چگونه پوست خود را زیبا نگه داریم


پوست زیبا
پوست زیبا

چگونه پوست خود را زیبا نگه داریم

پوست شما از بدن شما محافظت می کند ، اما این همه ماجرا نیست. این چهره ای است که به جهان نشان می دهید. وقتی سالم است منبع زیبایی است. انتخاب هایی که هر روز انجام می دهید بر ظاهر پوست شما تأثیر می گذارد. با استفاده از این راهنمای بصری پوست خود را جوان ، سالم و بدون چین و چروک نگه دارید.

  • آیا می خواهید پوست خوبی داشته باشید؟ به رژیم غذایی خود توجه کنید. مصرف بیشتر ویتامین C و چربی و کربوهیدرات کمتر با ظاهر بهتر پوست با افزایش سن ارتباط دارد. تغییر رژیم غذایی به ظاهر شما کمک می کند. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها مانند ماهی ، میوه ها و سبزیجات به محافظت از پوست کمک می کند. برخی تحقیقات نشان می دهد که از کربوهیدراتهای پیچیده (مانند غلات کامل و ماکارونی) و پروتئین سالم برای جلوگیری از نفخ استفاده می کنید. محصولات لبنی همچنین می توانند با بدتر شدن آکنه همراه باشند
  • کرم ضد پیری شما ممکن است حاوی ویتامین C یا E باشد. خوردن غذاهای غنی از این ویتامین ها ، علاوه بر مواد معدنی سلنیوم ، می تواند از پوست شما در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت کند. آنها حتی می توانند علائم پیری مانند چین و چروک و تغییر رنگ پوست را معکوس کنند.
  • ورزش برای هر قسمتی از بدن شما مفید است ، از جمله بزرگترین پوست شما. ورزش گردش خون را بهبود می بخشد و به تغذیه پوست کمک می کند. جریان خون بهتر اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را به ارمغان می آورد و می تواند به پوست شما در تولید کلاژن کمک کند ، که چین و چروک ها را از بین می برد. از تعریق ناراحت نشوید ورزش منافذ پوست شما را مسدود نمی کند. بلافاصله بعد از ورزش صورت خود را بشویید و بندهای سر را که با جذب عرق باعث تحریک پوست می شوند ، فشار ندهید.
  • شمع را چند شب روشن کنید و تاثیر آن را روی صورت خود ببینید. خوابیدن 7-8 ساعت در شب بدن و پوست شما را در بهترین حالت نگه می دارد. اگر سالها صورت خود را روی بالش گذاشته اید و در جایی که پوست روی بالش فشار می آورد چروکیده اید ، نحوه خوابیدن نیز مهم است. خوابیدن روی شکم باعث بدتر شدن کیسه های زیر چشم می شود. راه حل چیست؟ به پشت دراز بکشید.
  • 90 درصد از زنان باردار دچار کشیدگی یا ترک های پوستی می شوند و ممکن است بعد از زایمان ناپدید شوند. مرطوب کننده ها می توانند ظاهر علائم کشش را کمی بهبود بخشند. کرم های تجویزی ویتامین A یا لیزر درمانی نیز ممکن است مفید باشد ، اما نباید در دوران بارداری استفاده شود. آکنه یکی دیگر از مشکلات رایج پوستی است که به دلیل وجود بیش از حد هورمون در بدن ایجاد می شود. بهترین راه پیشگیری از آکنه شستن صورت دوبار در روز و استفاده از مرطوب کننده بدون چربی است. قبل از استفاده از محصولات آکنه با پزشک خود مشورت کنید.
  • برخی از زنان در دوران بارداری یا هنگام مصرف قرص های ضد بارداری ، لکه های تیره (ملاسما) روی صورت خود ایجاد می کنند. افزایش ملانین ، عامل رنگ آمیزی پوست ، مسئول ایجاد این لکه های تیره است. ملاسما معمولاً بعد از تولد و یا با قطع مصرف قرص از بین می رود. کرم ضد آفتاب و رنگدانه ضد آفتاب را تغییر ندهید. ملاسما همچنین می تواند با استفاده موضعی از هیدروکینون ، رتینوئیدها ، آزلائیک اسید ، نیاسینامید ، کوجیک اسید یا اسید هیدروکسی برای از بین بردن لایه برداری یا لکه های شیمیایی درمان شود. اما جلوگیری از نور خورشید بسیار مهم است.
  • حدود 90 درصد آسیب های پوستی ناشی از نور خورشید است. خطر ابتلا به سرطان پوست با افزایش نور خورشید افزایش می یابد. با استفاده منظم از ضد آفتاب از پوست خود محافظت کنید. به دنبال محصولاتی باشید که حاوی اکسید روی ، دی اکسید تیتانیوم یا آووبنزون ​​هستند. کرم های ضد آفتاب با SPF 30 یا بیشتر بهترین هستند. از یک کلاه لبه پهن و آستین بلند استفاده کنید و از ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر ، زمانی که پرتوها قوی ترین هستند ، از آفتاب اجتناب کنید.
  • با افزایش سن ، پوست شما تغییر می کند. بدن شما کلاژن کافی تولید نمی کند و الاستین که به پوست حالت ارتجاعی می بخشد ضعیف می شود. علاوه بر این ، جایگزینی سلول های پوست به سرعت انجام نمی شود. برای بهبود پیری پوست ، پوست مرده را جدا کرده و از صابون هایی استفاده کنید که خاصیت مرطوب کنندگی دارند و پوست را خشک نمی کنند. از رتینوئیدها برای کاهش خطوط ریز استفاده کنید.
  • کافئین موجود در قهوه و چای به دلیل خاصیت ادرارآور ، تشنگی را کاهش می دهد. بنابراین ، استفاده از آنها می تواند پوست شما را خشک کند. با این حال ، یک مطالعه روی حیوانات نشان داد که کافئین ، هنگامی که به صورت موضعی روی پوست استفاده می شود ، می تواند آسیب های ناشی از نور خورشید را کاهش داده و خطر ابتلا به برخی سرطان های پوست را کاهش دهد.
  • مصرف زیاد الکل برای پوست و بدن شما مضر است. الکل ادرارآور است ؛ باعث تشنگی می شود. که می تواند به خشکی پوست کمک کند. همچنین رگ های خونی را گشاد می کند. به همین دلیل است که افرادی که الکل مصرف می کنند اغلب سرخ می شوند. با گذشت زمان ، این رگ های خونی می توانند دائماً آسیب ببینند و پوست قرمز شود. الکل ، به ویژه شراب قرمز نیز می تواند باعث روزاسه شود.
  • سیگار کشیدن برای پوست شما مضر است: باعث چین و چروک زودرس پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب و خشک شدن پوست پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید می شود. در حقیقت ، زیر میکروسکوپ می توانید چین و چروک های سیگاری های 20 ساله را مشاهده کنید. سیگار کشیدن باعث کاهش جریان خون در پوست و تجزیه کلاژن می شود. کلاژن کمتر به معنی چین و چروک بیشتر است. بله ، کوچک شدن مکرر لب ها نیز می تواند باعث ایجاد چین و چروک شود. شما نمی توانید آسیب را جبران کنید ، اما می توانید با ترک سیگار سیگار را ترک کنید.
  • هر روز پوست شما در معرض آلودگی هایی مانند دود سیگار ، دود خروجی خودرو یا هوای آلوده قرار می گیرد. با تمیز نگه داشتن پوست خود آن را سالم نگه دارید. بسته به نیاز پوست ، می توانید صورت خود را با صابون ملایم یا پوست با اسکراب و تونر ملایم بشویید تا سلول های مرده پوست از بین بروند و سپس از کرم رتینوئید و مرطوب کننده استفاده کنید. (افرادی که پوست چرب دارند هنوز به مرطوب کننده احتیاج دارند ، باید از محصولات بدون روغن استفاده کنند.)
  • هوای سرد و بادی باعث خشکی و لکه های پوستی می شود و می تواند اگزما و روزاسه را بدتر کند. نه تنها هوای بیرون بلکه گرمای خشک خانه نیز برای پوست مضر است. در خانه از مرطوب کننده استفاده کنید ، مقدار زیادی آب بنوشید و در طول روز از مرطوب کننده استفاده کنید. هنگام بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • اگر پوست برنزه می خواهید ، از یک محصول ایمن استفاده کنید: از برنزه کننده استفاده کنید. (با این حال ، اکثر آنها کرم ضد آفتاب ندارند ، بنابراین هیچ کرم ضد آفتابی وجود ندارد.) به یاد داشته باشید که از طیف وسیعی از کرم های ضدآفتاب ضد آب و هر دو ساعت یا بیشتر در صورت نیاز استفاده کنید. به روز رسانی. اگر پوست شما دائماً خشک است ، از مرطوب کننده بدون چربی برای جلوگیری از آکنه در هوای مرطوب استفاده کنید. پس از رفتن به استخر ، بدن خود را بشویید تا کلر از پوست شما پاک شود.

دیدگاهتان را بنویسید