کاهش چربی شکم با پنج ماده غذایی متخصص تغذیه اصفهان


با پنج ماده غذایی چربی شکم را کاهش دهید

برخی از غذاها و مواد مغذی به خوبی چربی شکم را هدف قرار می دهند ، در حالی که برخی دیگر اجزای منظم رژیم مدیترانه ای هستند. در ادامه این مقاله دکتر که متخصص تغذیه در اصفهان است.

1. آووکادو

آووکادو سرشار از مواد مغذی است. منبع خوبی برای انواع مواد معدنی از جمله چربی های سالم ، فیبر ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و پتاسیم است.این ماده معدنی از عملکرد قلب پشتیبانی می کند و همچنین به عنوان یک ادرار آور عمل می کند. در تنظیم فشار خون طبیعی شرکت می کند.

یک مطالعه جدید نشان داده است که آووکادو همچنین می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. در این مطالعه ، 111 بزرگسال به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه در رژیم غذایی روزانه خود آووکادوی تازه دریافت کردند ، در حالی که گروه دیگر بدون خوردن آووکادو به همان میزان کالری دریافت کردند. پس از سه ماه ، افرادی که آووکادو می خوردند ، کاهش چربی احشایی را تجربه کردند که در گروه دیگر دیده نشد.

حتی اگر هر روز یک آووکادو کامل نمی خورید ، افزودن این میوه به رژیم غذایی و مصرف آن تا حد ممکن یک استراتژی هوشمندانه برای محافظت از سلامتی شما است.

2. مغزهای خوراکی

آجیل خوراکی بخشی جدایی ناپذیر از رژیم مدیترانه ای است که چربی های سالم را به همراه پروتئین گیاهی ، آنتی اکسیدان ها ، فیبر ، بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی تأمین می کند. این شامل بسیاری از مواد مغذی است که بزرگسالان فاقد آن هستند ، از جمله منیزیم ، که باعث سلامت روان و خواب خوب می شود.

بزرگسالانی که حداقل 7 گرم آجیل شامل بادام ، بادام زمینی ، بادام زمینی ، فندق ، آجیل ماکادامیا ، گردو ، بادام زمینی و گردو مصرف کردند ، دارای شاخص توده بدنی بودند. فشار خون پایین تر از افرادی است که از این غذاها استفاده نمی کنند. اندازه کمر آنها نیز کوچکتر است که نشانه تجمع چربی شکم است.

اگر به مغزهای خوراکی حساسیت ندارید ، آنها را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید یا به عنوان میان وعده بخورید.

3. ادس

عدس را می توان یکی از غذاهای فوق العاده ای دانست که بسیاری از ما به طور کلی از آن غفلت می کنیم. عدس نه تنها به طور طبیعی فاقد گلوتن است ، بلکه یک انتخاب اقتصادی ، همه کاره ، سازگار با محیط زیست ، رضایت بخش و بسیار مغذی است. عدس سرشار از پروتئین های گیاهی ، مواد معدنی ، ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و فیبر است.

نتایج یک مطالعه که چربی شکم بزرگسالان را برای بیش از پنج سال ردیابی کرد. افزایش مصرف 10 گرم فیبر محلول ، تجمع چربی احشایی را 3.7 درصد کاهش می دهد. یک وعده عدس پخته حاوی 14 گرم فیبر است که نیمی از آن فیبر محلول است و به تنظیم حرکات روده و کاهش کلسترول کمک می کند.

کاهش چربی شکم با پنج ماده غذایی متخصص تغذیه اصفهان

4. غلات کامل

محبوبیت روزافزون رژیم های کتو و پالئو باعث شده است بسیاری از مردم از غلات دوری کنند. با این حال ، غلات کامل می توانند مزایای مختلفی برای سلامتی ، از جمله کاهش چربی شکم ، ارائه دهند. مطالعه روی بیش از 2800 شرکت کننده نشان داد که خوردن غلات کامل با کاهش چربی های زیر جلدی و احشایی و دانه هایی مانند نان ، برنج و ماکارونی سفید با افزایش چربی شکم مرتبط است.

به جای اجتناب از غلات کامل ، مصرف مقدار متوسط ​​غلات سبوس دار را با توجه به نیازهای انرژی خود در نظر بگیرید ، یعنی در مواقعی که فعالیت کمتری دارید وعده های غذایی کوچکتر و در هنگام فعالیت بیشتر وعده های غذایی بزرگتر بخورید. انتخاب های خوب شامل جو دوسر ، کینوا و برنج قهوه ای است.

5. ماهی قزل آلا وحشی

ویتامین D به ویژه برای برخی از عملکردهای بدن از جمله ایمنی ، تنظیم تراکم مواد معدنی استخوان و سلامت روانی مهم است. مطالعات نشان می دهد که سطوح پایین ویتامین D با افزایش کل چربی بدن و چربی احشایی در زنان و چربی احشایی در مردان ارتباط دارد.

ماهی آزاد وحشی بهترین منبع ویتامین D است. چهار اونس (113 گرم) این ماهی می تواند 80 درصد ارزش روزانه ویتامین D را تأمین کند. می توانید انواع مختلف ماهی قزل آلا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

اگر ماهی نمی خورید یا ماهی قزل آلا ماهی مورد علاقه شما نیست ، غذاهای غنی از ویتامین D مانند برخی از شیرهای گیاهی بخورید یا مکمل های این ویتامین را مصرف کنید ، که روزانه 800-1000 واحد بین المللی را تأمین می کند.


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای اولیه تغذیه و میزان و سبک غذا نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی متخصص تغذیه و پزشک اصفهان کلیک کنید.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب پیشنهادی:

6 راه برای دریافت امگا 3

گوشت بخورید یا نخورید

با رژیم غذایی بوی بد دهان را از بین ببرید

کاهش وزن نامناسب و پوکی استخوان



دیدگاهتان را بنویسید