10 حقیقت که باید در مورد ویتامین D بدانید


ارسال شده: 25 سپتامبر 2021

طبق مطالعه ای در سال 2005 ، تقریباً 42 درصد از بزرگسالان آمریکایی دچار کمبود ویتامین D هستند. در ایران این آمار بین 40 تا 60 درصد است. حدود یک میلیارد نفر در سراسر جهان دچار کمبود ویتامین D هستند. کمبود ویتامین D در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید و تغذیه نامناسب ایجاد می شود.

در مجله پزشکی اپل ، ما حقایق مهم در مورد ویتامین D را بررسی خواهیم کرد.

علل کمبود ویتامین D

شیوع کمبود ویتامین D از دهه 1970 به دو دلیل افزایش یافته است: اول ، تغییر شیوه زندگی که در آن افراد کمتر در معرض نور خورشید قرار می گیرند ، و دوم ، افزایش استفاده از کرم های ضد آفتاب هنگامی که افراد در معرض نور خورشید قرار می گیرند اما فقط در معرض نور خورشید قرار می گیرند. به پوست. این دو دلیل هنوز وجود دارد و حتی در حال رشد است. بنابراین ، یافتن راه حلی برای کمبود ویتامین D بسیار مهم است.

عوارض ناشی از کمبود ویتامین D

مطالعات نشان می دهد که کمبود ویتامین D می تواند عوارض جانبی زیادی داشته باشد. بسیاری از عوارض جانبی کمبود ویتامین D می تواند سالها ادامه داشته باشد. برخی از این عوارض جانبی عبارتند از:

  • مشکلات قلبی عروقی ، فشار خون
  • مشکلات سیستم عصبی
  • افزایش احتمال ابتلا به سرطان ، دیابت و نقص ایمنی

کمبود ویتامین D با کاهش جذب کلسیم و افزایش میزان پوکی استخوان ، به ویژه در سنین بالا ، خطر شکستگی استخوان (به ویژه استخوان های لگن) را افزایش می دهد. شکستگی لگن یکی از علل شایع استراحت طولانی مدت ، زخم بستر و مرگ در افراد مسن است.

همچنین بخوانید: همه چیز در مورد ویتامین E ؛ از استفاده تا عوارض و مزایای آن

تاثیر ویتامین D

منابع ویتامین D

برای یافتن راه حلی برای کمبود ویتامین D ، ابتدا باید منابع مختلف ویتامین D را بشناسیم.

  • ویتامین D حیوانی (D3): ویتامین D در گوشت یا چربی های حیوانی یافت می شود.منابع ویتامین D حیوانی ماهی (بیشتر کاشته نشده) ، روغن جگر ماهی ، جگر و تخم مرغ است.
  • ویتامین D گیاهی (D2): منابع ویتامین D گیاهی قارچ و آووکادو هستند.

منبع مهم دیگر ویتامین D خورشید است. این منابع می توانند تمام ویتامین D مورد نیاز بدن ما را تامین کنند. بنابراین ، با تغذیه مناسب و شیوه زندگی سالم ، می توانید نیازهای ویتامین D خود را بدون نیاز به مکمل های غذایی برآورده کنید.

مکمل های ویتامین D

بسیاری از مکمل های غذایی غنی شده با ویتامین D وجود دارد. قرص ها و کپسول های زیادی وجود دارد که حاوی مقادیر زیادی ویتامین D هستند. البته مکمل های ویتامین D یا محصولات غنی شده مانند شیر و غلات نیز باید در بدن فعال شوند. اگر بسیاری از بزرگسالان در معرض نور کافی خورشید نباشند باید از ویتامین D استفاده کنند. همچنین باید بعد از مصرف مکمل ویتامین D در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

عملکرد ویتامین D

آنچه در مورد ویتامین D مهم است این است که ویتامین D به طور طبیعی در بدن فعال نمی شود. این بدان معناست که برای فعال شدن ویتامین D در کبد باید در معرض نور ماوراء بنفش قرار بگیرید. هنگامی که در معرض نور خورشید قرار می گیرید ، غذای کبد شما به کلسترول تبدیل می شود. پس از تبدیل نور خورشید به کلسترول ، این کلسترول را به ویتامین D تبدیل می کند. این بدان معناست که حتی اگر حاوی غذاهای حاوی ویتامین D باشد ، اگر در معرض نور خورشید قرار نگیرید ، ویتامین D در بدن شما فعال نمی شود.

تاثیر ویتامین D بر پوست

نور خورشید و ویتامین D

اکثر عینک ها از عبور اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می کنند ، بنابراین قرار گرفتن در معرض نور خورشید در پشت شیشه به تشکیل ویتامین D در زیر پوست کمک نمی کند. ضدآفتاب SPF = 15 یا بیشتر تا 99٪ تولید ویتامین D پوست را متوقف می کند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت نیم ساعت در روز نیاز روزانه به ویتامین D را در بیشتر فصول تامین می کند. مصرف ویتامین D در سنین مختلف ، در فصول مختلف ، در شرایط جغرافیایی مختلف و در رنگ های مختلف پوست متفاوت است.

همچنین بخوانید: همه چیز در مورد ویتامین B ؛ از آسیب به خواص ویتامین B.

ویتامین D و پوکی استخوان

ویتامین D به همراه کلسیم می تواند قدرت استخوان را افزایش دهد. کمبود ویتامین D در بدن باعث کاهش استحکام استخوان ها می شود. اگر کودکان در سنین پایین دچار کمبود ویتامین D شوند ، ممکن است دچار پوکی استخوان شوند. پوکی استخوان یک بیماری است که در اثر کمبود استحکام استخوان ایجاد می شود. استخوان های کودکان مبتلا به پوکی استخوان را می توان با کوچکترین ضربه ای شکست. بنابراین ، بهتر است میزان ویتامین ها در بدن را از سنین پایین بررسی کنید تا از ابتلا به بیماری های مرتبط با ویتامین D جلوگیری کنید.

تاثیر ویتامین D بر مو

ویتامین D بر ریشه مو تأثیر بسزایی دارد. مصرف ویتامین D می تواند موهای شما را بسیار تحت تاثیر قرار دهد. برخی از این تأثیرات عبارتند از:

  • ویتامین D می تواند از ریزش مو جلوگیری کند.
  • ویتامین D با تحریک ریشه مو به رشد سریع آن کمک می کند.

مطالعات نشان داده است که ریزش مو در بسیاری از افراد پس از افزودن ویتامین D متوقف می شود.

تاثیر ویتامین D بر پوست

تاثیر ویتامین D بر پوست

پوست ما در معرض نور خورشید می تواند ویتامین D3 تولید کند. این ویتامین محلول در روغن است و از خشکی پوست و اگزما جلوگیری می کند. البته باید توجه داشت که برای استفاده از خواص ویتامین D برای پوست باید از آن به عنوان مکمل غذایی یا کرم موضعی استفاده کرد. ویتامین D دارای خواص ضد التهابی است و می تواند التهاب ناشی از آفتاب سوختگی را به سرعت از بین ببرد.

خواص ویتامین D برای پوست فراتر از موارد فوق است. ویتامین D دارای خواص آنتی اکسیدانی است و به جوانسازی پوست کمک می کند. وی خاطرنشان کرد: ویتامین D روی پوست تأثیر دارد ، تولید کلاژن را افزایش می دهد و چین و چروک های پوست را از بین می برد. تاثیر قرص ویتامین D بر روی پوست ممکن است بعد از مدت کوتاهی استفاده شما را شگفت زده کند.

همچنین بخوانید: همه چیز در مورد ویتامین K ؛ ویتامین های لخته شدن خون

قرص ویتامین D برای صورت

پوست ما بسیار حساس است و مراقبت از آن بسیار مهم است. قرص ویتامین D3 خواص زیادی برای پوست دارد. قرص های ویتامین D دارای اثر روان کننده و ضد التهابی بر روی پوست می باشند. این ویتامین داروی بسیار خوبی برای پیشگیری و درمان پسوریازیس است. ویتامین D باعث رشد سلول های پوستی و جوانسازی پوست می شود.

شما همچنین می توانید با ماساژ مایع موجود در قرص های ویتامین D از تأثیر قرص ویتامین D بر روی پوست بهره مند شوید. قرص ویتامین D همچنین می تواند به عنوان ضد آفتاب برای محافظت از پوست شما استفاده شود.

آخرین کلمه

ویتامین D یکی از مهمترین ویتامین ها برای بدن شما است. با خوردن می توانید ویتامین D مورد نیاز خود را دریافت کنید. پس از مصرف مقدار کافی ویتامین D ، ویتامین D را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. علاوه بر بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن ، ویتامین D می تواند تأثیر زیادی بر سلامت پوست و موهای شما داشته باشد. بنابراین ، بهتر است ویتامین D را به طور منظم مصرف کنید و با نور خورشید مواجه شوید.

منابع:

مجله Healthline

ortoinfo

دیدگاهتان را بنویسید