یک راهنمای کوچک برای خیساندن و جوانه زدن در خانه


نظر شما در مورد هیدراتاسیون و جوانه زنی چیست؟ یک راهنمای کوچک در مورد چگونگی و مکان تهیه دانه ها ، دانه ها و لوبیاها در این روش در راحتی مجموعه خود.

اگر به جوانه فکر می کنید ، اولین چیزی که به ذهن شما می رسد ممکن است گیاهان کوچک ریشه سفید و برگ سبز باشد که اغلب در بسیاری از مغازه های ساندویچ فروشی به عنوان یک گزینه عمل می کنند. و من را اشتباه نگیرید!

جوانه ها گیاهان کوچک و مغذی هستند که می توان از آنها به روش های مختلف استفاده کرد. می توانید آنها را در بسیاری از فروشگاه ها پیدا کنید ، اما می توانید آنها را در خانه نیز تهیه کنید.

در اینجا اصول هیدراتاسیون و جوانه زنی به شما کمک می کند تا شروع کنید!

جوانه زنی چیست؟

نهال ها بذرهای جوانه زده (یا گیاهان بچه) هستند ، بنابراین جوانه زنی فرایند رشد این گیاهان است.

همه این بدان معناست که بذر شاخه تولید می کند. این شبیه یک گیاه موجود است که نهال جدیدی را از تنه خود رشد می دهد ، مگر زمانی که از اولین دانه شروع کنید. برخی از نمونه های تجاری رایج عبارتند از جوانه یونجه ، جوانه لوبیا و گندم.

برای جوانه زنی بذرها ، دانه ها و لوبیاها بهترین عملکرد را دارد. شما می توانید این کار را در خانه با چند مرحله ساده که شامل یک فرآیند مرطوب کننده برای تشویق جوانه زنی بذرها ، غلات یا حبوبات است انجام دهید.

اما ابتدا می توانید به این فکر کنید که چرا جوانه ها برای شما مفید هستند.

فواید خیساندن و جوانه زنی

مزایای اصلی هیدراتاسیون و جوانه زنی توانایی افزایش فراهمی زیستی و هضم مواد مغذی است.

حبوبات ، آجیل و دانه ها حاوی ترکیباتی هستند که می توانند با جذب سایر مواد مغذی در گیاه ، به ویژه مواد معدنی مانند کلسیم ، مس ، آهن ، منیزیم و روی رقابت کنند. برخی از این مواد مغذی عبارتند از اسید فیتیک (یا فیتات) ، اسید اگزالیک (یا اگزالات) و لکتین.

نشان داده شده است که هیدراتاسیون میزان مواد مغذی موجود در برخی حبوبات و دانه ها را کاهش می دهد ، اما میزان آن بستگی به گونه دارد. به عنوان مثال ، یک مطالعه مقایسه ای در سال 2018 نشان داد که خیساندن دانه های سویا و سایر لوبیاهای معمولی در آب مقطر قبل از پخت ، میزان اگزالات و لکتین را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد ، اما بر اسید فیتیک تأثیر نمی گذارد.

مطالعه ای که در سال 2019 انجام شد نشان داد جوانه زنی نخود فرنگی و نخود سبز در مقیاس صنعتی است ، در غیر این صورت فیتات ها بدون تأثیر قابل توجهی بر کیفیت غذا کاهش می یابد. با این حال ، مطالعه دیگری نشان داد که عدس نه تنها ارزش غذایی خود را از دست نمی دهد ، بلکه پس از جوانه زنی محتوای اسید آمینه و آنتی اکسیدان نیز به دست می آورد. همچنین ثابت شده است که همه آردهای برنج اسید فیتیک را از دست می دهند ، اما پس از جوانه زنی آنتی اکسیدان می گیرند. فراهمی زیستی آهن برخی غلات نیز می تواند پس از جوانه زنی ایجاد شود.

علاوه بر این ، برخی از دانه های جوانه زده حاوی پروتئین بیشتری نسبت به همتایان بدون کشت خود هستند. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که اسیدهای آمینه ضروری پس از جوانه زنی گندم ، برنج قهوه ای و دانه های تریتیکال به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

حتی محصولات تجاری مانند توفو و شیر سویا ، ساخته شده با دانه سویا جوانه زده ، پروتئین بیشتری دارند و از نظر مواد مغذی بسیار کمتر از محصولات مشابه خود هستند.

از نظر هضم ، جوانه زدن بذرها همچنین می تواند در دسترس بودن فیبر را افزایش دهد. یک مطالعه قبلی نشان داد جوانه زدن حبوبات میزان فیبر را در مدت 5 روز 133 درصد افزایش می دهد. جوانه زدن غلات همچنین می تواند محتوای آنها را کاهش دهد ، که به نوبه خود می تواند هضم آنها را برای افراد مبتلا به آلرژی آسان کند.

به خاطر داشته باشید که حبوبات زمانی که به صورت خام و پخته نباشند دارای بالاترین میزان مواد مغذی هستند … و من کسی را نمی شناسم که از لوبیا پخته نشده در یک کاسه بزرگ در رژیم غذایی خود لذت ببرد. دوباره ، خیساندن و جوانه زنی می تواند مواد مغذی را کاهش داده و فراهمی زیستی سایر مواد مغذی گیاه را بهبود بخشد.

نحوه پرورش نهال در خانه

آماده جوانه زدن در آشپزخانه خود هستید؟ در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

ابتدا تجهیزات مناسب جوانه زنی را برای خود تهیه کنید. این می تواند یک “شیشه جوانه زنی” رسمی با یک درب تهویه و شاید یک پایه باشد. همچنین ، اگر شما یک شیشه بنایی را با یک درپوش جوانه زده ، یا یک درپوش با سوراخ های باز در آن یا دانه های کوچک جوانه زده اید ، یک تکه پارچه محکم با نوار لاستیکی نیز می تواند منطقی باشد. همه آنها یک هدف را ارائه می دهند ، و هیچ راه اشتباهی برای انجام آن وجود ندارد (به شرطی که درگیر ایمنی مواد غذایی باشید).

برای مرطوب کردن و جوانه زنی:

  1. با حبوبات خام مانند نخود فرنگی یا غلات کامل ، غلات یا دانه ها شروع کنید. هرچه آنها را تازه تر بیابید ، احتمالاً بهتر خواهید شد. در اکثر فروشگاه های مواد غذایی ، می توانید کیسه هایی با لوبیای جامد و خشک شده (یا دانه ها یا دانه ها) را در بخش عمده یا در راهروهای ماکارونی و کنسروها پیدا کنید.
  2. دانه های خود را کاملاً بشویید و در یک شیشه تمیز و استریل قرار دهید. با 2-3 اینچ آب تصفیه شده بپوشانید. روی شیشه را با قسمت مورد نظر خود بپوشانید.
  3. حبوبات را یک شبه عمودی یا روی پیشخوان بگذارید تا حدود 8 ساعت خیس بخورد.
  4. در صورت تمایل می توانید لوبیا یا غلات خیس خورده را در اینجا بپزید. اگر می خواهید آنها را جوانه بزنید ، دوباره خالی کنید ، بشویید و خالی کنید. سپس شیشه را وارونه ثابت کنید تا مایع اضافی خارج شود ، مانند یک ظرف کوچک که مایع را در خود نگه می دارد. بعد از اینکه قطره قطره را متوقف کردید ، شیشه را دوباره قائم بچرخانید زیرا نمی خواهید دانه ها کاملاً خشک شوند. بهتر است از آنها در برابر نور مستقیم خورشید محافظت شود.
  5. هر 8 تا 12 ساعت با آب تازه تصفیه شده آبکشی و تخلیه کنید. آنها باید ظرف چند روز شروع به جوانه زدن کنند. شستشو و تخلیه را مانند قبل ادامه دهید تا به طول 1-2 اینچ برسید.
  6. وقتی نهال شما آماده شد ، آخرین بار را بشویید و خشک کنید. سپس آنها را به ظرف دربسته منتقل کرده و 5-7 روز در یخچال نگهداری کنید. هرچه زودتر از آنها استفاده کنید ، تازه تر می شوند!

جوانه ها را می توان به شکل خود خورد ، به سالاد اضافه کرد ، به عنوان ساندویچ و سس استفاده کرد و حتی به غذاهای داغ مانند سوپ و املت یا کویش اضافه کرد.

اقدامات ایمنی مواد غذایی

در سالهای اخیر ، نهال ها توسط FDA برچسب خوراکی پرخطر برچسب گذاری شده اند. این به این دلیل است که آنها سابقه ایجاد بیماری های ناشی از غذا ، از جمله در ایالات متحده را دارند سالمونلا و اشرشیاکلی در واقع ، طبق CDC ، بین 2013 تا 2017 ، 12 مورد عفونت ناشی از انسان وجود داشته است.

چرا این هست؟ فرصت های زیادی برای آلوده شدن نهال ها در طول فرایند جوانه زنی وجود دارد. به عنوان مثال ، نهال های تجاری که در مناطق وسیع رشد می کنند ممکن است آلوده به آب آبیاری ، کود ، حیات وحش یا کارگران مزرعه غیربهداشتی باشند. آنها همچنین می توانند در طول حمل و نقل در معرض میکروب ها قرار گیرند. هنگامی که در خانه رشد می کنند ، خطرات مشابهی نیز اعمال می شود. نهال ها می توانند با سطوح و تجهیزات غیر استریل ، دست های کثیف یا حیوانات خانگی در خانه شما آلوده شوند.

علاوه بر این ، محیط رشد ایده آل برای جوانه زنی – دمای مرطوب اتاق – همچنین محیطی ایده آل برای رشد میکروارگانیسم ها است.

برای کاهش خطر آلودگی:

  • فقط نهال های ذخیره شده در یخچال را ببرید
  • اطمینان حاصل کنید که نهال های خریداری شده حاوی قلمه ، کپک ، بوی گنگ یا عجیب نیستند
  • هنگام جوانه زنی در خانه ، دستان خود را کاملاً بشویید ، سطوح را ضد عفونی کنید و تمام وسایل آشپزخانه و شیشه های جوانه زنی را از قبل استریل کنید.
  • نهال ها را در ظرفی تمیز در دمای 40 درجه فارنهایت یا پایین تر در یخچال نگهداری کنید
  • قبل از خوردن نهال ها ، آنها را زیر آب سرد سرد بشویید

مزایای جوانه زدن برای یک فرد سالم سالم از این خطرات بیشتر است. با این حال ، اگر باردار هستید یا در گروه های خطرناک تری قرار می گیرید ، مانند افراد مسن یا افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند ، بهتر است از جوانه ها ، به ویژه غذاهای خام خودداری کنید.

5 معمولاً غذاهای سالم و فعالیتهای ناسالم در بارداری >>

راههای کوتاه خیساندن و جوانه زدن

آیا زمان (یا تمایل) برای پرورش نهال در خانه ندارید؟ مشکلی نیست!

محصولات زیادی وجود دارد که از حبوبات و دانه های جوانه زده یا جوانه زده به عنوان ماده اصلی استفاده می کنند ، که با افزودن انعطاف پذیری ، مزایای تغذیه ای یکسانی را ارائه می دهد.

در اینجا برخی از مارک های مورد علاقه من هستند که محصولات جوانه زده مانند نان ، ماکارونی ، چوب شور و غلات را تولید می کنند:

اگر می خواهید جوانه ها را از ابتدا بخرید یا خودتان آنها را پرورش دهید ، امیدوارم این کار مکان مناسبی برای شروع به شما بدهد. با توجه به شیوه های ایمنی غذا ، می توانید به راحتی انواع جوانه ها را در مجموعه خود پرورش دهید – و از تغذیه و هضم بهبود یافته آنها لذت ببرید!

ترازو: آیا تا به حال سعی کرده اید حبوبات را خیس کنید و یا جوانه بزنید؟ هر گونه نکته را در نظرات به اشتراک بگذارید!

برای کمک به خوردن بیشتر ، برخی از این مقالات را بررسی کنید:

– ویتنی

اگر از این پست الهام گرفته اید ، مطمئن شوید که عکس خود را بسته اید و آن را #WITSKITCH تگ کنید – من دوست دارم آن را ببینم!

دیدگاهتان را بنویسید