کم کربوهیدرات باعث افزایش اندازه ذرات LDL و کاهش تعداد کل ذرات LDL در خون می شود. به طور مشابه ، کاهش مصرف کربوهیدرات می تواند وضعیت LDL را بهبود بخشد.

  1. درمان تعدادی از بیماریهای مغزی

مغز شما به گلوکز نیاز دارد زیرا برخی از قسمتها فقط می توانند آن قند را بسوزانند. بنابراین ، اگر کربوهیدرات نمی خورید ، کبد شما از پروتئین گلوکز تولید می کند. در عین حال ، قسمت اعظم مغز شما می تواند کتون هایی را بسوزاند که در هنگام گرسنگی یا خوردن کربوهیدرات ها بسیار کم است.

رژیم های کتوژنیک ده ها سال است که برای درمان صرع در کودکانی که دارو مصرف نمی کنند ، استفاده می شود. در بسیاری از موارد ، این رژیم غذایی می تواند کودکان مبتلا به صرع را درمان کند. در یک مطالعه ، بیش از نیمی از کودکان تحت رژیم کتوژنیک کاهش بیش از 50 in در حملات را تجربه کردند و 16 had هیچ تشنجی نداشتند.

رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک برای سایر بیماری های مغزی از جمله آلزایمر و پارکینسون در نظر گرفته شده است.

در پایان

در زمینه تغذیه ، چندین گزارش از مزایای بی نظیر رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک برای سلامتی وجود دارد. این رژیم ها نه تنها می توانند کلسترول ، فشار خون و قند خون شما را بهبود بخشند ، بلکه اشتهای شما را نیز کاهش داده ، روند کاهش وزن را بهبود بخشیده و تری گلیسیرید را کاهش می دهند. اگر می خواهید سلامت خود را ارتقا دهید ، یکی از این رژیم های ارزشمند می تواند به شما کمک کند.

مترجم: سید حمیدرضا ناجی

منبع:

healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید