کاهش وزن بعد از سزارین تنها با 8 راه حل عالی و سالم


کاهش وزن بعد از سزارین

کاهش وزن بعد از سزارین برای بسیاری از مادرانی که به تازگی به این روش زایمان کرده اند بسیار مهم است. بدن بعد از بارداری او نیاز به مراقبت ویژه دارد. 12 هفته طول می کشد تا بدن بعد از سزارین بهبود یابد (هر چند در عرض 6-8 هفته به حالت استاندارد تغییر می کند).

دکتر کریستینا مونز ، دانشیار مامایی و زنان در دانشگاه کارولینای شمالی ، معتقد است که پس از این دوره پس از سزارین ، بخیه ها خوب می شوندرحم به اندازه قبلی خود باز می گردد و مایع اضافی تجمع یافته در دوران بارداری تخلیه می شود. بنابراین ، باید به بدن زمان داد تا این دوره را بگذراند.

با این حال ، برای بسیاری از افراد ، بازگشت به دوران قبل از بارداری و تناسب اندام بسیار نگران کننده است. در زیر برخی از راهکارهایی را ارائه می دهیم که به کاهش وزن بعد از سزارین کمک می کند.

8 راهکار برای کاهش وزن بعد از سزارین

کاهش وزن بعد از زایمان یکی از دغدغه های اصلی اکثر مادران است. دستیابی به اندام و تناسب اندام قبل از بارداری یکی از نگرانی هایی است که می توان در دوران بارداری به آن توجه کرد.

با این حال ، آنها نباید سلامت بدن خود را به خطر بیندازند و نباید با استراتژی های ایمن به کاهش وزن بپردازند. در زیر چند راه حل م effectiveثر و ایمن را برای شما شرح خواهیم داد.

1. ابتدا صبور باشید

همانطور که در ابتدای متن ذکر شد ، دکتر مونس معتقد است که بین 6 تا 8 هفته طول می کشد تا بدن پس از سزارین بهبود یابد و تا آن زمان نباید به بدن فشار وارد شود. بنابراین ، در این مدت فقط به سلامت بدن خود اولویت دهید و برای این منظور ، غذاهای سالم بخورید و بدن را مرطوب کنید.

تغذیه سالم بعد از سزارین

تنها نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که وقتی نوبت به کاهش وزن می رسد ، تمام قسمت های بدن شما تحت تأثیر قرار می گیرد و شما نمی توانید فقط یک قسمت از بدن خود را هدف قرار دهید. بنابراین ، باید به تمام بدن خود توجه کنید ، که این امر زمان می برد.

2. شیر مادر بدون محدودیت کالری

وقتی نوزاد از شیر مادر تغذیه می کند ، بدن مادر به طور طبیعی 300-500 کالری بیشتر از قبل انرژی می سوزاند. این مقدار کالری برای تهیه و دفع شیر برای تغذیه نوزاد از دست می رود.

کاهش وزن بعد از سزارین

به همین دلیل ، مادران نیازی به کاهش وزن بعد از سزارین ندارند کالری و رژیم غذایی توجه داشته باشید که آنها مقداری از وزن باقی مانده در دوران بارداری پس از زایمان را از دست می دهند.

در دوران شیردهی ، مادران باید روزانه 2500 کالری از انواع غذاها دریافت کنند. هرچه شیر کمتر باشد ، مقدار و حتی کیفیت شیر ​​بیشتر است. به جای محدود کردن کالری دریافتی خود در این دوره ، باید بر کیفیت غذای سالم و مصرف متعادل تمرکز کنید تا روند کاهش وزن را آغاز کنید.

3. از هیچ ظرفی صرفنظر نکنید و عاقلانه انتخاب کنید

در این مدت ، شما نباید بدن خود را از منابع غذایی محروم کرده یا محدودیت های مصرف را در نظر بگیرید. بنابراین به جای حذف منابع غذایی ، سعی کنید گزینه های سلامتی را انتخاب کنید.

یعنی در ارتباط با مصرف غذاهای سالم سبزیجات ، میوه ها و غلات کامل توجه. حتی باید از رژیم های غذایی یا رژیم های توصیه شده توسط دیگران اجتناب کنید.

چربی های سالم مانند آجیل بخورید. از قندهای مصنوعی برای کنترل قند خون خودداری کنید. اینها برای کاهش وزن و کاهش وزن بعد از سزارین بسیار مهم هستند.

4. به اندازه کافی بخوابید

کمبود خواب نه تنها بر تولید شیر مادر بلکه بر متابولیسم بدن ، گرسنگی و حتی انتخاب غذا نیز تأثیر می گذارد.

اگر مادر پس از زایمان خواب کافی نداشته باشد ، ممکن است مستعد پرخوری و حتی پرخوری باشد منابع غذایی ناسالم و ناسالم انتخاب کنید. تهیه غذاهای سالم خانگی به زمان و انرژی نیاز دارد که اکثر مادران جدید از آن برخوردار نیستند.

5. برای آب کافی

بدن را مرطوب کنید جلوگیری از اشتها و هوس های ناسالم برای تولید شیر بسیار مهم است. گاهی کوچک بودن نتیجه کم آبی است که باید با آبرسانی به بدن از آن جلوگیری کرد.

آب برای کاهش وزن بعد از زایمان

مادران پس از زایمان به آب بیشتری نسبت به سایر افراد نیاز دارند. زیرا از این آب برای تأمین نیاز شیر نوزاد استفاده می شود. این به جلوگیری از پرخوری و حتی کاهش وزن بعد از سزارین کمک می کند ، اما به جای آب و نوشیدنی های سالم از منابع ناسالم مانند آب میوه های مصنوعی بدون قند و فیبر بالا استفاده کنید.

6. بعد از زایمان از بستن کمربند و کمربند خودداری کنید

به گفته یک متخصص آموزش ، این بسیار مهم است که اجازه دهیم ماهیچه ها قبل و بعد از بارداری به تنهایی کار کنند. به این ترتیب ، ماهیچه های اصلی بدن تقویت می شوند.

استفاده از کمربند یا کمربند بعد از زایمان فقط ماهیچه ها را ضعیف می کند. زیرا از ابزاری برای گرفتن و انقباض استفاده می شد. این مسئله به سادگی علت آن بود ضعیف شدن ماهیچه های شکم خواهد بود.

7. به ورزش منظم توجه کنید

از جمله تمرینات تمرینات ایزومتریک همانطور که اسکات یا پلانک بر ثبات تمرکز می کنند ، عمل کنید. این تمرینات به تقویت ماهیچه های لگن و شکم کمک می کند که برای کاهش وزن بعد از سزارین بسیار مثر است.

برای کاهش وزن بعد از سزارین ورزش کنید

حتی اگر زایمان طبیعی یا واژینال اتفاق نیفتد ، به لگن فشار وارد می شود. برای کاهش وزن و تناسب اندام ، بهتر است تنها روی معده تمرکز نکنید و تمریناتی را انجام دهید که کل بدن را به سازگاری تشویق کند.

پلانک و اسکات دو حرکت وجود دارد که پتانسیل انقباض ماهیچه های شکمی و بافت های اندام های دیگر را بدون حرکت زیاد دارند.

8. حفظ سلامت اولیه بدن

سزارین می تواند شرایطی مانند بی اختیاری ادرار ، کمردرد و اختلال عملکرد لگن ایجاد کند. حتی اگر تنها هدف شما بعد از سزارین کاهش وزن است ، باید با ورزش این مناطق را تقویت کنید.

برای این منظور می توانید از تمرینات ذهنی مانند یوگا نیز برای تقویت کمر خود استفاده کنید. می توانید هر روز تمرینات تنفسی را جلوی آینه انجام دهید و از سلامت جسم و روان لذت ببرید.

نتیجه

کاهش وزن بعد از سزارین برای بسیاری از مادران مهم است. بازگشت اندام قبل از بارداری می تواند یک هدف بزرگ برای مادران پس از زایمان باشد. اما در نتیجه این موضوع ، آنها نباید به هیچ وجه سلامت خود را به خطر بیندازند.

منبع: womenshealthmag

دیدگاهتان را بنویسید