گوشت نخورید و نخورید


گوشت نخورید و نخورید

این یکی از موضوعات مورد بحث در بازار این روزها است. ما در مورد مصرف گوشت صحبت می کنیم. بسیاری از مردم نظرات قوی و بسیار قوی در مورد نخوردن گوشت دارند ، در حالی که دیگران محتاط و مشکوک هستند. برخی از مردم با اخبار متناقض در این زمینه گیج شده اند و وقتی تصمیم می گیرند گوشت نخورند از نظر روحی ناامید می شوند. در این مقاله دکتر تغذیه دکتر اصفهان. گوشت چه بخوریم ، چه کار کنیم

دقیقاً جواب چیست؟

آیا خوردن گوشت خطر تغذیه ای دارد؟

یا آیا گوشت حاوی مواد مفیدی است که برای حفاظت از سلامت انسان و جلوگیری از بیماری های خوردن مفید است؟

ما نگاهی به این مقوله خواهیم داشت برای پاسخ به این س effectsال ، اثرات مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بر اساس علل آن بررسی می کنیم. نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که گوشت حاوی طیف گسترده ای از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، مغز و سایر موجودات داخلی ، مرغ ، مرغ و سایر پرندگان ، انواع غذاهای دریایی و ماهی های پرورشی است.

ما می فهمیم گوشت چیست.

زیرا ممکن است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت متفاوت باشد. اگرچه گوشت های مختلف برای بسیاری از مواد مغذی مشترک هستند ، برخی از گونه ها دارای خواصی هستند که می توانند ارزش غذایی آنها را تغییر دهند. حتی برخی از گونه ها مضر هستند ، در حالی که برخی دیگر مفید و مثبت هستند. مراقب سلامتی خود باشید.

گوشت ؛ منابع غنی از پروتئین

اول از همه ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید و ببینید آیا این گروه های غذایی دارای ویژگی های انسانی هستند یا ارزش غذایی مناسبی ندارند. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است. پروتئین موجود در آن یک پروتئین حیوانی است که به خوبی هضم و جذب می شود همچنین در بدن انسان بسیار خوب مورد استفاده قرار می گیرد ، یعنی درصد بالایی از پروتئین موجود در گوشت توسط سلول ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این به این دلیل است که همه گوشت ها حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری هستند. اسیدهای آمینه اساسی که پروتئین ها را تشکیل می دهند در بدن تشکیل نشده اند و بدن انسان نمی تواند آنها را تولید کند. بنابراین ، باید همراه غذا مصرف شود. این آمینو اسیدها نقش مهمی در سلامت انسان دارند و در رشد ، بازسازی سلول های بیات ، تولید ترشحات غدد درون ریز مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (مسئول دفاع بدن در برابر میکروب ها) و ترشح اندام های داخلی م areثر هستند. به

در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، تشکیل پروتئین مختل می شود و عملکردهای بالا به خوبی انجام نمی شود و در نتیجه سلامت انسان را تهدید می کند. علاوه بر این ، پروتئین ها نقش ساختاری در سلول ها دارند و بعد از آب ، اکثر مواد سازنده سلول ها پروتئین هستند و گوشت منبع غنی پروتئین با ارزش غذایی بالا است ، بنابراین ، می بینیم که گوشت دارای کیفیت پروتئین خوبی است. از نظر کمی ، این گروه غذایی حاوی مقادیر زیادی پروتئین است.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع بسیار خوبی از ویتامین B است و اگر در حد متعادل مصرف شود ، می تواند بخش قابل توجهی از نیاز فرد به این ویتامین را تامین کند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و فعالیت سلول های عصبی دارند. امروزه یکی از مشکلات اصلی ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی مشکلات عصبی و اختلالات روانی ناشی از صنعت است ، بنابراین هر نوع تغذیه ای که به حفظ سلامت روان و آرامش روانی کمک کند می تواند گامی م effectiveثر در حفاظت از سلامت انسان باشد. رفاه

ویتامین های گروه B نیز در سلامت پوست موثر هستند. برخی از این ویتامین ها (گوشت منبع غنی است) برای خون سازی نیز مفید است.

آهن یکی دیگر از مواد مغذی است که در گوشت فراوان و از کیفیت بالایی برخوردار است. آهن عمدتا در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی با عوارض جانبی زیادی می شود. آهن موجود در گوشت نسبت به منابع آهن گیاهی جذب بالاتری دارد و در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت بدن مثر است.

مطالعات همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن توانایی یادگیری و حافظه را کاهش می دهند ، که می تواند منجر به افت تحصیلی شود که با کم خونی قابل درمان است.


مطالب پیشنهادی:

کاهش وزن نامناسب و پوکی استخوان


گوشت منبع غنی روی است. روی نمکی است که در رشد کودکان و نوجوانان ، نوجوانان و نوجوانان ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به پیشگیری از بیماری بسیار مثر است.

ماهی از گونه های گوشتی (به ویژه غذاهای دریایی) یکی از بهترین و مغذی ترین غذاهایی است که حاوی مقادیر قابل توجهی ید است ، علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ ذکر کرده ایم. بر سلامت انسان و پیشگیری از گواتر تأثیر می گذارد.

علاوه بر این ، روغن ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که تأثیر بسزایی در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

از خوردن گوشت خودداری کنید

با بررسی موارد فوق متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی افراد استفاده از آن را مجاز نمی دانند. گوشت قرمز و همچنین جوجه های چرب یا پوست دار حاوی چربی های حیوانی هستند که چربی های نامطلوب خون (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهند. این سوال باید در ذهن خوانندگان عزیز مجله باشد. در چند سطر بالا ، ما اظهار داشتیم که چربی گوشت حاوی اسیدهای چرب مفید است.

توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ از چربی یا پوست تشکیل شده اند ، منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع هستند که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند و حاوی برخی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که از سیستم عروقی محافظت می کنند. از آسیب

توجه به این نکته ضروری است که ماهیچه قرمز حاوی برخی از چربی هایی است که با چشم غیر مسلح نمی بینیم ، بنابراین می توانیم از اسیدهای چرب مفید گوشت استفاده کرده و از آسیب اسیدهای چرب اشباع موجود در آن جلوگیری کنیم. برای جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی و سایر آسیب های این نوع اسیدهای چرب ، لازم است تمام چربی های قابل مشاهده گوشت قرمز ، از جمله گوشت گوسفند یا گوشت گاو ، با دقت جدا شود ، پوست مرغ مصرف نشود و همچنین چربی ها از گوشت مرغ جدا شوند. و از آن استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش چربی های خون ناخواسته پیدا نکرده اند. با این حال ، مطالعات دیگر این ارتباط را نشان داده اند.

خوردن بیش از حد گوشت قرمز ممنوع است!

نکته مهم دیگر این است که مصرف بیش از حد گوشت باعث افزایش اسید اوریک در خون و نقرس در فرد می شود و این امر در مورد گوشت قرمز و سفید نیز صادق است.

از سوی دیگر ، برخی از مطالعات نشان می دهد که رژیم غذایی سرشار از پروتئین حیوانی و مصرف زیاد چنین منابع پروتئینی حیوانی باعث دفع بیش از حد کلسیم از کلیه ها و افزایش دفع کلسیم از طریق ادرار می شود ، در این صورت ممکن است فرد در معرض دید قرار گیرد. عوارض ناشی از کمبود کلسیم

توجه به این نکته ضروری است که پروتئین مصرفی عمدتا توسط کلیه ها به شکل اوره دفع می شود. اوره یک ماده زاید و سمی است که نباید در بدن تجمع یابد. برای رهایی از آن باید مقدار زیادی آب بنوشید. به طور کلی ، مصرف زیاد پروتئین های حیوانی ، از جمله گوشت ، می تواند تولید اوره را در بدن افزایش دهد.

این امروزه یک نکته بسیار قابل اعتماد در تغذیه است. رعایت “کفایت” عبارت است از “تعادل” و “تنوع” در رژیم غذایی. این بدان معناست که رژیم غذایی باید به گونه ای باشد که تمام نیازهای تغذیه ای افراد را برآورده کند. همچنین مهم است که رژیم غذایی روزانه خود را متعادل کنید و زیاد غذا نخورید. تنوع الگوهای غذایی یکی از عواملی است که باعث افزایش مصرف غذا و متابولیسم در بدن می شود.

در این زمینه باید توجه داشت که برخی از غذاهای گوشت قرمز که حاوی ارزش غذایی گوشت قرمز هستند ، می توانند جایگزین غذاهای دیگر شوند و گوشت قرمز معایبی ندارد. برای مثال ، خوردن گوشت سفید ، به ویژه ماهی دوبار در هفته ، می تواند جایگزین بسیار مفید و مناسبی برای گوشت قرمز باشد. محصولات لبنی گاهی غذاهای سالمی هستند که می توانیم به جای گوشت از آنها استفاده کنیم.

لوبیا

حبوبات یکی از بهترین روش ها برای کاهش چربی های خون ناخواسته است ، علاوه بر این ، مغزهای بدون نمک (آجیل) که حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر غذایی یا اسیدهای چرب ضروری هستند ، جایگزین های عالی برای گوشت قرمز هستند. البته اگر حبوبات یا مغزها با غلات (نان ، برنج ، گندم ، جو و …) یا ترکیبی از حبوبات و مغزها از ارزش پروتئینی برخوردار باشند که تقریباً معادل ارزش گوشت است. البته باید توجه داشت که حبوبات حاوی آهن و ویتامین B12 در گوشت نیستند.

نتیجه این است که اگرچه انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی مفیدی هستند ، اما گوشت قرمز به دلیل وجود اسیدهای چرب اشباع و ترکیبات ذکر شده در این دسته است. نباید از آن به مقدار زیاد استفاده کرد و به طور کلی و مصرف زیاد پروتئین حیوانی مجاز نیست.

گوشت نخورید و نخورید متخصص تغذیه اصفهان


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با معرفی روشهای اساسی تغذیه و میزان و سبک غذا نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی متخصص تغذیه و پزشک اصفهان کلیک کنید.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب پیشنهادی:

با پنج ماده غذایی چربی شکم را کاهش دهید

خمیر ترش یا جوش شیرین

تفاوت جوش شیرین و بیکینگ پودر

از شاخص قند خون چه می دانید؟



دیدگاهتان را بنویسید