کرونا و هفت وعده غذایی که خوردید


در زمان کرونا چه غذاهایی بخوریم؟

در این دوران قرنطینه ، ما باید تمام اقدامات لازم را برای حفظ سلامت خود انجام دهیم.

اما چگونه می توانیم سالم بمانیم اگر نتوانیم غذای مورد نظر خود را انتخاب کنیم؟ بسیاری از مردم مجبورند برای تهیه آنچه نیاز دارند دوباره به فروشگاه مواد غذایی مراجعه کنند زیرا غذای اشتباهی خریداری کرده اند.

توصیه هایی که هنگام نگهداری مواد غذایی باید در نظر بگیرید

شما باید فهرستی از غذاهایی تهیه کنید که تا پایان قرنطینه به شما نشان داده می شود. قبل از تصمیم گیری در مورد غذاهای مورد نیاز خود باید از دو معیار استفاده کنید.

وعده های غذایی باید دارای ارزش غذایی بالایی باشند.
غذاها نباید حداقل 2-3 هفته پوسیده شوند.

در اینجا لیستی از 7 ماده غذایی است که باید در نظر داشته باشید تا به شما در تهیه لیست خرید کمک کند.

غذاهایی که برای قرنطینه کرونا باید خورد

1. غلات

تا آنجا که ممکن است از این دانه ها خریداری کنید –

گندم
برنج
ارزن
گندم خرد شده یا رزماری
جو یا ساتو
گندم سیاه
مروارید ساگو یا سابودانا

غلات غذای اصلی ایران هستند. علاوه بر این ، غلات کامل فواید زیادی برای سلامتی دارند.

این یک منبع خوب کربوهیدرات است که به ما انرژی می دهد.
غلات کامل از قند خون بالا جلوگیری می کند.

2. غلات

در زمان کرونا چه غذاهایی بخوریم؟

لوبیا یکی از غذاهای دارای پروتئین بالا در جهان است. در اینجا چند لوبیای مغذی وجود دارد –

  • نخود فرنگی
  • ماه سبز
  • اوراد
  • اسیر
  • شبکه
  • ماتار
  • نخود فرنگی

بیشتر بخوانید:

3. بیسکویت گندم کامل

ما نباید میان وعده ها پرتاب کنیم زیرا در میانه یک بیماری همه گیر هستیم! چند بسته کراکر گندم کامل تهیه کنید. طعم این ترقه ها خوب است و خوردن آنها می تواند لحظه ای خوشبختی را در این روزهای تلخ به ما هدیه دهد. علاوه بر این ، آنها برای سلامتی شما مفید هستند –

آنها شما را اشباع کرده و از پرخوری جلوگیری می کنند.
بیسکویت گندم سبوس دار می تواند خطر مشکلات قلبی را کاهش دهد

4. سبزیجاتی که می توانند برای مدت طولانی تازه بمانند

یک خبر خوب برای دوستداران سبزیجات و معجزه های سلامتی! چندین سبزیجات وجود دارد که می توانید آنها را برای مدت طولانی ذخیره کنید. بنابراین پیش بروید و خرید کنید –

  • هویج
  • سیب زمینی
  • ندر
  • کلم
  • زنجبیل
  • اسکواش
  • تربچه
  • سیر و پیاز

برخی از این سبزیجات مانند چغندر ، هویج و تربچه باید در یخچال نگهداری شوند. اما به راحتی دو هفته دوام می آورند. سبزیجات می خواهید –

مصونیت خود را افزایش دهید.
سطح هورمون خود را ثابت نگه دارید.

5. پودر شیر

حالا شما نیاز به شیر مایع دارید. به همین دلیل ، شما باید چندین بسته شیرخشک خریداری کنید (اگر باز نشود ، عمر مفید 1-2 سال است). می توانید از آن به عنوان مکمل چای یا قهوه استفاده کنید یا به سادگی آن را در آب گرم رقیق کرده و به عنوان شیر بنوشید. شیر خشک تمام فواید شیر مایع را دارد

ماهیچه های خود را قوی نگه دارید.
ویتامین D مصرف کنید زیرا در این مدت نور کافی خورشید دریافت نمی کنید.

6. فندق

در زمان کرونا چه غذاهایی بخوریم؟

اینها میان وعده هایی هستند که می توان آنها را ماه ها مصرف کرد. بادام زمینی ، بادام ، بادام زمینی و آجیل

کلیه ها و کبد خود را سالم نگه دارید.
چربی های سالم را برای بدن تامین کنید.

7. روغن نباتی و کره

اگر فشار زیاد باشد و سبزیجات و حبوبات سفت شوند ، می توانید شاپاتی یا برنج را با گوشت چرخ کرده بخورید. روغن نباتی و کره فواید زیادی دارند –

این منبع از عناصر کمیاب مهم مانند ویتامین K است.
ویتامین A می تواند ایمنی بدن شما را تقویت کند.

چندین بار برای تهیه غذای مورد نیاز خود بیرون نروید. لیستی تهیه کنید و هوشمندانه خرید کنید. با این غذاها می توانید در دوران قرنطینه قوی و سالم بمانید. در خانه بمانید ، قوانین انزوای اجتماعی را رعایت کنید تا سالم و سالم از بحران COVID-19 خارج شویدبه


جزئیات:

آیا خستگی مکرر می تواند نشانه بیماری قلبی عروقی باشد؟
آیا کرونا سلامت دهان و دندان را تهدید می کند؟
چگونه می توان واکسن های جعلی کرونا را تشخیص داد؟
کمبود ویتامین چگونه می تواند بر خشونت عروق کرونر تأثیر بگذارد؟

دیدگاهتان را بنویسید