کاهش وزن و عدم تعادل هورمونی


زنانی که به روند کاهش وزن می روند اغلب از کاهش وزن شکایت دارند !! همه ما می گوییم کار می کنیم ، اما چند پوند باقی مانده نمی میرد. اغلب هنگامی که آنها را بررسی می کنیم ، می بینیم که برخی مشکلات هورمونی دارند. در واقع ، به طور خلاصه ، ما می توانیم با مشکل عدم تعادل 4 هورمون روبرو شویم: استروژن ، انسولین ، کورتیزول ، آدیپونکتین. بیایید امروز در مورد عدم تعادل استروژن صحبت کنیم.

با تأثیر بر اندام ها ، عدم تعادل خون و استروژن بالا مانع از روند کاهش وزن می شود و در واقع نوع چاقی زنان (گلابی شکل) نیز با این هورمون مرتبط است. حال س theال این است که چگونه هورمون ها را متعادل کنیم. این یکی از راههای اصلی برای دریافت فیبر کافی است.

وقتی به کارهای فوق متاآنالیز نگاه می کنیم. مشاهده می کنیم که مصرف فیبر بر گیرنده های استروژن تأثیر می گذارد و حتی می تواند از سرطان هایی مانند سرطان سینه ، آندومتر و مری جلوگیری کند. با مصرف و دریافت فیبر مناسب ، با تأثیر بر گیرنده های استروژن ، میزان استروژن را در بدن کاهش می دهیم.

همه می دانیم که منابع اصلی فیبر سبزیجات و حبوبات ، به ویژه کلم (کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و غیره) و اقلام مورد علاقه من مانند دانه کتان و چیا است.)

باشه! برای زنان ، بین 25 تا 40 گرم فیبر در روز یک هدف خوب است (توجه: به یاد داشته باشید که سبزیجات ، به ویژه کلم ، می تواند باعث نفخ شود ، از کپسول های کربوژل استفاده کنید ، و در این مورد ممکن است نوشیدن آب کافی مناسب باشد!)

برای اجرای این ایده ، من یک میان وعده فوق العاده و خوشمزه ارائه می دهم که می تواند فیبر تقریبی مورد نیاز شما را در اختیار شما قرار دهد:

کلم بروکلی (2 فنجان): 5 گرم

گل کلم (2 فنجان): 4.5 گرم

جوانه بروکسل (2 فنجان): 8 گرم

دانه چیا (2 قاشق غذاخوری): 7 گرم

دانه کتان (2 قاشق غذاخوری): 8 گرم

توت یا تمشک (1 فنجان): 8 گرم

آیا دوست دارید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب یا روغن زیتون به این سالاد اضافه کنید؟

حالا به ما بگویید ، آیا فکر کرده اید که روزانه چقدر فیبر دریافت می کنید؟ منبع فیبر مورد علاقه شما چیست و چگونه روزانه آن را دریافت می کنید؟

موفق باشید و سلامت

دیدگاهتان را بنویسید